Davy Pröpper (M)

Wij spelen niet met een CAM toch? En Hendrix is toch de controlerende middenvelder die ook als linker middenvelder kan spelen? Ik zie ze eigenlijk allemaal als of aanvallende middenveldre of controlerende middenvelder of allebei. En dan zie ik dat men een ander talent, weliswaar wat verder maar zeker geen top middenvelder die er meteen onbetwist bovenuit steekt, die onze eigen talenten weer een plaatsje op de ladder doet dalen. En dan vinden we het gek dat talenten bij ons vertrekken...

tsja... vind ik een lastige. Depay, Hendrix, Vloet, Zoet, Brenet zijn toch doorgeschoven en mogelijk zijn Leemans en Alberto de volgende. De lat is wel omhoog gegaan. Het is niet zoals een paar jaar geleden dat jeugd nooit een kans krijgt.

Het is nog te vroeg vor Paal en Bergwijn denk ik. Nauwelijks gespeeld in Jupiler League nog. Ik denk dat Paal en Bergwijn nog één seizoen moeten wachten, maar dat ze er dan bij selectie zitten.
 
Wanneer dan wel? Is Propper dan zo veel beter? En Bazoer en vele anderen bij ajax en fey krijgen wel de kans en laten zien het helemaal niet slecht te doen. Paal en Vloet zullen nooit op een hoger nivo komen als ze nooit serieus de kans krijgen. We hebben toch allemaal gezien dat Willems noodgedwongen de kans kreeg en zich fantastisch heeft doorontwikkeld. En Clasie en tig ander voorbeelden. Hendrix heeft laten zien dat hij prima in PSV1 kan spelen, geef hem dan ook een serieuze kans.

Als mn Vloet er nu nog niet aan toe is, gaat hij er nooit meer aan toe komen. Ik bedoel aan toe is om een serieuze stand-in te zijn. Ik ga er even vanuit dat Propper niet voor de basis wordt gehaald. Als dat wel het geval is, wie gaat er dan op de bank: Maher of Guardado?

Over Vloet ben ik het met je eens: die mag gewoon 2e man worden en meer speeltijd krijgen. Of ze moeten hem een jaar verhuren, maar waarom eigenlijk: hij is fysiek al sterk. I.i.g. niet de 3 man laten zijn.
 
Wanneer dan wel? Is Propper dan zo veel beter? En Bazoer en vele anderen bij ajax en fey krijgen wel de kans en laten zien het helemaal niet slecht te doen. Paal en Vloet zullen nooit op een hoger nivo komen als ze nooit serieus de kans krijgen. We hebben toch allemaal gezien dat Willems noodgedwongen de kans kreeg en zich fantastisch heeft doorontwikkeld. En Clasie en tig ander voorbeelden. Hendrix heeft laten zien dat hij prima in PSV1 kan spelen, geef hem dan ook een serieuze kans.

Als mn Vloet er nu nog niet aan toe is, gaat hij er nooit meer aan toe komen. Ik bedoel aan toe is om een serieuze stand-in te zijn. Ik ga er even vanuit dat Propper niet voor de basis wordt gehaald. Als dat wel het geval is, wie gaat er dan op de bank: Maher of Guardado?

Eens. Een van de redenen waarom Bazoer psv verliet (plus dat hij terecht op het middenveld wilde spelen): bijna onmogelijk om als 17-18jarige bij psv veel minuten te maken, ondanks dat iedereen weet hoe getalenteerd je bent. Bazoer was nooit op die leeftijd hier een vaste waarde geworden zoals hij nu bij ajax is, gewoon omdat we graag in hokjes denken: met je 18 jaar kun je nooit het niveau van het eerste aan, nee we halen eerder Hiljemark uit Zweden.... Depay zat onder Advocaat regelmatig 90 minuten op de bank, terwijl Mertens bijv., geschorst of geblesseerd was, omdat ie destijds maar 18 jaar was. Gelulkkig bracht Cocu hier verandering in maar de aanhang van psv vindt het nog altijd moeilijk te accepteren dat je de jeugd een echte kans moet geven.
 
"De middenvelder, die dit seizoen uitblinkt bij Vitesse..." Huh, zijn er meer Davy Pröpper's? Van 'uitblinken' is toch geen sprake?

Bert van Marwijk is van mening dat Davy Pröpper niet terecht moet komen bij een club als Hertha BSC. De middenvelder, die dit seizoen uitblinkt bij Vitesse, is volgens de voormalig voetballer namelijk al klaar om een volgende stap te zetten. Spelen voor een degradatiekandidaat is volgens Van Marwijk niets voor Pröpper.

"Als hij naar Duitsland gaat, moet hij het hogerop zoeken. In de subtop bij een club als Dortmund of Schalke. Als Hertha een slecht jaar heeft, speelt het tegen degradatie, dat past hem niet. De absolute top zal nog niet voor hem komen, maar een club bij de eerste zes in Duitsland zou helemaal niet zo gek zijn", zo liet Van Marwijk weten in gesprek met Voetbal International.

"Maar misschien is een tussenstap naar Ajax of PSV logischer", aldus Van Marwijk, die in dat geval de voorkeur geeft aan PSV. Bij de kampioen van Nederland zou Pröpper namelijk volgend seizoen sowieso Champions League-voetbal kunnen spelen.


Bron: http://www.soccernews.nl/news/31494...stap_naar_Ajax_of_PSV_logischer#ixzz3ZLzUvwBk
 
Eens. Een van de redenen waarom Bazoer psv verliet (plus dat hij terecht op het middenveld wilde spelen): bijna onmogelijk om als 17-18jarige bij psv veel minuten te maken, ondanks dat iedereen weet hoe getalenteerd je bent. Bazoer was nooit op die leeftijd hier een vaste waarde geworden zoals hij nu bij ajax is, gewoon omdat we graag in hokjes denken: met je 18 jaar kun je nooit het niveau van het eerste aan, nee we halen eerder Hiljemark uit Zweden.... Depay zat onder Advocaat regelmatig 90 minuten op de bank, terwijl Mertens bijv., geschorst of geblesseerd was, omdat ie destijds maar 18 jaar was. Gelulkkig bracht Cocu hier verandering in maar de aanhang van psv vindt het nog altijd moeilijk te accepteren dat je de jeugd een echte kans moet geven.

Vloet akkoord, Leemans ook, maar denk je dat Bergwijn en Paal ook al doorgeschoven moeten worden dan?
 
"De middenvelder, die dit seizoen uitblinkt bij Vitesse..." Huh, zijn er meer Davy Pröpper's? Van 'uitblinken' is toch geen sprake?

Bert van Marwijk is van mening dat Davy Pröpper niet terecht moet komen bij een club als Hertha BSC. De middenvelder, die dit seizoen uitblinkt bij Vitesse, is volgens de voormalig voetballer namelijk al klaar om een volgende stap te zetten. Spelen voor een degradatiekandidaat is volgens Van Marwijk niets voor Pröpper.

"Als hij naar Duitsland gaat, moet hij het hogerop zoeken. In de subtop bij een club als Dortmund of Schalke. Als Hertha een slecht jaar heeft, speelt het tegen degradatie, dat past hem niet. De absolute top zal nog niet voor hem komen, maar een club bij de eerste zes in Duitsland zou helemaal niet zo gek zijn", zo liet Van Marwijk weten in gesprek met Voetbal International.

"Maar misschien is een tussenstap naar Ajax of PSV logischer", aldus Van Marwijk, die in dat geval de voorkeur geeft aan PSV. Bij de kampioen van Nederland zou Pröpper namelijk volgend seizoen sowieso Champions League-voetbal kunnen spelen.


Bron: http://www.soccernews.nl/news/31494...stap_naar_Ajax_of_PSV_logischer#ixzz3ZLzUvwBk

Ik vind hem ook helemaal niet uitblinken, voor de breedte snap ik maar niet als vervanger van.
 
Middenveld wordt dan zoiets (ik heb Stambouli alvast maar zelf ingevuld :p):

Stambouli----Maher----Guardado
Pröpper-------Vloet------Hendrix
 
Vloet akkoord, Leemans ook, maar denk je dat Bergwijn en Paal ook al doorgeschoven moeten worden dan?
Bergwijn is echt een heel groot talent. Hij moet doorgeschoven worden, om hem te stimuleren en ook laten ruiken aan het grote werk, samenwerken met Guardado, De Jong en Willems. Ik weet zeker dat de samenwerking Willems-Bergwijn psv goed zal bevallen. Bovendien geef je hiermee ook een signaal af: bij psv is goed genoeg, oud genoeg.
 
Zit meer in deze richting te denken:

Maher---Guardado---Aankoop
Schaars---Hendrix---Pröpper

Vloet of Paal bij wedstrijdselectie als iemand van de zes bovenstaande namen ontbreken. Moeten trouwens eerst maar eens een flinke stempel gaan drukken op het resultaat van Jong PSV, net als bijvoorbeeld Bergwijn doet.
 
Zit meer in deze richting te denken:

Maher---Guardado---Aankoop
Schaars---Hendrix---Pröpper

Vloet of Paal bij wedstrijdselectie als iemand van de zes bovenstaande namen ontbreken. Moeten trouwens eerst maar eens een flinke stempel gaan drukken op het resultaat van Jong PSV, net als bijvoorbeeld Bergwijn doet.

Kan Pröpper niet #1 zijn met Leemans achter zich? Die kan zich (dacht ik) wel aardig onderscheiden.
 
Eens. Een van de redenen waarom Bazoer psv verliet (plus dat hij terecht op het middenveld wilde spelen): bijna onmogelijk om als 17-18jarige bij psv veel minuten te maken, ondanks dat iedereen weet hoe getalenteerd je bent. Bazoer was nooit op die leeftijd hier een vaste waarde geworden zoals hij nu bij ajax is, gewoon omdat we graag in hokjes denken: met je 18 jaar kun je nooit het niveau van het eerste aan, nee we halen eerder Hiljemark uit Zweden.... Depay zat onder Advocaat regelmatig 90 minuten op de bank, terwijl Mertens bijv., geschorst of geblesseerd was, omdat ie destijds maar 18 jaar was. Gelulkkig bracht Cocu hier verandering in maar de aanhang van psv vindt het nog altijd moeilijk te accepteren dat je de jeugd een echte kans moet geven.

Bazoer speelde als 17 jarige 0 minuten in de hoofdmacht. Hij mocht al spelen voor de hoofdmacht vanaf juni 2013, maar moest tot oktober 2014 wachten tot zijn eerste officiële wedstrijd. En ik geloof ook niet dat de PSV-aanhang moeite heeft met bijvoorbeeld Hendrix.
 
Zit meer in deze richting te denken:

Maher---Guardado---Aankoop
Schaars---Hendrix---Pröpper

Vloet of Paal bij wedstrijdselectie als iemand van de zes bovenstaande namen ontbreken. Moeten trouwens eerst maar eens een flinke stempel gaan drukken op het resultaat van Jong PSV, net als bijvoorbeeld Bergwijn doet.

tsja... hoe voetballen we eigenlijk :confused: Op papier met punt naar achteren, maar Guardado speelt toch echt aan linkerzijde van het veld en Maher voetbalt toch echt 'hoog' op het veld.
 
Eens. Een van de redenen waarom Bazoer psv verliet (plus dat hij terecht op het middenveld wilde spelen): bijna onmogelijk om als 17-18jarige bij psv veel minuten te maken, ondanks dat iedereen weet hoe getalenteerd je bent. Bazoer was nooit op die leeftijd hier een vaste waarde geworden zoals hij nu bij ajax is, gewoon omdat we graag in hokjes denken: met je 18 jaar kun je nooit het niveau van het eerste aan, nee we halen eerder Hiljemark uit Zweden.... Depay zat onder Advocaat regelmatig 90 minuten op de bank, terwijl Mertens bijv., geschorst of geblesseerd was, omdat ie destijds maar 18 jaar was. Gelulkkig bracht Cocu hier verandering in maar de aanhang van psv vindt het nog altijd moeilijk te accepteren dat je de jeugd een echte kans moet geven.

Daar doe je PSV en Advocaat m.i. wat tekort. Depay speelde het hele seizoen onder Advocaat, en viel vanaf het begin regelmatig in, en niet zomaar invalbeurtjes van 10 minuten maar een hele helft. Mertens speelde dat seizoen 29 van de 34 wedstrijden in de Eredivisie. In de 5 wedstrijden dat hij niet speelde was Depay 2 keer zijn vervanger. Dus "regelmatig 90 minuten op de bank terwijl Mertens geschorst of geblesseerd was", daar is geen sprake van.

Dat een jongen van 17 verder Dries Mertens en Jermaine Lens (die bij gelegenheid ook op linksbuiten kon) voor zich moest dulden vind ik niet zo vreemd.

Wat dat betreft veranderde er onder Cocu ook niet zoveel, behalve dat hij na het verterk van Mertens de kans kreeg, en die kans greep en zich stormachtig doorontwikkelde.

In datzelfde seizoen kreeg ook Locadia veel kansen. Daarvóór braken Labyad, Bakkal, Aissati en Afellay door, hoewel Bakkal wat dat betreft wel een beetje een laatbloeier was. Daarnaast kregen veel andere spelers de kans, maar imponeerden blijkbaar niet genoeg, en als je ziet waar deze jongens nu voetballen (Wuytens en Van Ooijen bijvoorbeeld) is dat niet zo vreemd.

Wat je bij Ajax, en ook bij Feyenoord, meer ziet dan bij PSV, is dat er jonge spelers uit de jeugd worden doorgeschoven op een positie die door blessures vrijkomt. Dat kun je zien als een kans geven. Maar vervolgens verdwijnt zo'n speler weer naar het tweede plan als zijn voorganger weer fit is. Hoeveel van dit soort "talenten" speelden niet ooit een half seizoen bij Ajax en vetrokken uiteindelijk omdat ze alsnog op de bank of tribune terechtkwamen? Ze kregen hun "kans" toen ze er nog niet klaar voor waren, konden zich leuk laten zien omdat er 10 andere spelers waren om zich aan op te trekken, maar bleken toch (nog) niet zo goed te zijn en hebben als dank voor bewezen diensten door de achterdeur mogen vertrekken. Een echte kans vind ik dat niet.

Dat terugvallen zal met Bazoer niet gaan gebeuren, omdat het een echte klasbak is. Een die zijn leeftijd ver vooruit is, en zich niet snel gek laat maken. Een die genoeg bravoure heeft om gewoon een plek op te eisen, en niet door praatjes zoals collega Kishna, maar door prestaties.

Wat dat betreft een kapitale inschattingsfout dat PSV hem ná Koch in het eerste wilde gaan laten debuteren (want dát is de voornaamste reden van zijn vertrek).

Maar met een gedachtengang zoals jij schetst, dat het in de optiek van PSV op zijn leeftijd per definitie onmogelijk zou zijn, kan ik niet mee.
 
Bazoer speelde als 17 jarige 0 minuten in de hoofdmacht. Hij mocht al spelen voor de hoofdmacht vanaf juni 2013, maar moest tot oktober 2014 wachten tot zijn eerste officiële wedstrijd. En ik geloof ook niet dat de PSV-aanhang moeite heeft met bijvoorbeeld Hendrix.

Hij is als 18 jarige de vaste waarde geworden, iets wat psv bijna nooit doet, dat is mijn punt. Als we nu zeggen dat je Bergwijn en Paal kansen moet geven, dan is het antwoord: nee, zij zijn daar nog niet klaar voor en dat had men zeker ook geroepen als Hendrix op zijn 18e een basisplaats had gekregen hier. De aanhang van psv rekent de jeugd te snel af, kijk anders hoeveel bagger jongens als Willems en Depay over zich heen kregen en krijgen. Wij hebben geen geen geduld, uitfluiten bij een derde verkeerde actie van een jonge speler, is bijna de gwoonte en hier op dit forum heeft men vaker geschreeuwd om het wisselen van Depay, Hendrix, Willems, Zoet. Maar Arias werd bewierookt, wat ie ook fout deed, dat maakte niet uit, want wat van ver komt is altijd beter. Cocu heeft voor een andere trend gezorgd, nu de aanhang nog die altijd maar in hokjes blijft denken dat je als 18 jarige geen vaste waarde kan zijn.....
 
Daar doe je PSV en Advocaat m.i. wat tekort. Depay speelde het hele seizoen onder Advocaat, en viel vanaf het begin regelmatig in, en niet zomaar invalbeurtjes van 10 minuten maar een hele helft. Mertens speelde dat seizoen 29 van de 34 wedstrijden in de Eredivisie. In de 5 wedstrijden dat hij niet speelde was Depay 2 keer zijn vervanger. Dus "regelmatig 90 minuten op de bank terwijl Mertens geschorst of geblesseerd was", daar is geen sprake van.

Dat een jongen van 17 verder Dries Mertens en Jermaine Lens (die bij gelegenheid ook op linksbuiten kon) voor zich moest dulden vind ik niet zo vreemd.

Wat dat betreft veranderde er onder Cocu ook niet zoveel, behalve dat hij na het verterk van Mertens de kans kreeg, en die kans greep en zich stormachtig doorontwikkelde.

In datzelfde seizoen kreeg ook Locadia veel kansen. Daarvóór braken Labyad, Bakkal, Aissati en Afellay door, hoewel Bakkal wat dat betreft wel een beetje een laatbloeier was. Daarnaast kregen veel andere spelers de kans, maar imponeerden blijkbaar niet genoeg, en als je ziet waar deze jongens nu voetballen (Wuytens en Van Ooijen bijvoorbeeld) is dat niet zo vreemd.

Wat je bij Ajax, en ook bij Feyenoord, meer ziet dan bij PSV, is dat er jonge spelers uit de jeugd worden doorgeschoven op een positie die door blessures vrijkomt. Dat kun je zien als een kans geven. Maar vervolgens verdwijnt zo'n speler weer naar het tweede plan als zijn voorganger weer fit is. Hoeveel van dit soort "talenten" speelden niet ooit een half seizoen bij Ajax en vetrokken uiteindelijk omdat ze alsnog op de bank of tribune terechtkwamen? Ze kregen hun "kans" toen ze er nog niet klaar voor waren, konden zich leuk laten zien omdat er 10 andere spelers waren om zich aan op te trekken, maar bleken toch (nog) niet zo goed te zijn en hebben als dank voor bewezen diensten door de achterdeur mogen vertrekken. Een echte kans vind ik dat niet.

Dat terugvallen zal met Bazoer niet gaan gebeuren, omdat het een echte klasbak is. Een die zijn leeftijd ver vooruit is, en zich niet snel gek laat maken. Een die genoeg bravoure heeft om gewoon een plek op te eisen, en niet door praatjes zoals collega Kishna, maar door prestaties.

Wat dat betreft een kapitale inschattingsfout dat PSV hem ná Koch in het eerste wilde gaan laten debuteren (want dát is de voornaamste reden van zijn vertrek).

Maar met een gedachtengang zoals jij schetst, dat het in de optiek van PSV op zijn leeftijd per definitie onmogelijk zou zijn, kan ik niet mee.
Om met je laatste opmerking te beginnen:Ik heb niet gezegd dat dat per definitie onmogelijk is, dus je kan in principe niets mee, met je eigen interpretatie.

Verder: Niet eens dat het bij ons allemaal volgens het plan gaat maar bij ajax en feyenoord het afhangt van de toevalligheden en dat zij na het fit raken van de vaste basisspelers, weer terug moeten naar jong ajax/feyenoord. Dat is feitelijk onjuist. Het is juist zo dat je bij ajax en tegenwoordig ook feyenoord, eenmaal goed presterend, je er in blijft. Je kunt toch niet met de droge ogen beweren dat al die grote en minder grote voetballers die ajax heeft voortgebracht en die kansen hebben gekregen, allemaal per toeval en wegens de blessures van anderen er in zijn gekomen? Volgens mij is de jeugdopleiding bij hen een van hun bronnen om geld te verdienen aan spelers.

Wij zijn altijd goed geweest in het halen van spelers en met succes. Alleen zijn de tijden veranderd en kun je geen Ronaldo's meer naar Eindhoven halen. Dan kom je uit op Marcelo's wat hier jaren lang het geval is geweest. Daarom wordt ook het inpassen van de jeugd steeds belangrijker.

Afellay, Aissati en Bakkal kwamen in een keer door en mede dankzij Guus kregen zij een kans. Daarvoor en daarna was het wel erg stil hoor totdat Depay weer te voorschijn kwam, tezij jij hier gaat beweren dat wij wel degelijk een traditie hebben in het opleiden van talenten die ook op topniveau wat betekenen.....
En een waardeloze coach (wel een goede vent verder) als Advocaat doe ik graag te kort. Als het aan hem had gelegen hadden we nog een speler gekocht voor de positie van Mertens ipv Depay een kans te geven. Ik kan mij nog herinneren dat Mertens geschorst was maar hij Depay geen bassisplaats gaf, angsthaas als hij was. En Zoet had al sowieso geen plek gekregen bij hem, nee Waterman, dat was zijn inbreng. Cocu heeft wel degelijk dingen veranderd.
 
Toch eens beelden opgezocht, maar hij lijkt slechter te zijn geworden ?! :unsure:

Kijk het tweede filmpje vooral.

Eerste filmpje lijkt mij recenter, maar bevestigt beeld dat hij weinig indruk maakt (ook niet slecht is, dat ook weer niet):

[video]https://www.youtube.com/watch?v=Pc_P_ilq6tY[/video]

Filmpje met oudere beelden laat mooiere dingen zien en snap ik meer van de interesse:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=nmweVpX4ev0[/video]
 
Jongens, die Vloet wordt dat wat? Tot nu toe hebben we er weinig van kunnen zien. Paal is wel erg jong, die kan best nog even wachten. Hiljemark en Ritzmaier mogen vertrekken. Wijnaldum vertrekt waarschijnlijk ook.

Blijven over: Guardado, Maher, Hendrix, Schaars en Vloet. Een twijfelachtig qua fysiek, een twijfelachtig qua talent (verhuren?) en weinig creativiteit. 3 Linksbenigen. Een beetje scheef allemaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan