Coronavirus

Aai, dat zou echt vervelend zijn. Je werkgever kan/wil daar ook niet in meedenken? Dat is dan weer het voordeel van ambtenaar zijn. Bij ons is er wel iets te regelen voor collega's die hierdoor "getroffen" worden.

Herkenbaar, heb m net even gecheckt, ik zit ook in de min :(

Eerst maar afwachten. Maar ik zit terug te lezen en in december 2020 gebeurde het ook, dus het is geen onrealistisch scenario jammer genoeg. Wie weet welke opties de werkgever nog oppert als het zo is.

Het is zuur omdat ik altijd vrije dagen teveel had. Daar is vanwege de maatregelen al het één en ander door opgegeten en vervolgens werden we verplicht (in het geval van extreme saldos) ofwel op te nemen of uit te laten betalen. Vanwege een ander akkefietje werd het grotendeels uitbetalen wat meteen weer opging aan iets belastingtechnisch. Dus ik heb nog letterlijk 1 dag over voor dit jaar. Dus ja. Zuur.

Maar goed. Als dat dan het ergste is lig ik er ook weer niet wakker van.
 
Eerst maar afwachten. Maar ik zit terug te lezen en in december 2020 gebeurde het ook, dus het is geen onrealistisch scenario jammer genoeg. Wie weet welke opties de werkgever nog oppert als het zo is.

Het is zuur omdat ik altijd vrije dagen teveel had. Daar is vanwege de maatregelen al het één en ander door opgegeten en vervolgens werden we verplicht (in het geval van extreme saldos) ofwel op te nemen of uit te laten betalen. Vanwege een ander akkefietje werd het grotendeels uitbetalen wat meteen weer opging aan iets belastingtechnisch. Dus ik heb nog letterlijk 1 dag over voor dit jaar. Dus ja. Zuur.

Maar goed. Als dat dan het ergste is lig ik er ook weer niet wakker van.
Aangezien wij als bedrijf al de 23e sluiten moet ik sowieso ff wat dagen bijkopen..
 
Vaccinatieweigeraars: lees dit verhelderende handboek, besef dat je al anderhalf jaar wordt voorgelogen door machtsbeluste leiders met een verdienmodel en laat je vervolgens vaccineren. Dan zijn we het snelste van deze ellende verlost:


(overigens wel jammer van de onnodig denigrerende opmerkingen over het opleidings- en intelligentieniveau van vaccinatieweigeraars. Nergens voor nodig en het maakt de boodschap er niet sterker op. Hopelijk past de schrijver dit in een volgende 'druk' nog aan).
 
Vaccinatieweigeraars: lees dit verhelderende handboek, besef dat je al anderhalf jaar wordt voorgelogen door machtsbeluste leiders met een verdienmodel en laat je vervolgens vaccineren. Dan zijn we het snelste van deze ellende verlost:


(overigens wel jammer van de onnodig denigrerende opmerkingen over het opleidings- en intelligentieniveau van vaccinatieweigeraars. Nergens voor nodig en het maakt de boodschap er niet sterker op. Hopelijk past de schrijver dit in een volgende 'druk' nog aan).
Hoewel je niet denigrerend moet doen over opleidingsniveau en sociale status, bevindt het gros der antivaxxers -naar ik begreep- zich over het algemeen in een bepaalde hoek van de samenleving. Dus dat er een mogelijk verband is tussen opleidings- of werk- en denkniveau kun je niet uitsluiten, maar dat kun je inderdaad ook wat chiquer brengen.
 
Grootste gedeelte van de laag en hoog opgeleide heeft de prik wel, de 2m wappies zijn een mix van domme uitkeringstrekkers tot slimme advocaten die denken dat ze ook arts zijn en het afkeuren, een bijzondere mix van idioten
 
Wat informatie... Klik.

"De groep met de laagste vaccinatiebereidheid zijn laagopgeleide vrouwen met een thuiswonend gezin: 24% geeft aan zich niet te willen laten vaccineren."
 
Drie typen van anti vaxers:

Type 1: pragmatische uitsteller​

De eerste en kleinste groep (ongeveer één op de tien) zegt op zich wel een vaccin te willen, maar is daar simpelweg nog niet aan toegekomen.
Ook zijn zij voorstander van coronamaatregelen en stemden zij in maart op gevestigde partijen als de VVD, CDA of D66.

Type 2: inhoudelijke twijfelaar​

De tweede groep (ongeveer twee van de tien) lijkt het vaccin niet te gaan nemen, maar houdt de deur nog op een kier. Angst voor bijwerkingen is voor hen het grootste obstakel. Ook wantrouwen in de overheid speelt voor een flink deel mee.
Vaker dan andere groepen hebben zij twijfels over de werking van het vaccin en of zij het wel nodig hebben. Ze zijn ten opzichte van andere ongevaccineerden relatief vaak jonge ouders, hoog opgeleid en werkend in loondienst of in hun eigen bedrijf. Een kwart is protestant, meer dan andere groepen.

