Brexit

May die wordt afgezet; het voorstel dat voor de 3e keer geen meerderheid haalt; langer uitstel om een no-deal te voorkomen; en een protest van 1 miljoen mensen... Ik kan me voorstellen dat een nieuwe Premier een nieuwe nulmeting wil hebben :fc:

:unsure: Wie wil in deze situatie Premier worden? :rolleyes: :maniac:
 
Logisch gezien hebje helemaal gelijk. Politiek gezien zou het weleens wat anders kunnen liggen. Als het VK volgende week weer de deal verwerpt en weer aanklopt bij de EU voor een verlenging van 2 jaar, dan zal de EU toch echt de beslissing moeten nemen: het VK eruitgooien zonder deal of die 2 jaar te accepteren.

Dan denk ik dat ze het accepteren. De EU heeft ook het nodige te verliezen. Groot nadeel: onzekerheid die nog 2 jaar duurt. Da's nooit prettig.
 
Ik ben zo verbaasd dat ondanks al het geluid vanuit de mensen om Brexit te killen, men als een blind paard doorgaat. Vreemd. Democratie is een process, niet een "nu of nooit" bestuursvorm. Nieuwe inzichten ontstaan en moeten worden overwogen. Dat laatste lijkt niet te gebeuren. De ego's van een aantal bestuurders staat een alternatief in de weg. Bovendien: ook in de UK is een referendum niet bindend (en terecht).
 
Dan denk ik dat ze het accepteren. De EU heeft ook het nodige te verliezen. Groot nadeel: onzekerheid die nog 2 jaar duurt. Da's nooit prettig.
Ander nadeel: het VK moet gaan stemmen (en de Tory's moeten dus campagne gaat voeren voor stemmen in de EU), waar ze drie jaar gelden al uit wilden. Voor de EU is er het probleem dat er wellicht een groot blok UKIP etc in de banken terecht komt.
 
Ander nadeel: het VK moet gaan stemmen (en de Tory's moeten dus campagne gaat voeren voor stemmen in de EU), waar ze drie jaar gelden al uit wilden. Voor de EU is er het probleem dat er wellicht een groot blok UKIP Brexit Party etc in de banken terecht komt.
Heb hem even gecorrigeerd, Farage heeft alweer een nieuwe partij opgericht. UKIP is, zoals elke populistische partij aan interne strubbelingen ten onder aan het gaan.
 
Ander nadeel: het VK moet gaan stemmen (en de Tory's moeten dus campagne gaat voeren voor stemmen in de EU), waar ze drie jaar gelden al uit wilden. Voor de EU is er het probleem dat er wellicht een groot blok UKIP etc in de banken terecht komt.
Dat stemmen is niet zo'n heel harde eis denk ik als het erop aankomt. Er zijn genoeg juridische mogelijkheden om dat niet te hoeven.
 
Stemmingen over alternatieven net geweest. Zoals wellicht al wel te verwachten was is er voor niets een meerderheid. Voor de Public's Vote waren de meeste voor-stemmers (268 voor 295 tegen). De custom union optie zat het dichtste bij een meerderheid (264 voor 272 tegen).

Hopelijk komt door deze verdeeldheid het 2e referendum weer wat dichterbij.
 
Laatst bewerkt:
'May bereid op te stappen als haar brexit-deal wordt aangenomen' - https://nos.nl/l/2277860

Kan iemand mij uitleggen wat de deal inhoudelijk te maken heeft met het al dan niet aanblijven van May?

Raar inderdaad. Als de deal het niet haalt zou ze toch sowieso moeten opstappen? Maar als de deal het wel haalt dan doet ze dat vrijwillig :unsure: Die heeft er dus geen zin meer in; en dat is te begrijpen.
 
Raar inderdaad. Als de deal het niet haalt zou ze toch sowieso moeten opstappen? Maar als de deal het wel haalt dan doet ze dat vrijwillig :unsure: Die heeft er dus geen zin meer in; en dat is te begrijpen.
Wat ik niet begrijp is waarom tegenstanders van haar voorstel over de streep zouden worden getrokken door haar vertrek. Wordt die deal daardoor aantrekkelijker? Het plan verandert er inhoudelijk toch niet door?
 
Ze doen maar daar in Engeland. Ze weten volgens mij niet eens meer waar ze voor en tegen aan het stemmen zijn. :maniac:
Als iemand de stop uit het riool haalt drijft het eiland af richting Groenland. :bye:
 
  • Leuk
Reactions: IPF
'May bereid op te stappen als haar brexit-deal wordt aangenomen' - https://nos.nl/l/2277860

Kan iemand mij uitleggen wat de deal inhoudelijk te maken heeft met het al dan niet aanblijven van May?
Ze heeft er zo’n puinhoop van gemaakt dat de meesten haar niet vertrouwen om de onderhandelingen over het handelsverdrag te doen. Vergeet niet, dit is de scheiding, het moeilijke gedeelte, een nieuw handelsverdrag, moet nog beginnen.
 
Wat ik niet begrijp is waarom tegenstanders van haar voorstel over de streep zouden worden getrokken door haar vertrek. Wordt die deal daardoor aantrekkelijker? Het plan verandert er inhoudelijk toch niet door?

Ik dacht dat het te maken heeft met de uitwerken van het plan. (Na de deal komen de onderhandelingen van de handelsverdragen ed.) Met haar vertrek zouden tegenstanders een eigen lid kunnen kiezen waardoor hun belangen/ ideologie meer worden gewaarborgd.
 
Ik dacht dat het te maken heeft met de uitwerken van het plan. (Na de deal komen de onderhandelingen van de handelsverdragen ed.) Met haar vertrek zouden tegenstanders een eigen lid kunnen kiezen waardoor hun belangen/ ideologie meer worden gewaarborgd.
Bedankt, helder!
 
Stemmingen over alternatieven net geweest. Zoals wellicht al wel te verwachten was is er voor niets een meerderheid. Voor de Public's Vote waren de meeste voor-stemmers (268 voor 295 tegen). De custom union optie zat het dichtste bij een meerderheid (264 voor 272 tegen).

Hopelijk komt door deze verdeeldheid het 2e referendum weer wat dichterbij.

En weer tegen de Brexitdeal gestemd: 286 voor en 344 tegen. De Britten zijn echt overal tegen, het is echt ongelofelijk.
 
En weer tegen de Brexitdeal gestemd: 286 voor en 344 tegen. De Britten zijn echt overal tegen, het is echt ongelofelijk.
Ongelofelijk inderdaad, alleen kan ik me deze nog wel voorstellen: een blindfold Brexit. Instemmen met het uittredingsverdrag, zomnder dat je enig zicht hebt op hoe het dan na 22 mei verder gaat. Dan moet je maar op May vertrouwen, dat die het goed doet, of op haar opvolger.
 
Ongelofelijk inderdaad, alleen kan ik me deze nog wel voorstellen: een blindfold Brexit. Instemmen met het uittredingsverdrag, zomnder dat je enig zicht hebt op hoe het dan na 22 mei verder gaat. Dan moet je maar op May vertrouwen, dat die het goed doet, of op haar opvolger.
May gooit t bijltje d'r straks bij neer vermoed ik zo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan