Coronavirus

Hehe. Kernenergie is gewoon de manier om die wassen-neus-klimaatdoelen te halen en zo weinig mogelijk aan onze leefstijl te hoeven veranderen. Moet jij eens kijken hoe hard er binnenkort heel veel wetenschappelijk positief bewijs is voor kernenergie. En iedereen die roept dat het niet goed is, is een wappie. ;)
Probleem met een kerncentrale dat de investering pas na 20 jaar rendabel is. Buiten dat heeft het ook totaal geen zin om dat per land te doen. Zoiets moet je dus Europees aanbesteden. We hebben er max 2 nodig om aan alle vraag te voorzien.. dus Griekenland.. maak alvast maar plek..
 
Voorts heb ik kennis genomen van de vele schandalen van farmaceutische firma's.
En hoorde ik van wetenschappers wiens kritisch geluid niet mocht worden gepubliceerd.
En ken jij hopelijk ook de vele pagina's die de overheid zwart maakt als een burger of instantie een beroep doet op de Wet Openbaar Bestuur?
Enzovoorts.
Dat er in de pharmaceutische industrie zaken soms heel fout zijn, dat zal niemand ontkennen.

Maar als je dan vervolgens weer aangeeft dat kritische wetenschappers niet mogen publiceren, en zo. Dat herken ik niet. Geen idee of dat zo is.

En over wob-verzoeken: geloof me, daar heb ik veel ervaring mee. En dat wordt heel serieus genomen bij de Rijksoverheid.
En dat is ook goed dat dit er is.


De overheid is zeker niet onfeilbaar, maar waar gehakt wordt vallen spaanders.
De intentie is wel goed en oprecht: de samenleving dienen.
 
Dan heb je het alleen over bouwtijd. Gemiddeld os het vaak een jaar of 30 van ontwikkeling tot oplevering.

Interessant artikel: https://en.m.wikipedia.org/wiki/EPR_(nuclear_reactor)
Toch leeft het idee dat met het kiezen voor kernenergie en wat elektrische auto’s we er wel zijn. Maar onze infrastructuur is helemaal niet gebouwd op zoveel elektrische auto’s en als je alles optelt (incl. productie enz) lijken zelfs jonge diesels minder schadelijk voor het milieu. Er zijn nog best wat tegenstrijdigheden. Een hoop aannames op deze vroege ochtend. Wie maakt me los?
 
Lul er maar weer overheen, de situatie in NL gelijkstellen aan 1984 is van de pot gerukt



We hebben geen ongecontroleerde macht :FP:
Precies. Voor een dergelijk scenario heb je toch echt een soort totalitaire staat nodig. Denkt men echt dat we ons daar in bevinden, met secretaris-generaal Rutte aan het hoofd?
Als dat echt zo was hadden we niet zo lang nodig voor een formatie van de coalitie...
 
Precies. Voor een dergelijk scenario heb je toch echt een soort totalitaire staat nodig. Denkt men echt dat we ons daar in bevinden, met secretaris-generaal Rutte aan het hoofd?
Als dat echt zo was hadden we niet zo lang nodig voor een formatie van de coalitie...
Maar stel nou dat we hoofdelijk zouden stemmen op een dictator, die maximaal 5 jaar kan blijven. Mag ook buiten de politiek zijn. Op wie zou je stemmen?

(Gewoon omdat het kan.)
 
Nog eén laatste poging dan om te zien of discussie mogelijk is;
Moet je voor het antwoord op deze vraag niet gewoon bij jezelf te rade gaan?
Me dunkt dat er al een paarhonderd pagina's discussie gevoerd is.

Nu doe je het een beetje voorkomen alsof 'de ander' de discussie niet op eerlijke of gelijke voet wil voeren en dat is mijns inziens volkomen onterecht.
 
Louis van Gaal

Of gewoon Herr Schmidt

Nee ik weet het niet, moeilijke vraag. Wel leuk om over na te denken.
Ik ben een enorme fan van de trainer Van Gaal. Verder kan ik me zo voorstellen dat je hem niet té vaak moet zien. :)

In de politiek lijken Leijten, Omtzigt, Ouwehand en dat gastje van Volt me geen verkeerde mensen. Maar om een land te leiden, moet je misschien toch een beetje zo’n gladde aal zijn als Rutte.
 
Ik ben een enorme fan van de trainer Van Gaal. Verder kan ik me zo voorstellen dat je hem niet té vaak moet zien. :)

In de politiek lijken Leijten, Omtzigt, Ouwehand en dat gastje van Volt me geen verkeerde mensen. Maar om een land te leiden, moet je misschien toch een beetje zo’n gladde aal zijn als Rutte.
Omtzigt zeker, hoewel ik betwijfel of hij ook genoeg overzicht heeft. Dat hij sterk is op detailniveau moge duidelijk zijn. Die andere liggen iets verder van mijn inhoudelijke mening af.

Trouwens, die Dassen heeft ook wel de potentie om een gladde aal te zijn hoor.
 
Omtzigt zeker, hoewel ik betwijfel of hij ook genoeg overzicht heeft. Dat hij sterk is op detailniveau moge duidelijk zijn. Die andere liggen iets verder van mijn inhoudelijke mening af.

Trouwens, die Dassen heeft ook wel de potentie om een gladde aal te zijn hoor.
Ja, denk ik ook. Maar iets idealistischer en minder pragmatisch dan Rutte, lijkt me.
 
Ik ben ook een optimist. Totdat er veel geld en veel macht op het spel staan. Dan vind ik mensen niet zo betrouwbaar meer. Althans, dan ben ik op mijn hoede. Dus ook bij beleidsbepalers als Rutte en Co. Ik kijk met veel belangstelling hoe dingen lopen. Zoals nu ineens die energieprijzen ontploffen. Ik denk dan: zo drukken ze er dus de kernenergie doorheen. Ben ik dan een complotdenker? Nee hoor. Ik geloof alleen niet dat waar het geld zit en de macht ze de dingen aan het toeval overlaten. De meeste mensen deugen. Maar de meeste mensen hebben ook een prijs.
Gas wordt duurder doordat dit nu uit Rusland moet komen en er een tekort is. Als jullie Groningers de kraan weer openzetten is het zo weer opgelost.
Maar stel nou dat we hoofdelijk zouden stemmen op een dictator, die maximaal 5 jaar kan blijven. Mag ook buiten de politiek zijn. Op wie zou je stemmen?

(Gewoon omdat het kan.)
Interessante vraag. De Bondscoach natuurlijk met ons als controlerende macht. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan