Coronavirus

En dan praat je dus over een false balance.

De grootste groep/ principiele/ anti vaxers hebben een niet-wetenschappelijke, c.q. lagere opleiding. En die groep vertegenwoordigt de schreeuwende minderheid!
Wat ik al aangaf: de Dansleraar, de Baudetjes.....

De false balance wordt mede in stand gehouden door de media:

' En dan gaan we het vanavond hebben met twee gasten over de effecten van de laatste Corona maatregelen. Aan de ene kant van de tafel: Hoogleraar Marc van Ranst, professor-viroloog. Aan de andere kant van de tafel: Gordon' .

Daar breekt je klomp toch van?
Yup...
 
En dan praat je dus over een false balance.

De grootste groep/ principiele/ anti vaxers hebben een niet-wetenschappelijke, c.q. lagere opleiding. En die groep vertegenwoordigt de schreeuwende minderheid!
Wat ik al aangaf: de Dansleraar, de Baudetjes.....

De false balance wordt mede in stand gehouden door de media:

' En dan gaan we het vanavond hebben met twee gasten over de effecten van de laatste Corona maatregelen. Aan de ene kant van de tafel: Hoogleraar Marc van Ranst, professor-viroloog. Aan de andere kant van de tafel: Gordon' .

Daar breekt je klomp toch van?
Baudet is wetenschappelijk opgeleid. Zelfs gepromoveerd.
 
Het zou wel zo moeten zijn dat het op z'n minst nivelleert, aangezien we inmiddels al weer 1,5 week nieuwe regels hebben.
Als je kijkt naar verhouding 7daags gemiddelde tov week eerder dan is er de laatste 3 dagen duidelijk sprake van een afname van de groei. Allereerst is dat een dusdanig korte periode dat je daar eigenlijk geen harde conclusies uit kan trekken. Maar daarnaast is dat is alleen positief nieuws als dat niet veroorzaakt wordt doordat we tegen het plafond van de testcapaciteit zitten, maar daar heeft t wel veel van weg :(
 
Ik ben vaker een paar weken in China geweest en heb daar schoonfamilie wonen. Ook daar genoeg voorbeelden van het gevaar van censuur. Ik stel het gevaar van censuur niet ten discussie. Zie de bestorming van het Capitool en het verloop van de 2020 verkiezingen (met inmenging van de Russen via Facebook) om de gevaren van fakenews te zien. Het is niet een discussie wat erger is, maar een discussie hoe je door dit spanningsveld kunt maneuvreren. Waar houdt een mening op en begint fakenews of schadelijke misinformatie (wellicht niet intentioneel)?

John Cleese wil ik natuurlijk niet tegenspreken. :lol:Geweldige vent. Heb je zijn afscheidsspeech voor Chapman wel eens gehoord? (niet zo indrukwekkend als de afscheidsspeech van Grohl voor Lenny trouwens om maar helemaal off topic te gaan)
Zo te lezen staan onze meningen best dicht bij elkaar. Het enige verschil is misschien dat ik perse tegen elke vorm van vaccinatie plicht ben. Met een verplichting voor het zorgpersoneel schiet de overheid zichzelf natuurlijk helemaal in de voet. Want dan wordt het personeelstekort in de zorg nog groter.

Ik ben het wel met je eens dat er verschillen zijn in mentaliteit en dus ook in gedrag tussen Japan en Nederland. Als jij bekend bent met China hoef ik je niet te vertellen dat een Aziaat anders denkt dan een Europeaan. Er zijn dus inderdaad wellicht meer maatregelen nodig hier. Hopelijk zeer tijdelijk zodat Kerst en Oud en Nieuw nog enigszins "normaal" gevierd kunnen worden.

Ook ben ik met je eens dat naast censuur fake news een gevaarlijke trend is geworden. Maar er is hier geen excuus te bedenken om censuur toe te passen. Ik denk dat pluriforme informatie voorziening - niet steeds nieuws uit de zelfde hoek, door dezelfde bril en met dezelfde koppen op tv, - een goede zaak is/zou zijn. De BBC is daar beter in dan de NOS in mijn ogen. Dat voorkomt wellicht ook de oprichting van nog meer omroepjes zoals de laatste twee die we er bij gekregen hebben omdat zij naar eigen zeggen niet gehoord worden. Dat lijkt me geen verrijking van het omroepbestel, dat toch tegenhanger moet blijven tegenover nieuws vanuit "social" media.

De speech van John Cleese voor Chapman ken ik niet. Die ga ik opzoeken. Mocht hij net zo leuk zijn als die van Theo Maassen bij Mengvoeders Unietet ( United in phonetische spelling van mij ;)) , zitten we goed.
 
Wedstrijd bezoeken is voor lange tijd van de baan. https://www.nu.nl/coronavirus/61695...en-wil-maatregelen-en-booster-voor-40ers.html

Laatste alinea vooral lezen. Einde van eventen, dus ook voetbalwedstrijden. Vergeet maar dat wij dit seizoen nog weer naar het stadion kunnen. Tijd voor proces tegen de staat der Nederlanden namens voetbalclubs en supportersverenigingen. Wij draaien op voor draaikonterij van overheid om een principekwestie qua vaccinatie overeind te houden. Een rechtszaak dus. De rechtszaal in.
 
Tijd voor proces tegen de staat der Nederlanden namens voetbalclubs en supportersverenigingen.
Nee hoor.
We weten allemaal hoe het komt dat het mis loopt. Die groep moet verantwoordelijk worden gehouden voor hun acties en dan kan de samenleving gewoon weer verder. Zonder hen.
 
Dat is idd de wortel van het probleem, maar gemakkelijker gezegd dan gedaan om die veroorzakende groep effectief aan te pakken als 1 groep. Verplicht vaccineren opleggen krijg je die groep niet aan en de regering al zeker niet. Die meten dan ook stelling nemen. Gaat nooit gebeuren, kost ze schaapjes.
Nee hoor.
We weten allemaal hoe het komt dat het mis loopt. Die groep moet verantwoordelijk worden gehouden voor hun acties en dan kan de samenleving gewoon weer verder. Zonder hen.
 
O echt? Dat schiet lekker op dan ... Ik kan me trouwens wel voorstellen dat de genomen maatregelen niet al te veel zoden aan de dijk zetten. Het is voornamelijk de vroege sluiting van de horeca, die het verschil zou moeten maken.
Ze verwachten al heel lang wonderen als ze de horeca vroeger sluiten of helemaal sluiten.
Wellicht houden ze er geen rekening mee dat miljoenen mensen normaliter niet of vrijwel niet naar de horeca gaan. Of de Horeca nu gesloten is of niet.
 
Schijnt ook niet helemaal waar te zijn..

"Onder begeleiding van Paul Cliteur en Roger Scruton schreef Baudet zijn proefschrift, dat in 2012 verscheen met als titel De Aanval op de Natiestaat en (in het Engels) The Significance of Borders. Dit proefschrift en de verdediging ervan zijn omgeven door controverse: meerdere opponenten, onder wie Tom Eijsbouts en Laurens Jan Brinkhorst, hadden kritiek op het lage wetenschappelijke niveau van het onderzoek. Er stemde zelfs een lid van de promotiecommissie tegen de promotie van Baudet, wat zeer zelden gebeurt."
 
Ze verwachten al heel lang wonderen als ze de horeca vroeger sluiten of helemaal sluiten.
Wellicht houden ze er geen rekening mee dat miljoenen mensen normaliter niet of vrijwel niet naar de horeca gaan. Of de Horeca nu gesloten is of niet.
Tja, ik sta niet te juichen, maar tot de kerstvakantie lockdown zal wel het enige zijn dat werkt:
- scholen online
-thuiswerken + controle bij bedrijven
-geen sport/clubs
-horeca en niet essentiële winkels dicht
-thuisbezoek beperken (niet te controleren)

Als je dit tot de kerst doet, moet het toch wel kelderen?

Wel lekker voor de kerstomzet......
 
"Onder begeleiding van Paul Cliteur en Roger Scruton schreef Baudet zijn proefschrift, dat in 2012 verscheen met als titel De Aanval op de Natiestaat en (in het Engels) The Significance of Borders. Dit proefschrift en de verdediging ervan zijn omgeven door controverse: meerdere opponenten, onder wie Tom Eijsbouts en Laurens Jan Brinkhorst, hadden kritiek op het lage wetenschappelijke niveau van het onderzoek. Er stemde zelfs een lid van de promotiecommissie tegen de promotie van Baudet, wat zeer zelden gebeurt."
Dat was het... is dus eigenlijk gematst, pocht m.i. te graag met zijn zogenaamde kennis. Dan gaat er bij mij wel een belletje rinkelen. Zijn Latijn is trouwens echt van een slecht niveau..
 
Een soort tribunaal?
Met lijfstraffen, kan dat ook?

Dat is idd de wortel van het probleem, maar gemakkelijker gezegd dan gedaan om die veroorzakende groep effectief aan te pakken als 1 groep. Verplicht vaccineren opleggen krijg je die groep niet aan en de regering al zeker niet. Die meten dan ook stelling nemen. Gaat nooit gebeuren, kost ze schaapjes.
Weren van de IC is naar mijn mening een heel fijne drijfveer.
Het is makkelijk slingeren aan een trapeze wanneer je weet dat er een vangnet is. Zodra het vangnet weg is, word je vanzelf voorzichtiger of ga je helemaal niet meer aan zo'n trapeze hangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan