Coronavirus

Aantal besmettingen (positieve tests) - 16 juli 202111.363 positieve tests vandaag gemeld (1.777.399 totaal) - RIVM

Ik vind het veel voor een vrijdag...:sneaky:
 
Aantal besmettingen (positieve tests) - 16 juli 202111.363 positieve tests vandaag gemeld (1.777.399 totaal) - RIVM

Ik vind het veel voor een vrijdag...:sneaky:
Vakanties toch? Dagen van vertrek worden vast voorafgegaan door meer testjes? Vrijdag hoger dan woensdag lijkt me niet opmerkelijk.
 
Woensdag en donderdag zijn normaal de hoogste dagen dacht ik?
Ja, meeste tijd van t jaar wel. Verwacht nu extra toestroom voor vertrek (geldige PCR nodig) en vijf dagen na terugkomst (ivm verkorten quarantaine) vanwege vakanties.
 
Woensdag en donderdag zijn normaal de hoogste dagen dacht ik?
Weinig zinnigs over te zeggen, afgelopen weken zaten we in een continu oplopende trend. Daarvoor was t wisselend, soms donderdag hoger, soms vrijdag.

Overigens neemt de toename van de besmettingen al wel weer een paar dagen af. Hopelijk blijven we nu rond die 10k per dag hangen (of beter nog, dalen)
 
Ja, meeste tijd van t jaar wel. Verwacht nu extra toestroom voor vertrek (geldige PCR nodig) en vijf dagen na terugkomst (ivm verkorten quarantaine) vanwege vakanties.
Fair enough. Klinkt logisch.
Overigens neemt de toename van de besmettingen al wel weer een paar dagen af. Hopelijk blijven we nu rond die 10k per dag hangen (of beter nog, dalen)
Ik las eergisteren ergens dat een viroloog zei dat we het ergste van deze vloedgolf alweer achter de rug hebben.
Daar kan ik met deze cijfers nog niet echt in meegaan.
 
Fair enough. Klinkt logisch.

Ik las eergisteren ergens dat een viroloog zei dat we het ergste van deze vloedgolf alweer achter de rug hebben.
Daar kan ik met deze cijfers nog niet echt in meegaan.
Snap ik, als ik gewoon naar de cijfers kijk en dan vooral naar de verhouding 7daags gemiddelde t.o.v. 7daags gemiddelde een week eerder dan hadden we voor deze laatste golf waarden tot maximaal 2.

Deze golf zat die piek op afgelopen zondag, toen t 7daags ruim 6x hoger lag dan een week eerder. Vandaag is het nog maar een factor 3 (waarbij het een mooie aflopende reeks is vanaf afgelopen zaterdag) kortom, er zit nog groei in maar niet zo sterk als een week geleden.

Punt blijft dat zolang de waarde boven de 1 ligt er wel sprake van groei is.
 
Heel Nederland test nu. Dan is 11000 een schijntje.
 
Heel Nederland test nu. Dan is 11000 een schijntje.
Tsja, 60.000 nieuwe besmettingen per week die momenteel gemiddeld tussen de 2 en 3 nieuwen aansteken? Ben blij dat t lokaal hier duidelijk lager is. Maar verreweg de meeste overleven t wel. Sneu voor de mensen die hun vakanties niet door zien gaan, maar eigen schuld als collectief.

Erg benieuwd hoe het in de UK gaat volgende week als ze de boel grotendeels openen.

Overigens voor de Groningers onder ons, wtf is bij jullie aan de hand? Krijg bijna dagelijks via via te horen dat er mensen ziek zijn (met stevige koorts), ook onder dubbel gevaccineerden? Bias/toeval of is er iets gaande? 660/week/100k lijkt me achterlijk hoog? Dan is 1 op de 125 Groningers op dit moment positief?! Of nog hoger gezien veel studenten thuis-thuis zijn en de dorpen nog achterlopen?
 
Laatst bewerkt:
Fair enough. Klinkt logisch.

Ik las eergisteren ergens dat een viroloog zei dat we het ergste van deze vloedgolf alweer achter de rug hebben.
Daar kan ik met deze cijfers nog niet echt in meegaan.
Klinkt eerder alsof deze viroloog woonachtig was in Heerlen en omstreken.
 
Tsja, 60.000 nieuwe besmettingen per week die momenteel gemiddeld tussen de 2 en 3 nieuwen aansteken? Ben blij dat t lokaal hier duidelijk lager is. Maar verreweg de meeste overleven t wel. Sneu voor de mensen die hun vakanties niet door zien gaan, maar eigen schuld als collectief.

Erg benieuwd hoe het in de UK gaat volgende week als ze de boel grotendeels openen.

Overigens voor de Groningers onder ons, wtf is bij jullie aan de hand? Krijg bijna dagelijks via via te horen dat er mensen ziek zijn (met stevige koorts), ook onder dubbel gevaccineerden? Bias/toeval of is er iets gaande? 660/week/100k lijkt me achterlijk hoog? Dan is 1 op de 125 Groningers op dit moment positief?! Of nog hoger gezien veel studenten thuis-thuis zijn en de dorpen nog achterlopen?
1 op de 5 bij ons is student / jongere, dus het gaat hier inderdaad hard. Ik hoor er inderdaad veel om mij heen die positief zijn, maar niet per se veel ziekte.
 
Oh, dat is toch wel al een slordige twee dagen geleden!
Toen al :ROFL: nah, als je t bv. niet in de kennissenkring hebt en jezelf niet verdiept kan zoiets gewoon gebeuren. En wie weet reageert er nog een forummer met een o, dat wist ik ook niet.
 
Toen al :ROFL: nah, als je t bv. niet in de kennissenkring hebt en jezelf niet verdiept kan zoiets gewoon gebeuren. En wie weet reageert er nog een forummer met een o, dat wist ik ook niet.
In mijn omgeving is er inderdaad weinig corona geweest. Alleen heeft nu een van mijn beste vrienden het gehad (sinds gisteren uit isolatie) en hij had echt heel veel last van zijn longen, dus ik zei tegen mijn vriendin dat hij waarschijnlijk wel Long Covid heeft.

Nouja, toen werd ik even op mijn plek gezet. :grin:
 
Laatst bewerkt:
Op de UV lampen en ionisatoren na (hoog alernatieve geneeskunde gehalte, zeer kwalijk voor je ogen, twijfelachtig voor luchtkwaliteit, maar verras me als je studies hebt die het aanraden) ga ik er grotendeels in mee.! (Y)

Schier is een leuk voorbeeld, maar wat met t tenniscentrum of zwembad in een dorp naast Rotterdam, laat je dan mensen van buiten die dorpskern niet toe? En als iemand uit Rotterdam reserveerd en zegt dat hij uit t dorp komt zodat ie kan komen sporten, bij hem de wijk is alles dicht immers. En wie regelt zoiets? Moet de receptiestudente vijf potige mannen weigeren die hun adres niet opgeven?

En snottebelkinderen uit uit gezinnen waarin iemand positief gestest is gewoon naar binnen? Naast je eigen zes-jarige met asthma? (Misschien wel, maar zou ook wat testen of thuisblijven voor n weekje in zo'n geval overwegen). Ik breng t wat krom, want ben t best eens met veel van je punten, maar het is best lastig navigeren, laat staan uitvoeren.

PSV wil die lampen in de kleedkamer toch? Of is dat alweer oud nieuws?
Ja klopt! Maar volgensmij gaan die uv lampen 'aan/werken' als de spelers/mensen weg zijn uit de kleedkamer. Dus dan word die gedesinfecteerd zodat wanneer er weer nieuwe mensen de ruimte binnen komen zij geen effect hebben van de vorige groep. (en als er mensen zijn word de lucht goed geventileerd vlgms).

Dacht dat het op die manier werkte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan