Coronavirus

En dan ruzie aan de deur. Lijkt me niet de oplossing.
Uhm, je moet nog wel ff een afspraak maken. Ik bedoel niet zo maar naar de inentlocatie gaan.

Alles vrij is misschien wat overdreven. Maar wat grotere groepen, zodat afspraken in ieder geval gevuld worden, is wel verstandig. En wat verder vooruit plannen. Mijn vrouw kon zelfs op de dag van bellen al ingeënt worden. Waarom zit die agenda niet voor 3-4 weken vol? Dan heb je veel meer kans op een hoge bezettingsgraad. Daarbij kunnen mensen wat makkelijker een afspraak plannen, als het wat verder weg is.
 
Nou. Er blijven gewoon vele afspraken om ingeënt te worden ongebruikt. Schandelijk. Er zijn zoveel mensen die graag ingeënt willen worden. Schakel dan door en zorg ervoor dat men eerder gevraagd wordt een afspraak te maken. Mevr. Mikasa kun dus al binnen enkele dagen ingeënt. Waarom niet 3-4 weken van tevoren?

RIVM na weer een ‘lelijke’ vaccinatieweek: ‘We verwachten de grote doelen te halen’

Weer typisch Nederlands. Hier kregen we gewoon een brief met dat je om 9.12 op de priklocatie moest zijn. Niks zelf een afspraak maken op een tijd die je uitkomt. Er is werkelijk geen enkere reden te verzinnen die belangrijker is dan de vaccinatie, en waariom je niet op dat tijdstip zou kunnen. Je mag weigeren uiteraard, maar verder is het gewoon doen wat er gezegd wordt.

En de mensen die nu hun afspraak om gevaccineerd te worden niet gebruiken, staan zometeen weer om het hardtst te schreeuwen als blijkt dat ze zonder vaccinatie niet op vakantie kunnen en niet naar de kroeg of uit eten kunnen.
 
Weer typisch Nederlands. Hier kregen we gewoon een brief met dat je om 9.12 op de priklocatie moest zijn. Niks zelf een afspraak maken op een tijd die je uitkomt. Er is werkelijk geen enkere reden te verzinnen die belangrijker is dan de vaccinatie, en waariom je niet op dat tijdstip zou kunnen. Je mag weigeren uiteraard, maar verder is het gewoon doen wat er gezegd wordt.

En de mensen die nu hun afspraak om gevaccineerd te worden niet gebruiken, staan zometeen weer om het hardtst te schreeuwen als blijkt dat ze zonder vaccinatie niet op vakantie kunnen en niet naar de kroeg of uit eten kunnen.
Precies. Plannen en opdraven en zo niet, achetaan aansluiten.
 
Weer typisch Nederlands. Hier kregen we gewoon een brief met dat je om 9.12 op de priklocatie moest zijn. Niks zelf een afspraak maken op een tijd die je uitkomt. Er is werkelijk geen enkere reden te verzinnen die belangrijker is dan de vaccinatie, en waariom je niet op dat tijdstip zou kunnen. Je mag weigeren uiteraard, maar verder is het gewoon doen wat er gezegd wordt.

En de mensen die nu hun afspraak om gevaccineerd te worden niet gebruiken, staan zometeen weer om het hardtst te schreeuwen als blijkt dat ze zonder vaccinatie niet op vakantie kunnen en niet naar de kroeg of uit eten kunnen.

Misschien snap ik je nu niet, maar die brief krijgen ze hier toch ook? Ze vragen niet wanneer je tijd hebt, ze plannen je in en lichten je in. En dan komt er een gedeelte dus niet.
 
Misschien snap ik je nu niet, maar die brief krijgen ze hier toch ook? Ze vragen niet wanneer je tijd hebt, ze plannen je in en lichten je in. En dan komt er een gedeelte dus niet.
Wat ik ervan begreep is dat je een brief krijgt, waarin staat dat je op kunt bellen om een afspraak te maken. Dat is wat er met mijn ouders gebeurde, wellicht heb ik het verkeerd begrepen?
 
Wat ik ervan begreep is dat je een brief krijgt, waarin staat dat je op kunt bellen om een afspraak te maken. Dat is wat er met mijn ouders gebeurde, wellicht heb ik het verkeerd begrepen?
Het moet wel anders zijn. Het lijkt me vreemd dat mensen bellen om een afspraak te maken en vervolgens niet op komen dagen. Het is wel handig als je nog mobiel bent. Ons pa mocht vanuit het dorpje bij Eindhoven naar Weert...
 
Wat ik ervan begreep is dat je een brief krijgt, waarin staat dat je op kunt bellen om een afspraak te maken. Dat is wat er met mijn ouders gebeurde, wellicht heb ik het verkeerd begrepen?
Aangezien het is gedelegeerd aan de verschillende regio's zou het kunnen dat de werkwijze per regio ook verschilt. Ene regio is ook al bezig met bv. 60+ terwijl andere dat nog niet zijn.
 
Wat ik ervan begreep is dat je een brief krijgt, waarin staat dat je op kunt bellen om een afspraak te maken. Dat is wat er met mijn ouders gebeurde, wellicht heb ik het verkeerd begrepen?

De brieven die ik voorbij heb zien komen zetten "die datum+tijd vaccinatie".
 
Bijzonder dat daar dan weer geen uniforme aanpak in is.
Het verbaast me niet eens. Er is in Nederland echt geen fatsoenlijk beleid te ontdekken waar het (de aanpak van) corona betreft.
Ik had altijd best een hoge dunk van Nederland. Veel regeltjes, maar die waren er natuurlijk om ervoor te zorgen dat alles soepel loopt. Maar inmiddels ben ik toch wel erg teleurgesteld geraakt in het land van regels, polderen en halve maatregelen.

Het is één grote teringbende...
 
Het verbaast me niet eens. Er is in Nederland echt geen fatsoenlijk beleid te ontdekken waar het (de aanpak van) corona betreft.
Ik had altijd best een hoge dunk van Nederland. Veel regeltjes, maar die waren er natuurlijk om ervoor te zorgen dat alles soepel loopt. Maar inmiddels ben ik toch wel erg teleurgesteld geraakt in het land van regels, polderen en halve maatregelen.

Het is één grote teringbende...
Of maatwerk ;)

De protocollen zijn vrij universeel, de invulling daarbinnen verschilt per locatie. Vooral de (wacht) ruimte is vaak doorslaggevend. Gezet door huusarts, de ggd locatie in het dorpshuis, de eetruimte in t verzorgingshuis, of bij n grote GGD in een groot beurscomplex met 10+ prikkers verschillen nog al in logistiek en flexibiliteit. Maakt ook weinig uit, zolang die prikken links of rechtsom maar gezet worden.
 
Of maatwerk ;)

De protocollen zijn vrij universeel, de invulling daarbinnen verschilt per locatie. Vooral de (wacht) ruimte is vaak doorslaggevend. Gezet door huusarts, de ggd locatie in het dorpshuis, de eetruimte in t verzorgingshuis, of bij n grote GGD in een groot beurscomplex met 10+ prikkers verschillen nog al in logistiek en flexibiliteit. Maakt ook weinig uit, zolang die prikken links of rechtsom maar gezet worden.
En bij dat laatste lijkt het volgens het door mij geplaatste nieuwsbericht te haperen. Afspraken blijven ongebruikt en dat is zonde. Iedereen (of bijna iedereen) wil graag geprikt worden. Ze mogen mij zo bellen, als er een gaatje is. Ik ben zo op de priklocatie. Die is hier om de hoek.
 
En bij dat laatste lijkt het volgens het door mij geplaatste nieuwsbericht te haperen. Afspraken blijven ongebruikt en dat is zonde. Iedereen (of bijna iedereen) wil graag geprikt worden. Ze mogen mij zo bellen, als er een gaatje is. Ik ben zo op de priklocatie. Die is hier om de hoek.
Snap ik, blijven er vandaag twintig ongebruikt dan krijgen er morgen 20 extra een oproep neem ik aan..? Pas als er structureel vaccin word weggegooid zou ik me zorgen maken. We moeten de situatie ook niet gaan vanBommelen in de media. ;)
 
Snap ik, blijven er vandaag twintig ongebruikt dan krijgen er morgen 20 extra een oproep neem ik aan..? Pas als er structureel vaccin word weggegooid zou ik me zorgen maken. We moeten de situatie ook niet gaan vanBommelen in de media. ;)
Overgebleven spul wordt, zover mogelijk, direct gebruikt. Zo heeft een nichtje van mij (25jr) al een prik gehad omdat zij op de GGD lijn zit en er prikken over waren. Idem voor collega's van mijn vrouw in het ziekenhuis, is er over dan bellen ze afdelingen die geen prikvoorrang hebben om alsnog geprikt te worden. 2e prik wordt daarna wel netjes ingepland.
 
Ik heb dat vertrouwen dus niet meer. Ik neem niets meer aan...
Je doet liever eigen onderzoek? ;) Ach, ik heb geen invloed en overal blij dat we in de gelukkige posititie zitten dat we in een rijk land wonen. Hadden t n stuk minder kunnen treffen. Die paar dagen of % voorraad boeien me zoals gezegd niet zoveel zolang t maar in iemands arm komt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan