Coronavirus

Die hadden waarschijnlijk verwacht dat de opnames dezelfde afname zouden vertonen als de besmettingen. Maar dan wel met n delay van enkele dagen. Echter de afname in besmettingen zie je niet terug in ziekenhuisopnames. Ik snap dat het RIVM een mindering in toename had verwacht, echter zitten we nu juist in een stijging.
Ze hadden verwacht dat patiënten gemiddeld 14 dagen op het IC blijven, dat blijkt nu 21 te zijn.
 
Nou, onze nieuwe minister pakt meteen maar vrolijk door. 't Zal mij benieuwen of deze maatregel straks écht weer wordt teruggedraaid. En zonder instemming van de Kamer, hè?

Ik vind dit echt ongelofelijk en op z'n zachts gezegd zeer dubieus. Dit soort praktijken verwacht ik van Polen, Hongarije, Turkije, Rusland, etc., maar niet van Nederland.
 
Ik vind dit echt ongelofelijk en op z'n zachts gezegd zeer dubieus. Dit soort praktijken verwacht ik van Polen, Hongarije, Turkije, Rusland, etc., maar niet van Nederland.

Als je het niet wilt dat een dokter jou gegevens opvraagd als je een vreemde arts of ziekenhuis word binnengereden dan staat het je vrij om dit aan te geven (die kans neemt overigs flink toe als de IC van het ziekenhuis in jou regio vol ligt en je dus ergens anders terecht komt). Als er geen keuze is gemaakt dan mag een arts jou dossier gelijk opvragen zodat hij weet welke medicijnen en medische problemen je hebt, om je zo goed mogelijk te helpen. Ik snap best dat het in deze uitzonderlijke situatie mag. Als het zo belangrijk voor je is en je er tegen bent neem dan nu vijf minuten de moeite dat ergens aan te kruizen. Ziekenhuizen hebben op moment wel grotere problemen dan wachten op kortademige mensen die blauw aangelopen eerst een enquite van 4 pagina's in moeten vullen voordat ze geintubeerd kunnen worden. Laten we er voor de verandering vanuit gaan dat de meeste artsen met een BIG registratie die toegang hebben tot electronische patienten dossiers het beste met je voorhebben als ze deze opvragen.
 
Laatst bewerkt:
Het is ook makkelijk om oppositie te voeren, zeker in deze tijden.
Ja, dan zeg je eerst: Ik wil de regering niet bekritiseren, en we moeten met z'n allen achter het beleid staan, maar .... en dan zeg je iets waarin je de regering de schuld van meer doden geeft of de schuld van de economische neergang. Politici :braak:
 
Ja, dan zeg je eerst: Ik wil de regering niet bekritiseren, en we moeten met z'n allen achter het beleid staan, maar .... en dan zeg je iets waarin je de regering de schuld van meer doden geeft of de schuld van de economische neergang. Politici Populisten :braak:
Heb m ff voor je verbeterd.
 
Als je het niet wilt dat een dokter jou gegevens opvraagd als je een vreemde arts of ziekenhuis word binnengereden dan staat het je vrij om dit aan te geven. Als er geen keuze is gemaakt dan mag een arts jou dossier gelijk opvragen zodat hij weet welke medicijnen en medische problemen je hebt, om je zo goed mogelijk te helpen. Ik snap best dat het in deze uitzonderlijke situatie mag. Als het zo belangrijk voor je is en je er tegen bent neem dan nu vijf minuten de moeite dat ergens aan te kruizen. Ziekenhuizen hebben op moment wel grotere problemen dan wachten op kortademige mensen die blauw aangelopen eerst een enquite van 4 pagina's in moeten vullen voordat ze geintubeerd kunnen worden. Laten we er voor de verandering vanuit gaan dat de meeste artsen met een BIG registratie die toegang hebben tot electronische patienten dossiers het beste met je voorhebben als ze deze opvragen.

Goeie toelichting, dank je!
 
Heb m ff voor je verbeterd.
Nou, ik volg de nederlandse politiek niet zo in detail, maar ik denk dat je in NL wel gelijk hebt, het zijn alleen Baudet en Wilders die dit doen. Ik ben geen fan van Rutte, integendeel, maar dit doet hij heel goed. In het bijzonder een PvdA minister aanstellen als die gewoon de beste optie is, de DSM CEO aanstellen om procurement te regelen (briljante zet).

Ik zat eigenlijk meer aan hier in het VK te denken, aan Labour, maar eigenlijk zijn die Corbynisten ook populisten, van het 'linkse' soort. Politiek hier is heel eng: egocentrische idioten (Johnson etc) aan de macht en een oppositie van linkse idioten.
 
Als je het niet wilt dat een dokter jou gegevens opvraagd als je een vreemde arts of ziekenhuis word binnengereden dan staat het je vrij om dit aan te geven (die kans neemt overigs flink toe als de IC van het ziekenhuis in jou regio vol ligt en je dus ergens anders terecht komt). Als er geen keuze is gemaakt dan mag een arts jou dossier gelijk opvragen zodat hij weet welke medicijnen en medische problemen je hebt, om je zo goed mogelijk te helpen. Ik snap best dat het in deze uitzonderlijke situatie mag. Als het zo belangrijk voor je is en je er tegen bent neem dan nu vijf minuten de moeite dat ergens aan te kruizen. Ziekenhuizen hebben op moment wel grotere problemen dan wachten op kortademige mensen die blauw aangelopen eerst een enquite van 4 pagina's in moeten vullen voordat ze geintubeerd kunnen worden. Laten we er voor de verandering vanuit gaan dat de meeste artsen met een BIG registratie die toegang hebben tot electronische patienten dossiers het beste met je voorhebben als ze deze opvragen.
Volgens mij heb ik daar ook geen akkoord voor gegeven. Het is namelijk compleet onduidelijk hoe goed mijn gegevens beschermd worden en met wie die gedeeld worden.
 
Volgens mij heb ik daar ook geen akkoord voor gegeven. Het is namelijk compleet onduidelijk hoe goed mijn gegevens beschermd worden en met wie die gedeeld worden.

Dat is prima natuurlijk, met jou vele anderen. Nu is de situatie dusdanig veranderd dat tijdelijk "wie zwijgt stemt toe" word gehanteerd. Wil je dit niet dan kun je dit aangeven.
 
Link : als men er serieus problemen mee heeft vul dat dan gewoon nu in via die link. Als je echt niet wilt dat men in het ziekenhuis direct kan zien wat jou huisarts voor belangrijke opmerkingen/aantekeningen heeft gemaakt over je gezondheid. Als je geen ingrepen of chronische medicijnen gebruikt is die pagina leeg. Wellicht je bloedgroep, bloeddruk, gewicht en cholesterolwaardes van die laatste keer dat je een check bij de huisarts onderging. Als er relevante informatie is wil je dat de plek die je moet behandelen dat zo snel mogelijk weet - is mijn mening. Bedenk je ook dat alle tijd die nu bespaard word door deze dingen snel en digitaal te kunnen doen betekent dat een arts meer levens kan redden of patienten kan helpen. Het is dus een keuze die niet alleen voor jou relevant is maar die ook doorwerkt op de gezondheid van anderen. Stel je voor dat je als huisarts op dit moment per dag van 50 patienten je archief in had moet duiken om printouts en een kopien te faxen naar ziekenhuizen (die situatie voorafgaand aan het electronisch Patienten Dossier). Ik snap deze tijdelijke maatregel prima.
 
Zo is het ook.
Dat wel, maar de overheid had ook in een eerder stadium (pre-crisis) een sterkere campagne kunnen voeren om mensen bewust te maken van de keuze die ze hebben.
Daarnaast ben ik heel benieuwd wie nu welke bevoegdheid heeft gekregen, voor welke periode en met welk mandaat.
 
' Het is twijfelachtig of de weg die de minister van VWS zegt te willen gaan bewandelen wel veel zoden aan de dijk zal zetten. Het is maar helemaal de vraag of de voorgestelde handelswijze wel proportioneel en echt effectief te noemen is. Het heeft er veel van weg dat het ministerie van VWS, maar ook andere partijen in de zorg de bevolking wil laten wennen aan een opt-out voor het delen van medische informatie. '

 
Terug
Bovenaan Onderaan