Type 3: de principiële antivaxer​


Dit is de grootste, meest overtuigde en meest onverzettelijke groep ongevaccineerden (ongeveer zeven van de tien). Deze ongevaccineerden geven aan zich zeker niet te laten inenten en laten dus geen opening meer om overgehaald te worden.
De principiële antivaxer stemde in maart FVD of stemde niet. Verder woont hij of zij relatief vaak in grote of middelgrote steden in de Randstad en is in loondienst of arbeidsongeschikt.

Bron
 
Peuter meenemen naar het werk is dan een optie?
Of gewoon de peuter het werk laten doen.. is het een management functie waar beslissen vooral wordt afgeschoven op anderen? Laat je peuter gewoon een muntje opgooien.. ik denk dat de zaak een stuk efficiënter wordt 😁
 
Laatst bewerkt:
Vaccinatieweigeraars: lees dit verhelderende handboek, besef dat je al anderhalf jaar wordt voorgelogen door machtsbeluste leiders met een verdienmodel en laat je vervolgens vaccineren. Dan zijn we het snelste van deze ellende verlost:


(overigens wel jammer van de onnodig denigrerende opmerkingen over het opleidings- en intelligentieniveau van vaccinatieweigeraars. Nergens voor nodig en het maakt de boodschap er niet sterker op. Hopelijk past de schrijver dit in een volgende 'druk' nog aan).
Ik denk niet dat de schrijfstijl de vaccinweigeraars aanspreekt. Ik heb af en toe wel gegniffeld, maar het is natuurlijk niet serieus genoeg. Al lijkt het inhoudelijk wel correct te zijn, volgens deze gevaccineerde leek.
 
Aantal besmettingen (positieve tests) - 24 november 202123.789 positieve tests vandaag gemeld (2.511.953 totaal) - RIVM

We zakken nog helemaal niets, dus er komen gegarandeerd extra maatregelen.
 
Aantal besmettingen (positieve tests) - 24 november 202123.789 positieve tests vandaag gemeld (2.511.953 totaal) - RIVM

We zakken nog helemaal niets, dus er komen gegarandeerd extra maatregelen.
Het blijft wel redelijk constant nu. Dat is al een soort van positief.
 
De vraag is meer gaat die iedereen pakken of de wappies alleen, ik vrees weer een weer een allemaal over 1 kam aanpak
 
Aantal besmettingen (positieve tests) - 24 november 202123.789 positieve tests vandaag gemeld (2.511.953 totaal) - RIVM

We zakken nog helemaal niets, dus er komen gegarandeerd extra maatregelen.
Als je sec kijkt neemt de groei ondertussen af. Echter, ik vrees dat alles vertekend doordat het cijfer nu meer zegt over de totale testcapaciteit en een stuk minder over de besmettingen.
 
Als je sec kijkt neemt de groei ondertussen af. Echter, ik vrees dat alles vertekend doordat het cijfer nu meer zegt over de totale testcapaciteit en een stuk minder over de besmettingen.
Het zou wel zo moeten zijn dat het op z'n minst nivelleert, aangezien we inmiddels al weer 1,5 week nieuwe regels hebben.
 
Wat informatie... Klik.

"De groep met de laagste vaccinatiebereidheid zijn laagopgeleide vrouwen met een thuiswonend gezin: 24% geeft aan zich niet te willen laten vaccineren."
En dan praat je dus over een false balance.

De grootste groep/ principiele/ anti vaxers heeft een niet-wetenschappelijke, c.q. lagere opleiding. En die groep vertegenwoordigt de schreeuwende minderheid!
Wat ik al aangaf: de Dansleraar, de Baudetjes.....

De false balance wordt mede in stand gehouden door de media:

' En dan gaan we het vanavond hebben met twee gasten over de effecten van de laatste Corona maatregelen. Aan de ene kant van de tafel: Hoogleraar Marc van Ranst, professor-viroloog. Aan de andere kant van de tafel: Gordon' .

Daar breekt je klomp toch van?
 
Laatst bewerkt:
Dat komt door de testcapaciteit. Meer dan dit kunnen ze niet verwerken.
O echt? Dat schiet lekker op dan...... Ik kan me trouwens wel voorstellen dat de genomen maatregelen niet al te veel zoden aan de dijk zetten. Het is voornamelijk de vroege sluiting van de horeca, die het verschil zou moeten maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan