Binnenlandse Politiek

En welke uitgaansgelegenheid (disco) ga je kiezen dan, als overal het geluid hard staat? Of als overal gerookt wordt?
Ik kom in genoeg kroegen waar je prima kunt praten en dansen en waarna je zonder piep in je oor thuiskomt. Ik kom voor mijn werk veel in theaters en op podia waar heel erg veel rekening gehouden wordt (sinds een aantal jaren) met de decibellen. Ook studio’s werken steeds vaker op lager volume. De hele versterker-markt is aan het veranderen. Veelal hybride en modelling (naboots) profiler amps. Je komt niet alleen met je oude diesel Amsterdam niet meer in, met je 100W Marshall of 120W Fender Twin kunnen geluidstechnici niks meer en word je eigenlijk vriendelijk verzocht een kleinere amp mee te nemen. Ik denk dus dat de tendens al ingezet is en dat informeren en adviseren afdoende zijn en we geen verbod nodig gaan hebben. Ik ben ook geneigd te zeggen dat het uitgaansleven wel degelijk in een soort transitie beland is of aan het belanden is, dat er zeker nog genoeg te doen is, maar dat je alleen daarmee het probleem niet op gaat lossen. Ik denk dat uren per dag je AirPods op max (en wat te denken van die gaming headsets?) veel belastender zijn voor je gehoor dan we denken.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik niet snap is dat Hoekstra vooral hun stikstof coalitie de schuld geeft van het cda verlies. Maar de wijze waarop ze met Omtzigt zijn omgegaan wordt niet genoemd. Volgens mij heeft dat meer imagoschade (en boze cda ers opgeleverd) dan de koers van de partij..
 
Wat ik niet snap is dat Hoekstra vooral hun stikstof coalitie de schuld geeft van het cda verlies. Maar de wijze waarop ze met Omtzigt zijn omgegaan wordt niet genoemd. Volgens mij heeft dat meer imagoschade (en boze cda ers opgeleverd) dan de koers van de partij..
Wij geven ook vaak Obispo de schuld terwijl ee gewoon nog 8 aan te wijzen zijn waardoor we nu 4e staan.
 
Ik lees dat de BBB op termijn het aantal Natura-2000-gebieden wil halveren. Waarom? Waarom?! Waarom zou je minder natuur en biodiversiteit willen?

Oh, ik weet waarom. Zodat de boeren niks hoeven te veranderen en minder rekening hoeven te houden met hun uitstoot, omdat de stikstof niet in beschermd natuurgebied terecht komt.

Voor mij symboliseert dit hét verschil tussen links en rechts. Rechts wil vooral zelf niks hoeven te veranderen aan hun eigen gedrag en handelen of maatregelen te nemen die geld kosten. Leven zoals ze altijd geleefd hebben. Wat er voor de rest gebeurt is niet interessant.
Terwijl links verder kijkt dan alleen naar 'ikke ikke ikke' en de problemen die er zijn wil aanpakken, ook al heeft dit impact op hun eigen leven en portemonnee.

Ik moet altijd denken aan één van de eerste verkiezingen waar ik mocht stemmen. Ik had het erover dat ik links ging stemmen en mijn gesprekspartner zei: "Wacht maar tot je straks een eigen huis en wat vermogen hebt. Dan wil je ineens niet meer links stemmen, want dat kost je alleen maar geld'.
Echt, ik walg van dit soort opvattingen en ik walg steeds meer van de rechtse politiek.

Ik wil niet zeggen dat elke rechtse stemmer egocentrisch is, maar dit is globaal hoe ik het zie en ik ben er eigenlijk helemaal klaar mee.

Zo, dat is eruit. :grin:
 
Ik lees dat de BBB op termijn het aantal Natura-2000-gebieden wil halveren. Waarom? Waarom?! Waarom zou je minder natuur en biodiversiteit willen?

Oh, ik weet waarom. Zodat de boeren niks hoeven te veranderen en minder rekening hoeven te houden met hun uitstoot, omdat de stikstof niet in beschermd natuurgebied terecht komt.

Voor mij symboliseert dit hét verschil tussen links en rechts. Rechts wil vooral zelf niks hoeven te veranderen aan hun eigen gedrag en handelen of maatregelen te nemen die geld kosten. Leven zoals ze altijd geleefd hebben. Wat er voor de rest gebeurt is niet interessant.
Terwijl links verder kijkt dan alleen naar 'ikke ikke ikke' en de problemen die er zijn wil aanpakken, ook al heeft dit impact op hun eigen leven en portemonnee.

Ik moet altijd denken aan één van de eerste verkiezingen waar ik mocht stemmen. Ik had het erover dat ik links ging stemmen en mijn gesprekspartner zei: "Wacht maar tot je straks een eigen huis en wat vermogen hebt. Dan wil je ineens niet meer links stemmen, want dat kost je alleen maar geld'.
Echt, ik walg van dit soort opvattingen en ik walg steeds meer van de rechtse politiek.

Ik wil niet zeggen dat elke rechtse stemmer egocentrisch is, maar dit is globaal hoe ik het zie en ik ben er eigenlijk helemaal klaar mee.

Zo, dat is eruit. :grin:
Hmm ik stem rechts en heb een 'afkeer' tegen de BBB.

One issue partij die volledig gefocust is op de boeren.
 
Ik kom in genoeg kroegen waar je prima kunt praten en dansen en waarna je zonder piep in je oor thuiskomt. Ik kom voor mijn werk veel in theaters en op podia waar heel erg veel rekening gehouden wordt (sinds een aantal jaren) met de decibellen. Ook studio’s werken steeds vaker op lager volume. De hele versterker-markt is aan het veranderen. Veelal hybride en modelling (naboots) profiler amps. Je komt niet alleen met je oude diesel Amsterdam niet meer in, met je 100W Marshall of 120W Fender Twin kunnen geluidstechnici niks meer en word je eigenlijk vriendelijk verzocht een kleinere amp mee te nemen. Ik denk dus dat de tendens al ingezet is en dat informeren en adviseren afdoende zijn en we geen verbod nodig gaan hebben. Ik ben ook geneigd te zeggen dat het uitgaansleven wel degelijk in een soort transitie beland is of aan het belanden is, dat er zeker nog genoeg te doen is, maar dat je alleen daarmee het probleem niet op gaat lossen. Ik denk dat uren per dag je AirPods op max (en wat te denken van die gaming headsets?) veel belastender zijn voor je gehoor dan we denken.
In de kroegen staat de muziek vaak zachter, maar in de discotheken en festivals niet. Dan heb je die keuze niet.
 
Wat ik niet snap is dat Hoekstra vooral hun stikstof coalitie de schuld geeft van het cda verlies. Maar de wijze waarop ze met Omtzigt zijn omgegaan wordt niet genoemd. Volgens mij heeft dat meer imagoschade (en boze cda ers opgeleverd) dan de koers van de partij..
Verdeeldheid in de partij zelf is als gedoe in de organisatie van een voetbalclub. Dat druppelt altijd door. Maar de politiek is ook enorm opportunistisch en een partij die vorige week in de peilingen op verlies stond kan deze week winnen. Ik denk dat mensen gewoon toch heel erg op een persoon stemmen en dat dat heel veel doet en dat Hoekstra een prima minister en bestuurder kan zijn, maar gewoon geen lijsttrekker is.
 
Ik lees dat de BBB op termijn het aantal Natura-2000-gebieden wil halveren. Waarom? Waarom?! Waarom zou je minder natuur en biodiversiteit willen?

Oh, ik weet waarom. Zodat de boeren niks hoeven te veranderen en minder rekening hoeven te houden met hun uitstoot, omdat de stikstof niet in beschermd natuurgebied terecht komt.

Voor mij symboliseert dit hét verschil tussen links en rechts. Rechts wil vooral zelf niks hoeven te veranderen aan hun eigen gedrag en handelen of maatregelen te nemen die geld kosten. Leven zoals ze altijd geleefd hebben. Wat er voor de rest gebeurt is niet interessant.
Terwijl links verder kijkt dan alleen naar 'ikke ikke ikke' en de problemen die er zijn wil aanpakken, ook al heeft dit impact op hun eigen leven en portemonnee.

Ik moet altijd denken aan één van de eerste verkiezingen waar ik mocht stemmen. Ik had het erover dat ik links ging stemmen en mijn gesprekspartner zei: "Wacht maar tot je straks een eigen huis en wat vermogen hebt. Dan wil je ineens niet meer links stemmen, want dat kost je alleen maar geld'.
Echt, ik walg van dit soort opvattingen en ik walg steeds meer van de rechtse politiek.

Ik wil niet zeggen dat elke rechtse stemmer egocentrisch is, maar dit is globaal hoe ik het zie en ik ben er eigenlijk helemaal klaar mee.

Zo, dat is eruit. :grin:
Ik denk dat heel veel BBB-stemmers en ook heel veel boeren prima begrijpen dat er iets moet veranderen en dat ze daar ook zeker voor open (of zelfs achter) staan, maar dat de wijze waarop het gebeurt en het tempo waarin het er doorheen gedrukt wordt voor veel onvrede zorgt. Daarnaast heeft ene meneer de Groot van D66 van boeren martelaars gemaakt. Als deze verkiezingen vlak na al die blokkades en omgekeerde vlaggen hadden plaatsgevonden, was er lang niet zoveel sympathie en empathie geweest voor de boeren.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat heel veel BBB-stemmers en ook heel veel boeren prima begrijpen dat er iets moet veranderen en dat ze daar ook zeker voor open staan of zelfs achter zijn, maar dat de wijze waarop het gebeurt en het tempo waarin het er doorheen gedrukt wordt voor veel onvrede zorgt. Daarnaast heeft ene meneer de Groot van D66 van boeren martelaars gemaakt. Als deze verkiezingen vlak na al die blokkades en omgekeerde vlaggen hadden plaatsgevonden, was er lang niet zoveel sympathie en empathie geweest voor de boeren.
Daar zit zeker wat in.

En het in termen van links en rechts denken is ook niet alles ( meer ) in de politiek.
Een beetje kort door de bocht.

Aan weerszijden zijn er ikke, ikke figuren of lui met boter op het hoofd, zowel als mensen die aardig willen zijn voor de medemens.
Wie nog weet wat de C van CDA inhoudt zal altijd de mens boven het geld stellen.
Voor wie meteen in hokjesgeest denkt; mijn stem kregen ze niet, hoor.
Veel onwetenden denken helaas precies andersom en stellen geld , groei en winst maken voorop.

Het BBB succes heeft zeker ook te maken met het fenomeen dat Den Haag en de voortdurend uit een eenzijdige bron puttende randstad media niet meer beseffen dat er elders in het land ook nog mensen wonen.
Met zeker zulke gezonde opvattingen als in hun eigen - beperkte - omgeving.
 
Verdeeldheid in de partij zelf is als gedoe in de organisatie van een voetbalclub. Dat druppelt altijd door. Maar de politiek is ook enorm opportunistisch en een partij die vorige week in de peilingen op verlies stond kan deze week winnen. Ik denk dat mensen gewoon toch heel erg op een persoon stemmen en dat dat heel veel doet en dat Hoekstra een prima minister en bestuurder kan zijn, maar gewoon geen lijsttrekker is.
Het CDA heeft geen goede lijsttrekker op dit moment. Hoekstra is te bleu, de Jonge te beschadigd (onterecht, mijnsziens), Heerema wil het niet.. Derk Boswijk heeft potentie en gaat het op termijn worden, maar moet nog verder groeien. Denk overigens wel dat CDA er wel weer bovenop komt. Er is altijd behoefte aan een redelijke, conservatieve middenpartij en zij zijn de enige die dat gat vullen.

Als CDA overigens de kwestie-Omtzigt beter had aangepakt dan hadden ze met hem als partijleider dezelfde slag kunnen slaan als BBB nu, daar ben ik van overtuigd.
 
Daar zit zeker wat in.

En het in termen van links en rechts denken is ook niet alles ( meer ) in de politiek.
Een beetje kort door de bocht.

Aan weerszijden zijn er ikke, ikke figuren of lui met boter op het hoofd, zowel als mensen die aardig willen zijn voor de medemens.
Wie nog weet wat de C van CDA inhoudt zal altijd de mens boven het geld stellen.
Voor wie meteen in hokjesgeest denkt; mijn stem kregen ze niet, hoor.
Veel onwetenden denken helaas precies andersom en stellen geld , groei en winst maken voorop.

Het BBB succes heeft zeker ook te maken met het fenomeen dat Den Haag en de voortdurend uit een eenzijdige bron puttende randstad media niet meer beseffen dat er elders in het land ook nog mensen wonen.
Met zeker zulke gezonde opvattingen als in hun eigen - beperkte - omgeving.
Dat is natuurlijk ook slechts suggestief, dat de Randstad met een bepaald dedain op de rest van het land neerkijkt. Ik heb niks met boeren. Maar ik heb wel wat met mensen en de menselijke maat moet niet vergeten worden. Wat dat betreft zou je ook kunnen zeggen dat ons systeem goed werkt dat er nu juist vanuit de provincie even een ander signaal is gegeven. Het is en blijft een beetje geven en nemen en de juiste balans zoeken.
 
Ik lees dat de BBB op termijn het aantal Natura-2000-gebieden wil halveren. Waarom? Waarom?! Waarom zou je minder natuur en biodiversiteit willen?
Je kan niet eens natura2000 gebieden verminderen. Dat is bij Europese wet vastgelegd.
maar dat de wijze waarop het gebeurt en het tempo waarin het er doorheen gedrukt wordt voor veel onvrede zorgt.
Ik heb het idee dat jij of de boeren vinden dat het te snel gaat. Maar we worstelen hier al sinds de jaren ‘80 mee. Dus het gaat juist veel te traag. De boeren hebben jarenlang allerlei voordelen genoten en alsmaar hun schaal vergroot om het buitenland te bedienen. Met hun omgeving geen seconde rekening gehouden. En nu de consequenties komen, geven ze niet thuis.
Als deze verkiezingen vlak na al die blokkades en omgekeerde vlaggen hadden plaatsgevonden, was er lang niet zoveel sympathie en empathie geweest voor de boeren.
Ik snap dat dus echt niet. Bij mij hebben die acties juist alle sympathie voor de boeren doen verdwijnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan