Coronavirus

Als de medici claimen dat de druk te groot wordt en ze de zorg niet aankunnen, dan geloof ik dat. Als Maurice iets over statistiek zegt, vind ik best dat hij iets te melden heeft zonder hem gelijk in de hoek bij Lange Frans en Willem Engel te gooien. En laat het in dit verhaal nou net over cijfertjes gaan. :)

Maar alleen de kop al:

De datamanipulaties van het RIVM​


Dan ga je er al vanuit dat het RIVM bewust zou manipuleren. Daar is geen enkel bewijs voor en zou ook totaal onlogisch zijn: geen enkele wereldleider wil zo'n virus en lockdowns.
 
Maar alleen de kop al:

De datamanipulaties van het RIVM​


Dan ga je er al vanuit dat het RIVM bewust zou manipuleren. Daar is geen enkel bewijs voor en zou ook totaal onlogisch zijn: geen enkele wereldleider wil zo'n virus en lockdowns.
Jawel, iedereen moet aan de bedelstaf, het volk moet de slaaf worden van de heersende elite. Lemmingen, aangestuurd met 5G :devilish:. Waarom 'de heersende elite' dit wil is dan een vraag waar men geen antwoord op heeft.
 
Waar ligt de grens?
Wanneer is iemand wel gevaarlijk?
Wanneer kun je wel zeggen dat iemand complete nonsens staat te verkondigen en dat je die persoon links mag laten liggen?
Dat mag je altijd wel zeggen, vind ik. Ik kom in opstand zodra mensen beslissen dat ze voor mij gaan denken en voor mij de informatie gaan filteren. Maar ik ben het met je eens dat censuur een lastig iets is.
 
Dat mag je altijd wel zeggen, vind ik. Ik kom in opstand zodra mensen beslissen dat ze voor mij gaan denken en voor mij de informatie gaan filteren. Maar ik ben het met je eens dat censuur een lastig iets is.
Het is ook lastig, maar ik zou al blij zijn als Maurice gedurende het komende half jaar geweerd wordt van tv. Daarin hebben programma-makers een grote verantwoordelijkheid. Of zet hem aan tafel, met een goede tegenkandidaat en maak er een echt goed debat van waarin onzin direct weerlegd wordt met feiten, maar daar leent het medium zich niet (meer) voor.
 
EriJ2NnXYAAKFiL
en voor wat luchtigheid een beslisboom van de beslisbomenmaker des vadersland.
 
Ik heb even op die site gekeken, zelfzorgcovid19.

Zij melden bijvoorbeeld dit:
Quercetine

Quercetine heeft geen heftige bijwerkingen en is voor iedereen als supplement te koop terwijl de meeste andere zink-ionoforen, zoals CQ, HCQ en Kinine, alleen op doktersrecept verkrijgbaar zijn (deze zijn dan vaak wel krachtiger maar geven wat meer kans op bijwerkingen).
  • Quercetine gaat ontstekingen tegen (10).

De hyperlink (10). refereert naar een wetenschappelijk artikel van het NCBI (National Center for Biotechnology Information) van de USA. De conclusie van dit artikel is:
As a widespread flavonoid, quercetin is a safe and dietary supplement based on its broad range of biological effects in animal. The results of these effects are not consistent, however, and the outcomes need to be carefully evaluated, as they are dependent on the type of subject and their level of health.

Kernwoord wat mij betreft: "not consistent". Oftewel, geen duidelijk verband. Moet nog verder onderzocht worden.
Maar dat wordt dus al voor hele waarheid aangenomen..

Daarnaast claimen ze dat het vaccin enorm gevaarlijk is wegens mogelijke bijwerkingen. Het plaatje wat ze erbij doen:
vaccinae-2

Wat ze daarbij niet melden is dat dit plaatje uit een presentatie van de FDA (Food & Drug Admission) en de CDC (Center for Disease Control) komt van 22 oktober getiteld:
CBER Plans for Monitoring COVID-19 Vaccine Safety and Effectiveness

Waarin zij stap voor stap aangeven waar ze het vaccin op gaan controleren. Dit plaatje is om aan te geven op welke MOGELIJKE bijwerkingen ze het vaccin moeten controleren. Er staat niet dat dit de bijwerkingen zijn, en al helemaal niet hoe vaak ze voor kunnen komen. Want dat is nu precies waar ze nog op moeten testen..

Deze site kan voor mij de prullenbak in. Desinformatie.

Er is geen enkel bewijs geleverd dat vaccins ziekten kunnen voorkomen. Waar zijn dan de pokken, bof en mazelen gebleven. Voor de rest staat er zoveel wappiekul op dat ik de hele middag kwijt zou zijn om het de debunken, zou t nog niet in de kattenbak leggen.

Oh, daar hebben ze wel een antwoord op hoor. Dat komt door de verbeterde hygiene in de Westerse samenleving.
Heeft overigens ongetwijfeld een positief effect gehad hoor, maar een mazelen uitbraak zie je nog steeds gebeuren in de bible belt. En hun hygiene is niet minder dan in bijv. de randstad.
 
Maar alleen de kop al:

De datamanipulaties van het RIVM​


Dan ga je er al vanuit dat het RIVM bewust zou manipuleren. Daar is geen enkel bewijs voor en zou ook totaal onlogisch zijn: geen enkele wereldleider wil zo'n virus en lockdowns.
Ik vind het ook een gechargeerde kop. En ik denk ook dat alle wereldleiders proberen te doen wat volgens hun adviseurs het beste is. Of in dit geval de minst slechte.
Jawel, iedereen moet aan de bedelstaf, het volk moet de slaaf worden van de heersende elite. Lemmingen, aangestuurd met 5G :devilish:. Waarom 'de heersende elite' dit wil is dan een vraag waar men geen antwoord op heeft.
Hehe. Maar wereldleiders willen natuurlijk ook graag wereldleiders blijven. Politiek blijft politiek. Kortom, relatief veel korte termijnbeleid. Wie dan leeft, wie dan zorgt en na mij de zondvloed.
Maar toch vind ik het wel interessant wat deze anderhalf jaar met beperkingen en lockdowns op lange termijn betekent voor de volksgezondheid. Wat doen stress, eenzaamheid, isolatie en al die uitgestelde of gemiste diagnoses met de volksgezondheid op de langere termijn? Dat risico nemen ze namelijk wel. Maar daar hebben virologen toch de ballen verstand van? We gaan dit virus verslaan.
Maar daarna? De schade van dit anderhalf jaar en de schade die nog gaat komen gaan onherroepelijk invloed hebben op de volksgezondheid op langere termijn. Toch durft niemand daaraan. Waarom niet? Geen concrete cijfertjes? Of wil je als politicus die concrete doden van nu gewoon niet op je naam hebben? Ik vind dat interessante kwesties. Lastig, maar wel interessant. Heel veel doorbraken die goed zijn geweest voor de mensheid zijn door toeval tot stand gekomen. Door mensen die out of the box dachten. Door mensen die faalden. Als we in de toekomst constructief bezig willen om virussen het hoofd te bieden, zullen er mijns inziens meer mensen gehoord moeten worden dan alleen zij die het gat in de dijk kunnen dichten.
 
Ik vind het ook een gechargeerde kop. En ik denk ook dat alle wereldleiders proberen te doen wat volgens hun adviseurs het beste is. Of in dit geval de minst slechte.

Hehe. Maar wereldleiders willen natuurlijk ook graag wereldleiders blijven. Politiek blijft politiek. Kortom, relatief veel korte termijnbeleid. Wie dan leeft, wie dan zorgt en na mij de zondvloed.
Maar toch vind ik het wel interessant wat deze anderhalf jaar met beperkingen en lockdowns op lange termijn betekent voor de volksgezondheid. Wat doen stress, eenzaamheid, isolatie en al die uitgestelde of gemiste diagnoses met de volksgezondheid op de langere termijn? Dat risico nemen ze namelijk wel. Maar daar hebben virologen toch de ballen verstand van? We gaan dit virus verslaan.
Maar daarna? De schade van dit anderhalf jaar en de schade die nog gaat komen gaan onherroepelijk invloed hebben op de volksgezondheid op langere termijn. Toch durft niemand daaraan. Waarom niet? Geen concrete cijfertjes? Of wil je als politicus die concrete doden van nu gewoon niet op je naam hebben? Ik vind dat interessante kwesties. Lastig, maar wel interessant. Heel veel doorbraken die goed zijn geweest voor de mensheid zijn door toeval tot stand gekomen. Door mensen die out of the box dachten. Door mensen die faalden. Als we in de toekomst constructief bezig willen om virussen het hoofd te bieden, zullen er mijns inziens meer mensen gehoord moeten worden dan alleen zij die het gat in de dijk kunnen dichten.
Zou de bevolking het pikken als je zegt, joh, het worden 1.5 taaie jaren maar de economie blijft draaien, 1% sterft aan covid, een deel van de andere mensen sterft omdat acute zorg niet meer mogelijk is door overbelasting van het zorgsysteem. Daarna hebben we de uitdaging van het vervangen van de weggevallen kennis en kunde over de hele breedte van de kenniseconomie. Oja, zorg blijft de komende jaren k*t omdat niemand die kant nog op wil, 25% van het oude personeel het bijltje er bij heeft neergegooid en 25% met n burnout thuiszit.

Schets ff het andere extreem, ik verwacht dat het kabinet primair op korte termijn heeft gestuurd omdat bij het vinden van een vaccin het een relatief korte periode zou zijn. 3 maanden terug zaten we nog in de discussie, wat als de vaccins niet gaan werken, wat dan, dan had het kabinet kunnen/moeten doorschakelen, maar dan nog gedoseerd omdat de schade anders niet te overzien zou zijn op heel veel vlakken.

Het laatste deel, hoe nu verder moet heel veel aandacht voor komen van het anders inrichten van de economie tot hoe we eten etc. Ik hoop dat die aandacht er ook daadwerkelijk komt.
 
Dat mag je altijd wel zeggen, vind ik. Ik kom in opstand zodra mensen beslissen dat ze voor mij gaan denken en voor mij de informatie gaan filteren. Maar ik ben het met je eens dat censuur een lastig iets is.
Ik vertrouw er juist op dat ik me bij complexe problemen het beste kan wenden tot een expert (WHO, CDC, RKI, RIVM, maar ook ministeries e.d.) die voor mij de relevante informatie uit de zeeen van complexe, incomplete en tegenstrijdige data kan filteren en daarmee de juiste keuzes en afwegingen kan maken. Niet enkel in mijn persoonlijke geval, maar ook op samenlevings en lange termijns-niveau. De wereld is te complex om zelf alles te begrijpen.

Mijns inzien is het dalende vertrouwen in politiek, wetenschap, media (en anderen in het algemeen?) precies de reden van heel veel problemen die niet of onvoldoende worden opgelost - in elk geval een groot aspect hierin. Ik hoop hiermee gelijk mijn afkeer tegen Maurice te hebben verduidelijkt. En ik hoop dat je mijn bijdragen niet ziet als een poging om te bepalen wat je moet denken of vinden, ik probeer enkel te delen hoe ik met mijn achtergrond er tegen aankijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het ook een gechargeerde kop. En ik denk ook dat alle wereldleiders proberen te doen wat volgens hun adviseurs het beste is. Of in dit geval de minst slechte.

Hehe. Maar wereldleiders willen natuurlijk ook graag wereldleiders blijven. Politiek blijft politiek. Kortom, relatief veel korte termijnbeleid. Wie dan leeft, wie dan zorgt en na mij de zondvloed.
Maar toch vind ik het wel interessant wat deze anderhalf jaar met beperkingen en lockdowns op lange termijn betekent voor de volksgezondheid. Wat doen stress, eenzaamheid, isolatie en al die uitgestelde of gemiste diagnoses met de volksgezondheid op de langere termijn? Dat risico nemen ze namelijk wel. Maar daar hebben virologen toch de ballen verstand van? We gaan dit virus verslaan.
Maar daarna? De schade van dit anderhalf jaar en de schade die nog gaat komen gaan onherroepelijk invloed hebben op de volksgezondheid op langere termijn. Toch durft niemand daaraan. Waarom niet? Geen concrete cijfertjes? Of wil je als politicus die concrete doden van nu gewoon niet op je naam hebben? Ik vind dat interessante kwesties. Lastig, maar wel interessant. Heel veel doorbraken die goed zijn geweest voor de mensheid zijn door toeval tot stand gekomen. Door mensen die out of the box dachten. Door mensen die faalden. Als we in de toekomst constructief bezig willen om virussen het hoofd te bieden, zullen er mijns inziens meer mensen gehoord moeten worden dan alleen zij die het gat in de dijk kunnen dichten.

Het is niet persé zo dat de economie slechter gaat, zo is de beurs in wallstreet weer op het niveau van voor de coronacrisis.

Er zijn t veel feesten zijn uitgesteld, en als je der van uit gaat dat veel van die feesten later worden ingehaald, kun je er bijvoorbeeld van uitgaan als je in de bruiloftbranche zit, je het na de pandemie, het enorm druk krijgt en derhalve veel geld kunt verdienen. Zo gaat dat bij meer sectoren is mijn verwachting. Wat dacht je van de bioscopen, zodra mensen naar de nieuwe James Bond kunnen, zullen ze massaal gaan is mijn verwachting. Ik denk dat er best snel een economisch herstel zal plaatsvinden.
 
Ik vertrouw er juist op dat ik me bij complexe problemen het beste kan wenden tot een expert die voor mij de relevante informatie uit de zeeen van complexe, incomplete en tegenstrijdige data kan filteren en daarmee de juiste keuzes en afwegingen kan maken. Niet enkel in mijn persoonlijke geval, maar ook op samenlevings en lange termijns-niveau. De wereld is te complex om zelf alles te begrijpen.

Mijns inzien is het dalende vertrouwen in politiek, wetenschap (en anderen in het algemeen?) precies de reden van heel veel problemen die niet of onvoldoende worden opgelost - deels. Ik hoop hiermee gelijk mijn afkeer tegen Maurice te hebben verduidelijkt. En ik hoop dat je mijn bijdragen niet ziet als een poging om te bepalen wat je moet denken of vinden, ik probeer enkel te delen hoe ik met mijn achtergrond er tegen aankijk.
Snap ik helemaal. Ik doe precies hetzelfde. Alleen wil ik graag wat meer wetenschappers horen die me wat vertellen over de gevolgen op lange termijn. De psychologie. De economie. Ik heb niks met Maurice. De hele crisis al niet. Ik wil alleen wel in een land leven waar hij ook zijn zegje mag doen. En ik wil zelf kunnen beslissen of ik het lees.
 
Oh, daar hebben ze wel een antwoord op hoor. Dat komt door de verbeterde hygiene in de Westerse samenleving.
Heeft overigens ongetwijfeld een positief effect gehad hoor, maar een mazelen uitbraak zie je nog steeds gebeuren in de bible belt. En hun hygiene is niet minder dan in bijv. de randstad.
Ze neuken zonder condoom en met hun nichtje. Daarbij heeft 's ochtends meneer pastoor nog met zijn handen aan die lul gezeten. Is dat hygiënisch? ;)
 
Het is niet persé zo dat de economie slechter gaat, zo is de beurs in wallstreet weer op het niveau van voor de coronacrisis.

Er zijn t veel feesten zijn uitgesteld, en als je der van uit gaat dat veel van die feesten later worden ingehaald, kun je er bijvoorbeeld van uitgaan als je in de bruiloftbranche zit, je het na de pandemie, het enorm druk krijgt en derhalve veel geld kunt verdienen. Zo gaat dat bij meer sectoren is mijn verwachting. Wat dacht je van de bioscopen, zodra mensen naar de nieuwe James Bond kunnen, zullen ze massaal gaan is mijn verwachting. Ik denk dat er best snel een economisch herstel zal plaatsvinden.
Ik twijfel er niet aan dat alles weer losgaat. Hoewel, slechts door een deel van de bevolking. Sommigen moeten eerst heel hard werken om het bedrijf te redden. Vaak ook nog eens in diezelfde branches waar Jan Modaal even lekker van het leven kan gaan genieten. Nah, ik houd erover op. Ik verval in herhaling.
 
Voor de tweede week achter elkaar ziet het RIVM een daling van het aantal gemelde besmettingen: van 56.440 naar 49.398. Dat is een afname van 12 procent. Anders dan vorige week daalde ook het percentage mensen met een positieve testuitslag, met bijna 1 procentpunt van 13,7 naar 12,8.
Bron RIVM/NOS
 
Snap ik helemaal. Ik doe precies hetzelfde. Alleen wil ik graag wat meer wetenschappers horen die me wat vertellen over de gevolgen op lange termijn. De psychologie. De economie. Ik heb niks met Maurice. De hele crisis al niet. Ik wil alleen wel in een land leven waar hij ook zijn zegje mag doen. En ik wil zelf kunnen beslissen of ik het lees.
Maar psychologie, dat is nog lastiger te bepalen dan economie. Waar de een lachend 14 maal failliet gaat, gooit een ander psychologisch gesloopt na een tegenvallend jaar het bijltje erbij neer. We kunnen het wellicht over een paar jaar zien, in de cijfers. Maar voorspellen of beleid er op af stemmen is op korte termijn lastig.
 
Maar alleen de kop al:

De datamanipulaties van het RIVM​


Dan ga je er al vanuit dat het RIVM bewust zou manipuleren. Daar is geen enkel bewijs voor en zou ook totaal onlogisch zijn: geen enkele wereldleider wil zo'n virus en lockdowns.
Ja, je moet natuurlijk wel lezers trekken. Maar waarom zou dat onbegrijpelijk zijn? Het hele virus is tot nu toe onbegrijpelijk. Dus als je door inventief om te gaan met de cijfers net iets meer nadruk kan leggen op wat je beleid wenst te bereiken, is dat nog niet vreemd.
 
Voor de tweede week achter elkaar ziet het RIVM een daling van het aantal gemelde besmettingen: van 56.440 naar 49.398. Dat is een afname van 12 procent. Anders dan vorige week daalde ook het percentage mensen met een positieve testuitslag, met bijna 1 procentpunt van 13,7 naar 12,8.
Bron RIVM/NOS
Dan ligt het aantal van vandaag rond de 5.5k, ruim onder vorige week 6.3k.

Hmm vreemd bij gegevensinvoer kom ik slechts tot een 4.8k (niet dat dat erg is!) 7 daags gemiddelde schuurt tegen de 7k aan.
 
Laatst bewerkt:
Maar psychologie, dat is nog lastiger te bepalen dan economie. Waar de een lachend 14 maal failliet gaat, gooit een ander psychologisch gesloopt na een tegenvallend jaar het bijltje erbij neer. We kunnen het wellicht over een paar jaar zien, in de cijfers. Maar voorspellen of beleid er op af stemmen is op korte termijn lastig.
Absoluut. Is ook echt super lastig. Al is opkrabbelen na eigen proberen en falen misschien wel weer anders dan totaal uit het niets gedwongen worden je bedrijf te sluiten. Ik weet het ook niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan