Binnenlandse Politiek

Willen die echt een Geert of willen ze juist de rest niet? Verder is er niks minderwaardigs aan vol is vol. De mensen die er al zijn kunnen gewoon blijven toch? Wanneer er 4 miljoen Nederlanders naar Marokko willen emigreren zeggen ze daar ook terecht vol is vol.
Het gaat erom dat je als 2de rangs burger gezien wordt en je dat maar moet accepteren of op moet rotten. Dat hij dat er niet door gaat krijgen weet ik maar een volksmenner die dat roept en dat veel mensen daarop stemmen doet mij gewoon pijn. Elke partij heeft wel iets. Dat klopt ook... maar niet elke partij heeft het zo extreem. En dat wordt dus bijna de grootste partij? Solidariteit is ver te zoeken. Vol=vol? Sinds wanneer is Nederland vol? Ik haal nog steeds hoog opgeleide expats hiernaartoe om bij ASML en DAF te werken.... er is nog steeds een tekort in de bouw en landbouw gezien de vele mensen uit Oost Europa die daar kennelijk voor nodig zijn. Er is nog steeds een tekort aan chauffeurs die hier nodig zijn. In mijn ogen is Nederland dan niet vol want ze zijn nodig. En zolang Israël, Hamas, Oekraïne, Rusland, Mali, Birma etc etc bommen blijven gooien komen er asielzoekers hierheen. Het is menselijk om hen op te vangen. Voor de economishe vluchtelingen die hier onterecht zijn is beleid nodig. Opakken en weer op straat gooien werkt niet. En ik geloof je ook als je aangeeft niet te stemmen aangezien de beloftes nooit nagekomen gaan worden. Ik kan me goed voorstellen dat je het zo ervaart.

Het gaat erom dat je als 2de rangs burger gezien wordt en je dat maar moet accepteren of op moet rotten. Dat hij dat er niet door gaat krijgen weet ik maar een volksmenner die dat roept en dat veel mensen daarop stemmen doet mij gewoon pijn. Elke partij heeft wel iets. Dat klopt ook... maar niet elke partij heeft het zo extreem. En dat wordt dus bijna de grootste partij? Solidariteit is ver te zoeken. Vol=vol? Sinds wanneer is Nederland vol? Ik haal nog steeds hoog opgeleide expats hiernaartoe om bij ASML en DAF te werken.... er is nog steeds een tekort in de bouw en landbouw gezien de vele mensen uit Oost Europa die daar kennelijk voor nodig zijn. Er is nog steeds een tekort aan chauffeurs die hier nodig zijn. In mijn ogen is Nederland dan niet vol want ze zijn nodig. En zolang Israël, Hamas, Oekraïne, Rusland, Mali, Birma etc etc bommen blijven gooien komen er asielzoekers hierheen. Het is menselijk om hen op te vangen. Voor de economishe vluchtelingen die hier onterecht zijn is beleid nodig. Opakken en weer op straat gooien werkt niet. En ik geloof je ook als je aangeeft niet te stemmen aangezien de beloftes nooit nagekomen gaan worden. Ik kan me goed voorstellen dat je het zo ervaart.
Vol is vol qua huisvesting. Verder vind ik dat eerst de werklozen hier maar een opleiding krijgen voordat er mensen uit het buitenland gehaald worden. Verplichte opleiding anders gekort op je uitkering. Mensen die echt niet kunnen werken uitgesloten uiteraard. Voor echte vluchtelingen is altijd plaats maar wel als doel terugkeren naar land herkomst of een veilig land in de regio. Zoals het nu gaat gaat het niet meer. Verder maken de overige partijen er zo een zooitje van dat een Geert Wilders steeds weer boven komt drijven. Daar ligt het probleem. Wanneer Teze een fout maakt krijgt hij er minder van langs dan de buitenlander Ramalho. Helaas werkt dat nu eenmaal zo en zal helaas voor jou, en meen ik echt, nog wat generaties duren voordat dat er uit is.

Zegt genoeg dat heel veel Nederlanders graag een partij aan het roer ziet die ervoor zorgt dat heeeeeeel veel mensen uitgesloten worden en 2de rang burgers worden(als het aan Geertje de alleenheerser ligt). Dat hij dat er niet doorkrjjgt is voor mij niet van belang. Stemmen op een eenmanspartij met zulke radicale standpunten is een stem tegen samenhoordigheid en voor apartheid. Ik heb er zelfs ruzie mee met mijn eigen vrienden die als tegenstem op hem gaan stemmen. Volgens deze hansworst mag mijn moeder(altijd gewerkt samen met mij pa, netjes alles afgedragen, pesioen gehaald, hier vanaf 1968) dus een kopvoddentaks betalen en hangen ze een achterlijk geloof aan. Ze hebben nog nooit iemand wat aangedaan. Los hiervan mag ik dus zelf ook mijn Nederlandse nationaliteit inleveren aangezien ik mijn Marokkaanse niet in kan leveren ook al zou ik dat willen. Er zijn dus heel veel mensen die zelf zeggen dat ze dat ook niet willen maar ze stemmen dus wel op iemand die dat het liefst door wil voeren.

Tja, is geen toeval dat (extremere) rechtse partijen in europa winnen of hebben gewonnen, waar ze veel nadruk leggen op of tegen buitenlanders. Elk filmpje van beroving, plofkraak, mishandeling, vechtpartij, 90% is buitenlander die het flikt, dus je kan beter boos worden op de mede-buitenlander dan op Wilders zelf, dat men het zat is of zat raakt en minder wilt snap ik dus volkomen. Dat een werkgever ook liever geen buitenlander heeft ook, en ja ik ben ook een buitenlander, met VOG en 0 incidenten en aanhoudingen, dus ben net zo de lul als jij en je ouders, maar ik begrijp het volk dat ze het zat zijn en zo hun stem laten gelden, zelfs ik als buitenlander ben dan voor of ja tegen de buitenlanders zo. Zoals met alles in het leven, zijn jou ouders, jij en ik de lul als goede burgers en het tuig zit nu met hun drugsgeld-mercedes in de Mcdrive ons uit te lachen

Ik zeg ook niet dat de PVV door en door slecht is. Alleen dat de uitspraak vol is vol niet voor iedereen zou gelden (nogmaals ik weet het niet zeker dus als dat niet klopt dan verbeter me graag)

De rest ga ik niet op in als je het niet erg vindt, daarvoor zijn onze standpunten te verschillend. Maar dat mag ook in democratie natuurlijk
Andere partijen zeggen ook nu vol is vol maar die verpakken het wat anders.

Ideologisch gezien zou ik op de PvdD stemmen (ook al kom ik in alle stemwijzers uit rond GL/PvdA), maar ik denk dat ik toch maar tactisch ga stemmen. Ik ben daar zwaar op tegen normaal gesproken, maar GL/PvdA moet zoveel mogelijk tegenwicht kunnen bieden aan de rechtse kliek.

Vind het inderdaad wel jammer dat je zo beïnvloed wordt door de peilingen.
Peilingen zijn van heel grote invloed op de verkiezingen. Zonder peilingen stemmen de meeste mensen op de partij waar ze zich het meeste bij thuis voelen horen en die hun standpunt het best vertegenwoordigt. Met peilingen vlak voor de verkiezingen komt veel meer het strategisch stemmen naar voren. De kleine partijen zullen het merken en minder stemmen krijgen. De in de peilingen al grote partijen juist nog meer stemmen.

Vol is vol qua huisvesting. Verder vind ik dat eerst de werklozen hier maar een opleiding krijgen voordat er mensen uit het buitenland gehaald worden. Verplichte opleiding anders gekort op je uitkering. Mensen die echt niet kunnen werken uitgesloten uiteraard. Voor echte vluchtelingen is altijd plaats maar wel als doel terugkeren naar land herkomst of een veilig land in de regio. Zoals het nu gaat gaat het niet meer. Verder maken de overige partijen er zo een zooitje van dat een Geert Wilders steeds weer boven komt drijven. Daar ligt het probleem. Wanneer Teze een fout maakt krijgt hij er minder van langs dan de buitenlander Ramalho. Helaas werkt dat nu eenmaal zo en zal helaas voor jou, en meen ik echt, nog wat generaties duren voordat dat er uit is.
Ben het eens dat de rest er een puinzooi van maakt en dat Wilders en co er de vruchten van plukken.

Het huisvestingsprobleem is gewoon een politieke keuze geweest van de afgelopen kabinetten. Als je slimmer zou bouwen en wat ruimte van bv boeren zou afnemen kunnen er in Nederland makkelijk 2x zo veel mensen wonen. Gewoon een bewuste keuze dus.

Oekraïners is de bedoeling dat ze weer terug gaan. Verder is de PVV ook goed voor de zorg. Het is niet alleen maar islam bashen wat ze doen. Verder heb ik liever dat een Geert samen gaat werken met de FvD en Bosma en Agema meeneemt. De rest is niet veel en dat is de zwakte van deze partij of beweging hoe je het ook wilt noemen. De FvD heeft dezelfde problemen. Baudet, van Houwelingen, piepkuiken en nog een enkele dan heb je het wel gehad daar. Fusie zou perfect zijn.
Gelukkig zal het kabinet er nooit zo uitzien, krijg je nog meer van dat soort bizarre fratsen waar el berber het over had.

Ik denk dat heel veel werklozen dolgraag een opleiding willen hebben als de overheid dat betaald, om daarna een baan te vinden. Dus ik vind dit prima, maar dan neem ik ook aan dat de overheid er voor dokt? Neem ik tegelijkertijd ook aan dat collegegeld voor studenten dan wordt afgeschaft, want anders kun je beter 'werkloos' zijn, want dan betaald de overheid 't voor je. Mocht je van mening zijn dat de werkloze de opleiding zelf moet betalen, dan denk ik dat je geen schijn van kans hebt.

"met als doel terugkeren naar een veilig land in de regio" is volkomen onhaalbaar, juridisch gezien. Je kan niet iemand uit Libië 'terug'sturen naar Algerije. Veilig eigen land: eens. Maar zie dat maar eens te bereiken voor Afghanistan, Syrië of Oekraïne..

Ook wel interessant, volgens ProDemos zou dit de uitslagen zijn van de verkiezingen als het aan scholieren zou liggen. Heel andere uitslag dan op dit moment in de peilingen.

Uitslag-Scholierenverkiezingen.png

• No cheer
Reactions: Bas
Ook wel interessant, volgens ProDemos zou dit de uitslagen zijn van de verkiezingen als het aan scholieren zou liggen. Heel andere uitslag dan op dit moment in de peilingen.
Wat verstaan ze onder scholieren? Op de middelbare school waren de meeste om mij heen (inclusief ikzelf) totaal niet met politiek bezig

Wat verstaan ze onder scholieren? Op de middelbare school waren de meeste om mij heen (inclusief ikzelf) totaal niet met politiek bezig
Middelbaar scholieren.

De vraag is in hoeverre scholieren verschillen van volwassen wat betreft politiek volgen. Er zijn ook veel volwassen die weinig politiek volgen, maar toch stemmen.

Middelbaar scholieren.

De vraag is in hoeverre scholieren verschillen van volwassen wat betreft politiek volgen. Er zijn ook veel volwassen die weinig politiek volgen, maar toch stemmen.
Maar toch denk ik dat volwassener met meer zaken ervaring hebben waardoor politiek interessant is. Alsnog wel interessante data over de scholieren maar wel een die je met wat kanttekeningen moet benaderen denk ik

In de jaren 90 waren het volgens mij partijen als groen links die de scholierenverkiezingen wonnen...

Terug
Bovenaan Onderaan