PerfectPSV
Aanvoerder
Denk je niet dat de gemiddelde klimaatactivitist tot de bovenkant van de samenleving behoort, over het algemeen?Dat vind ik nogal een frame.
Het woord 'elite' krijg ik sowieso jeuk van, omdat dat gebruikt wordt door bepaalde lieden in het populistisch spectrum. Wat is de elite? De voorbeelden die jij geeft zouden de vvd aanwijzen als partij voor de elite.
Maargoed, los daarvan. Was n tijdje terug op het partijcongres van PvdD, en bevond me in zo een enorm bont gezelschap dat het woord elite daar nou niet echt van toepassing is.
Verkeerde frame wmb.
Ik ben het er namelijk wel mee eens dat het een stuk makkelijker is om te verduurzamen als je geld hebt. Een elektrische auto, warmtepomp of isolatie is voor bepaalde inkomensgroepen totaal onbereikbaar. Als je moeite hebt het eind van de maand te halen überhaupt, dan zal het klimaat je figuurlijk aan je reet roesten. Of in ieder geval: Je eigen situatie is dan belangrijker. Het is ook wetenschappelijk bewezen dat klimaat veel meer een thema is onder theoretisch geschoolde mensen dan onder praktisch geschoolden.
Natuurlijk zijn daar nuances in, maar dat is overal.