Coronavirus

Wat in Denemarken kan, kan hier echt ook hoor.
Was die "uitbraak" van mazelen zo dodelijk of IC zorg ontregelend?
Of iets wat de media groots wilden doen voorkomen?

Het grootste probleem is en blijft de discipline om gebruik te maken van wat de crisis ons geleerd heeft.
Maar hoeveel gevaccineerden doen nog iets met mondkapjes, handen wassen enzovoorts?
Dat lijkt me eerder link met het oog op virusverspreiding dan de paar niet gevaccineerden die wel
bewust bezig blijven.
Dus ben ik het eens met bovengenoemde briefschrijver in het E.D..
Je vergeet dat men in Denemarken een stap verder is dan hier. En zoals Der Jaufe aangeeft, er minder weigeraars zoals jij zijn. Ik begrijp dat jij de maatregelen heerlijk vind, maar ik wil graag weer normaal leven. Zonder beperkingen. Dat kan alleen als er maar heel weinig ernstige besmettingen zijn. Naar mijn mening gaat dat alleen met inenten lukken.

En bij mijn weten kun je met een QR code zonder inenting naar 007 kijken, dus die reclame kan prima.

Ik weet niet hoe het met vaccineren ging, toen jouw kinderen klein waren. Ben wel benieuwd. Waren er toen nog campagnes nodig voor de kindervaccinaties?
 
We hebben het steeds over de coronapas, maar waar ik me inmiddels wel heel erg aan erger, is dat alle horeca om 00:00 dicht moet. Ik bedoel, het is niet zo dat het virus zich meer verspreidt snachts, en iedereen in de horeca heeft een vaccin of test bewijs. Dus wat mij betref kan de horeca ook gewoon snachts open.
Volgens mij heeft dat nog met handhaven te maken? Ik zou ook anders niet weten wat dan de reden zou moeten zijn..
 
Volgens mij heeft dat nog met handhaven te maken? Ik zou ook anders niet weten wat dan de reden zou moeten zijn..
Eerst was de reden dat hoe later op de avond hoe minder de remmingen / rekening houden met regels. Aangezien er geen regels meer zijn gaat die vlieger niet meer op.
 
I understand the concept that nobody wants to be forced as it were to get the vaccine; should have the basic human right to not want to get any vaccine. A freedom to choose if you will. However, as I said earlier in the thread I do wish some people would take it more seriously than they do. I have seen myself where their are local mask mandates in place and people just totally annoy those.

Does Covid Suck? Obviously it does but if we ever want to get herd immunity as a species if you will then we all need to work together to make it so. Some semblance of normality was gotten back again but now I fear that it is going to go back to no more attending sporting events, no indoor seating at food places, curfews, etc if things don't change.

Wearing a mask is not that big a deal to me. Again everybody has their own beliefs and that's their business, but I just don't understand how hardcore people are about wearing a mask.
 
Je openingszin geeft duidelijk aan dat er een probleem geschapen is door deze politieke keuze.
Mijn vrouw werkt als vrijwilliger met demente ouderen en kent het probleem dat je schetst.
Zelf ben ik niet dement dacht ik , maar beschik niet over een smartphone. Met mijn mobiel kan ik slechts bellen en sms'en.

Nu al lees ik nergens meer terug dat Hugo- dansen met Jansen - beloofd heeft dat er geen vaccinatiedwang zou komen.
Helaas toonde de overheid zich voor de zoveelste keer onbetrouwbaar.
In plaats van dat daar schande van gesproken wordt, krijgen de als zondebok buitengeslotenen nu te horen dat ze zeuren?

Eerder al heb ik getracht duidelijk te maken dat ik vanwege lange fietstochten elke dag een staaf in mijn neus zou moeten laten duwen.
Zo niet, geen toiletbezoek mogelijk.
Komende week wordt ik geacht het testen ook te laten doen vanwege een lustrumviering, een grote bijeenkomst op mijn vrijwilligerswerk, een
ergens af te nemen interview behorend bij mijn vrijwilligerswerk en om naar een afscheid van een ex-collega van school te kunnen gaan.

Wat nou, vrije keuze om een vaccin wel of niet te nemen? "Je kunt toch dagelijks binnen anderhalf uur ergens een papiertje tevoorschijn
laten toveren dat je gezond bent?" En je begeven tussen de mensen waaronder lui die zich niets (meer) aantrekken van coronaregels?

Ik zeur niet over Big Mac - nooit geproefd - en vlieg alleen hooguit 1x per jaar naar familie die over land niet bereikbaar is.

Vind je nu niet dat wat ik eerder een fehl-entscheidung van de politiek noemde echt niet recht te praten is met deze vergelijkingen?
Ik zeur niet maar word gedwongen tot dagelijkse tijdrovende onzin wil ik normaal en volwaardig kunnen blijven functioneren.
Ons alternatief is de door de overheid aan zondebokken opgelegde lockdown.

Dat de rechter dit niet als discriminatie ziet is niet verrassend. Ik lees vandaag dat die beroepsgroep achteraf spijt heeft zo vaak de kant van
de overheid te hebben gekozen in de toeslagenaffaire.
Hopelijk krijgen ze eerder spijt van de huidige blunders; het niet verbieden van de coronapas.
Dat zullen ze vandaag niet meer doen, want inzicht komt bij sommige instanties zoals gebleken is, pas achteraf.

Is het al bijna 1 november? Die dag kan Mark Rutte zijn blunder goedmaken zonder te veel gezichtsverlies.

PS; sorry er gaat iets fout waardoor ik mezelf hierbeneden quote. Hoe ik dat ongedaan moet maken weet ik niet. Sorry.
Allereerst eens tip:
Voor toiletbezoek tijdens een fietstocht raad ik u een tankstation aan. Kan 50 cent kosten, maar u hoeft geen QR code te laten zien.
De overheid is een onbetrouwbare partner, omdat ze vanwege beleid zomaar de spelregels kunnen veranderen. Dus ik ga niet doen alsof we een onfeilbare overheid hebben, dat is niet zo. Net zoals de gerechtelijke macht niet onfeilbaar is en nu, achteraf, denkt dat een andere keuze een betere was geweest. Maarja, achteraf is mooi wonen. Achteraf gezien had PSV Van Dijk moet oppikken bij Groningen en F. De Jong bij Willem II. Bruma, Maher en Luckassen nooit moeten kopen. Achteraf had ik bitcoins moeten kopen toen je er 3 voor een euro kon krijgen.

We zitten nu eenmaal in een situatie die ons dagelijks leven zoals wij dat voorheen hadden, ernstig belemmert. Dat vaccinatie een uitweg is, dat kunnen we toch wel zeggen. Dus dat je met een bewijs van, weer verder kunt gaan met het leven, lijkt me een redelijke aanname. En dan kunnen mensen die geen vaccinatie willen dat vervelend vinden, ik vind het vervelend dat alles dicht gaat, zoals vorig of dit jaar.
Nogmaals, ik zie het niet als discriminatie. Discriminatie is als er groepen worden uitgesloten op basis van zaken waaraan we niks kunnen doen. Geslacht, huidskleur, geaardheid (om er wat te noemen). Vaccinatie is een keuze, prima toch? En aan die keuze hangen consequenties vast. Da’s toch niet moeilijk? Als ik geen rijbewijs haal mag ik niet autorijden. Is gewoon hetzelfde.

En ja, het blijft triest in sommige gevallen (zoals eerder genoemd). Maar met heel veel mensen heb ik geen medelijden.
Ik las een stuk over wat de dames die voor stemrecht hebben gestreden hebben moeten doorstaan. Ze werden opgepakt, en bij een hongerstaking werden ze gedwongen gevoed. Tube in de keel en voedsel er in. Dan maak je dus Ff een punt, dan sta je voor de zaak waarvoor je vecht.
Nu “strijden” mensen tegen vaccinatie of tegen een test en het feit dat ze dan geen schnitzel mogen prikken in een restaurant. Want dan ben je zwaar slachtoffer.
Mijn medelijden heeft men niet.
 
Zo zal het gaan voor de Urkse burgemeester volgende week, heb het op de foto gezet kan die al wennen :sick:

a7e2fd2598590160b3b6a5e4c7779b93.png
 
Allereerst eens tip:
Voor toiletbezoek tijdens een fietstocht raad ik u een tankstation aan. Kan 50 cent kosten, maar u hoeft geen QR code te laten zien.
Dank voor deze tip. Een klein probleempje toch; mijn vrouw en ik fietsen voornamelijk in bosgebied rondom Eindhoven en daar kom ik weinig of geen tankstations tegen.
Bomen gelukkig wel. ;)
Discriminatie is als er groepen worden uitgesloten op basis van zaken waaraan we niks kunnen doen. Geslacht, huidskleur, geaardheid (om er wat te noemen). Vaccinatie is een keuze, prima toch? En aan die keuze hangen consequenties vast. Da’s toch niet moeilijk? Als ik geen rijbewijs haal mag ik niet autorijden. Is gewoon hetzelfde.
Alvorens hier op in te gaan even nog reageren op wat eerdere posts van anderen die ook recht hebben op antwoord;

@DerJaufe; grotendeels eens maar ik denk toch dat ik minder gevaarlijk ben als mogelijke verspreider dan
de bezopen lui in een tv reportage over de nachtportier van Groningen bij Nieuwsuur. Wat Marielle Tweebeeke
om een mij onbekende reden grappig scheen te vinden.
korfbaljack; ik denk ook dat bij beide "partijen" goede en slechte regelvolgers te vinden zijn.
Mikasa; nee, toen mijn kinderen klein waren was inenten heel normaal. Het gebeurde automatisch.
MAAR; zij kregen b.v. ook van onze huisarts penicilline voorgeschreven bij ieder kuchje.
Dat en nog wat andere "ongezonde" medische zaken heeft mij later in het leven wat kritischer gemaakt.
Zodat ik nu niet net als veel ouderen mijn nachtkastje vol heb staan met pillen voor hoge bloeddruk, cholesterol,
pillen tegen bijwerkingen van andere pillen enzovoorts. En ook de afgelopen 15 jaar geen griepprik gehaald heb
wat de overheid mij aanraadde omdat ik op mijn 60e verjaardag , lesgevend en voetballend, zogenaamd ineens
een kwetsbaar oud mannetje zou zijn geworden.
Snap je nu dat ik alles rond corona serieus nam, neem en blijf nemen behalve een m.i. experimenteel vaccin?

En nu Hoetierick, uw vergelijking rond wel of geen discriminatie.
Om te beginnen denk ik dat ook wij het grotendeels eens zijn over de hele situatie zoals u die beschrijft.
Ik hoef dan ook geen medelijden, maar wil graag dat iets wat overbodig is en vervelend voor de betrokkenen
uit de , puur politieke, maatregelen wordt geschrapt.

Mag ik een vergelijking maken die voetballiefhebbers, ook U in het zuiden, kan aanspreken?

In 1961 was er zwart wit tv en een antenne op het dak. De WK voorronde wedstrijd Nederland-Hongarije
zou worden uitgezonden maar de Belgische voetbalbond verbood de uitzending omdat dat bij hun wedstrijden
op die zondagmiddag publiek kon kosten.
Vervolgens besloot "men" van hogerhand dat het duel toch te zien zou zijn via kanaal 4 (de zender in Lopik)
en alle steunzenders, maar niet via kanaal 5 ( steunzender Roermond) waar wij afhankelijk van waren.
Volgens mij pure discriminatie van die onnozele boerenl*llen hier in het zuiden, die zich maar moesten schikken
in het feit dat de rest van Nederland, de meerderheid dus, nu het topduel toch kon zien.

Volgens de redenering van veel mensen - ook op dit forum - en zelfs rechters anno 2021 was er toen
geen sprake van discriminatie.
Je hoefde toch niet in Brabant of Limburg te gaan wonen. Of je kon toch ervoor kiezen om achterop het Solex
brommertje van de buurman die zondag ergens naar boven de Moerdijk te rijden om bij een of ander ver familielid
die misschien ook al een tv toestel had , te gaan kijken? Vrije keuze genoeg, dus geen discriminatie.

Moge de discriminerende, zijn doel voorbijschietende coronapas per 1 november a.u.b verleden tijd zijn en beide
groepen mensen in de door de overheid gesplitste samenleving hun volle verstand blijven gebruiken en
op verantwoorde wijze blijven omgaan met het niet meer verdwijnende virus en alle virussen die er , vrees ik , nog
gaan komen.
 
Eens maar ik denk toch dat ik minder gevaarlijk ben als mogelijke verspreider dan
Maar ben jij dan het gemiddelde van de niet gevaccineerde, en die dronken lui in Groningen het gemiddelde van de populatie gevaccineerden? Zodra je in hokjes gaat denken ga je voorbij aan de pluriformiteit binnen het gemaakte hokje.
 
Maar ben jij dan het gemiddelde van de niet gevaccineerde, en die dronken lui in Groningen het gemiddelde van de populatie gevaccineerden? Zodra je in hokjes gaat denken ga je voorbij aan de pluriformiteit binnen het gemaakte hokje.
Hokjesdenken probeer ik te vermijden, vandaar mijn opmerking tegen korfbaljack dat er in beide "kampen" goede en slechte volgers van coronaregels te vinden zijn.
De pluriformiteit waar jij naar verwijst, toch?
 
Bomen gelukkig wel. ;)

Alvorens hier op in te gaan even nog reageren op wat eerdere posts van anderen die ook recht hebben op antwoord;

@DerJaufe; grotendeels eens maar ik denk toch dat ik minder gevaarlijk ben als mogelijke verspreider dan
de bezopen lui in een tv reportage over de nachtportier van Groningen bij Nieuwsuur. Wat Marielle Tweebeeke
om een mij onbekende reden grappig scheen te vinden.
korfbaljack; ik denk ook dat bij beide "partijen" goede en slechte regelvolgers te vinden zijn.
Mikasa; nee, toen mijn kinderen klein waren was inenten heel normaal. Het gebeurde automatisch.
MAAR; zij kregen b.v. ook van onze huisarts penicilline voorgeschreven bij ieder kuchje.
Dat en nog wat andere "ongezonde" medische zaken heeft mij later in het leven wat kritischer gemaakt.
Zodat ik nu niet net als veel ouderen mijn nachtkastje vol heb staan met pillen voor hoge bloeddruk, cholesterol,
pillen tegen bijwerkingen van andere pillen enzovoorts. En ook de afgelopen 15 jaar geen griepprik gehaald heb
wat de overheid mij aanraadde omdat ik op mijn 60e verjaardag , lesgevend en voetballend, zogenaamd ineens
een kwetsbaar oud mannetje zou zijn geworden.
Snap je nu dat ik alles rond corona serieus nam, neem en blijf nemen behalve een m.i. experimenteel vaccin?

En nu Hoetierick, uw vergelijking rond wel of geen discriminatie.
Om te beginnen denk ik dat ook wij het grotendeels eens zijn over de hele situatie zoals u die beschrijft.
Ik hoef dan ook geen medelijden, maar wil graag dat iets wat overbodig is en vervelend voor de betrokkenen
uit de , puur politieke, maatregelen wordt geschrapt.

Mag ik een vergelijking maken die voetballiefhebbers, ook U in het zuiden, kan aanspreken?

In 1961 was er zwart wit tv en een antenne op het dak. De WK voorronde wedstrijd Nederland-Hongarije
zou worden uitgezonden maar de Belgische voetbalbond verbood de uitzending omdat dat bij hun wedstrijden
op die zondagmiddag publiek kon kosten.
Vervolgens besloot "men" van hogerhand dat het duel toch te zien zou zijn via kanaal 4 (de zender in Lopik)
en alle steunzenders, maar niet via kanaal 5 ( steunzender Roermond) waar wij afhankelijk van waren.
Volgens mij pure discriminatie van die onnozele boerenl*llen hier in het zuiden, die zich maar moesten schikken
in het feit dat de rest van Nederland, de meerderheid dus, nu het topduel toch kon zien.

Volgens de redenering van veel mensen - ook op dit forum - en zelfs rechters anno 2021 was er toen
geen sprake van discriminatie.
Je hoefde toch niet in Brabant of Limburg te gaan wonen. Of je kon toch ervoor kiezen om achterop het Solex
brommertje van de buurman die zondag ergens naar boven de Moerdijk te rijden om bij een of ander ver familielid
die misschien ook al een tv toestel had , te gaan kijken? Vrije keuze genoeg, dus geen discriminatie.

Moge de discriminerende, zijn doel voorbijschietende coronapas per 1 november a.u.b verleden tijd zijn en beide
groepen mensen in de door de overheid gesplitste samenleving hun volle verstand blijven gebruiken en
op verantwoorde wijze blijven omgaan met het niet meer verdwijnende virus en alle virussen die er , vrees ik , nog
gaan
Er zijn tal van maatregelen verplicht door de overheid die ten goede zijn van algehele gezondheid.
De autogordel, de helm tijdens motorrijden. Het verbieden van sommige artikelen of zorgen dat er een leeftijdsgrens op zit.
Nu, in deze bijzondere tijd, moet er wat gedaan worden om ervoor te zorgen dat de zorg niet wordt overbelast, of dat er niet teveel mensen overlijden.
Na een dik jaar ellende begint het beter te gaan, en om te zorgen dat niet gevaccineerden/mensen met antistoffen niet alsnog grote groepen besmetten, is er een pas in het leven geroepen. Lijkt me een hele redelijke maatregel. Want als je het overlaat aan het gezonde verstand van mensen, dan gaat het mis.
 
Er zijn tal van maatregelen verplicht door de overheid die ten goede zijn van algehele gezondheid.
De autogordel, de helm tijdens motorrijden. Het verbieden van sommige artikelen of zorgen dat er een leeftijdsgrens op zit.
Nu, in deze bijzondere tijd, moet er wat gedaan worden om ervoor te zorgen dat de zorg niet wordt overbelast, of dat er niet teveel mensen overlijden.
Na een dik jaar ellende begint het beter te gaan, en om te zorgen dat niet gevaccineerden/mensen met antistoffen niet alsnog grote groepen besmetten, is er een pas in het leven geroepen. Lijkt me een hele redelijke maatregel. Want als je het overlaat aan het gezonde verstand van mensen, dan gaat het mis.
Het gezonde verstand van mensen.

Het gezonde verstand waarvan veel mensen denken dat ze het hebben, maar waaraan het nogal eens schort...
 
Biblebelt bijvoorbeeld. Waar volwassenen met het bijbeltje staan te zwaaien en het aan God overlaten. Besmettingen stijging als resultaat..
Gelukkig wonen er zelfs in de biblebelt tegenwoordig veel mensen die wel hun verstand gebruiken. Want als de Heer wil dat we ziek worden, waarom schept hij dan mensen die medicijnen en vaccins kunnen ontwikkelen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan