Daniel Schwaab (V)

Het aloude "Brands investeert niet in verdedigers"-verhaal steekt weer eens de kop op.

Terwijl de realiteit is dat de afgelopen jaren gaten op het middenveld en in de aanval zijn opgevuld met spelers die voor een heel of half jaar werden gehuurd, met goedkope of transfervrije spelers of met afdankertjes uit het buitenland. Ga maar na:

Van Ginkel, Lestiënne, De Jong, Jozefzoon, Ruiz, Park, Schaars, Van Bommel, en niet te vergeten Guardado, die op de laatste dag van de transferwindow kwam, aangevuld met eigen jeugd (dus "gratis") zoals Locadia, Memphis, iemand wiens naam ik ben vergeten en Hendrix.

Van bovenstaand rijtje is alleen voor De Jong een flinke transfersom betaald, maar het blijft een "afdankertje" en een gok.

De laatste linie van afgelopen seizoen was voor 100% gekocht, en bestond uit spelers die uitvoerig zijn gescout en waar PSV al lange tijd achteraan zat. Dat er weinig voor is betaald is eerder een compliment waard dan een schrobbering.

De stelling dat er voor middenvelders wel geld is maar dat er voor wat betreft de verdediging steeds gegokt wordt en enkel op basis van prijs wordt geselecteerd is dus niet waar.

Strootman: 7-8 miljoen. Maher: 6 miljoen. Pröpper: 5 miljoen. Pereiro: 6 miljoen voor 70% van de rechten. Narsingh: 4,5 miljoen. Guardado was relatief een koopje voor 2-3 miljoen. Schaars: 1 miljoen. Toivonen: 4-5 miljoen.

Gaan we naar de defensie kijken: Arias: 3 ton. Bruma: onduidelijk, waarschijnlijk 2 miljoen met doorverkoop. Willems: 7 ton (Volgens Mikasa dan ;)). Dereijck: 7,5 ton. Isimat: 2,4 miljoen. Poulsen: gratis. Dan was er nog aanvulling vanuit jeugd die regelmatig speelde. In 2013 was de oudste verdediger eigen jeugd die op de bank zat. In 2014, na het rampzalig seizoen 12/13, ging Brands wachten totdat de beoogde leider van de defensie afgetest was bij City. Vorig jaar was het enige jaar waar Brands een echte directe versterkende impuls gaf aan de defensie. In al de andere jaren was er tijd nodig om te groeien.

Het is geen verhaal, het is de waarheid.
 
Laatst bewerkt:
Hopelijk gaat deze speler het goed doen. Ik had nog nooit van hem gehoord, maar niets mis met een speler met Duitse mentaliteit.
 
Ik ken de beste man niet. Maar als je jarenlang in de Bundesliga hebt verdedigd dan denk ik dat je de Eredivisie wel aan kan. Hij is ook geen 18, dus hoeft geen "leerproces" door te maken (aan het einde waarvan hij zo snel mogelijk weer vertrekt). Eredivisie prioriteit nummer 1, dus ik ga er maar van uit dat dit een goede zet is. Of hij de CL aankan is afwachten, maar eerlijk gezegd hebben alle spelers die PSV kan halen dat niveau niet. In de CL kan PSV alleen wat bereiken met een puike teamprestatie (en een kolkend stadion). Dat hele overwinteren in de CL is op zijn best een regelmatig voorkomend incident, dus dat vind ik niet zo belangrijk.

Tja, kun je de Bundesliga aan, als je jaarlijks met je team net boven de degradatiestreep eindigt? Vinden wij dat een verdediger van Excelsior de Eredivisie aan kan?

Strootman: 7-8 miljoen. Maher: 6 miljoen. Pröpper: 5 miljoen. Pereiro: 6 miljoen voor 70% van de rechten. Narsingh: 4,5 miljoen. Guardado was relatief een koopje voor 2-3 miljoen. Schaars: 1 miljoen. Toivonen: 4-5 miljoen.

Gaan we naar de defensie kijken: Arias: 3 ton. Bruma: onduidelijk, waarschijnlijk 2 miljoen met doorverkoop. Willems: opleidingsvergoeding. Dereijck: 7,5 ton. Isimat: 2,4 miljoen. Poulsen: gratis. Dan was er nog aanvulling vanuit jeugd die regelmatig speelde. In 2013 was de oudste verdediger eigen jeugd die op de bank zat. In 2014, na het rampzalig seizoen 12/13, ging Brands wachten totdat de beoogde leider van de defensie afgetest was bij City. Vorig jaar was het enige jaar waar Brands een echte directe versterkende impuls gaf aan de defensie. In al de andere jaren was er tijd nodig om te groeien.

Het is geen verhaal, het is de waarheid.

Eens, maar voor Willems is (dacht ik) wel een ton of 7 betaald.
 
Niveau Marcello, Manolevje en Derijck... Lekker door blijven prutsen met dergelijke spelers. Ik vind het allemaal best inmiddels. Het opzeggen van het Fox-abonnementje gaat mij veel ergernis besparen, vermoed ik.

hoe bedoel je "door" blijven prutsen. je noemt spelers van 2 tot 3 jaar geleden.
 
Tja, kun je de Bundesliga aan, als je jaarlijks met je team net boven de degradatiestreep eindigt? Vinden wij dat een verdediger van Excelsior de Eredivisie aan kan?



Eens, maar voor Willems is (dacht ik) wel een ton of 7 betaald.

Ik pas 'm gelijk aan! :D

Maar blijft wel eenzelfde verhaal.
 
Tja, kun je de Bundesliga aan, als je jaarlijks met je team net boven de degradatiestreep eindigt? Vinden wij dat een verdediger van Excelsior de Eredivisie aan kan?

Nee, maar die zou wel de top van de Luxemburgse of Macedonische competitie aan moeten kunnen.
 
Tja, kun je de Bundesliga aan, als je jaarlijks met je team net boven de degradatiestreep eindigt? Vinden wij dat een verdediger van Excelsior de Eredivisie aan kan?

Jaaaaa, maar he! Dat zei ik niet. Als je zoveel wedstrijden in de Bundesliga hebt gespeeld (tegen de Robbentjes en Lewandowskis), dan moet je de aanvallers uit de Eredivisie wel aankunnen, ja. En dan ben ik even zo vrij om de aanname te maken dat hij niet 188 keer compleet zoekgespeeld is en dat Stuttgart niet na twee jaar zoiets had van die gast moet op de bank. Net zoals de verdedigers van Excelsior of FC Twente ( ;) ) best de Jupiler league aankunnen. Wij hoeven de Bundesliga niet te winnen, we moeten de Eredivisie winnen.
 
Jaaaaa, maar he! Dat zei ik niet. Als je zoveel wedstrijden in de Bundesliga hebt gespeeld (tegen de Robbentjes en Lewandowskis), dan moet je de aanvallers uit de Eredivisie wel aankunnen, ja. En dan ben ik even zo vrij om de aanname te maken dat hij niet 188 keer compleet zoekgespeeld is en dat Stuttgart niet na twee jaar zoiets had van die gast moet op de bank. Net zoals de verdedigers van Excelsior of FC Twente ( ;) ) best de Jupiler league aankunnen. Wij hoeven de Bundesliga niet te winnen, we moeten de Eredivisie winnen.

Dat laatste is waar, maar ik dacht dat er ook overwinterd moet worden in de CL. Dan moet je de nummer 3,4 van de Bundesliga wel aankunnen. Daarom blijf ik bij mijn standpunt dat de vooruitzichten voor deze heer matigjes zijn. Wellicht was hij veruit de beste bij Stuttgart en is er geen reden tot zwartkijken.
 
tja marcello,manolev en derijck hebben ook alle 180 wedstrijden in de bundeliga gespeeld.....
Ik vind het eigenlijk wel een goede aankoop. Een verdediger heeft vaak ervaring nodig om beter te gaan spelen. Kijk naar het verschil van Bruma met 2 jaar terug en nu.
Ik ben wel blij dat Brands in deze vijver vist. Zo hebben we moreno en guardado ook opgepikt. speelde niet tot nauwelijks bij hun club maar hebben wel de ervaring in europa en de competitie.

niet te vergelijken met derijck marcello en manolev wat mij betreft. Nu nog afwachten hoe goed of slecht hij is,.
 
hoe bedoel je "door" blijven prutsen. je noemt spelers van 2 tot 3 jaar geleden.
Dat waren de negatieve uitschieters. Ik wil daar best aan toevoegen dat Bruma alléén afgelopen seizoen groei heeft laten zien. Dat Willems de wedstrijden dat hij speelde bijzonder matig was. Arias startte het seizoen zoals te doen gebruikelijk ronduit slecht, maar kreeg helaas niet de opleving die we de twee seizoenen daarvoor wel zagen. Isimat is een pure cult-speler en zeker geen basismateriaal (dat zegt voldoende neem ik aan?) Brenet en Moreno zijn de enige twee voldoendes, de vertrokken Bruma buiten beschouwing latend. Dus, ik denk dat het via een degradatiekandidaat aantrekken van een tranfervrije jongen, waar geen mens ooit van heeft gehoord, gewoon wel geduid mag worden als aanmodderen.

Ik zeg -nogmaals- niet dat Schwaab hier zal falen en sowieso niet goed gnoeg is. Ik zeg dat Brands te laag inzet en te makkelijk denkt over de laatste linie. En deze transfer tekent zijn visie.
 
Dat waren de negatieve uitschieters. Ik wil daar best aan toevoegen dat Bruma alléén afgelopen seizoen groei heeft laten zien. Dat Willems de wedstrijden dat hij speelde bijzonder matig was. Arias startte het seizoen zoals te doen gebruikelijk ronduit slecht, maar kreeg helaas niet de opleving die we de twee seizoenen daarvoor wel zagen. Isimat is een pure cult-speler en zeker geen basismateriaal (dat zegt voldoende neem ik aan?) Brenet en Moreno zijn de enige twee voldoendes, de vertrokken Bruma buiten beschouwing latend. Dus, ik denk dat het via een degradatiekandidaat aantrekken van een tranfervrije jongen, waar geen mens ooit van heeft gehoord, gewoon wel geduid mag worden als aanmodderen.

Ik zeg -nogmaals- niet dat Schwaab hier zal falen en sowieso niet goed gnoeg is. Ik zeg dat Brands te laag inzet en te makkelijk denkt over de laatste linie. En deze transfer tekent zijn visie.


Het linken van de prestaties van afgelopen seizoen met het beleid van Brands zie ik niet zo. De genoemde spelers hebben de keerzijde immers ook laten zien door goede prestaties, zij het wellicht (te) kort.

Zou het ermee te maken kunnen hebben dat het scoutingapparaat beter is voor de ene linie tov de andere? Ik weet dat dit uiteindelijk ook onder Brands zijn verantwoordelijkheid valt maar als je geen goede vent op de verdedigers hebt zitten qua scouting....

Dit zou ook kunnen verklaren waarom Moreno wel in het potje viel; die kwam puur uit het netwerk en niet zozeer uit het scouten.

dat gezegd hebbende; een verdediger van een degradant uit Duitsland zou ik niet mijn eerste keuze zijn. Voordeel van de twijfel, zeg ik dan maar.
 
Het linken van de prestaties van afgelopen seizoen met het beleid van Brands zie ik niet zo. De genoemde spelers hebben de keerzijde immers ook laten zien door goede prestaties, zij het wellicht (te) kort.

Zou het ermee te maken kunnen hebben dat het scoutingapparaat beter is voor de ene linie tov de andere? Ik weet dat dit uiteindelijk ook onder Brands zijn verantwoordelijkheid valt maar als je geen goede vent op de verdedigers hebt zitten qua scouting....

Dit zou ook kunnen verklaren waarom Moreno wel in het potje viel; die kwam puur uit het netwerk en niet zozeer uit het scouten.

dat gezegd hebbende; een verdediger van een degradant uit Duitsland zou ik niet mijn eerste keuze zijn. Voordeel van de twijfel, zeg ik dan maar.

