Ergernissen

Ik heb vandaag heerlijk een boete gepakt voor het gebruik van mijn telefoon op de fiets. En hoewel ik het goed vind dat het aangepakt wordt, voelde het toch wel lullig. Zat er even een paar seconden op op een rustige weg waar amper auto's (mogen) rijden, precies toen de politie naar buiten gelopen kwam. Maarja, een ongeluk zit in een klein hoekje blabla.

Je bent niet de enige. Goed dat het gedaan word, sneu dat het jou nu geld kost natuurlijk, maar hoe belangrijk is het dat je onder het fietsen moet kijken? Als het zeer belangrijk is stop je even, en anders komt het antwoorden/bekijken wel na aankomst toch?
 

Je bent niet de enige. Goed dat het gedaan word, sneu dat het jou nu geld kost natuurlijk, maar hoe belangrijk is het dat je onder het fietsen moet kijken? Als het zeer belangrijk is stop je even, en anders komt het antwoorden/bekijken wel na aankomst toch?
Oh helemaal eens hoor. Is 99/100 keer niet belangrijk en anders ga je even de stoep op.

Het is gewoon zo makkelijk en bijna een automatisme om die telefoon erbij te pakken. Doe je (of ik iig) zonder dat je er bij stilstaat.

Sinds het invoeren van die regel zit ik wel echt stukken minder op m’n telefoon tijdens het fietsen, dus hij helpt wel echt. Voorheen zat ik soms de hele weg van school naar huis domweg spelletjes te spelen, dat ging helemaal nergens over haha. Nu is het met name even een snelle blik af en toe. En ook dat moet ik maar even af gaan leren.
 
Oh helemaal eens hoor. Is 99/100 keer niet belangrijk en anders ga je even de stoep op.

Het is gewoon zo makkelijk en bijna een automatisme om die telefoon erbij te pakken. Doe je (of ik iig) zonder dat je er bij stilstaat.

Sinds het invoeren van die regel zit ik wel echt stukken minder op m’n telefoon tijdens het fietsen, dus hij helpt wel echt. Voorheen zat ik soms de hele weg van school naar huis domweg spelletjes te spelen, dat ging helemaal nergens over haha. Nu is het met name even een snelle blik af en toe. En ook dat moet ik maar even af gaan leren.
Je snapt dat automobilisten niet alles zien? Opletten in het verkeer komt van alle weggebruikers. Het probleem is dat bij een ongeluk de automobilist altijd de sjaak is..
Dus stoppen met het constant kijken op dat ding als je op de weg zit.

damn, ik begin echt een ouwe lul te worden.. ik lijk mn pa wel toen het over die walkmans ging..
 
Je snapt dat automobilisten niet alles zien? Opletten in het verkeer komt van alle weggebruikers. Het probleem is dat bij een ongeluk de automobilist altijd de sjaak is..
Dus stoppen met het constant kijken op dat ding als je op de weg zit.

damn, ik begin echt een ouwe lul te worden.. ik lijk mn pa wel toen het over die walkmans ging..
Ik zeg toch ook dat ik het amper meer doe en hetgeen ik nog wel doe moet afleren? :)

Naast dat ik sowieso vrijwel uitsluitend op afgezonderde fietspaden fiets, dus auto’s zijn sowieso niet echt in het spel, dan pas ik wel op.
 
Laatst bewerkt:
Ik zeg toch ook dat ik het amper meer doe en hetgeen ik nog wel die moet afleren? :)

Naast dat ik sowieso vrijwel uitsluitend op afgezonderde fietspaden fiets, dus auto’s zijn sowieso niet echt in het spel, dan pas ik wel op.
Sorry, ik wil niet als een belerend type overkomen, maar je ziet het teveel. En jongeren met zo`n ding letten gewoon niet op. Afgelopen vakantie is er weer eentje geschept in het centrum hier.. Oorzaak, zo`n kloteding.. het is het gewoon niet waard..
 
Er zijn ook teveel verschillende rotondes. Ik zou liever hebben dat fietsers altijd voorrang hebben op een rotonde, dan is het voor iedereen duidelijk.
Doe maar niet, overal de fietsers uit de voorrang is aantoonbaar veiliger. Daarbij, voorrang op bv rotondes met dubbele toeritten en/of afritten is vragen om moeilijkheden.

Maar het zou zeker schelen als gemeenten binnen hun eigen grenzen al eenduidig de voorschriften zouden toepassen, maar het is helaas een woud zoals je aangeeft.
 
Doe maar niet, overal de fietsers uit de voorrang is aantoonbaar veiliger. Daarbij, voorrang op bv rotondes met dubbele toeritten en/of afritten is vragen om moeilijkheden.

Maar het zou zeker schelen als gemeenten binnen hun eigen grenzen al eenduidig de voorschriften zouden toepassen, maar het is helaas een woud zoals je aangeeft.
Wat me (in NL) opvalt is dat bij sommige rotondes de fietspaden in beide richtingen geopend zijn? Dus fietsverkeer dat tegen de klok en met de klok mee rijdt langs die rotonde. Dat blijf ik zeer vervelend vinden (is dit uniek voor NL?).
 
Wat me (in NL) opvalt is dat bij sommige rotondes de fietspaden in beide richtingen geopend zijn? Dus fietsverkeer dat tegen de klok en met de klok mee rijdt langs die rotonde. Dat blijf ik zeer vervelend vinden (is dit uniek voor NL?).
Aangezien NL redelijk uniek is in de hoeveelheid separate fietsstructuren zou dat zomaar kunnen, maar weet te weinig van de buitenlandse situatie om het volledig uit te sluiten.. Overigens is 2-richtingen fietspad op rotonde in combinatie met voorrang voor de fietsers gewoon flink risicovol en wat mij betreft sterk af te raden. Staat ook in alle documentatie, maar ja, de wethouder kan wel eens wat anders willen, of de lobbygroep ouders die voorrang veiliger vinden voor hun kinderen...
 
Je snapt dat automobilisten niet alles zien? Opletten in het verkeer komt van alle weggebruikers. Het probleem is dat bij een ongeluk de automobilist altijd de sjaak is..
Dus stoppen met het constant kijken op dat ding als je op de weg zit.

damn, ik begin echt een ouwe lul te worden.. ik lijk mn pa wel toen het over die walkmans ging..
Waarom moest je onderweg dan ook die muziek luisteren? Ga gewoon naar huis en zet daar muziek op!
 
Was het maar zo'n feest, ik mag nu nog een uurtje of 4 genieten van zo'n concert terwijl we wachten op toestemming om uit te stappen

Een huilend kind in het vliegtuig?

Ik moet afkloppen, maar tot nu toe nooit langer last van gehad dan het opstijgen. Ik vind het zieliger voor de ouders dan mezelf.
 
Een huilend kind in het vliegtuig?

Ik moet afkloppen, maar tot nu toe nooit langer last van gehad dan het opstijgen. Ik vind het zieliger voor de ouders dan mezelf.

Eerlijk is eerlijk, hij huilde bij het instappen en daarna niet meer tot de landing dus het viel mee
 
Terug
Bovenaan Onderaan