Achterlijke reclames:
Kinder chocolade.
Eerst laten ze zien dat kinderen spullen nodig hebben, gemaakt op hun grootte. Een fiets, een stoel. Logisch. Dan roepen ze dat hun chocolade handig verpakt is in kleine porties! Want? Ooit een kind horen roepen “dat is teveel chocolade voor mij”? Ik niet. Als je wil dat je kind niet teveel eet, geef je hem gewoon een klein stuk ipv al dat voorverpakt spul wat relatief gezien veel duurder is. Mafketels.
Maar de volgende is nog erger. Filmpje van pubers die niks uitvoeren: ze doen geen boodschappen, ruimen niks op, doen geen klusjes en laten de hond niet uit. Maar gelukkig is de slungel van dienst zo goed om ook een pilsje te weigeren. En dan is alles goed...
Als de oudste, met zijn 16 inmiddels groter dan ik, de hond uitlaat, klusjes doet, goede cijfers haalt en ook nog de boodschappen verzorgt, dan zet ik indien gewenst zo een pils voor zijn neus. Proost, heb je verdiend. Maar nee, in dit land is alles goed, als je maar voor je 18e niet drinkt. Mag je als een kleuter verzorgd worden. Geen verantwoording nemen. Zo ga je verder met de pampergeneratie.
Als toetje komt er dan nog de maandverbandreclame;
“Geen vrouw is hetzelfde. Elke vrouw is uniek. Daarom hebben wij meerdere soorten maandverband ontwikkeld”
En dan komen ze met 4 types.
3,5 miljard vrouwen, iedereen is “uniek”. En dus zijn er 4 types. 850 miljoen vrouwen, da’s niet uniek. Da’s gewoon hetzelfde. Maar ook dat kun ie tegen die sneeuwvlokjes niet roepen natuurlijk...