Ergernissen

Mensen die te koop lopen met hoe goed ze het wel hebben. Geef gewoon je geld weg als je het niet wilt hebben en loop er niet mee te koop.
Ralf, getallen in berekening zijn fictief. Ga hier niet met mijn loon lopen strooien. Was bedoeld om te zien hoe krankzinnig regelingen zijn.
Leg een grens bij bv 1.5x modaal. En hoog de bedragen voor hen die daar onder zitten op met het geld wat je overhoudt.

Zal ongetwijfeld mede in stand worden gehouden door de omvang van de groep die er nu baat bij heeft en daarmee vanuit oogpunt van verkiezingen niet veranderen.

Heb nog een berekening gedaan, ook bij een stel dat beiden €75.000 bruto verdient en 3 koters onder de 18 heeft krijgt men nog steeds een beetje kindgebonden budget, weliswaar €24 per maand, maar zijn groepen die dit echt beter kunnen gebruiken. En als men begint over het niet teveel sponsoren van lage inkomens, je kan ook denken aan het geld investeren in bv OV, lerarensalarissen, wegnemen zorgdruk etc.
 
Laatst bewerkt:
Arrg, ik moet niet in dit soort zaken duiken. Heb nog ff wat berekening gemaakt voor een stel met 3 kinderen.

25k -> 666,-
40k -> 643,-
53k -> 570,-
75k -> 446,-
90k -> 362
100k ->305,-
150k -> 24,-

Voelt krom dat je met 100k nog meer dan de helft krijgt van een gezin dat van 25k moet rondkomen.
 
Bij mij rijst eigenlijk alleen de vraag hoe het ontvangen daarvan begonnen is. Ik krijg namelijk geen kindgebonden budget voor m'n dochter. Dacht dat dat alleen onder bepaalde omstandigheden was.
 
Bij mij rijst eigenlijk alleen de vraag hoe het ontvangen daarvan begonnen is. Ik krijg namelijk geen kindgebonden budget voor m'n dochter. Dacht dat dat alleen onder bepaalde omstandigheden was.
Kan alleen terugvinden dat wij het sinds 2020 krijgen, mogelijk viel dat samen met vervallen van kinderopvangtoeslag ofzo :shrug:

Zie net deze zin: Als u al een andere toeslag krijgt, krijgt u het kindgebonden budget vanzelf. Krijgt u het niet vanzelf? Dan kunt u het aanvragen met Mijn toeslagen.

Vreemde is dat het inkomen hier door de tijd bovengemiddeld gestegen is, maar dat het kindgebondenbudget nog veel harder gestegen is. Mik ieder jaar vooraf mijn verwachte inkomen sterk omhoog omdat ik niet op een terugvordering zit te wachten, maar heb er 'gewoon' nog recht op.
 
Kan alleen terugvinden dat wij het sinds 2020 krijgen, mogelijk viel dat samen met vervallen van kinderopvangtoeslag ofzo :shrug:

Zie net deze zin: Als u al een andere toeslag krijgt, krijgt u het kindgebonden budget vanzelf. Krijgt u het niet vanzelf? Dan kunt u het aanvragen met Mijn toeslagen.

Vreemde is dat het inkomen hier door de tijd bovengemiddeld gestegen is, maar dat het kindgebondenbudget nog veel harder gestegen is. Mik ieder jaar vooraf mijn verwachte inkomen sterk omhoog omdat ik niet op een terugvordering zit te wachten, maar heb er 'gewoon' nog recht op.
Denk dat ik ook maar klaar over ga worden 😂
 
Bij mij rijst eigenlijk alleen de vraag hoe het ontvangen daarvan begonnen is. Ik krijg namelijk geen kindgebonden budget voor m'n dochter. Dacht dat dat alleen onder bepaalde omstandigheden was.
Het scheelt nogal of je één kind of meerdere kinderen hebt. En welke leeftijd ze hebben schijnt ook uit te maken voor de hoogte.

Maximale inkomen 2023: Ben je een stel met 1 kind? Dan kom je in aanmerking voor kindgebonden budget als jullie gezamenlijke jaarinkomen grofweg onder de €68.000 blijft.
 
Het scheelt nogal of je één kind of meerdere kinderen hebt. En welke leeftijd ze hebben schijnt ook uit te maken voor de hoogte.

Maximale inkomen 2023: Ben je een stel met 1 kind? Dan kom je in aanmerking voor kindgebonden budget als jullie gezamenlijke jaarinkomen grofweg onder de €68.000 blijft.
Ja, ben in de theoretische modellen wel van 3 kinderen uitgegaan, goede aanvulling.
 
Nog ff gekeken, voor 3 kinderen lag de grens in 2023 dus rond de €113.000. Deze is dus flink opgerekt aangezien je met de rekenhulp bij €150.000 en drie kinderen nog steeds een beetje kindgebonden budget krijgt.
 
Het scheelt nogal of je één kind of meerdere kinderen hebt. En welke leeftijd ze hebben schijnt ook uit te maken voor de hoogte.

Maximale inkomen 2023: Ben je een stel met 1 kind? Dan kom je in aanmerking voor kindgebonden budget als jullie gezamenlijke jaarinkomen grofweg onder de €68.000 blijft.

Ok, dat verklaart het.
 
Ok, dat verklaart het.
Gezien de grens bij 3 koters van grofweg 113k tot boven de 150k is komen te liggen heb je dik kans dat het voor 1 kind ook wel verhoogd is. Checken kan altijd

 
Kerstmuziek

En dan vooral kerstmuziek zenders. Een of twee liedjes op z'n tijd is wel leuk maar aan een stuk door?
Nee bedankt
Gewoon een goede zender opzetten, krijg je die meuk helemaal niet. Maar idd, rondom kerst is het ff te pruimen als je in het winkelcentrum bent, maar verder....
 
Gewoon een goede zender opzetten, krijg je die meuk helemaal niet. Maar idd, rondom kerst is het ff te pruimen als je in het winkelcentrum bent, maar verder....
Sommigen vinden het blijkbaar wel leuk, en dan komt democratie om de hoek kijken :ROFL:
 
Terug
Bovenaan Onderaan