Coronavirus

Tsjah, hoewel ik stevig hoop van niet, vrees ik wel dat er vanaf Oktober/November weer grote problemen gaan komen binnen de risiko-groepen. Ik denk dat eigenlijk het grootste probleem is, ook bij de perceptie dat het "meevalt" binnen jongeren, en dat de maatregelen meer bedreigend worden ervaren dan het virus, een kwestie is van de grote mate van gescheiden bubbels. Zowieso is het sociale leven voor velen digitaal + kroeg/sportclub (nu sterk begrenst) + werk (baanonzekerheid of verlies door alle maatregelen). De groepen die het meest van het virus te vrezen hebben (de 70+ ers) zijn daarnaast niet bepaald vertegenwoordigd in/op social media. Of hebben weinig overlap met deze vloggers and influencers. Dus het verbaast me in elk geval niet.

Daarnaast denk ik dat elke generatie zo egoistisch als wat is, en dat er "over de breedte" er niet heel veel sympathie meer is voor de generaties die - laten we eerlijk zijn - diezelfde jongeren met een hoop shit hebben opgezadeld als je denk aan problemen in de woningmarkt, pensioensystemen, afschaffen studiesubidies, klimaatproblematiek, grootdeels verdwijnen van vaste arbeidsplaatsen, een fucked up ecosysteem en een volkomen scheefgegroeide markt van rijkdomverdeling plus meer dan onzekere toekomst. Deze onderliggende problemen en het gegeven dat de samenleving erg uit elkaar is gegroeid in de laatste decenia speelt denk ik wel een rol bij een deel van de weerstand. En heel eerlijk, ik heb er wel begrip voor als jonge generaties een beetje een middelvinger gevoel krijgen dat zij nu ook de klappen van dit virus het hardste voelen.

Chapeau, that's pretty much the spiker on the head.
 
Tsjah, hoewel ik stevig hoop van niet, vrees ik wel dat er vanaf Oktober/November weer grote problemen gaan komen binnen de risiko-groepen. Ik denk dat eigenlijk het grootste probleem is, ook bij de perceptie dat het "meevalt" binnen jongeren, en dat de maatregelen meer bedreigend worden ervaren dan het virus, een kwestie is van de grote mate van gescheiden bubbels. Zowieso is het sociale leven voor velen digitaal + kroeg/sportclub (nu sterk begrenst) + werk (baanonzekerheid of verlies door alle maatregelen). De groepen die qua gezondheid het meest van het virus te vrezen hebben (de 70+ ers) zijn daarnaast niet bepaald vertegenwoordigd in/op social media. Of hebben weinig overlap met deze vloggers and influencers. Dus het verbaast me in elk geval niet.

Daarnaast denk ik dat elke generatie zo egoistisch als wat is, en dat er "over de breedte" er niet heel veel sympathie meer is voor de generaties die - laten we eerlijk zijn - diezelfde jongeren met een hoop shit hebben opgezadeld als je denk aan problemen in de woningmarkt, pensioensystemen, afschaffen studiesubidies, klimaatproblematiek, grootdeels verdwijnen van vaste arbeidsplaatsen, een fucked up ecosysteem en een volkomen scheefgegroeide markt van rijkdomverdeling plus meer dan onzekere toekomst. Deze onderliggende problemen en het gegeven dat de samenleving erg uit elkaar is gegroeid in de laatste decenia speelt denk ik wel een rol bij een deel van de weerstand. En heel eerlijk, ik heb er wel begrip voor als jonge generaties een beetje een middelvinger gevoel krijgen dat zij nu ook de klappen van dit virus het hardste voelen.
Deels een, behalve de laatste zin over de jongste generaties die de klappen het hardst voelen, dat is gewoonweg kul.
 
Deels een, behalve de laatste zin over de jongste generaties die de klappen het hardst voelen, dat is gewoonweg kul.

Nee, dat denk ik niet. De impact is het grootste op veranderingen doorvoeren in je dagelijks leven voor jongeren. De werkloosheidstijging is er het grootst. Zij zullen het meeste voelen van de financiele aftermath. De impact op hun mentale gezondheid is totaal onderbelicht (deels omdat ze juist die sociale behoeftes hebben om met vrienden te treffen, te daten, te sporten, zorgen even te vergeten, etc; zeker als uitlaatklep bij stress of toekomstzorgen- wat dus best wel actueel is) - je sociale leven is niet enkel voor de lol - het vormt je als persoon op die leeftijd. Nee, ik meen het dat het voor de jongere generaties de meeste impact heeft.
 
Laatst bewerkt:
Nee, dat denk ik niet. De impact is het grootste op veranderingen doorvoeren in je dagelijks leven voor jongeren. De werkloosheidstijging is er het grootst. Zij zullen het meeste voelen van de financiele aftermath. De impact op hun mentale gezondheid is totaal onderbelicht. Nee, ik meen het dat het voor de jongere generaties de meeste impact heeft.
Ja, alle 40+ ondernemers die failliet gaan voelen veel minder dan die jongeren. Het kapot zien gaan van een zaak die je eigenhandig hebt opgebouwd is mentaal veel minder vervelend dan dat je ff niet met 1.000 man kan feesten etc. etc.. Een jongere die slechts een paar vrienden ziet is veel vervelender dan een oma die geen bezoek meer mag krijgen en ook niet skype e.d. overweg kan.

Iedere generatie gaat tikken krijgen van de situatie waar we inzitten, dat tegen elkaar afwegen is gewoonweg niet mogelijk, leed versus ander leed kan je niet objectief beoordelen.

Is het kut, ja. Is het het meest kut voor jongeren / jongste generatie. Dat kan je niet objectief vaststellen.
 
Ja, alle 40+ ondernemers die failliet gaan voelen veel minder dan die jongeren. Het kapot zien gaan van een zaak die je eigenhandig hebt opgebouwd is mentaal veel minder vervelend dan dat je ff niet met 1.000 man kan feesten etc. etc.. Een jongere die slechts een paar vrienden ziet is veel vervelender dan een oma die geen bezoek meer mag krijgen en ook niet skype e.d. overweg kan.

Iedere generatie gaat tikken krijgen van de situatie waar we inzitten, dat tegen elkaar afwegen is gewoonweg niet mogelijk, leed versus ander leed kan je niet objectief beoordelen.

Is het kut, ja. Is het het meest kut voor jongeren / jongste generatie. Dat kan je niet objectief vaststellen.

Goed, je hebt gelijk in dat het meeste leed niet hard te maken is. Laat ik het herformuleren, dat er voor de jongeren weinig sympathie is, en hun problemen doorgaans niet erkend of zelfs belachelijk worden gemaakt of klein gehouden, maakt het draagvlak er natuurlijk niet groter op.
 
Goed, laat ik het herformuleren, dat er voor de jongeren weinig sympathie is, en hun problemen doorgaans niet erkend of zelfs belachelijk worden gemaakt of klein gehouden, maakt het draagvlak er natuurlijk niet groter op.
Goed, ga je niet in op de punten maar doe je alsof ik het niet erken, sterk.
 
Goed, ga je niet in op de punten maar doe je alsof ik het niet erken, sterk.

Ik had inmiddels je punt erkent? En je hebt gelijk dat elke generatie er nu last van heeft. En voorbeelden te over van mensen die er keihard onder te lijden hebben, zoals zelfstandigen die hun bedrijf op de fles zien gaan, inkomsten dalen waardoor hypotheekkostten niet worden opgebracht, scheidingen, zorgen om de (toekomst van je) kinderen, niet in staat zijn je ouders te zien hoewel die niet lang meer te leven hebben, ieder kent zijn eigen leed. Zou mooi zijn als we dat kunnen delen met elkaar, en erkennen, en er inderdaad geen claims aan hangen wie het erger heeft.
 
Ik had inmiddels je punt erkent? En je hebt gelijk dat elke generatie er nu last van heeft. En voorbeelden te over van mensen die er keihard onder te lijden hebben, zoals zelfstandigen die hun bedrijf op de fles zien gaan, inkomsten dalen waardoor hypotheekkostten niet worden opgebracht, scheidingen, zorgen om de (toekomst van je) kinderen, niet in staat zijn je ouders te zien hoewel die niet lang meer te leven hebben, ieder kent zijn eigen leed. Zou mooi zijn als we dat kunnen delen met elkaar, en erkennen, en er inderdaad geen claims aan hangen wie het erger heeft.
Dit ja, helemaal eens. Misschien dat 'de jeugd' ook een deel van het krediet heeft verspeeld bij een deel van de oudere generatie door de beelden die uit de diverse vakantiegebieden kwamen. En ja, een deel van 'de jeugd' heeft zich niet aan de regels gehouden, net zoals een deel van de rest van de bevolking. Het opsnijden in groepen en benoemen dat de ene groep harder geraakt wordt, de andere groep goed zijn best doet gaat ons nu niet helpen. Met het goedwillende deel moeten we verder, en dat goedwillende deel zit in alle lagen van de bevolking.
 
Misschien dat 'de jeugd' ook een deel van het krediet heeft verspeeld bij een deel van de oudere generatie door de beelden die uit de diverse vakantiegebieden kwamen.

Dat is gewoon een redenatie die geen hout snijdt. Hoeveel ouderen vierden gewoon hun ski vakantie in Italie en Oostenrijk. Of de hoeveelheid mensen die toch nog carnaval vierden. Ik denk dat de ouderen ook genoeg krediet verspild hebben met hun gedrag.

je sociale leven is niet enkel voor de lol - het vormt je als persoon op die leeftijd. Nee, ik meen het dat het voor de jongere generaties de meeste impact heeft.

Dat klopt zeker als een bus, maar ik denk ook dat de nieuwe generatie van 16 tot 25 geen enkele weerbaarheid meer heeft als het een keer tegen zit in het leven. Zelf ben ik pas 30, maar als ik al die 'zielige' verhalen hoor dan denk ik vaak dat ze verwende nesten zijn. Ik vraag me oprecht af wat er met deze generatie gaat gebeuren als ze nog meer tegenslagen krijgen in hun leven. En dit is de directe fout van de ouders van tegenwoordig, die hun kinderen niet meer weerbaar maken, maar altijd de kinderen beschermen ipv ze eens goed op hun bek te laten gaan. Mentale weerbaarheid krijg je alleen door ze dingen te laten ontdekken en niet altijd maar zeggen dat je kinderen zo goed zijn.

Is het kut, ja. Is het het meest kut voor jongeren / jongste generatie. Dat kan je niet objectief vaststellen.

Ik denk dat het voor kinderen en jongeren wel degelijk zwaarder is dan voor de oudere generaties, om bovengenoemde reden. Ten tweede ook omdat naarmate je ouder bent ook meer levenservaring hebt en zaken beter in een perspectief kan plaatsen. Dit is inherent aan het feit dat je met leeftijd ook wijsheid krijgt, waardoor het voor mensen die meer levenservaring hebben ook beter reageren op de onstane situatie.
 
Laatst bewerkt:
Dat is gewoon een redenatie die geen hout snijdt. Hoeveel ouderen vierden gewoon hun ski vakantie in Italie en Oostenrijk. Of de hoeveelheid mensen die toch nog carnaval vierden. Ik denk dat de ouderen ook genoeg krediet verspild hebben met hun gedrag.
Ja, als je het halve bericht quote... Ik geef toch juist aan dat het wel/niet houden aan de regels bij alle leeftijden voorkomt en dat je juist niet 1 hele generatie op dat gedrag kan aanspreken.
 
Ja, als je het halve bericht quote... Ik geef toch juist aan dat het wel/niet houden aan de regels bij alle leeftijden voorkomt en dat je juist niet 1 hele generatie op dat gedrag kan aanspreken.

Hoe kan een generatie daarom krediet verspelen? Dat is de pot die de ketel verwijt dat die zwart ziet. Dat is gewoon oogkleppen opzetten als oude generatie, ipv in de spiegel kijken en zeggen, wij waren de eerste groep die het virus als gekken over Nederland hebben verspreid.
 
Hoe kan een generatie daarom krediet verspelen? Dat is de pot die de ketel verwijt dat die zwart ziet. Dat is gewoon oogkleppen opzetten als oude generatie, ipv in de spiegel kijken en zeggen, wij waren de eerste groep die het virus als gekken over Nederland hebben verspreid.
Mijn punt is toch juist dat zulks niet kan :rolleyes:
 
BN'ers?
Zware B artiesten die al maanden niet in de spotlight geweest zijn, met dit lukt dat vrij aardig.. Om te kotsen echt, ik ben al losgegaan bij 2 op hun insta, samen met 8320 andere zie ik :ROFL: :sick:
Ik ken d'r geen een van.:oops:
(nou ken ik de meeste bn'ers niet)
 
Bestaat het noodziekenhuis in ahoy nog, of is dat alweer afgebroken? Dit is toch gewoon in de lijn der verwachting, en bevestigd alleen maar meer mijn gevoel dat er meer mensen dood zullen gaan door uitestelde zorg dan aan corona zelf.
Vermoed dat dat noodziekenhuis alweer afgebroken is. Dat er mensen dood zullen gaan aan uitgestelde zorg betwist ik niet. Of t meer of minder dan corona is ga ik mij niet aan wagen, zeker niet nu de cijfers best hard oplopen.

En ondertussen doen de C-artiesten niet meer mee en willen ze eerst antwoord op vragen die al keer op keer beantwoord zijn :sad:
 
Gaat lekker in Nederland:
Latest COVID-19 positive rates in Western Europe:
Dat zegt op zich natuurlijk niet heel veel. Niet als los feit in ieder geval. Bijna 4% van de mensen die een Coronatest doen, wordt positief getest. Dat is iets meer dan een week geleden. Waarschijnlijk hebben er meer mensen Corona, maar ook het aandeel andere virussen met dezelfde symptomen zou natuurlijk kunnen dalen. Uiteindelijk hebben in principe alle getesten ergens last van. Ik kan mij overigens ook nog voorstellen dat het aandeel van mensen die zich zonder symptomen laat testen ook wat daalt naar aanleiding van de berichtgeving om dat vooral niet te doen.

Maar goed, ik twijfel niet aan de toename. Dus we gaan min of meer de verkeerde kant op. Volgens de getallen uit de RWZI zitten we overigens nog lang, maar dan echt nog lang niet aan de cijfers uit het voorjaar. De lijn is wat dat betreft ook nog relatief vlak. Maar goed, garantie tot aan de deur.

1600787853605.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan