Davy Pröpper (M)

Even een opmerking mbt zijn media optredens: Pröpper is echt een goede sympathieke jongen maar communicatief niet echt sterk. Zijn interviews laten niet zien dat hij een leider is met veel ervaring. Dit itt van Ginkel die heel duidelijk en helder communiceert in de media en veel energie en enthousiasme uitstraalt.
 
Even een opmerking mbt zijn media optredens: Pröpper is echt een goede sympathieke jongen maar communicatief niet echt sterk. Zijn interviews laten niet zien dat hij een leider is met veel ervaring. Dit itt van Ginkel die heel duidelijk en helder communiceert in de media en veel energie en enthousiasme uitstraalt.
Het viel mij ook op dat Ramalho laatst de aanvoerdersband kreeg boven Propper. Verder wel logisch hoor, want itt Propper is Ramalho vaardiger communicatief en heeft hij meer uitstraling. Hopelijk kan Propper nog groeien in die rol.
 
Ligt er aan, Propper is toch meer een statische spelmaker en Van Ginkel een speler met meer diepgang. Tegen Benfica kon Van Ginkel minder diep gaan en dan heb je denk ik meer aan Propper. Maar tegen een andere tegenstander kan het heel goed uitpakken dat Marco regelmatig in het strafschopgebied opduikt
Van Davy was er juist een statistiek dat hij toentertijd bij PSV heel wat meters aflegde. Maar misschien is het dan nu statisch geworden? Aanvallende gaten induiken zag ik hem inderdaad nooit echt.
 
Propper moet ook niet met van Ginkel vergeleken worden naar mijn mening, maar met Sangaré. Althans, de positie. Niet de speler. Die laatste kan je beter gebruiken in de grote wedstrijden en Propper moet gewoon spelen naast van Ginkel bij de overige potjes.
 
Nog weinig reuring in dit topic, maar Davy speelde toch fantastisch tegen Cambuur
(Zijn broer overigens ook tegen Ajax)
Als wisselspeler heb je meer tijd nodig om je draai te vinden. Maar hij ziet altijd waar de ruimte ligt, en weet het dan ook uit te voeren zodat de bal op de juiste plek komt. Ik zie meer toegevoegde waarde bij Pröpper dan bij V Ginkel, op dit moment. Propper verlegt en opent het spel veel meer. Ik zou Pröpper opstellen naast Sangaré.
Even een opmerking mbt zijn media optredens: Pröpper is echt een goede sympathieke jongen maar communicatief niet echt sterk. Zijn interviews laten niet zien dat hij een leider is met veel ervaring. Dit itt van Ginkel die heel duidelijk en helder communiceert in de media en veel energie en enthousiasme uitstraalt.
Eigenlijk geeft IPF al aan waarom Van Ginkel speelt en (nog) niet Pröpper. Want volgensmij is dit niet alleen in de media. Mijn gevoel zegt me dat van Ginkel de spelers om hem heen beter laat functioneren. Dus wanneer hij een 6'je haalt dan zorgt hij er wel voor dat de rest een 7 haalt (door communicatie, aansturing en ruimtes maken). Daardoor is Van Ginkel lastig om eruit te halen.

Vind verder Pröpper een goede indruk maken. Maar hij staat er momenteel (net) terecht naast. Zijn pech is dat Sangaré, met van Ginkel naast hem, goeie stappen heeft gezet. Van Ginkel fit en een onmisbare leider is en Götze is tja Götze. Maar goed Pröpper gaat nog genoeg minuten maken en heeft de kwaliteit om zich bij de eerste 11 neerzetten. Maar wat een middenveld t.o.v voorgaande jaren dat een jongen als Pröpper niet zeker is van een basisplaats.
 
Ik vond afgelopen weekend Propper nog geen geweldige indruk maken. Vooral de eerste helft. Hij kwam wat sloom over, alsof hij met lood in de schoenen speelde.

Van Ginkel liet volgens mij zijn man lopen waar de goal uit komt. Het viel me tijdens de wedstrijd al op dat Teze vaak tegen twee man stond. Het zal me niet verbazen als dat de man van Van Ginkel was die dan vrij liep.
 
Ik vond afgelopen weekend Propper nog geen geweldige indruk maken. Vooral de eerste helft. Hij kwam wat sloom over, alsof hij met lood in de schoenen speelde.

Van Ginkel liet volgens mij zijn man lopen waar de goal uit komt. Het viel me tijdens de wedstrijd al op dat Teze vaak tegen twee man stond. Het zal me niet verbazen als dat de man van Van Ginkel was die dan vrij liep.

Ik vind eerlijk gezegd het spel van Pröpper tot nu toe vrij flets. Daar had hij op mindere dagen bij zijn eerste periode bij PSV vaker last van. Had eerlijk gezegd verwacht dat het er wel uit geramd zou zijn in de PL omdat je dat daar niet kunt veroorloven en omdat hij veel in het krachthonk heeft doorgebracht. Eerlijk gezegd kan ik nu ook beter plaatsen waarom Brighton zich zo schappelijk opstelde. Maar goed, dat is puur op basis van de eerste indrukken. Ook in zijn eerste periode wisselde hij dit soort periodes af met periodes waarin hij zeer bepalend was. Ben daarom toch wel blij dat we met Van Ginkel en Sangaré niet volledig afhankelijk zijn van zijn vorm. Presteert hij niet, dan staat hij er gewoon naast. Zo zou het op elke positie moeten zijn. Ik denk dat alleen Boscagli een vergelijkbare concurrent heeft in het team. De rest is toch wel iets te zeker van zijn plaats.
 
Zo goed als deze deal leek zo waardeloos pakt hij tot nu toe uit, hopelijk vind davy snel zijn vorm (terug)
 
Ben bang dat het over is. Heeft nog steeds een mooie techniek maar ontbreekt aan dynamiek, werd vandaag wel erg pijnlijk duidelijk
 
Ik vind het nog steeds een hele bruikbare voetballer, met een hele fijne techniek en veel inzicht.
Maar je moet hem NIET de kar laten trekken, of hem de beuk er laten ingooien.
En dat neem ik eerder Schmidt kwalijk.
Hij werd vandaag niet op de juiste manier gebruikt.
 
Volgens mij is hij wel de ideale stand-in voor Sangare, alleen moet je er dan wel Ginkel naast zetten en niet Boscagli, die mist de duel kracht en verdedigende kwaliteiten voor die positie

Het probleem is dat we drie spelers hebben die de voetballende rol centraal kunnen invullen: Propper, Van Ginkel en Boscagli. Ze zijn, op wat individuele verschillen, grotendeels hetzelfde. Allen verdedigend niet super, maar wel vooruit-spelend en kunnen een goal maken. Van een type Sangare, een speler die verdedigend wat toevoegt, hebben we er helaas maar 1.
 
Een middenvelder die de tegenstander opvreet.

Sangare? Ja.

Ginkel? Misschien..
Guti? Nee.
Propper? Nee.
Mauro? Misschien.
En dan blijven over: Thomas, Rigo en Ledezma: Nee.
En zelfs Boscagli: nee.
 
Een middenvelder die de tegenstander opvreet.

Sangare? Ja.

Ginkel? Misschien..
Guti? Nee.
Propper? Nee.
Mauro? Misschien.
En dan blijven over: Thomas, Rigo en Ledezma: Nee.
En zelfs Boscagli: nee.
Maar is dat het probleem? Of zit er een dieper probleem?
Kijken we anders even naar het middenveld van ajax:

Middenvelders die de tegenstander opvreten:
Alvarez? Ja.
Gravenberch? Misschien..
Klaassen? Nee
Blind? Nee
Kudus? hoogstwaarschijnlijk niet..
 
Maar is dat het probleem? Of zit er een dieper probleem?
Kijken we anders even naar het middenveld van ajax:

Middenvelders die de tegenstander opvreten:
Alvarez? Ja.
Gravenberch? Misschien..
Klaassen? Nee
Blind? Nee
Kudus? hoogstwaarschijnlijk niet..

Klaassen is een misschien. Die maakt veel vuile meters en schuwt tackles ook niet. Dat heeft ie bij Werder in de Bundesliga wel geleerd. Ajax heeft ook nog Martinez centraal achterin staan, en die vreet ook iedereen op, net als Tagliafico.
 
Terug
Bovenaan Onderaan