Binnenlandse Politiek

Als een politiek leek.. dit zijn toch gewoon peilingen? Stemmen kunnen toch niet zo snel geteld zijn?
Dat klopt.
Peilingbureau Ipsos staat bij 60 locaties en vraagt aan mensen (vandaag de hele dag) wat ze gestemd hebben. Al die resultaten bij elkaar vormen deze exit poll.
Uit het verleden is gebleken dat ze dan maar 1 max 2 zetels van het daadwerkelijke resultaat af zitten.

Hoe kunnen we emigreren? Vreselijk dit. Zoveel racisten hier in Nederland.

Denk dat er een hoop protest bij zit.
En veel "ze kenne de grootste worden, lachuh, ga ik op hunnie stemmen" sentiment. Gewoon om te jennen. Gewoon omdat het kan.

Ik mocht ook nog een formuliertje voor het eerst in m'n leven invullen voor de exitpoll. Heeft m'n Volt-stem niet genoeg gedaan

PVV, NSC en VVD gaan 'gewoon' proberen er samen uit te komen hoor.. Ik vraag me af of het gaat lukken, maar ze gaan dat echt wel proberen.

Maar daar gaat Yesilgoz dus niet in zitten, tenzij ze zelf premier wordt. Gaat dus niet gebeuren (als ze woord houdt).
Je mist dan maar 15 zetels. Forum, Ja21 en BBB zouden dat gat toch kunnen vullen? Bovendien vond Omtzigt een minderheidskabinet ook prima

Juist niet verwend. Daarom krijg je dit soort fratsen. Het hele klimaatgeschifte volk in de kamer is hier verantwoordelijk voor.
Ik denk idd (wat je ook bij Trump zag) dat mensen gewoon het gedoe zat zijn. Van zwarte Piet tot de VOC en nu de stikstof, de huizen, de gasprijzen en het wonen. Dit is de apotheose van jaren opgebouwde onvrede. Los van het feit dat hier aan beide kanten van het spectrum ook heel veel strategische stemmen bij zitten, zijn mensen in barre tijden gevoelig voor sterke leiders. Of ze het zijn is een tweede, maar Wilders en Timmermans hebben zich wel dusdanig geprofileerd de afgelopen tijd. Dat betaalt zich nu uit.

ok, VVD/NSC/D66/GLPVDA kan ook, met Timmerfrans als Premier.
Maar dan laat je dus Wilders en bijna 25% van Nederland buiten beschouwing.

Terug
Bovenaan Onderaan