Coronavirus

We hebben volgens mij 2 perioden van schoolsluiting gehad, 2 perioden waarin er nog geen vaccin (lees: bescherming voor onderwijzend personeel was). 2 perioden waarin de druk op de ziekenhuizen hoog was. De schade die openhouden opgeleverd had in de samenleving kan je niet meer bepalen. Stellen dat kinderen er merendeels soepel doorheen klopt, er aan voorbij gaan dat een hoge viruscirculatie onder de kinderen ook uitwerking heeft op de andere groepen is wat makkelijk.

Je bent nu december 2021 en januari 2022 alweer vergeten?

Maar de besmettingen op de (lagere) scholen zorgen ook voor veel besmettingen bij volwassenen.

Je had ook andere maatregelen kunnen nemen zoals verplicht thuiswerken en de scholen open te houden.

Stellen dat kinderen er merendeels soepel doorheen klopt, er aan voorbij gaan dat een hoge viruscirculatie onder de kinderen ook uitwerking heeft op de andere groepen is wat makkelijk.

Nee hoor, ik stel dat de gevolgen van het teveel beperken van kinderen veel grotere gevolgen heeft in de toekomst dan hun bijdrage aan het covid virus (danwel het oplopen ervan) als het verspreiden ervan.


De schade die openhouden opgeleverd had in de samenleving kan je niet meer bepalen.

Nee, maar de schade die het sluiten nu oplevert wel. En die is groot onder kinderen en jongeren.
 
Je bent nu december 2021 en januari 2022 alweer vergeten?
1 week extra vakantie voor de kerst en 1 week online onderwijs voor t voorgezet na kerst. Als dat er in hakt speelt er iets anders.
Je had ook andere maatregelen kunnen nemen zoals verplicht thuiswerken en de scholen open te houden.


Nee hoor, ik stel dat de gevolgen van het teveel beperken van kinderen veel grotere gevolgen heeft in de toekomst dan hun bijdrage aan het covid virus (danwel het oplopen ervan) als het verspreiden ervan.


Nee, maar de schade die het sluiten nu oplevert wel. En die is groot onder kinderen en jongeren.
Ja, dus kan je het niet afwegen. Lekker makkelijk roepen dat hetgeen jij te berde brengt het ergst is.
 
Nee hoor, ik stel dat de gevolgen van het teveel beperken van kinderen veel grotere gevolgen heeft in de toekomst dan hun bijdrage aan het covid virus (danwel het oplopen ervan) als het verspreiden ervan.
Ik denk dat je de flexibiliteit en veelzijdigheid van kinderen onderschat. Natuurlijk is het niet ideaal, maar ik denk dat dit wel bij trekt in latere jaren. Kinderen vergeten snel, zijn eager om te leren en hebben een sterk herstelvermogen.
 
1 week extra vakantie voor de kerst en 1 week online onderwijs voor t voorgezet na kerst. Als dat er in hakt speelt er iets anders.

Na bijna 2 jaar corona speelt er heel veel anders. dus ja die ene week hakt er bij heel veel kinderen hard in. Ook hier speelt de wet van de grote getallen mee. Zelfs een half procent is gewoon een kleine 4000 kinderen.

Ik denk dat je de flexibiliteit en veelzijdigheid van kinderen onderschat. Natuurlijk is het niet ideaal, maar ik denk dat dit wel bij trekt in latere jaren. Kinderen vergeten snel, zijn eager om te leren en hebben een sterk herstelvermogen.

Ik heb zelf een dochter van 7 en ben gezegend dat ze het goed kan verwerken, maar in haar klas van 24 zijn er 2 kinderen die dat niet goed kunnen en dus ook problemen hebben door de hele corona situatie. De dochter van mijn broer hetzelfde, die is 6 en ze heeft problemen gekregen door de hele covid situatie (afgegleden van een normale school naar speciaal onderwijs, en nu weer terug naar normaal onderwijs).

Ja, dus kan je het niet afwegen. Lekker makkelijk roepen dat hetgeen jij te berde brengt het ergst is.

Ik kijk naar de aantallen kinderen die extra depressief zijn geworden, die leerproblemen hebben gekregen en nog veel meer wat meetbaar is. Ik maak een simpele afweging en vind dat dit zwaarder weegt dan datgene wat jij aanhaalt wat helaas niet meer meetbaar is, maar we kunnen wel naar Beglie kijken of Frankrijk waar de scholen altijd open waren en dit niet vooor hele grote aantallen extra besmettingen heeft gezorgd.
 
Na bijna 2 jaar corona speelt er heel veel anders. dus ja die ene week hakt er bij heel veel kinderen hard in. Ook hier speelt de wet van de grote getallen mee. Zelfs een half procent is gewoon een kleine 4000 kinderen.



Ik heb zelf een dochter van 7 en ben gezegend dat ze het goed kan verwerken, maar in haar klas van 24 zijn er 2 kinderen die dat niet goed kunnen en dus ook problemen hebben door de hele corona situatie. De dochter van mijn broer hetzelfde, die is 6 en ze heeft problemen gekregen door de hele covid situatie (afgegleden van een normale school naar speciaal onderwijs, en nu weer terug naar normaal onderwijs).



Ik kijk naar de aantallen kinderen die extra depressief zijn geworden, die leerproblemen hebben gekregen en nog veel meer wat meetbaar is. Ik maak een simpele afweging en vind dat dit zwaarder weegt dan datgene wat jij aanhaalt wat helaas niet meer meetbaar is, maar we kunnen wel naar Beglie kijken of Frankrijk waar de scholen altijd open waren en dit niet vooor hele grote aantallen extra besmettingen heeft gezorgd.
Met werkelijk de 1e zoekopdracht kom ik al berichten tegen over schoolsluitingen in België.

En het gegeven dat niet gevaccineerde middelbare scholiere bij een uitbraak niet naar school mogen laat je ook ff achterwegen.


Als je moet liegen om je punt te maken heb je een slecht punt gemaakt.
 
In Belgie?

Laten we dan Frankrijk nemen ter vergelijking. Oh nee, daar moeten kinderen maskers dragen, dus kan je ook niet vergelijken....
Jij stelt dat de scholen in beide landen open bleven, is niet gewoonweg niet zo, in beide landen niet. Kan je weer andere punten aanhalen maar ik haak gewoon af als er continu onzin geplaatst wordt, heb wel wat beters te doen dan onzin te debunken.
 
Ik kijk naar de aantallen kinderen die extra depressief zijn geworden, die leerproblemen hebben gekregen en nog veel meer wat meetbaar is. Ik maak een simpele afweging en vind dat dit zwaarder weegt dan datgene wat jij aanhaalt wat helaas niet meer meetbaar is, maar we kunnen wel naar Beglie kijken of Frankrijk waar de scholen altijd open waren en dit niet vooor hele grote aantallen extra besmettingen heeft gezorgd.
Ik ben erg benieuwd naar je bronnen over depressieve kinderen. Leerproblemen bestonden ook al voor corona en die cijfers stegen ook al. Daarnaast stel je dat het openhouden van de scholen in zowel Belgie als Frankrijk niet tot hele grote aantallen besmettingen heeft gezorgd.

Frankrijk zit op het moment op 5.500 per 100k inwoners, Nederland op 2.300. Das d'n helft. Belgie op 3.000
 
Jaha. 4.000.000! Nog eerder dan ik had verwacht, to the moon!

images
 
Terug
Bovenaan Onderaan