Binnenlandse Politiek

Progressief wordt tegenwoordig als links gezien. Sociaal economisch is d66 net zo rechts als de vvd.

I know, ik stem tot nu toe D66 (kan veranderen). Het beeld dat D66 heel links is, moet ik beetje om gniffelen. Ieder z'n meug, geen probleem, maar links.. haha.
 
Ik ook ja.. Wordt het straks VVD / BBB / CDA / JA21, en inderdaad Rutte V.
Ik vraag me af of dat wel een meerderheid gaat halen. Mijn voorspelling zou zijn vvd bbb pvv en ja21 als enige serieuze optie op rechts. Cda zal denk ik in de oppositie willen.
 
Progressief wordt tegenwoordig als links gezien. Sociaal economisch is d66 net zo rechts als de vvd.
Er is geen progressief-rechtse partij. Je hebt wel conservatief links (denk ik aan SP). Maar het is vaak wel zo hoe progressiever hoe meer links.

Ik vraag me af of dat wel een meerderheid gaat halen. Mijn voorspelling zou zijn vvd bbb pvv en ja21 als enige serieuze optie op rechts. Cda zal denk ik in de oppositie willen.
Ik zie CDA als het cement tussen de stenen in zo'n kabinet, en meer regeringservaring dan JA21 / BBB. Dat is ook wat waard. En het CDA zal altijd de verantwoordelijkheid van regeren op zich nemen. Beetje in de ChristenUnie rol van Rutte IV. De vechtende partijen uit elkaar houden.
 
Begrijp ik nou goed dat sommigen D66 als heel links zien? Hoe is dat beeld ontstaan? D66 is ontzettend midden.
Het verschil tussen de werkelijkheid en perceptie is vergroot door Kaag. Komt elitair over, alsof ze ver van het 'gewone' volk afstaat. Dat deed Pechtold anders.
 
I know, ik stem tot nu toe D66 (kan veranderen). Het beeld dat D66 heel links is, moet ik beetje om gniffelen. Ieder z'n meug, geen probleem, maar links.. haha.
Progressief gezien wel. Ze liggen wat dat betreft eerder tegen gl aan dan de vvd.
 
Van Haga noemt zichzelf progressief rechts. Whatever that means
Van Haga kan ik op geen enkele manier serieus nemen, dus dat kan wel kloppen dat ie dat zegt.
Het verschil tussen de werkelijkheid en perceptie is vergroot door Kaag. Komt elitair over, alsof ze ver van het 'gewone' volk afstaat. Dat deed Pechtold anders.
Hier ben ik het mee oneens. Ik vind dat Kaag gedegen en professioneel overkomt. Ze gedraagt zich 'waardig', zoals bij haar functie past. Zij zou een uitstekende premier zijn. Blijft altijd kalm, komt goed uit haar woorden en staat er internationaal goed op. Zij en Jetten zijn zeer kundige politici. Jammer dat een Tjeerd de Groot of Jan Paternotte er ook zitten, ik vind hen echt heel zwak in debatten.
 
.
Een kabinet GL / PvdA / D66 / PvdD lijkt me wel wat. Rechts heeft het jarenlang (decennia zelfs?) mogen doen, nu is het de tijd voor links. D66 zit erbij omdat je anders nooit een meerderheid hebt.
Er is ook met Volt te praten denk ik. Hopelijk gaan we inderdaad die kant op. Maar Nederland heeft de afgelopen 30 jaar geen links kabinet gehad. En zelfs Paars was niet eens een rechts kabinet. Dus nog langer ook.
 
Een kabinet GL / PvdA / D66 / PvdD lijkt me wel wat. Rechts heeft het jarenlang (decennia zelfs?) mogen doen, nu is het de tijd voor links. D66 zit erbij omdat je anders nooit een meerderheid hebt.
Jij wil een kabinet van 40 zetels?
Nederland is een rechts conservatief landje, zoals Mark Rutte ooit eens zei. Dat is (helaas) gewoon waar. De enige veranderingen op links zijn stemmers die bij de SP zijn weggelopen naar PvdD.

Er is ook met Volt te praten denk ik. Hopelijk gaan we inderdaad die kant op. Maar Nederland heeft de afgelopen 30 jaar geen links kabinet gehad. En zelfs Paars was niet eens een rechts kabinet. Dus nog langer ook.
Met Volt (ik ben lid ;)) valt altijd te praten! Goede degelijke politici ook, met Marieke Koekkoek voorop. Hopen op 5 zetels bij de nieuwe verkiezing.
 
Een kabinet GL / PvdA / D66 / PvdD lijkt me wel wat. Rechts heeft het jarenlang (decennia zelfs?) mogen doen, nu is het de tijd voor links. D66 zit erbij omdat je anders nooit een meerderheid hebt.
Met maximaal zo'n 50 zetels hebben ze geen meerderheid.
Volgens de peiling van Ipsos van 28 juni zouden deze 4 partijen samen slechts 42 zetels krijgen.
 
Jij wil een kabinet van 40 zetels?
Nederland is een rechts conservatief landje, zoals Mark Rutte ooit eens zei. Dat is (helaas) gewoon waar. De enige veranderingen op links zijn stemmers die bij de SP zijn weggelopen naar PvdD.


Met Volt (ik ben lid ;)) valt altijd te praten! Goede degelijke politici ook, met Marieke Koekkoek voorop. Hopen op 5 zetels bij de nieuwe verkiezing.

En wat dat betreft is D66 een goede toevoeging aan het rechtse feestje als middenpartij. Rechtser waar het "moet" (volgens NL), maar progressief waar het telt wat mij betreft. Al vind ik ze dus alsnog te voorzichtig.

Standpunten van Volt geen moeite mee, maar vooralsnog te klein.
 
Met maximaal zo'n 50 zetels hebben ze geen meerderheid.
Volgens de peiling van Ipsos van 28 juni zouden deze 4 partijen samen slechts 42 zetels krijgen.
Aan de andere kant komt de combinatie vvd bbb pvv en ja21 ook niet tot een meerderheid als ik snel tel.
 
Fvd mag je wegstrepen. Gaat de vvd sowieso niet doen. Die werken gelukkig niet samen met fascisten

Waren het maar fascisten, fascisme is het enige antwoord op deze clownworld.:clown:
Van Haga noemt zichzelf progressief rechts. Whatever that means

Conservatief betekent eigenlijk dat je progressief bent, maar nog in de kast zit. Van Haga is dus gewoon wel uit de kast gekomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan