Euro / Europese Unie

Kronos

Assistent Bondscoach
Dat geeft mijn inziens al de kwaliteit van Barnier en zijn team aan. Ondanks alle nationale belangen hebben de 27 landen de deal met May ondertekend. May lukt het niet eens om het binnen haar eigen partij geaccordeerd te krijgen.
Ik denk dat de complexiteit en moeilijkheid van de twee jobs ook moeilijk vergelijkbaar zijn, toch? Het is niet zo alsof Barnier tussen alle lidstaten het uitvoeren van een referendum moet afstemmen waarin door de EU-burgers werd gestemd op het uit de EU verwijderen van een aantal Zuid-Europese landen. Ik vermoed dat hij het dan ook lastiger zou hebben.

-040-

Trainer Coach
Ik denk dat de complexiteit en moeilijkheid van de twee jobs ook moeilijk vergelijkbaar zijn, toch? Het is niet zo alsof Barnier tussen alle lidstaten het uitvoeren van een referendum moet afstemmen waarin door de EU-burgers werd gestemd op het uit de EU verwijderen van een aantal Zuid-Europese landen. Ik vermoed dat hij het dan ook lastiger zou hebben.
Nee, hij moet regelen wat en hoe GB uit de Unie gaat. Waarbij vele belangen die voor sommige lidstaten van groot belang zijn, bijvoorbeeld visserij voor Nederland voor andere landen, zoals Slowakije totaal niet interessant zijn. May hoefde maar 1 ding te doen: de EU verlaten.
Waarbij aangetekend moest worden dat zij moest voldoen aan de fantasie-Brexit van elke stemmer. Zo een van alle lusten van de EU, maar niet de lasten. Om een simpele vergelijking te maken: de Brexiteers willen een auto maken volgens hun eigen regels en niet die van de EU, maar die moet dan weer wel probleemloos overal in de EU toegelaten worden.

JCS

International
De jeuk ook, he. Dan ben je minister en dan komt er iemand met een rode bril en een groene broek je kantoor binnen met een idee en een fotograaf. Of je even wil spelen dat je de last hebt van een blauwe postmoderne Wookiee die de brexit voor moet stellen, dan doen we daarna even een tweetje op jouw naam.

Der Jaufe

Assistent Bondscoach
Interessant. Ik ben benieuwd hoe daar binnen de EU op gereageerd wordt. Al is de EU zo'n logge kolos dat die reactie wel na de carrière van Hoekstra zal komen.

Korte versie.
De soep zal wel niet zo heet gegeten worden als die wordt opgediend. Hangt ook van de stemverhouding af (west tegen oost) weet niet hoe die ligt. Maar blij dat t signaal wordt afgegeven alhoewel je op basis van de timing ook cynisch kan zeggen dat t holle verkiezingspraat is.

Interessant. Ik ben benieuwd hoe daar binnen de EU op gereageerd wordt. Al is de EU zo'n logge kolos dat die reactie wel na de carrière van Hoekstra zal komen.
Korte versie.
Heel mooi artikel en goede standpunten. Het vervelende is dat men eerst iets(EU) gecreëerd heeft en daarna pas telkens reageert op een situatie. Probeer het dan maar eens terug te draaien of aan te passen. Dat geld ook voor deze situatie. De subsidies schrappen of anders inregelen gaat in de praktijk nog wel lukken vermoed ik. Het schrappen van een land uit de Schengenzone lijkt mij niet.

De soep zal wel niet zo heet gegeten worden als die wordt opgediend. Hangt ook van de stemverhouding af (west tegen oost) weet niet hoe die ligt. Maar blij dat t signaal wordt afgegeven alhoewel je op basis van de timing ook cynisch kan zeggen dat t holle verkiezingspraat is.
Mij staat bij dat het opleggen van een sanctie binnen de EU de volledige steun moet hebben van alle overige EU landen. En aangezien daar een aantal landen dezelfde ideeën erop nahouden houden stemmen ze tegen.

Als je het er al door krijgt denk ik dat de implementatie van de nieuwe regels heel lastig zal zijn en dat je daarna weer gedwongen wordt andere stappen te ondernemen om die landen op andere vlakken in het gareel te houden.

Met andere worden: Geweldig plan. Maar dit gaat hem niet worden!

Laatst bewerkt:

rico

International

Korte versie.
Het is verkiezingstijd. Hoekstra is deze stoere taal op 24 mei weer vergeten, had het niet zo bedoeld, was een proefbalonnetje, etc. DE EU zal hier niet warm of koud van worden.

Mikasa

Forummer van het Jaar 2014
Gaat iedereen eigenlijk stemmen komende donderdag?

Ik doe dat altijd wel, dus ook deze keer. Zojuist even de kieswijzer gedaan. D66 voor 50Plus, GroenLinks en VVD. Ik zat er stiekem aan te denken om uit mijn comfortzone te stappen en op Bas Eickhout van GroenLinks te stemmen. Hij heeft meegeschreven aan het laatste rapport over de klimaatverandering.

Ik vind het eigenlijk vreemd dat we nu weer op Nederlandse partijen moeten stemmen. Het lukt blijkbaar niet om Europese partijen op te richten. Ik weet dat Volt bestaat. Eerlijk gezegd heb ik hun standpunten niet bekeken. Ze stonden bij mij ergens op plek 7 of zo.

Der Jaufe

Assistent Bondscoach

Ik doe dat altijd wel, dus ook deze keer. Zojuist even de kieswijzer gedaan. D66 voor 50Plus, GroenLinks en VVD. Ik zat er stiekem aan te denken om uit mijn comfortzone te stappen en op Bas Eickhout van GroenLinks te stemmen. Hij heeft meegeschreven aan het laatste rapport over de klimaatverandering.

Ik vind het eigenlijk vreemd dat we nu weer op Nederlandse partijen moeten stemmen. Het lukt blijkbaar niet om Europese partijen op te richten. Ik weet dat Volt bestaat. Eerlijk gezegd heb ik hun standpunten niet bekeken. Ze stonden bij mij ergens op plek 7 of zo.
Bedankt voor de tip, heb m maar weer eens gedaan. Volt kwam bij mij in de top-3. Heb even gekeken waar ik af week van mijn vaste partij (stond op de 4e plaats) waren geen schokkende dingen, terwijl ik die bij de top 3 wel tegenkwam. Kortom, ik weet welke kolom ik donderdag moet hebben.

rico

International

Ik ga stemmen, maar niet in Nl, was te laat met aanvragen stemkaart, dus dan maar heir in het VK. Het wordt zoals altijd SNP

Der Jaufe

Assistent Bondscoach
Hoor met regelmaat n spotje van de PvdD op de radio, er gaat zoveel geld vanuit de EU naar landbouw, kies partij voor de dieren. Volgens mij kan die partij zich beter met veeteelt bezighouden dan landbouw....

Hier zondag stemmen, gelukkig is t om de hoek van waar ik woon.

Hoor met regelmaat n spotje van de PvdD op de radio, er gaat zoveel geld vanuit de EU naar landbouw, kies partij voor de dieren. Volgens mij kan die partij zich beter met veeteelt bezighouden dan landbouw....
Volgens mij word n aanzienlijkdeel van de landbouwgrond gebruikt voor t grazen, danwel verbouwen van gewassen voor veevoer. De preciese links zullen in zo'n spotje waarschijnlijk niet naar voren komen maar ik kan me voorstellen dat ze best n wat uitgewerkter punt in hun programma hebben staan?

Der Jaufe

Assistent Bondscoach
Hier zondag stemmen, gelukkig is t om de hoek van waar ik woon.

Volgens mij word n aanzienlijkdeel van de landbouwgrond gebruikt voor t grazen, danwel verbouwen van gewassen voor veevoer. De preciese links zullen in zo'n spotje waarschijnlijk niet naar voren komen maar ik kan me voorstellen dat ze best n wat uitgewerkter punt in hun programma hebben staan?
Grond voor grazers valt niet onder landbouw. Daarbij, het aanpakken van die subsidie zal alleen invloed hebben op de vleesprijs, maar zal weinig tot niks doen aan de wijze waarop veeteelt plaatsvind.

Mikasa

Forummer van het Jaar 2014
Ik begreep dat 1/3 van de begroting naar landbouw gaat. Overigens schijnt de begroting van de EU maar heel bescheiden te zijn.