Cody Gakpo (A)

Is dit WK eigenlijk niet een beetje bevestigd wat de ouwe Bondscoach en anderen al een tijdje zeggen, namelijk dat Cody heus wel een goed potje kan ballen, maar ook weer geen toptalent is? Hoe verder in het toernooi, hoe onzichtbaarder hij werd. En.da's niet voor niks.
Ik.zie hem - .na jaartje of twee in Engeland heen en weer pendelend tussen basis en bank, met uiteindelijk steeds meer bank - eindigen bij een Italiaanse subtopper. Bergamo lijkt me helemaal prima voor hem. En dat is oprecht een mooie carrière, maar ik verwacht wel die fles slivovic moeiteloos te gaan winnen.

Maar de voetbalwereld is gek, dus wie weet koopt Man U hem voor veel te veel geld.
Ach wat een negatieve uitleg van de situatie rondom Cody… In een elftal dat eigenlijk een begraafplaats voor de aanvallende spelers was, scoorde hij 3x achter elkaar tegen landen uit Afrika, Zuid Amerika en Azië. Omdenken dus Bondscoach!
Als je ziet hoe vaak de ballen terug moesten en hoe weinig creativiteit rondom hem aanwezig was, dan ben je echt een topper die zijn eigen mogelijkheden creert zoals hij dat ook wel deed tegen Argentinië. Jij noemt hem onzichtbaar omdat hij in de laatste twee wedstrijden niet scoorde. Je vergeet dat dit gebeurde vanaf het moment dat Memphis basisspeler werd. Vanaf dan was het alle ballen op Memphis met heel vaak balverlies als gevolg. Cody versierde nog tegen Argentinië heel wat vrije trappen doordat hij neergehaald werd.
Begrijp me goed, hij is geen Robben maar om zijn optreden tijdens de laatste twee wedstrijden zo neer te zetten ipv te zeggen dat hij als enige aanvaller wel leverde, vind ik toch wat overdreven. Wel ben ik het met je eens dat hij niet gelijk naar de PL moet gaan maar eerst inderdaad bij een Atlanta of Atletico enz moet voetballen. Maar ik hoop voor PSV dat ze hem wel aan een PL club verkopen.
 
Heb je een punt.
Ik denk overigens sowieso dat hij niet zo bij de Premier League past. Die zagen wekelijks zijn benen af. De Duitse of Spaanse competitie is veel interessanter voor dribbelaars.
Ik had wat tijd over, dus ik besloot het verhaal maar even om te zetten in een grafiekje. Dat doe ik immers voor mij werk.

OpbrengstenCody.png
Zoals aangegeven: x-as is de flat transfersom die wij nu vragen, y-as de uiteindelijke winst die wij hebben na de volgende verkoop, de kleuren over het percentage (0 tot 50%) en de grootte van de punten correspondeert met de hoogte van de toekomstige transfersom. Dus de volgende verkoop.


:geek::geek:
 
Ik had wat tijd over, dus ik besloot het verhaal maar even om te zetten in een grafiekje. Dat doe ik immers voor mij werk.

Bekijk bijlage 5167
Zoals aangegeven: x-as is de flat transfersom die wij nu vragen, y-as de uiteindelijke winst die wij hebben na de volgende verkoop, de kleuren over het percentage (0 tot 50%) en de grootte van de punten correspondeert met de hoogte van de toekomstige transfersom. Dus de volgende verkoop.


:geek::geek:
Nerd. Technocraat. Ik bel je baas.
Maarreh, dank. 😉 Enneh, Real, City, Bayern en Manchester, wees welkom!
 
Ach wat een negatieve uitleg van de situatie rondom Cody… In een elftal dat eigenlijk een begraafplaats voor de aanvallende spelers was, scoorde hij 3x achter elkaar tegen landen uit Afrika, Zuid Amerika en Azië. Omdenken dus Bondscoach!
Als je ziet hoe vaak de ballen terug moesten en hoe weinig creativiteit rondom hem aanwezig was, dan ben je echt een topper die zijn eigen mogelijkheden creert zoals hij dat ook wel deed tegen Argentinië. Jij noemt hem onzichtbaar omdat hij in de laatste twee wedstrijden niet scoorde. Je vergeet dat dit gebeurde vanaf het moment dat Memphis basisspeler werd. Vanaf dan was het alle ballen op Memphis met heel vaak balverlies als gevolg. Cody versierde nog tegen Argentinië heel wat vrije trappen doordat hij neergehaald werd.
Begrijp me goed, hij is geen Robben maar om zijn optreden tijdens de laatste twee wedstrijden zo neer te zetten ipv te zeggen dat hij als enige aanvaller wel leverde, vind ik toch wat overdreven. Wel ben ik het met je eens dat hij niet gelijk naar de PL moet gaan maar eerst inderdaad bij een Atlanta of Atletico enz moet voetballen. Maar ik hoop voor PSV dat ze hem wel aan een PL club verkopen.

Ik heb het over de westrijden waar het er écht om gaat - de momenten die bepalen of je tot de top kan horen, of niet. Dat zijn dit seizoen toch vooral de beslissende wedstrijden in de CL-voorronde geweest, en de knock-out fase van het WK.
Vergeet ook niet dat Cody bij het in werking stellen van 'plan B' tegen Argentinië- toen NL feitelijk weer met vleugels ging spelen - op z'n vertrouwde positie op links ging spelen. Maar waar Berghuis op rechts nog voor gevaar en voorzetten zorgde, zag ik dat niet van Cody. Dat zijn écht de momenten (net zoals tegen de Rangers) die er toe doen.

Dan lees ik het gerucht dat Real Cody wil halen voor 75 miljoen als vervanger voor Benzema, en denk ik: tja... Van mij mogen ze het betalen, hoor, no worries. Wel méér ook. Maar Benzema...

We hebben het hier over de top, hè? Zeker, Cody heeft een verdraaid fijne trap, goed overzicht en hij scoort makkelijk; goede prof ook. Kan zich prima redden bij een middenmotor/subtopper in een grote competitie. En dat is hartstikke goed. Maar heel eerlijk: geloof jij dat hij bij Real (of iets dergelijks) een basisspeler gaat worden? Ik zou het oprecht geweldig vinden als hem dat lukt - ik zal die fles slivovic met veel plezier betalen. Maar ik geloof er niks van.
 
Of met Cody in overleg voor de verstandige keuze (speeltijd, aansprekende speelstijl) gaan en een hoog doorverkooppercentage gaan. Als de club daar niet akkoord mee gaat, alsnog de hoogste bieder contacten.
Ik ben alleen bang dat PSV niet zo heel veel te kiezen heeft. Als Cody niet naar ManU wil, maar alleen naar Dortmund, is er weinig keuze. Het is (helaas?/of juist niet helaas??) niet meer zo als voor Bosman, dat de club een speler gewoon tegen zijn wil kon verkopen.
 
Ach wat een negatieve uitleg van de situatie rondom Cody… In een elftal dat eigenlijk een begraafplaats voor de aanvallende spelers was, scoorde hij 3x achter elkaar tegen landen uit Afrika, Zuid Amerika en Azië. Omdenken dus Bondscoach!
Als je ziet hoe vaak de ballen terug moesten en hoe weinig creativiteit rondom hem aanwezig was, dan ben je echt een topper die zijn eigen mogelijkheden creert zoals hij dat ook wel deed tegen Argentinië. Jij noemt hem onzichtbaar omdat hij in de laatste twee wedstrijden niet scoorde. Je vergeet dat dit gebeurde vanaf het moment dat Memphis basisspeler werd. Vanaf dan was het alle ballen op Memphis met heel vaak balverlies als gevolg. Cody versierde nog tegen Argentinië heel wat vrije trappen doordat hij neergehaald werd.
Begrijp me goed, hij is geen Robben maar om zijn optreden tijdens de laatste twee wedstrijden zo neer te zetten ipv te zeggen dat hij als enige aanvaller wel leverde, vind ik toch wat overdreven. Wel ben ik het met je eens dat hij niet gelijk naar de PL moet gaan maar eerst inderdaad bij een Atlanta of Atletico enz moet voetballen. Maar ik hoop voor PSV dat ze hem wel aan een PL club verkopen.
Inderdaad, De Bondscoach : scorebordjournalistiek ;)
 
Ik heb het over de westrijden waar het er écht om gaat - de momenten die bepalen of je tot de top kan horen, of niet. Dat zijn dit seizoen toch vooral de beslissende wedstrijden in de CL-voorronde geweest, en de knock-out fase van het WK.
Vergeet ook niet dat Cody bij het in werking stellen van 'plan B' tegen Argentinië- toen NL feitelijk weer met vleugels ging spelen - op z'n vertrouwde positie op links ging spelen. Maar waar Berghuis op rechts nog voor gevaar en voorzetten zorgde, zag ik dat niet van Cody. Dat zijn écht de momenten (net zoals tegen de Rangers) die er toe doen.

Dan lees ik het gerucht dat Real Cody wil halen voor 75 miljoen als vervanger voor Benzema, en denk ik: tja... Van mij mogen ze het betalen, hoor, no worries. Wel méér ook. Maar Benzema...

We hebben het hier over de top, hè? Zeker, Cody heeft een verdraaid fijne trap, goed overzicht en hij scoort makkelijk; goede prof ook. Kan zich prima redden bij een middenmotor/subtopper in een grote competitie. En dat is hartstikke goed. Maar heel eerlijk: geloof jij dat hij bij Real (of iets dergelijks) een basisspeler gaat worden? Ik zou het oprecht geweldig vinden als hem dat lukt - ik zal die fles slivovic met veel plezier betalen. Maar ik geloof er niks van.
Wat betreft de belangrijke wedstrijden die je noemt mag er wel een kanttekening geplaatst worden. Namelijk dat in de vCL vanalles rondom Cody speelde. Hier moet je als topper tegen kunnen maar aangezien het zijn eerste echte transfer is kan ik begrijpen dat het dit keer wel wat effect heeft gehad. In het geval van de wedstrijd tegen Argentinië was het was het ook een stuk lastiger voor spelers als Cody om echt in het spel te komen aangezien het echt een vechtwedstrijd was. Hij werd constant hard aangepakt en dan zit je er al sneller doorheen dan normaal.

Cody heeft exceptionele kwaliteiten en ik denk dat zijn topniveau nog een stuk hoger ligt dan zijn huidig niveau. Alleen hij heeft nog genoeg te leren, wat helemaal niet erg is op zijn leeftijd
 
Ik heb het over de westrijden waar het er écht om gaat - de momenten die bepalen of je tot de top kan horen, of niet. Dat zijn dit seizoen toch vooral de beslissende wedstrijden in de CL-voorronde geweest, en de knock-out fase van het WK.
Vergeet ook niet dat Cody bij het in werking stellen van 'plan B' tegen Argentinië- toen NL feitelijk weer met vleugels ging spelen - op z'n vertrouwde positie op links ging spelen. Maar waar Berghuis op rechts nog voor gevaar en voorzetten zorgde, zag ik dat niet van Cody. Dat zijn écht de momenten (net zoals tegen de Rangers) die er toe doen.

Dan lees ik het gerucht dat Real Cody wil halen voor 75 miljoen als vervanger voor Benzema, en denk ik: tja... Van mij mogen ze het betalen, hoor, no worries. Wel méér ook. Maar Benzema...

We hebben het hier over de top, hè? Zeker, Cody heeft een verdraaid fijne trap, goed overzicht en hij scoort makkelijk; goede prof ook. Kan zich prima redden bij een middenmotor/subtopper in een grote competitie. En dat is hartstikke goed. Maar heel eerlijk: geloof jij dat hij bij Real (of iets dergelijks) een basisspeler gaat worden? Ik zou het oprecht geweldig vinden als hem dat lukt - ik zal die fles slivovic met veel plezier betalen. Maar ik geloof er niks van.
Met het tweede deel van je post kan ik het alleen maar eens zijn. Met het eerste deel echter niet. Ik vind namelijk dat Cody wel degelijk zich heeft laten zien in de toppers, bijv tegen Benfica, tegen Ajax en tegen Feyenoord. De Rangers reken ik helemaal niet tot de top;) En in zowel kwalificatie van het WK als wanneer het tegen Senegal er echt om ging, scoorde hij. Tegen Senegal stond het nog 0-0 toen hij scoorde en tegen Ecuador scoorde hij ook toen het nog 0-0 was. Het is niet zo dat Cody vaak pas de 3-0 maakt oid, integendeel zelfs. En wat hij tegen bijv Argentinië nog meer moeten doen? Ik vind dat je van iemand die zijn debuut maakt als WK ganger en eigenlijk net komt kijken bij Oranje, te veel vraagt. Ook Robben hoefde bij zijn eerste optredens bij Oranje tijdens een groot toernooi niet op te staan als de rest het liet afweten.
 
Met het tweede deel van je post kan ik het alleen maar eens zijn. Met het eerste deel echter niet. Ik vind namelijk dat Cody wel degelijk zich heeft laten zien in de toppers, bijv tegen Benfica, tegen Ajax en tegen Feyenoord. De Rangers reken ik helemaal niet tot de top;) En in zowel kwalificatie van het WK als wanneer het tegen Senegal er echt om ging, scoorde hij. Tegen Senegal stond het nog 0-0 toen hij scoorde en tegen Ecuador scoorde hij ook toen het nog 0-0 was. Het is niet zo dat Cody vaak pas de 3-0 maakt oid, integendeel zelfs. En wat hij tegen bijv Argentinië nog meer moeten doen? Ik vind dat je van iemand die zijn debuut maakt als WK ganger en eigenlijk net komt kijken bij Oranje, te veel vraagt. Ook Robben hoefde bij zijn eerste optredens bij Oranje tijdens een groot toernooi niet op te staan als de rest het liet afweten.
Nou... Robben stond juist wél op, tijdens z'n eerste toernooi... Eigenlijk verwachtte iedereen van hem ook om op te staan, want hij was de uitblinker... Alleen Dickie dacht er anders over... Al bevrijdde Robben ons later nog van ons penaltytrauma. Hij was 20. Cody 23. Maar goed, je gaf zelf al aan dat Cody niet van het niveau-Robben is.
 
Wat betreft de belangrijke wedstrijden die je noemt mag er wel een kanttekening geplaatst worden. Namelijk dat in de vCL vanalles rondom Cody speelde. Hier moet je als topper tegen kunnen maar aangezien het zijn eerste echte transfer is kan ik begrijpen dat het dit keer wel wat effect heeft gehad. In het geval van de wedstrijd tegen Argentinië was het was het ook een stuk lastiger voor spelers als Cody om echt in het spel te komen aangezien het echt een vechtwedstrijd was. Hij werd constant hard aangepakt en dan zit je er al sneller doorheen dan normaal.

Cody heeft exceptionele kwaliteiten en ik denk dat zijn topniveau nog een stuk hoger ligt dan zijn huidig niveau. Alleen hij heeft nog genoeg te leren, wat helemaal niet erg is op zijn leeftijd

Mijn idee is dat je sommige dingen in het voetbal kunt leren, en andere dingen niet. Iemand die niet over een goede traptechniek beschikt, kan nooit leren schieten als Cody. Andersom zal Cody nooit écht goed leren omgaan met wat te doen als een goede back kort op hem zit. Hij zal d'r wel wat in groeien, maar top wordt het nooit. 't Is een beetje als Frenkie, die ook nooit heeft leren omgaan met directe dekking, en eigenlijk alleen maar heel goed is als-ie achterin het overzicht kan behouden. Dat was bij Ajax al zo, en is nooit echt verbeterd. Voordeel van Frenkie is alleen dat zijn tekortkoming nog enigszins te camoufleren is. Hij kan als controlerende speler de ruimte zoeken - gewoon wat zakken - en als er geen trainer a la Van Gaal van hem rushes van 40 meter verwacht, waarin hij alleen maar balverlies lijdt, kan hij zich redelijk dicht bij de top handhaven. Een echte wereldtopper zal-ie nooit worden, maar bij een semi-failliete club als Barca houdt hij het wel uit, met z'n passing en sublieme overzicht - al zal iedere trainer aan hem twijfelen. Maar ze kunnen toch geen 80 - 100 miljoen neertellen voor een vervanger.
Maar Cody, als aanvallende speler, MOET wel. En dan is het verdraaid lastig als je geen antwoord hebt op een kort dekkende, fysieke verdediger. En laat dat precies zijn waar je in topcompetities mee te maken hebt...

Maar goed, gelukkig is voetbal geen wiskunde, dus misschien moet ik over een paar jaar m'n ongelijk toegeven.
 
Laatst bewerkt:
Maar na de poulefase is hij toch juist weer naar de 10 gezet? Dat is eerder de reden dat hij slechter heeft gepresteerd. Ik zie hem als een linksbuiten, die misschien met een goed tactiek nog als spits in een 2 spitsen systeem kan spelen. Iets anders en je krijgt zulke wedstrijden van Gakpo als tegen Argentinië.
Hij ging dus naar de linkervleugel toen Van Gaal overging op 'plan B' met Luuk en Weghorst. Ik dacht aan de puntgave voorzetten van Cody op Luuk, maar ze kwamen niet... Want dit was geen eredivisie.
 
Je mag best hoog in de boom gaan zitten mbt opbrengst na een goed wk, bepalend in de ed en ook al een paar aardige Europese wedstrijden gespeeld voor psv.

Zeker wel maar 125 miljoen exclusief doorverkoop percentage? Mag hopen dat er een flinke dosis sarcasme in die opmerking zat want dat staat ver van de realiteit.

Denk dat 50-60 miljoen al heel erg ruim is.
 
Zeker wel maar 125 miljoen exclusief doorverkoop percentage? Mag hopen dat er een flinke dosis sarcasme in die opmerking zat want dat staat ver van de realiteit.

Denk dat 50-60 miljoen al heel erg ruim is.
Clubs kopen graag goals. Dus waarom 100 voor Antony en 50 voor Cody? Waarom moet PSV daar maar tevreden mee zijn? Waarom moet PSV realistisch zijn? Alleen Ajax mag die bedragen vragen? Ik vind Cody geen mindere speler dan Antony. Sterker nog, met Cody koop je meer goals. Of het lukt, geen idee. Maar na 3 beslissende goals (en gewoon 3 hele goede goals) heeft Cody zich echt wel laten zien, de pers mee en staan alle seinen op groen om dankzij dit WK veel meer te vragen én krijgen dan voor het WK. En volgens mij stond het bedrag toen al op 50 a 60.
 
Terug
Bovenaan Onderaan