Carlos Vinicius (A) Gehuurd van Benfica

Op basis van de verhalen van Benfica en Spurs fans, kan ik mij niet voorstellen dat hij Zahavi niet uit de basis speelt. Ik ben niet zo negatief over Zahavi als sommige anderen hier, maar hij is niet veel meer dan een degelijke afmaker, een passant in de spits. Hij zou ook niet zomaar topscorer kunnen worden in de Portugese league, of Premier League basisspeler zijn. Als Vinicius dat allemaal wel is, dat is het slechts een kwestie van tijd / afstemming. Voor de transferwaarde hoef je het niet te laten, de een is gehuurd (mogelijk koop in de toekomst), de ander loopt toch uit zijn contract.

Then Again, Bas Dost was ook topscorer daar. Die had ik er niet bij gehoeven. Zit nu op de bank bij Brugge.
Eens, alleen vraag ik me wel af of Schmidt Zahavi niet een beetje als zijn aankoop ziet en Vicinius als die van JdJ? Ik ben ook niet zo gecharmeerd vande kwaliteiten van Zahavi, komt in mijn ogen vooral een heleboel tekort. Ik hoop dat Vicinus snel laat zien dat hij een klasse beter is, dan ben ik ervan overtuigd dat ook Schmidt snel om zal zijn.
 
Eens, alleen vraag ik me wel af of Schmidt Zahavi niet een beetje als zijn aankoop ziet en Vicinius als die van JdJ? Ik ben ook niet zo gecharmeerd vande kwaliteiten van Zahavi, komt in mijn ogen vooral een heleboel tekort. Ik hoop dat Vicinus snel laat zien dat hij een klasse beter is, dan ben ik ervan overtuigd dat ook Schmidt snel om zal zijn.
Het is geen Mark van Bommel he, als het team met de optie van JdJ beter redendeerd kiest Schmidt zeker wel voor Vinicius verwacht ik. De vraag is echter wel of het team beter rendeerd. Want met alle beperkingen van Eran heb ik wel het idee dat hij een goede rol speelt binnen de groep en ook voor anderen wil werken in het veld. Als deze V een luie egotripper blijkt die welliswaar een goaltjesdief is maar niet met het systeem van druk zetten, afjagen, ruimtes voor elkaar maken om kan gaan en niet of negatief communiceert met medespelers, dan krijgt Eran gewoon de voorkeur (en terrecht). Maar goed, eerst maar eens wat van die jongen zien.
 
Goed, die verplichte koopoptie was dus onzin, zijn cijfers zijn uitstekend, we zijn weer wat “intelligence” rijker over deze speler dankzij onze Portugeze vrienden én Spurs-supporters zijn enthousiast.

Volgens mij wordt dit een schot in de roos en moet Zahavi gaan vrezen voor zijn positie.

(De zoveelste pluspunten voor JDJ deze transferperiode?)
 
Goed, die verplichte koopoptie was dus onzin, zijn cijfers zijn uitstekend, we zijn weer wat “intelligence” rijker over deze speler dankzij onze Portugeze vrienden én Spurs-supporters zijn enthousiast.

Volgens mij wordt dit een schot in de roos en moet Zahavi gaan vrezen voor zijn positie.

(De zoveelste pluspunten voor JDJ deze transferperiode?)
De enige minpunten zijn de middelmaat die hij niet verkocht heeft gekregen (maar dat is waarschijnlijk een onmogelijke opdracht) , en in mijn ogen is er ook nog een goede vervanger voor Gotze/Mo nodig, maar dat zou ook wel een af kunnen hangen van punt 1. Als we Mauro, Thomas, Guti etc nog hebben, die allemaal middenvelders zijn ook nog kunnen (en Bruma en Vertessen zouden evt ook nog op de plek van mario kunnen) , is er wellicht geen ruimte voor nog een middenvelder. We zijn tenslotte geen PSG/ManCity
 
Eens, alleen vraag ik me wel af of Schmidt Zahavi niet een beetje als zijn aankoop ziet en Vicinius als die van JdJ? Ik ben ook niet zo gecharmeerd vande kwaliteiten van Zahavi, komt in mijn ogen vooral een heleboel tekort. Ik hoop dat Vicinus snel laat zien dat hij een klasse beter is, dan ben ik ervan overtuigd dat ook Schmidt snel om zal zijn.
Ik denk dat Schmidt daar niet al te veel mee bezig is. Als hij ziet dat spits 1 beter is dan spits 2, dan zal hij echt wel spits 1 neerzetten. Hij snakt naar een prijs.
 
Ik heb even op de Tottenham reddit gevraag hoe hij bevallen is. Van onze Portugese vrienden al aardig wat gehoord, natuurlijk, maar zij kijken er vast weer anders naar:

"I like him a lot, he has a sad story behind him that you can't help but feel for him. I feel he has a bit to go and unfortunately we didn't see him week in week out at Spurs. He could be a Stevie replacement but not right now"

"I am a big fan of Vinigoal. It was a short loan-period, but his attitude and personality captured Spurs fans. He is a great finisher and has great awareness of where he needs to be. He played in a lot of our UEL games, and he has performed well in every single one. I would say he compares to Toney(finishing), Cavani(positioning)"

"his in-box positioning is pretty good but he constantly gets called offside on his runs"

"He's definitly good enough for prem league starter. We just couldn't afford to purchase him back then."

Dat ziet er dan wel weer goed uit.

Zeiden ze ook dingen als #150million? Want dan weet je wat ze aan het doen waren he.
 
Goed, die verplichte koopoptie was dus onzin, zijn cijfers zijn uitstekend, we zijn weer wat “intelligence” rijker over deze speler dankzij onze Portugeze vrienden én Spurs-supporters zijn enthousiast.

Volgens mij wordt dit een schot in de roos en moet Zahavi gaan vrezen voor zijn positie.

(De zoveelste pluspunten voor JDJ deze transferperiode?)
Laten we onze kruit niet al te vroeg verschieten. We hebben wel vaker lovende recensies voorbij zien komen bij aankopen. Volgens Verbeek was Maher te goed voor de eredivisie en kon hij beter vanuit AZ meteen naar buitenland vertrekken naar Arsenal. Volgens Ron Jans was Ryan Thomas goed genoeg voor Real Madrid. Huub Stevens was bijzonder te spreken over Baumgartl en ook Schwaab kon op zijn goedkeuring rekenen. Dus voordat we John veren in zijn reet gaan steken eerst even afwachten wat hij kan brengen. Maar je kunt zeker beter lovende kritieken van supporters hebben waar hij heeft gespeeld dan dat ze in koor zeggen dat ze blij zijn ervan af te zijn.
 
Op basis van de verhalen van Benfica en Spurs fans, kan ik mij niet voorstellen dat hij Zahavi niet uit de basis speelt. Ik ben niet zo negatief over Zahavi als sommige anderen hier, maar hij is niet veel meer dan een degelijke afmaker, een passant in de spits. Hij zou ook niet zomaar topscorer kunnen worden in de Portugese league, of Premier League basisspeler zijn. Als Vinicius dat allemaal wel is, dat is het slechts een kwestie van tijd / afstemming. Voor de transferwaarde hoef je het niet te laten, de een is gehuurd (mogelijk koop in de toekomst), de ander loopt toch uit zijn contract.

Then Again, Bas Dost was ook topscorer daar. Die had ik er niet bij gehoeven. Zit nu op de bank bij Brugge.

Bas Dost in zijn beste jaren ja. Die is ook 5 jaar ouder (32 momenteel). Vorig seizoen ook nog prima cijfers bij Brugge. Wellicht dat ie nu op zijn retour is, kan. Voor Vinicius zijn die jaren net aangebroken.
 
Laten we onze kruit niet al te vroeg verschieten. We hebben wel vaker lovende recensies voorbij zien komen bij aankopen. Volgens Verbeek was Maher te goed voor de eredivisie en kon hij beter vanuit AZ meteen naar buitenland vertrekken naar Arsenal. Volgens Ron Jans was Ryan Thomas goed genoeg voor Real Madrid. Huub Stevens was bijzonder te spreken over Baumgartl en ook Schwaab kon op zijn goedkeuring rekenen. Dus voordat we John veren in zijn reet gaan steken eerst even afwachten wat hij kan brengen. Maar je kunt zeker beter lovende kritieken van supporters hebben waar hij heeft gespeeld dan dat ze in koor zeggen dat ze blij zijn ervan af te zijn.
Verbeek en Jans hadden gelijk, jammer dat Brands niet heeft geluisterd :D
 
Dat Schmidt een spits wilde staat wel vast. Mijn grote vraag is of hij Vicinius als basis of wisselspeler ziet?
Geen idee. Zou best basis kunnen zijn gezien zijn status.

Veel zal afhangen van trainingen en de eerste wedstrijden. Denk niet dat hij dit al weet. Wat ik ook hoop want laat hem maar bewijzen.
 
Met het aantal wedstrijden dat we spelen hebben is de kans aanwezig dat Schmidt meer dan 11 spelers als basisspeler ziet.

Ja, dat denk ik ook. Schmidt houdt ervan om te rouleren. Dus de kans is groot dat beide spitsen hun minuten zullen maken. Op PSV TV zag ik trouwens dat Romero meedeed met partijspel tussen Jong PSV en PSV. Als Fodé in de loop van het seizoen bij JPSV laat zien dat de trainer niet om hem heen kan dan kan de spitspositie zomaar de positie zijn met de grootste concurrentie.
 
Ja, dat denk ik ook. Schmidt houdt ervan om te rouleren. Dus de kans is groot dat beide spitsen hun minuten zullen maken. Op PSV TV zag ik trouwens dat Romero meedeed met partijspel tussen Jong PSV en PSV. Als Fodé in de loop van het seizoen bij JPSV laat zien dat de trainer niet om hem heen kan dan kan de spitspositie zomaar de positie zijn met de grootste concurrentie.
Dus, basisspitsen Zahavi en Vinicius, invallers, Romero en Fofana. Waarbij basisspeler primair betekend dat als je speelt je in de startopstelling staat, niet dat je iedere wedstrijd speelt.

Sowieso goed om breed in de aanvallers te zitten ivm de vele meters en het jagen wat energie kost.
 
Laten we onze kruit niet al te vroeg verschieten. We hebben wel vaker lovende recensies voorbij zien komen bij aankopen. Volgens Verbeek was Maher te goed voor de eredivisie en kon hij beter vanuit AZ meteen naar buitenland vertrekken naar Arsenal.
Was ook een goed advies. Wel om de verkeerde redenen haha.
Volgens Ron Jans was Ryan Thomas goed genoeg voor Real Madrid. Huub Stevens was bijzonder te spreken over Baumgartl en ook Schwaab kon op zijn goedkeuring rekenen. Dus voordat we John veren in zijn reet gaan steken eerst even afwachten wat hij kan brengen. Maar je kunt zeker beter lovende kritieken van supporters hebben waar hij heeft gespeeld dan dat ze in koor zeggen dat ze blij zijn ervan af te zijn.
Over Schwaab had hij ook gelijk. Was een prima speler voor PSV en zeer goed voor het teamprocess. Eigenlijk had je hem het liefste als back up maar speelde zichzelf keer op keer, in mijn optiek, terecht in de basis. Wat dat betreft kende PSV veel slechter verdedigers. Ook prijs kwaliteit klopte bij Schwaab.

Baumgartl is idd jammer. Hoewel volgensmij kan die jongen wel prima mee met degradatie clubs/middenmoters. Maar met PSV was het een flink drama.


Je punt is zeker terecht. Hoewel ik deze speler wel meer vind hebben gepresteerd (bij Spurs Europaleague en premier league) en Benfica dan de bovenstaande voorbeelden. Dat waren alleen spelers die bij kleine clubs hebben gepresteerd over degradatie kandidaten. Dus dat is wel een pluspunt maar geen zekerheid. Want die bestaan helaas niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan