Carlos Vinicius (A) Gehuurd van Benfica

Ik vermoed dat ze deze deal zijn aangegaan met het idee de optie nooit te gaan lichten, tenzij hij er opeens 30 per seizoen in legt. 2,5 miljoen voor 2 jaar huur voor een spits met zijn geschiedenis is niet heel gek. Dat het er totaal niet uitkomt is een ander verhaal. Dat het niet past in de speelwijze van Schmidt hadden ze wellicht wel beter moeten weten
 
Het verlossende antwoord.


1,25 miljoen per jaar huur is al waanzinnig.
Maar 10 miljoen koopprijs voor 50% van transferrechten??????
Die gozer is 27 jaar als de deal in zou gaan. Dus de verkoopprijs ná/tijdens zijn PSV-contract zal op, zeg zijn 29e, toch nooit 20miljoen meer zijn? Voor een speler die niet slaagde bij de Spurs en bankzitter bij Benfica was.

Hoe verzin je zo’n deal.
Nou, hup, RvC: grijp in.
Keihard.

Ter herinnering: Baumgartl, Bruma, deze deal.
Alsof je eerst expres in je vinger snijdt en er dan kilo’s zout op dondert.

Maar de koopoptie is niet verplicht.
 
Dit is weer echt zo'n paniek "aankoop" geweest... En aangezien Schmidt toch speelt met Götze in de spits is ie ook nog overbodig.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik vermoed dat ze deze deal zijn aangegaan met het idee de optie nooit te gaan lichten, tenzij hij er opeens 30 per seizoen in legt. 2,5 miljoen voor 2 jaar huur voor een spits met zijn geschiedenis is niet heel gek. Dat het er totaal niet uitkomt is een ander verhaal. Dat het niet past in de speelwijze van Schmidt hadden ze wellicht wel beter moeten weten
Ik ben niet geshockeerd door de huurprijs, die lijkt me heel marktconform. Ik vind het alleen een onbeholpen blok hout.

Het is sowieso schraal met Gakpo op 7 doelpunten als topscorer, dan Vertessen op 6, en Bruma, Vinicius en Zahavi op 5.

Zahavi levert niet. Romero raakt al geblesseerd als hij een kroketje uit de muur trekt.
 
Carlos Prutcius, haal hem naar psv als er een photoshoot gedaan moet worden ofzo, maar als voetballer meteen op de vlucht van 07:05 morgen zetten
 
Ik ben niet geshockeerd door de huurprijs, die lijkt me heel marktconform. Ik vind het alleen een onbeholpen blok hout.

Het is sowieso schraal met Gakpo op 7 doelpunten als topscorer, dan Vertessen op 6, en Bruma, Vinicius en Zahavi op 5.

Zahavi levert niet. Romero raakt al geblesseerd als hij een kroketje uit de muur trekt.
Qua goals wel, maar een assist vind ik niet minder belangrijk, Gakpo heeft er 12 volgens mij.
 
Qua goals wel, maar een assist vind ik niet minder belangrijk, Gakpo heeft er 12 volgens mij.
Klopt. Gakpo doet het zeker niet slecht. Van de echte spitsen mag er meer komen!

Er zijn gewoon twaalf spelers in de topscorerslijst boven de eerste PSV'er. Forum senioren, is het ooit zo bar geweest??
 
Klopt. Gakpo doet het zeker niet slecht. Van de echte spitsen mag er meer komen!

Er zijn gewoon twaalf spelers in de topscorerslijst boven de eerste PSV'er. Forum senioren, is het ooit zo bar geweest??
Het is enorm treurig. Met name in de voorhoede. Er scoren namelijk best veel verschillende spelers. 7 Goals voor Gakpo is ook niet fantastisch. Er staan meer buitenspelers boven hem. Daarna 6 voor invalller Vertessen. Dat vind ik goed. Maar de andere aanvallers zijn nergens te zien.
 
Klopt. Gakpo doet het zeker niet slecht. Van de echte spitsen mag er meer komen!

Er zijn gewoon twaalf spelers in de topscorerslijst boven de eerste PSV'er. Forum senioren, is het ooit zo bar geweest??
We staan nu op 56 goals, in seizoen '16/'1 kwamen we tot 66 goals (eigen goals niet meegerekend). Ik verwacht dat we d'r nog wel meer dan 10 goals gaan maken. Toen was Peirero topscoorder met 10 goals, of daar een speler boven gaat eindigen verwacht ik wel, maar zou d'r geen groot geldbedrag op zetten.

Dat seizoen stonde er minimaal 12 spelers boven onze topscoorder, waaronder 3 spelers van Feyenoord.

 
Het is natuurlijk ook te wijten aan Schmidt met zijn wissel en opstelbeleid. Vooral voorin maken de spelers vaak de laatste 20-30 minuten vaak niet mee terwijl dan vaak de grote ruimtes ontstaan.
Anderzijds was de Jong eerder wakker geweest, had hij van Wolfswinkel transfervrij kunnen vastleggen. Die staat in die lijst van 2016/2017 en ook in de huidige lijst in de top 3.
 
Het is natuurlijk ook te wijten aan Schmidt met zijn wissel en opstelbeleid. Vooral voorin maken de spelers vaak de laatste 20-30 minuten vaak niet mee terwijl dan vaak de grote ruimtes ontstaan.
Anderzijds was de Jong eerder wakker geweest, had hij van Wolfswinkel transfervrij kunnen vastleggen. Die staat in die lijst van 2016/2017 en ook in de huidige lijst in de top 3.
Ik kijk niet zo vaak naar Twente. Maar Wolfswinkel of Vini? Lood om oud ijzer?
 
Het is natuurlijk ook te wijten aan Schmidt met zijn wissel en opstelbeleid. Vooral voorin maken de spelers vaak de laatste 20-30 minuten vaak niet mee terwijl dan vaak de grote ruimtes ontstaan.
Anderzijds was de Jong eerder wakker geweest, had hij van Wolfswinkel transfervrij kunnen vastleggen. Die staat in die lijst van 2016/2017 en ook in de huidige lijst in de top 3.
Het maakt niet zoveel uit wie je voorin opstelt… Dit systeem vraagt te veel aan de spelers en brengt te weinig rust in het spel waardoor de spelers niet aan aannemen van de bal, even kijken, een man passeren en weg lopen enz denken maar aan als een gek die bal op goed geluk naar voren schieten.. Onze spelers worden als speler misschien beter onder Schmidt maar ze worden tactisch wel allemaal onbenullen. Goed vrij lopen, breed houden, weten waar de gaten vrij komen bij de tegenstanders, bloed ruiken tijdens de zwakke momenten van de tegenstanders enz zit niet in de tactische plannen van Schmidt. Het gaat hem om hoeveel ze lopen en niet waar ze lopen… Het manko van data en al die nietszeggende statistieken met “ hij heeft de meeste kilometers gelopen van allemaal”…
En inderdaad: we hebben in 2 jaar tijd nooit 2 maanden aaneengesloten dezelfde 11 spelers gezien, ook niet dezelfde 10 of 9 spelers die weken lang in de basiself stonden of iig twee manden lang 80 minuten in dezelfde opstelling hebben gespeeld. Of geblesseerd of vroegtijdig gewisseld.
Heb het eerder al gezegd: zet Haller bij ons in de spits en hij kan er ineens niets meer van.
 
En inderdaad: we hebben in 2 jaar tijd nooit 2 maanden aaneengesloten dezelfde 11 spelers gezien, ook niet dezelfde 10 of 9 spelers die weken lang in de basiself stonden of iig twee manden lang 80 minuten in dezelfde opstelling hebben gespeeld. Of geblesseerd of vroegtijdig gewisseld.
Dit ja, geen mogelijkheid om automatisme in te slijpen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Voor mij is Vinicius de meest logische en beste optie die we hebben momenteel voor de spits positie.

Als er niet zo'n wispelturige trainer voor de groep zou staan en je geeft Vini het vertrouwen, durf ik toch wel met redelijke zekerheid te zeggen dat hij er 15 tot 20 in kan leggen, zeker in de Eredivisie. Daarnaast is het een sleurhut en iemand die i.i.g altijd alles geeft. Of je er fan van bent, dat is een 2e.

Zahavi is t.o.v Vinicius veel te grillig. Het is niet echt een kapstok spits of iemand die vanuit stilstand een mannetje kan passeren of überhaupt op snelheid/explosiviteit iets kan doen. Op alle facetten is het niet goed genoeg. Af en toe een leuke kaats of assist achter het standbeen langs is leuk maar veel te weinig in mijn optiek voor wat PSV nodig heeft op het moment.

Doe mij maar de rest van het seizoen:

Gakpo - Vini - Madueke
 
Terug
Bovenaan Onderaan