Willems presteerde twee jaar geleden al slecht omdat er geen concurrentie was. De concurrentie moest vervolgens komen van Brenet (We weten allemaal nog wel wat we daar van vonden, neem ik aan), omdat Brands toch liever niet wilde investeren. Willems is wat mij betreft dus zelfs ongeschikt voor PSV. Hij kan het lichamelijk wel. Maar voor een team is hij totaal ongeschikt om met een opdracht te spelen. Dus dat is niet één seizoen. Arias, kon zich twee keer optrekken uit een dip, maar het derde jaar niet meer. Bruma was de eerste twee jaren geen fatsoenlijke verdediger. Toen was het drama. Nu één jaar goed, maar dat zal ik dan indedaad niet te zwaar meewegen. Ik vind mijn stelling volkomen verdedigbaar. :)

Vwb je opmerking over scouting: Geen idee. Dat zou kunnen. Ik meen me wel een interview met Brands te herinneren waarin hij zelf aangeaf ee nvoorliefde voor aanvallender middenvelders te hebben.

Schwaab als speler krijgt van mij zeker het voordeel van de twijfel. Die jongen wordt gevraagd door een CL-club. Niemand die hem kwalijk neemt dat hij op die aanbieding ingaat. Mocht het toch gebeuren dat die jongen straks fout op fout stapelt, dan reken ik dat Brands aan.
Ik hoop oprecht dat hij de sensatie van de komende 3 seizoenen zal blijken te zijn. Dat heeft wat mij betreft ook geen link met mijn mening over het beleid van Brands.

Ik probeer het PSV.tv filmpje te kijken, maar die doet het niet. Iemand bij jullie hetzelfde probleem?

Hier ook niet. Maar ik zit op m'n werk en daar willen zo nog wel eens dingen dichtzetten.
Probleem is bekend bij PSV. 'De Vrienden van FOX' zijn inmiddels ingelicht.
 
Ik heb ook mijn twijfels. Hij speelde immers bij een degradant. Een club die al 188 wedstrijden tegen degradatie strijdt. Maar goed, wie weet kan hij er wel wat van. Een Duitser in je team kan geen kwaad.
Slechts de helft daarvan bij Stuttgart, de andere helft bij Leverkusen, waar hij EL en CL speelde ;)

Voor de huur van Ruiz werd wel de hoofdprijs gevraagd...

Verder is wellicht het komisch duo Marcelo/Derijck nog blijven hangen, waardoor wij op verdedigend vlak het lachertje van de eredivisie waren. Wel met een goed middenveld + aanval. Dat wel.
Precies, daarna werd het steeds beter. Denk dat dat nu ongeveer gelijkt staat met verdediging en aanval. Kwa kosten wellicht niet, maar aanvallers kosten over het algemeen meer dan verdedigers.
Die Schar, die had ik nog wel bij PSV willen zien ballen.

Jup, ik ook. Maar die is 99,99% zeker onhaalbaar. Helaas.
 
Willems presteerde twee jaar geleden al slecht omdat er geen concurrentie was. De concurrentie moest vervolgens komen van Brenet (We weten allemaal nog wel wat we daar van vonden, neem ik aan), omdat Brands toch liever niet wilde investeren. Willems is wat mij betreft dus zelfs ongeschikt voor PSV. Hij kan het lichamelijk wel. Maar voor een team is hij totaal ongeschikt om met een opdracht te spelen. Dus dat is niet één seizoen. Arias, kon zich twee keer optrekken uit een dip, maar het derde jaar niet meer. Bruma was de eerste twee jaren geen fatsoenlijke verdediger. Toen was het drama. Nu één jaar goed, maar dat zal ik dan indedaad niet te zwaar meewegen. Ik vind mijn stelling volkomen verdedigbaar. :)

Vwb je opmerking over scouting: Geen idee. Dat zou kunnen. Ik meen me wel een interview met Brands te herinneren waarin hij zelf aangeaf ee nvoorliefde voor aanvallender middenvelders te hebben.

Schwaab als speler krijgt van mij zeker het voordeel van de twijfel. Die jongen wordt gevraagd door een CL-club. Niemand die hem kwalijk neemt dat hij op die aanbieding ingaat. Mocht het toch gebeuren dat die jongen straks fout op fout stapelt, dan reken ik dat Brands aan.
Ik hoop oprecht dat hij de sensatie van de komende 3 seizoenen zal blijken te zijn. Dat wat mij betreft ook geen link met mijn mening over het beleid van Brands.

Akkoord. Ik denk alleen wel dat we het snel met elkaar eens zijn dat "een sensatie" de totaal andere zijde van het spectrum is :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan