Coronavirus

Maar dit neemt tpch niet weg dat:
- de situatie in New Yorkse ziekenhuizen Italiaanse vormen aanneemt terwijl ze korten onder weg zijn;
- staten letterlijk tegen elkaar en de staan aaan het opbieden zijn voor medisch apparatuur;
- dat bij een rondgang door 40 strfrn 90% aangaf nu tekorten te verwachten op korte termijn aan zaken als mondkapjes e.d.
- Trump aangeeft dat ze heel veel mondkapjes hebben kunnen bestellen, maar niet verteld dat de periode waarin die uitgeleverd gaan worden meer dan een jaar beslaat.
- Trump soms de econmonie belangrijker lijkt te vinden dan mensenlevens

Hoop vooral dat jij de dans daar ontspringt JP.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik was eergister wat somber over het positivisme van het RIVM. Na wat nadere studie kan ik mij inderdaad vinden in wat het RIVM zegt, de besmetting neemt af. Dit zie je niet in de cijfers zoals deze doorgaans gepresenteerd worden, dit zie je pas als je kijkt naar toename van besmettingen t.o.v. reeds besmette populatie.
1585468507528.png
Nu hopen dat naast de procentuele toename ook werkelijke toename gaat afnemen.
 
Ik was eergister wat somber over het positivisme van het RIVM. Na wat nadere studie kan ik mij inderdaad vinden in wat het RIVM zegt, de besmetting neemt af. Dit zie je niet in de cijfers zoals deze doorgaans gepresenteerd worden, dit zie je pas als je kijkt naar toename van besmettingen t.o.v. reeds besmette populatie.
Bekijk bijlage 1902
Nu hopen dat naast de procentuele toename ook werkelijke toename gaat afnemen.
Ik vertrouw ze nog steeds niet. Er is nog steeds maar 1 ding belangrijk; kan men de nieuwe patiënten verwerken? En nu het aantal bezette IC-bedden bijna gelijk is aan het aantal IC-bedden blijft dat een spannende race.
 
Ik vertrouw ze nog steeds niet. Er is nog steeds maar 1 ding belangrijk; kan men de nieuwe patiënten verwerken? En nu het aantal bezette IC-bedden bijna gelijk is aan het aantal IC-bedden blijft dat een spannende race.
Dat die IC-capaciteit (verwarrend voor n verkeerskundige, aangezien IC al voor intensiteit/capaciteit staat) kritiek wordt kan niemand ontkennen, kan het RIVM ook weinig aan doen lijkt mij zo. Dat er een afname in besmetting is op te merken evenmin. En ja, niet iedereen wordt getest dus het aantal besmettingen ligt hoger, maar bij deze grote getallen kan je er vanuit gaan dat de verdeling a-sympomatisch, symptomatisch, ziek en ernstig ziek redelijk gelijk verdeeld is bij de nieuwe besmettingen. Kortom zolang we op een zelfde manier testen (ziek en ernstig ziek) geeft dit wel een goed beeld voor de ontwikkeling die we doormaken in NL.
 
Dat die IC-capaciteit (verwarrend voor n verkeerskundige, aangezien IC al voor intensiteit/capaciteit staat) kritiek wordt kan niemand ontkennen, kan het RIVM ook weinig aan doen lijkt mij zo. Dat er een afname in besmetting is op te merken evenmin. En ja, niet iedereen wordt getest dus het aantal besmettingen ligt hoger, maar bij deze grote getallen kan je er vanuit gaan dat de verdeling a-sympomatisch, symptomatisch, ziek en ernstig ziek redelijk gelijk verdeeld is bij de nieuwe besmettingen. Kortom zolang we op een zelfde manier testen (ziek en ernstig ziek) geeft dit wel een goed beeld voor de ontwikkeling die we doormaken in NL.

Inclusief mijzelf (zeer waarschijnlijk) ken ik nu tegen de tien mensen in mijn kringen die het waarschijnlijk hebben (gehad) allemaal niet getest, want dat doet men niet meer, tenzij je gevaarlijke symptomen ontwikkelt. Het is de mythische status van een virus dat een paar mensen ergens hebben en waarvan de kans redelijk klein is dat jij tot de ''gelukkigen'' behoort al lang gepasseerd.
 
Een gevaarlijke constatering van mijn vrouw: ik schijn in 2 weken tijd grotendeels genezen te zijn van mijn voetbalverslaving. Ik ben bang dat als deze Cironacrisis nog 2 weken stand houdt en er dus nog minimaal 2 weken geen bal te zien is op TV, dat ik helemaal genezen verklaard zal worden van mijn voetbalverslaving. Zelfs herhalingen van topwedstrijden sla ik over op Fox, ook al verveel ik mij stierlijk thuis....als ik na een paar weken niet meer actief ben op dit PSV Forum, dan weten jullie bij deze wat de oorzaak is van mijn "stille vertrek". Deze Coronacrisis heeft verstrekkende en ingrijpende gevolgen op onze levens, in ieder geval op mijn privé leven...dus, ik hoop dat vanaf volgende week de trainingen hervat worden en dat er binnen 2 weken weer wedstrijden live te zien zijn op TV....:fear::sad::cry:
 
Inclusief mijzelf (zeer waarschijnlijk) ken ik nu tegen de tien mensen in mijn kringen die het waarschijnlijk hebben (gehad) allemaal niet getest, want dat doet men niet meer, tenzij je gevaarlijke symptomen ontwikkelt. Het is de mythische status van een virus dat een paar mensen ergens hebben en waarvan de kans redelijk klein is dat jij tot de ''gelukkigen'' behoort al lang gepasseerd.

Er is vanaf het begin af aan gezegd dat 40 tot 70% van de wereldbevolking het gaat krijgen, toch?
 
Een gevaarlijke constatering van mijn vrouw: ik schijn in 2 weken tijd grotendeels genezen te zijn van mijn voetbalverslaving. Ik ben bang dat als deze Cironacrisis nog 2 weken stand houdt en er dus nog minimaal 2 weken geen bal te zien is op TV, dat ik helemaal genezen verklaard zal worden van mijn voetbalverslaving. Zelfs herhalingen van topwedstrijden sla ik over op Fox, ook al verveel ik mij stierlijk thuis....als ik na een paar weken niet meer actief ben op dit PSV Forum, dan weten jullie bij deze wat de oorzaak is van mijn "stille vertrek". Deze Coronacrisis heeft verstrekkende en ingrijpende gevolgen op onze levens, in ieder geval op mijn privé leven...dus, ik hoop dat vanaf volgende week de trainingen hervat worden en dat er binnen 2 weken weer wedstrijden live te zien zijn op TV....:fear::sad::cry:
Ik VERWACHT toch dat je in de toekomst ons nog steeds opmerkzaam maakt op de nodige AANKOPEN!!! De Jong; hou dat in de gaten!!! ;)
 
Inclusief mijzelf (zeer waarschijnlijk) ken ik nu tegen de tien mensen in mijn kringen die het waarschijnlijk hebben (gehad) allemaal niet getest, want dat doet men niet meer, tenzij je gevaarlijke symptomen ontwikkelt. Het is de mythische status van een virus dat een paar mensen ergens hebben en waarvan de kans redelijk klein is dat jij tot de ''gelukkigen'' behoort al lang gepasseerd.
Heftig verhaal las ik op de vorige pagina. Hoe gaat het nu met je?
 
Ik heb altijd vermoed dat er diep van binnen een viroloog in mij school. Zojuist een zelf-test gedaan op De Speld waarbij mijn vermeodens zijn bevestigd.

Ab Osterhaus
Je bent de knuffelbare viroloog Ab Osterhaus. Feiten en waarheden zijn echt jouw ding. Je hebt kleine, slaperige oogjes, maar het belangrijkste is dat je dingen zegt die kloppen.

Tot zover mijn bijdrage aan het Corona-topic voor deze zondag. Dat ik u morgen weer mag verzien van mijn virologische kennis :geek::geek:

Linkie naar de zelf-test, voor de andere virologen in wording ;)
 
135 doden weer. Het gaat echt de goede kant op 🤔
 
135 doden weer. Het gaat echt de goede kant op 🤔

Je moet niet kijken naar de cijfers van 1 dag. Dat zou hetzelfde zijn als zeggen, het gaat morgen vriezen, dus er is geen klimaatopwarming.

Ik heb eens even gekeken naar de cijfers van heel Europa, en dan zie je dat het aantal besmettingen, maar ook het aantal doden in de laatste 15 dagen veel stabieler aan het worden zijn, dan in de 15 dagen ervoor. In de VS is echter van stabilisatie nog geen sprake, maar die zitten dan ook nog in een eerdere fase. Over 15 dagen kunnen we dus meer zeggen over het verschil tussen de VS en Europa.
 
Ik VERWACHT toch dat je in de toekomst ons nog steeds opmerkzaam maakt op de nodige AANKOPEN!!! De Jong; hou dat in de gaten!!! ;)

Of in elk geval die ZOGENAAMDE topclub uit DUIVENDRECHT nog immer identificeert als de bron van al het kwaad!!! :mad:

:grin:
 
  • Hahaha!
Reactions: IPF
Heftig verhaal las ik op de vorige pagina. Hoe gaat het nu met je?

Herstellende. Naar omstandigheden gaat het redelijk. Longen zijn nog gevoelig en ben nog wel snel buiten adem, maar ook dat gaat langzaam vooruit (eerst kon ik amper een trap op en af zonder hartkloppingen en hijgen). Gelukkig heb ik nauwelijks tot geen koorts en de benauwdheid van die nacht kwam gisteren nog heel even terug, maar niet in de hoedanigheid als die nacht die ik beschreef (dat was echt naar, stel je voor dat je zo benauwd bent dat je je maag al voelt samenkrampen en je gevoelsmatig in dubio zit of je nu iemand moet bellen omdat als het iets verslechtert je flauw gaat vallen of dat je het even moet aankijken). Ik spendeer mijn tijd onder een dekentje en doe weinig terwijl ik goed eet en drink, zo hoop ik te herstellen.

Ik heb altijd sterke longen gehad, maar ik kan mij voorstellen dat als je al longklachten hebt, of een matige saturatie of iets dat wat ik die nacht meemaakte heel slecht voor je af kan lopen. Niet onderschatten dit virus, dat doe ik ook niet, ook al lijk ik (even afkloppen) vooralsnog redelijk te herstellen. :fc:
 
Het is hard, maar we moeten niet naar de doden kijken. Die waren waarschijnlijk al ingecalculeerd. Concentreren op aantallen nieuwe besmettingen en ziekenhuisopnamen.
Maar dat loopt toch ook alleen maar op? En verwachten ze eind mei een piek. De slimme Ralf Edstrom begrijpt het allemaal niet meer:(
 
Ik kan het artikel niet meer vinden op ad. Maar dat was er een voor De Bondscoach . Stelling: deze enorme financiële impuls die het kabinet nu aan de economie geeft, zorgt in de toekomst voor veel meer doden dan er nu levens gered worden. Met al die miljarden kan men in de toekomst door beter zorg, beter milieu en betere armoedezorg meer levens redden. Interessant.
 
Terug
Bovenaan Onderaan