Coronavirus

Ik hanteer een heel simpel methode, noem het zwart wit grijs of roze, niet prikken = niet mee doen aan de maatschappij, zo veel mogelijk beperken en straffen met alles in hun leven * medisch niet geprikt uitgezonderd,
Gezien het geklaag van de wappies op sociale media is het effect van i.i.g. qr code wel dusdanig dat ze zich (onterecht) gepakt voelen.. dus doel bereikt
 
Dan kan ie zo in onze defensie in ieder geval..
Gezien jouw reactie kan jij hem ook niet meer verdedigen. We moeten weer terug naar normaal. Vandaag weer minder mensen in het ziekenhuis. Ja het schommelt een beetje maar totaal niet meer schokkend. Ik heb 2 vaccinaties gehad en net voor de booster corona gehad dus geen booster gehaald. Ik sta achter mijn keus maar zie in mijn omgeving voorbeelden die ik zelf link aan de vaccins. Uiteraard zal dat als onzin worden weggezet maar ik ben er klaar mee en ben nu officieel een wappie blijkbaar.
 
Gezien jouw reactie kan jij hem ook niet meer verdedigen. We moeten weer terug naar normaal. Vandaag weer minder mensen in het ziekenhuis. Ja het schommelt een beetje maar totaal niet meer schokkend. Ik heb 2 vaccinaties gehad en net voor de booster corona gehad dus geen booster gehaald. Ik sta achter mijn keus maar zie in mijn omgeving voorbeelden die ik zelf link aan de vaccins. Uiteraard zal dat als onzin worden weggezet maar ik ben er klaar mee en ben nu officieel een wappie blijkbaar.
Laten we voorlopig even die qr code aanhouden. Het is een kleine moeite. App installeren en gegevens erin zetten kost je 5 minuten. Even deze piek uitzitten en klaar.

Voor mij geldt trouwens ook dat de booster het laatste prikje is. Om nu 3x per jaar zoiets te doen gaat ook wel ver. Alleen mensen die egoïstisch zijn en weigeren te prikken door allerlei drogredenen noem ik wappies. Jij hebt in ieder geval de moeite genomen..
 
Laatst bewerkt:
Laten we voorlopig even die qr code aanhouden. Het is een kleine moeite. App installeren en gegevens erin zetten kost je 5 minuten. Even deze piek uitzitten en klaar.

Voor mij geldt trouwens ook dat de booster het laatste prikje is. Om nu 3x per jaar zoiets te doen gaat ook wel ver. Alleen mensen die egoïstisch zijn en weigeren te prikken door allerlei drogredenen noem ik wappies. Jij hebt in ieder geval de moeite genomen..
Als dit simpele prikje nodig is om bijv. long COVID te voorkomen, ga ik gewoon naar de ggd, hoor.
 
Het vermindert wel de kans op..
Bedankt voor je post, nu is t aangetoond ;) vooralsnog heb ik geen eenduidig antwoord gezien vanuit de wetenschap of het daadwerkelijk de kans op long-covid verminderd. Maar ik lees ook lang niet alles, mocht jij een bron hebben dan lees ik dat graag.
 
Bedankt voor je post, nu is t aangetoond ;) vooralsnog heb ik geen eenduidig antwoord gezien vanuit de wetenschap of het daadwerkelijk de kans op long-covid verminderd. Maar ik lees ook lang niet alles, mocht jij een bron hebben dan lees ik dat graag.
Ellelange briefings kijken en virologen beluisteren. Soms blijft er wel eens wat hangen....
 
Laat ik eens een heel wild perspectief erin gooien.
Gezien de deplorabele staat van de zorg, de waarschuwingen die we tussen 2015 en 2020 steeds weer kregen...

Worden we meer geconfronteerd met een ruim decennium van onverantwoord stemgedrag dan met die ongevaccineerden?

Deze hele shit was eigenlijk niet nodig he? Of in ieder geval veel minder.
 
Worden we meer geconfronteerd met een ruim decennium van onverantwoord stemgedrag dan met die ongevaccineerden?

Nee, omdat normaal gesproken 75% van de IC bedden bezet is. Dus waarom moeten we zoveel extra bedden hebben als we normaal gesproken prima met het aantal uit de voeten kunnen?

Als je het naar het eruppees gemiddelde gaat trekken betekent dat 850 lege bedden extra in de normale situatie. Een IC bed kost tussen de 2500 en 3000 per dag. Wat neerkomt op 775.625.000 (775 miljoen) extra kosten per jaar voor lege bedden.
 
Nee, omdat normaal gesproken 75% van de IC bedden bezet is. Dus waarom moeten we zoveel extra bedden hebben als we normaal gesproken prima met het aantal uit de voeten kunnen?

Als je het naar het eruppees gemiddelde gaat trekken betekent dat 850 lege bedden extra in de normale situatie. Een IC bed kost tussen de 2500 en 3000 per dag. Wat neerkomt op 775.625.000 (775 miljoen) extra kosten per jaar voor lege bedden.
uitgaand van 12,5 miljoen zorgpremiebetalers heb je het over €5 euro per maand per zorgpremiebetaler. Daarbij komt dat met ander stemgedrag gelden anders verdeeld zouden worden en er dus mogelijk geen stijging zou zijn. Wat dat betreft is het idee van Okido! wel een interessante.

Echter, ook voor de corona-crisis hadden ziekenhuizen al moeite met voldoende personeel vinden. 850 bedden op de IC betekend een flinke toename in personeel. In principe is IC zorg altijd 1 op 1. drie diensten per dag, ruimte voor vakantie, heb je het al gauw over 3.400 extra medewerkers. Met de huidige tekorten sterk de vraag of dat haalbaar was.

Maar goed, je zou het vak aantrekkelijker kunnen maken door lonen verder te verhogen, maar dat heeft ook weer direct gevolgen voor de kosten. Kortom, het idee is interessant, of het daarmee echt significant anders was geweest is de vraag. In de voorliggende jaren was er immers op 1 griepgolf nooit een tekort, de vraag is of andere partijen hier in die periode het vergroten van de IC-capaciteit al in hun verkiezingsprogramma hadden staan.

Heb net t SP programma van 2017 gecheckt, aangaande zorg gaat het niet over capaciteit, slechts over marktwerking.
 
Laatst bewerkt:
Laat ik eens een heel wild perspectief erin gooien.
Gezien de deplorabele staat van de zorg, de waarschuwingen die we tussen 2015 en 2020 steeds weer kregen...

Worden we meer geconfronteerd met een ruim decennium van onverantwoord stemgedrag dan met die ongevaccineerden?

Deze hele shit was eigenlijk niet nodig he? Of in ieder geval veel minder.
Veel minder? Zou in de 1e golf en 2e golf slechts een kort uitstel van de maatregelen hebben gegeven. Voor de golf waar we nu inzitten zou het wel een verschil hebben kunnen maken, maar besef dat het niet alleen de IC-capaciteit is. Die kan je wel vergroten maar dan wordt op een zeker moment de 'gewone' verpleegafdeling de bottleneck.
 
Nee, omdat normaal gesproken 75% van de IC bedden bezet is. Dus waarom moeten we zoveel extra bedden hebben als we normaal gesproken prima met het aantal uit de voeten kunnen?

Als je het naar het eruppees gemiddelde gaat trekken betekent dat 850 lege bedden extra in de normale situatie. Een IC bed kost tussen de 2500 en 3000 per dag. Wat neerkomt op 775.625.000 (775 miljoen) extra kosten per jaar voor lege bedden.
IMG-20210106-WA0035.jpg

Ik heb moeite om jouw bezettingsgraad van 75% terug te vinden, maar ik ga hier voorzichtig aannemen dat dit een gemiddelde is en de piekbelasting niet aan kan.
Dat is dus mijn punt. Er zijn al jaren niet genoeg bedden om het "hoogseizoen" af te dekken. In ieder geval niet in 2016, 2018, 2019 zoals je ziet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan