Cody Gakpo (A)

Ja klopt zeker. Ajax is wereldwijd nou eenmaal een club met meer faam en bekendheid. En ook wel iets meer bravoure waarmee ik bedoel dat Ajax een Kenneth Taylor laat debuteren met veel bombarie.
Diverse media posts hoe dicht de jeugd speler tegen het 1e aanzit. Al vroeg mee op trainingskamp en qua video’s tijdens dat trainingskamp vooral in beeld brengen dat hij zich moeiteloos aanpast. Media pakt dat gretig op en bevestigd en versterkt de hype rondom de jeugd speler na een paar invalbeurten in het 1e.

Ajax maakt dus gretig en slim gebruik van de exposure en naamsbekendheid en de media doet er lekker aan mee.

Die bravoure zit trouwens diep geworteld door alle lagen binnen de club. Jeugdspelers horen al vanaf jongs af aan de kreet wij zijn Ajax wij zijn de beste. Als je dat maar vaak genoeg hoort ga je het vanzelf als waarheid aannemen. Grijze muizen doen het dan weer niet goed bij Ajax want de Amsterdamse bluf en bravoure wordt door clubs en fans ook verwacht van alle spelers ongeacht leeftijd.
Ik vind anders zowel Blind senior als Blind junior toch echt grijze muizen al heeft Blind junior de laatste jaren te geforceerd geprobeerd dat imago te doen veranderen. Hij werd echter een vervelend mannetje. En spelers als Rijkaard en van Basten bijv of Jan Wouters, Peterson, Bergkamp, of vele anderen hadden helemaal dit soort houding niet. Ik vind dit toch echt iets meer van de laatste pakweg 15 jaar.
 
Laatst bewerkt:
Voor de prijs zou het denk ik al heel veel helpen als PSV zegt dat hij in de winterstop niet te koop is. Dan weten clubs dat als ze zaken willen doen met een niet te weigeren bod moeten komen, en dan kun je wel eens in de buurt van die 75m komen. In de zomer voor 40-50m zou mijn voorkeur hebben in ieder geval.
Nu 75 miljoen en hij wordt nog een half jaar aan ons verhuurd zou mijn voorkeur hebben :sneaky:
 

Van Nistelrooy over Gakpo. En allerlei social media kanalen hebben dit natuurlijk gretig overgenomen. Ondanks dat zijn WK in mineur eindigde is hij nog steeds 'hot topic'. Veel journalisten waaronder Fabrizio verwachten dat hij deze winter al vertrekt.
Als het bod goed is, is ie weg. Zo simpel is en blijft het. Ik denk dat PSV in zal zetten op Cody behouden of er in de winter een goed bedrag aan over houden (60m+). Zal er dus van af hangen hoe wanhopig clubs zijn. Na een WK gaat het altijd helemaal los, maar gezien het nu in de winter is, is het aankijken hoe welwillend clubs zijn.
 
Kunnen we weer een maand in onzekerheid gaan zitten. Zin in!
Ach, die spanning is ook wel leuk, net zoals er soms ineens onverwachts een goede speler binnen komt. Wie had Xavi zien aankomen vorige zomer? En al helemaal dat hij vervolgens niet slechts een talent bleek, maar een uitstekende speler voor PSV 1.
 
Ach, die spanning is ook wel leuk, net zoals er soms ineens onverwachts een goede speler binnen komt. Wie had Xavi zien aankomen vorige zomer? En al helemaal dat hij vervolgens niet slechts een talent bleek, maar een uitstekende speler voor PSV 1.

Ik heb omtrent dit soort spelers liever meteen duidelijkheid. In januari speel je al ieder weekend een wedstrijd, dan moet je spelers met volle focus hebben.
 
Heel lastig dit! Hij is nu op toppunt van zn waarde; maar zijn vertrek voelt als einde titelkansen. Dan zou ik toch altijd als voetbalclub voor het sportieve gaan. Dan maar in de zomer verkopen voor paar mln minder
 
De enige échte cashcow van de selectie en PSV zit niet in de positie om nog een half jaar te wachten. Stel je eens voor dat hem een Jonathan Reisje overkomt. Dan is PSV financieel gezien Feyenoord genaderd en kan men Ajax wel vergeten.
 
De enige échte cashcow van de selectie en PSV zit niet in de positie om nog een half jaar te wachten. Stel je eens voor dat hem een Jonathan Reisje overkomt. Dan is PSV financieel gezien Feyenoord genaderd en kan men Ajax wel vergeten.
Inderdaad, Xavi gaat geen reet opleveren, Sangare loopt zeer waarschijnlijk gratis de deur uit deze zomer.
 
In de zomer pas verkopen als het aan mij ligt. Ik wil nog wel een paar maanden genieten van Cody op het veld in ehv! Je weet dat je het geld toch wel krijgt. En als hij in die paar maanden nog meer potjes beslist (bv de in de el) kun je nog meer vragen.
 
In de zomer pas verkopen als het aan mij ligt. Ik wil nog wel een paar maanden genieten van Cody op het veld in ehv! Je weet dat je het geld toch wel krijgt. En als hij in die paar maanden nog meer potjes beslist (bv de in de el) kun je nog meer vragen.
Of verkopen en he team op meerdere posities versterken. Denk dat Ruud daar ook oo zinspeelde met zijn uitspraak.
 
Of verkopen en he team op meerdere posities versterken. Denk dat Ruud daar ook oo zinspeelde met zijn uitspraak.
Denk je dat ze dat dan doen? Ik denk dat er dan alleen een vervanger komt voor Cody en die zal altijd wat minder zijn dan Cody. Zeker in de rest van de competitie omdat hij zich nog moet aanpassen. Krijg je saibari op links en noni op rechts.
 
Terug
Bovenaan Onderaan