Eredivisie Algemeen

m

met 8 goals (als ik t goed geteld heb) komen we flink bovengemiddeld voor in dit lijstje.

Jammer dat t hakje van Doan met het afmaken van Mwene en/of de goal van Mwene uit de laatste wedstrijd er niet in zit.
Hoevaak als incasseerende ploeg? Daar heb ik niet voldoende op gelet?
 
Steeds meer besmettingen bij eredivsie spelers. En Engelse toestanden waar sommige clubs 5 wedstrijden achter lopen en sommige geen clubs enkele wedstrijd achterlopen is geen wenselijke situatie.

Ik kon 2 opties bedenken om Engelse toestanden te voorkomen:
1. Winterstop verlengen tot die piek van omikron voorbij is.
2. Coronaregels voor voetballers strenger maken.

Tja, coronaregels zijn waarschijnlijk al heel streng, en zo'n langere winterstop zorgt weer voor andere problemen.

Dus mijn vraag is, wat zouden de KNVB en de clubs nu moeten doen om Engelse toestanden te voorkomen? Of kunnen we dat simpelweg niet voorkomen?
 
Steeds meer besmettingen bij eredivsie spelers. En Engelse toestanden waar sommige clubs 5 wedstrijden achter lopen en sommige geen clubs enkele wedstrijd achterlopen is geen wenselijke situatie.

Ik kon 2 opties bedenken om Engelse toestanden te voorkomen:
1. Winterstop verlengen tot die piek van omikron voorbij is.
2. Coronaregels voor voetballers strenger maken.

Tja, coronaregels zijn waarschijnlijk al heel streng, en zo'n langere winterstop zorgt weer voor andere problemen.

Dus mijn vraag is, wat zouden de KNVB en de clubs nu moeten doen om Engelse toestanden te voorkomen? Of kunnen we dat simpelweg niet voorkomen?
Er is - denk ik - geen keuze of optie. Al zou ik een maandje rust wel lekker vinden. Is Sangaré weer terug ;)
 
Steeds meer besmettingen bij eredivsie spelers. En Engelse toestanden waar sommige clubs 5 wedstrijden achter lopen en sommige geen clubs enkele wedstrijd achterlopen is geen wenselijke situatie.


Tja, coronaregels zijn waarschijnlijk al heel streng, en zo'n langere winterstop zorgt weer voor andere problemen.

Dus mijn vraag is, wat zouden de KNVB en de clubs nu moeten doen om Engelse toestanden te voorkomen? Of kunnen we dat simpelweg niet voorkomen?
Waarom niet gewoon de competitie van dit seizoen definitief stopzetten? Er is al jurisprudentie en dit keer kan dat wel eerlijk nu iedereen evenveel wedstrijden gespeeld heeft. ;)
 

KNVB en CBV: Stop met veinzen van blessures voor tactische omzettingen

link

De KNVB en de belangenvereniging Coaches Betaald Voetbal (CBV) hebben de trainers in het betaald voetbal maandag opgeroepen tot sportiviteit. Ze willen dat er een einde komt aan het simuleren van blessures door hun spelers.

Het komt steeds vaker voor dat een trainer een speler instrueert om 'geblesseerd' op de grond te gaan zitten, waardoor het tijdens de blessurebehandeling mogelijk is om de overige spelers tactische instructies te geven.

Er is een simpele oplossing:
Gewoon doorspelen. Ze staan vanzelf op. :rolleyes: De beste "blessure"behandeling die er is. :p
 

KNVB en CBV: Stop met veinzen van blessures voor tactische omzettingen

link

De KNVB en de belangenvereniging Coaches Betaald Voetbal (CBV) hebben de trainers in het betaald voetbal maandag opgeroepen tot sportiviteit. Ze willen dat er een einde komt aan het simuleren van blessures door hun spelers.

Het komt steeds vaker voor dat een trainer een speler instrueert om 'geblesseerd' op de grond te gaan zitten, waardoor het tijdens de blessurebehandeling mogelijk is om de overige spelers tactische instructies te geven.

Er is een simpele oplossing:
Gewoon doorspelen. Ze staan vanzelf op. :rolleyes: De beste "blessure"behandeling die er is. :p
Er vinden vaak inderdaad wonderbaarlijk snelle en spontane genezingen plaats tijdens een wedstrijd.
Misschien een tijdje het proberen waard?
 
Er vinden vaak inderdaad wonderbaarlijk snelle en spontane genezingen plaats tijdens een wedstrijd.
Misschien een tijdje het proberen waard?
Niet zolang Ajax hier het meeste gebruik van maakt. Pas als die dat niet doen gaan we ertegen optreden. Want wat Ajax doet, is goed.
 
Concept competitieprogramma Betaald Voetbal 2022/'23

concept-competitieprogramma-bekend-eredivisieseizoen
De eerste ‘toppers’ (wedstrijden tussen Ajax, AZ, Feyenoord en PSV) vinden plaats op zondag 18 september als PSV – Feyenoord en AZ – Ajax op het programma staan. De eerste Klassieker van het seizoen wordt gespeeld op zondag 22 januari 2023 in De Kuip. Ook dit seizoen zijn de meeste topduels na Europese speelrondes ingepland. “Helaas ontkomen we hier niet aan. Dat heeft te maken met de beperkte ruimte die er is om gelijke omstandigheden te creëren, mede gezien het risicokarakter van deze wedstrijden waardoor ze verplicht op zondag gespeeld moeten worden”, licht manager competitiezaken betaald voetbal Jan Bluyssen toe. “In de eerste helft van de competitie zijn er vier mogelijkheden en in de tweede competitiehelft slechts drie speelrondes waar deze topwedstrijden onder gelijke omstandigheden zouden kunnen worden ingepland. Als we daar gebruik van willen maken, betekent dat echter dat alle toppers in januari moeten worden afgewerkt en dat moeten we ook niet willen.”

Slot van de competitie
30 PSV - Ajax

31 Ajax - AZ
31 Sparta - PSV

32 FC Groningen - Ajax
32 PSV Fortuna - Sittard

33 zondag 21 mei 2023 Ajax - FC Utrecht
33 zondag 21 mei 2023 PSV - Heerenveen

34 zondag 28 mei 2023 AZ - PSV
34 zondag 28 mei 2023 FC Twente - Ajax

Het kan een spannend slot van de competitie worden als het na PSV -Ajax nog niet beslist is. Ajax heeft de laatste 4 wedstrijden een zwaarder programma dan PSV. Hoewel er 18 clubs in de competitie spelen zal de titelstrijd weer tussen PSV en Ajax gaan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan