Davy Pröpper (M)

Klaassen is een misschien. Die maakt veel vuile meters en schuwt tackles ook niet. Dat heeft ie bij Werder in de Bundesliga wel geleerd. Ajax heeft ook nog Martinez centraal achterin staan, en die vreet ook iedereen op, net als Tagliafico.
Dan 2 misschienen bij elk. Zij hebben Martinez, maar Ramalho vreet ook normaal iedereen op van wat ik heb gezien. En ook Obispo liet dat zien.
 
Dan 2 misschienen bij elk. Zij hebben Martinez, maar Ramalho vreet ook normaal iedereen op van wat ik heb gezien. En ook Obispo liet dat zien.

Dan ga ik het toch wijten aan voetballend vermogen. Daar zit Ajax helemaal vol mee. Die zijn veel balvaster en ook creatiever. Als wij de bal hebben wordt er wat rond gepingeld en is het hopen op een ingeving van Götze of Gakpo. Zij hebben Timber, Gravenberch, Mazraoui, Antony, Berghuis en Tadic. Die kunnen allemaal wel goed ballen.
 
O. Ik vond het bij hem nog wel aardig gisteren. Tot de 0-1.
en wat te denken van Boscagli speelt 2 dramatische wedstrijden na mekaar heeft gisteren geen enkele goed bal ingespeeld .
als we over het "totaalvoetbal " hebben van onze heer trainer wel gisteren werden we er door afgetroefd.
 
Ik vond Pröpper gisteren een van de beteren. Snap ook niet waarom ook hij werd gewisseld.
Misschien was het wel beter geweest om gisteren obispo en boscagli te wisselen van positie. Obispo als breekijzer naast Pröpper en boscagli voor de opbouw van achteruit.
 
Ik vond Pröpper gisteren een van de beteren. Snap ook niet waarom ook hij werd gewisseld.
Misschien was het wel beter geweest om gisteren obispo en boscagli te wisselen van positie. Obispo als breekijzer naast Pröpper en boscagli voor de opbouw van achteruit.
Boscagli voor de opbouw ??? zoals ik al zei trapt hij al twee wedstrijden haast iedere bal hopeloos verloren.
 
Boscagli voor de opbouw ??? zoals ik al zei trapt hij al twee wedstrijden haast iedere bal hopeloos verloren.
Ik kan ook niet zeggen dat ik de laatste tijd onder de indruk ben van Boscagli. Maar goed, zo zijn er wel meer. Te vaak te veel tijd nodig, te laat met de loopacties, of juist de verkeerde kant op bewegen (de drukte in, ipv de drukte uit.)
 
Ik vond Pröpper gisteren een van de beteren. Snap ook niet waarom ook hij werd gewisseld.
Misschien was het wel beter geweest om gisteren obispo en boscagli te wisselen van positie. Obispo als breekijzer naast Pröpper en boscagli voor de opbouw van achteruit.
Ik vond Pröpper gisteren eigenlijk ook best tegenvallen. Een paar keer dat die de bal had afgepakt was ik blij met hem maar merkte dat dit meer vanuit de gedachte kwam dat ik hem zo graag zag schitteren. Zag dat VI hem een 4,5 gaf (dat vond ik wat laag). Toen heb ik ook even gekeken naar succesvolle passes en dat was slechts 70 procent (zelfde percentage als Zahavi. Alleen Doan en Gakpo scoorde lager Maar als aanvaller is dat ook logischer).

Ik heb nog wel vertouwen in Pröpper. Maar hij mag wel wat bepalender zijn, gezien zijn ervaring en kwaliteiten. Thomas vond ik het ook beter doen op het middenveld. Maar zoals terecht word aangegeven, alle creativiteit ging er wel tegelijk uit. Dat was idd niet slim.
 
Ik vond Pröpper gisteren eigenlijk ook best tegenvallen. Een paar keer dat die de bal had afgepakt was ik blij met hem maar merkte dat dit meer vanuit de gedachte kwam dat ik hem zo graag zag schitteren. Zag dat VI hem een 4,5 gaf (dat vond ik wat laag). Toen heb ik ook even gekeken naar succesvolle passes en dat was slechts 70 procent (zelfde percentage als Zahavi. Alleen Doan en Gakpo scoorde lager Maar als aanvaller is dat ook logischer).

Ik heb nog wel vertouwen in Pröpper. Maar hij mag wel wat bepalender zijn, gezien zijn ervaring en kwaliteiten. Thomas vond ik het ook beter doen op het middenveld. Maar zoals terecht word aangegeven, alle creativiteit ging er wel tegelijk uit. Dat was idd niet slim.
Precies dit. Van Propper verwacht je gewoon meer. Hij is inmiddels ook gewoon fit (toch?) dus daar kan het ook niet aan liggen…
 
Je gaat je bijna afvragen of de scoutinglijstjes bij PSV weleens bijgewerkt worden of dat als ze eenmaal in MS DOS opgeslagen zijn, niemand de scouting floppy's nog aanraakt. Bruma werd gehaald omdat hij ooit furore maakte als jong, Portugees talent. Daarna heeft de wereld niet stil gestaan. Pröpper lijkt gehaald te zijn vanwege de goede, oude tijden bij PSV.
 
Je gaat je bijna afvragen of de scoutinglijstjes bij PSV weleens bijgewerkt worden of dat als ze eenmaal in MS DOS opgeslagen zijn, niemand de scouting floppy's nog aanraakt. Bruma werd gehaald omdat hij ooit furore maakte als jong, Portugees talent. Daarna heeft de wereld niet stil gestaan. Pröpper lijkt gehaald te zijn vanwege de goede, oude tijden bij PSV.

Gewoon een YouTube filmpje van zijn goal tegen CSKA laten zien aan JdJ en die plast al in zijn broek van enthousiasme. Nee zonder gein, Pröpper valt gewoon gruwelijk tegen
 
En toch had ik hier geroepen dat JdJ niet capabel is als Pröpper naar Ajax was gegaan. Eerlijk is eerlijk.
En laten we Propper, zoals eigenlijk alle anderen, nou nog maar even de tijd geven. Aan het einde van het seizoen kunnen we pas echt beoordelen of Proppper ge- of mislukt is. Ik sluit in ieder geval niet uit, dat Propper nog heel belangrijk en goed gaat worden dit seizoen.
 
Hij werd na zijn eerste minuten bij PSV al weer in Oranje geschreven in de pers. Dus het kan nog alle kanten op. Wel ff fit worden en blijven.
 
En laten we Propper, zoals eigenlijk alle anderen, nou nog maar even de tijd geven. Aan het einde van het seizoen kunnen we pas echt beoordelen of Proppper ge- of mislukt is. Ik sluit in ieder geval niet uit, dat Propper nog heel belangrijk en goed gaat worden dit seizoen.
Sangaré was eerste seizoen al afgeschreven en nu een van de belangrijkere spelers bij PSV, dus inderdaad wat tijd geven.
 
Gewoon een YouTube filmpje van zijn goal tegen CSKA laten zien aan JdJ en die plast al in zijn broek van enthousiasme. Nee zonder gein, Pröpper valt gewoon gruwelijk tegen
Heeft nog weinig minuten gemaakt toch? Bedoel je dat je de hoeveelheid speelminuten gruwelijk tegen vindt vallen, of zijn spel in de minuten die ie meedeed? Op zich zal hij met Sangarés schorsing basis staan? En van Ginkel vind ik juist weer erg tegenvallen, gooi daar Pröpper of zelfs Thomas maar voor in de plaats.
 
Heeft enkel het 1e seizoen bij Brighton veel gespeeld en is steeds minder en minder gaan spelen. Heeft in de tussentijd wel flink zijn fysiek "opgschroefd" maar tot nog toe draagt het wat mij betreft niet echt bij aan zijn spel. Was al niet de snelste maar dat is door die extra massa niet beter geworden.

Fysiek loop je 'm niet zomaar omver, maar trek een korte sprint (explosieve speler) en het fysieke heeft al geen nut meer. Ik denk dat Pröpper vooral daar heel veel moeite mee heeft op het moment. Kwestie van aanpassen en veel spelen maar ook die vlieger gaat er niet in op want hij ligt meerendeel in de kreukels.

Zie hem wel gewoon aanhaken en een rol van betekenis spelen dit seizoen, ben daar niet zo bang voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan