Binnenlandse Politiek

Ah, Rutte neemt in z'n persco alvast een voorschot op het stikstofdossier mbt beleids aanpassingen. Een dun lijntje overigens aangezien daar weinig rek in zit. Greenpeace heeft al een eventuele rechtszaak aangekondigd als het beleid gevaar loopt. En ik verwacht ipv boeren klimaatgroepen die in actie gaan komen.
 
“Beste bezoeker van deze pizzeria,
Van teveel pizza loop je extra kans op kanker en op hartfalen.”

“Beste bezoeker van deze Jumbo,
Koop deze snoepjes niet, ze zijn slecht voor je gezondheid.”

“Beste bezoeker van dit landbouwgebied, pas op met ademhalen, er zit veel stikstof in de lucht. Kan op de lange termijn schadelijk zijn.”

“Beste bezoeker van deze achtbaan,
We weten niet zeker of deze rit u geen epileptische aanval gaat geven.”
Mjaw ik vind deze voorbeelden toch echt anders. Als ik een Pizza koop dan kies ik voor dat product. Een discotheek ga ik eigenlijk wel vanuit dat ze rekening houden met gehoorschade. Tuurlijk loop ik risico. Maar een maxium decibel kan helpen dit verminderen. Daarnaast is het voor de meeste het verschil niet eens hoorbaar, de muziek staat dan nog hard.

Bij een achtbaan staan tig waarschuwings bordjes. Bij een café weet ik niet hoeveel db ze draaien. Dat is onzichtbaar.


En zo kunnen we uren doorgaan. Informeren is goed. Alternatieven bieden ook. Altijd overal weer aankomen met ‘good old’ dwang om maar te kunnen controleren, heeft niet mijn voorkeur. Tenzij het de bedoeling is dat we straks mensen niet meer van robots kunnen onderscheiden. In China zijn ze al heel ver. Zowel qua mensen als qua robots.
Ik ben zeker tegen dwang. Maar een maxium decibel in clubs lijkt me geen gek idee. Het is best een groot probleem aan het worden.

Moet wel een redelijke maxium zijn.
 
Mjaw ik vind deze voorbeelden toch echt anders. Als ik een Pizza koop dan kies ik voor dat product. Een discotheek ga ik eigenlijk wel vanuit dat ze rekening houden met gehoorschade. Tuurlijk loop ik risico. Maar een maxium decibel kan helpen dit verminderen. Daarnaast is het voor de meeste het verschil niet eens hoorbaar, de muziek staat dan nog hard.

Bij een achtbaan staan tig waarschuwings bordjes. Bij een café weet ik niet hoeveel db ze draaien. Dat is onzichtbaar.



Ik ben zeker tegen dwang. Maar een maxium decibel in clubs lijkt me geen gek idee. Het is best een groot probleem aan het worden.

Moet wel een redelijke maxium zijn.
Kortom, informeer uitgaansgelegenheden en uitgaanspubliek over de gevolgen. Daar stopt het wat mij betreft. Uiteindelijk gaat het gros erin mee. Maar die paar halve doven die nog perse die kick van die extra decibels nodig hebben, hebben dan ook nog de gelegenheid om ergens heen te gaan. Zoals ik het ook prima had gevonden als er nog speciale rook-cafe’s waren gebleven. Gewoon plekken waar rokers naartoe kunnen.
 
Maar nog altijd veel meer dan 80. Merk je het verschil tussen 100 en 103 dB? Volgens mij beleven onze oren dat niet als een halvering.
Ja, dat merk je. En ja, qua energie (en dus impact op schade) een halvering. Waarbij ik verwacht dat nu nog regelmatig de pieken ver boven de toegestane 103db uitkomen (half uur exposure midden dansvloer word nu vaak op 100+ gezet). Vind t overigens opmerkelijk dat medici, audiciens, tno, rivm en een groeiend deel van de branche zelf roept om een strenger maximum te hanteren, maar dat er hier zo snel naar betutteling word gewezen. Heb je een goed beeld van hoe luid het is? Groter probleem is nog dat überhaupt die 103db veel (ver) word overschreden, zeker als de boel vol is en je dicht bij zo'n speaker/soundwall staat.
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat merk je. En ja, qua energie (en dus impact op schade) een halvering. Waarbij ik verwacht dat nu nog regelmatig de pieken ver boven de toegestane 103db uitkomen (half uur exposure midden dansvloer word nu vaak op 100+ gezet). Vind t overigens opmerkelijk dat medici, audiciens, tno, rivm en een groeiend deel van de branche zelf roept om een strenger maximum te hanteren, maar dat er hier zo snel naar betutteling word gewezen. Heb je een goed beeld van hoe luid het is? Groter probleem is nog dat überhaupt die 103db veel (ver) word overschreden, zeker als de boel vol is en je dicht bij zo'n speaker/soundwall staat.
Zijn gewoon wappies hier 😂
 
Ja, dat merk je. En ja, qua energie (en dus impact op schade) een halvering. Waarbij ik verwacht dat nu nog regelmatig de pieken ver boven de toegestane 103db uitkomen (half uur exposure midden dansvloer word nu vaak op 100+ gezet). Vind t overigens opmerkelijk dat medici, audiciens, tno, rivm en een groeiend deel van de branche zelf roept om een strenger maximum te hanteren, maar dat er hier zo snel naar betutteling word gewezen. Heb je een goed beeld van hoe luid het is? Groter probleem is nog dat überhaupt die 103db veel (ver) word overschreden, zeker als de boel vol is en je dicht bij zo'n speaker/soundwall staat.
Wist je dat je een onversterkt drumstel in een normale disco alle db-meters al op hol doet slaan? Of een opgevoerde brommer op straat. Een sirene van de ambulance. Zelfs de hele avond in een kroeg vol pratende mensen kan beschadiging veroorzaken.
Ik speel zelf steeds meer in-ear om ook om aan het einde van een show nog kwaliteit te kunnen leveren, want het gaat nogal snel hard. Ik denk niet dat alles meteen betutteling is, maar ik denk ook dat het soms fijn voor mensen kan zijn om muziek niet alleen te horen, maar ook te voelen. Daarbij is er een verschil tussen de hele dag in de herrie staan en in het weekend los te gaan op de dansvloer. Het gros gaat daar geen tinnitus van krijgen, al zijn er inmiddels dusdanig veel gevallen dat het goed is om je zorgen te uiten en mensen te informeren.
 
. Het gros gaat daar geen tinnitus van krijgen, al zijn er inmiddels dusdanig veel gevallen dat het goed is om je zorgen te uiten en mensen te informeren.


2.5 miljoen mensen hebben er last van, dat is ruim 14 procent van de mensen in Nederland. vind ik nogal een aantal.
 

2.5 miljoen mensen hebben er last van, dat is ruim 14 procent van de mensen in Nederland. vind ik nogal een aantal.
Maar dat is niet alleen van muziek (los van hele dagen met je AirPods in rondlopen) en uitgaan probeerde ik al uit te leggen.
 
Maar dat is niet alleen van muziek en uitgaan probeerde ik al uit te leggen.

Nee, maar hoe vaak ga je naast een sirene staan voor een aantal uren, hoe vaak stop je je hoofd in de bas van een drumstel. Hoe vaak zit je in een kroeg waar je niet harder hoeft te praten omdat er geen muziek is.

De grootste boosdoener is denk ik wel degelijk muziek, op festivals, kroegen of de headset. Op je werk als het geluid hard wordt, doe je gehoorbescherming op.
 
Nee, maar hoe vaak ga je naast een sirene staan voor een aantal uren, hoe vaak stop je je hoofd in de bas van een drumstel. Hoe vaak zit je in een kroeg waar je niet harder hoeft te praten omdat er geen muziek is.

De grootste boosdoener is denk ik wel degelijk muziek, op festivals, kroegen of de headset. Op je werk als het geluid hard wordt, doe je gehoorbescherming op.
Festivals liggen al jaren aan banden. Concertzalen idem dito. Zit strenge controle op. Het enige waar je geen controle op hebt is het uitgaansleven, hoewel ik vermoed dat ook veel disco’s al rekening houden met deze kwestie.
 
Festivals liggen al jaren aan banden. Concertzalen idem dito. Zit strenge controle op. Het enige waar je geen controle op hebt is het uitgaansleven, hoewel ik vermoed dat ook veel disco’s al rekening houden met deze kwestie.
Er zijn maar weinig disco's waar ik zonder oortjes niet doof wordt.
 

2.5 miljoen mensen hebben er last van, dat is ruim 14 procent van de mensen in Nederland. vind ik nogal een aantal.
De helft van alle volwassenen kampt met overgewicht. Dan gaan we dus alles wat slecht voor je is verbieden. Alle snackbarren dicht, weg met alle niet-biologisch verantwoorde vetarme zoutloze restaurants. Alle chips, snoep, chocola en koek uit de schappen. Overdaad schaadt. Teveel suiker. Teveel vet. Teveel alcohol, teveel herrie of teveel achter je scherm. De oplossing is de juiste balans, niet alles meteen verbieden.
 
Laatst bewerkt:
De helft van alle volwassenen kampt met overgewicht. Dan gaan we dus alles wat slecht voor je is verbieden. Alle snackbarren dicht, weg met alle niet-biologisch verantwoorde vetarme zoutloze restaurants. Alle chips, snoep, chocola en koek uit de schappen. Overdaad schaadt. Teveel suiker. Teveel vet. Teveel alcohol, teveel herrie of teveel achter je scherm. De oplossing is de juiste balans, niet alles meteen verbieden.
In de supermarkt heb je toch een keuze? In de disco niet.

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat jij het verschil niet ziet. Je ligt gewoon dwars.
 
In de supermarkt heb je toch een keuze? In de disco niet.

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat jij het verschil niet ziet. Je ligt gewoon dwars.
Andere uitgaansgelegenheid kiezen is je keuze. En als iedereen dat doet, gaat de kroegeigenaar vanzelf iets anders bedenken.
En nee, ik ben niet per definitie dwars, ik ben per definitie tegen dwang.
 
Andere uitgaansgelegenheid kiezen is je keuze. En als iedereen dat doet, gaat de kroegeigenaar vanzelf iets anders bedenken.
En nee, ik ben niet per definitie dwars, ik ben per definitie tegen dwang.
En welke uitgaansgelegenheid (disco) ga je kiezen dan, als overal het geluid hard staat? Of als overal gerookt wordt?
 
En welke uitgaansgelegenheid (disco) ga je kiezen dan, als overal het geluid hard staat? Of als overal gerookt wordt?
Gebeurt dat nog veel, binnen roken? Lijkt me niet toch? Toen ik nog wel eens uitging waren ze er al best streng op

Ik denk dat je al gauw bij een kroeg ipv club terecht komt als je zachtere muziek wil. Dat moet je ook maar net liggen
 
Nee, maar hoe vaak ga je naast een sirene staan voor een aantal uren, hoe vaak stop je je hoofd in de bas van een drumstel. Hoe vaak zit je in een kroeg waar je niet harder hoeft te praten omdat er geen muziek is.

De grootste boosdoener is denk ik wel degelijk muziek, op festivals, kroegen of de headset. Op je werk als het geluid hard wordt, doe je gehoorbescherming op.
Het is inderdaad een groot probleem, te hard geluid.
Vogels en huisdieren geven zoiets van nature duidelijk aan.
Ik hoor nog mijn vorige teckel janken als er een sirene op straat langs kwam geraasd.
Twee en en een half miljoen mensen is toch een veeg teken. Het aantal zal nog groeien vrees ik.
De helft van alle volwassenen kampt met overgewicht. Dan gaan we dus alles wat slecht voor je is verbieden. Alle snackbarren dicht, weg met alle niet-biologisch verantwoorde vetarme zoutloze restaurants. Alle chips, snoep, chocola en koek uit de schappen. Overdaad schaadt. Teveel suiker. Teveel vet. Teveel alcohol, teveel herrie of teveel achter je scherm. De oplossing is de juiste balans, niet alles meteen verbieden.
Ook ik ben tegen een verbod op van alles en nog wat.
Maar de huidige overheid - Rutte c.s. hebben het motto ;geld is belangrijker dan een mens-doet weinig of niets om al die super ongezonde dingen die jij hier opnoemt te bestrijden.
Goedkoper groente en fruit en fikse taks op ongezonde troep zou helpen, nu naast de ouders ook veel kleine kinderen al veel te dik zijn.
Die juiste balans waar jij het over hebt bereik je niet met onzinnige maatregelen als gokreclame toestaan mits er in kleine lettertjes een seconde "stop tijdig"' in beeld verschijnt.
Hypocrisie ten top zou ik zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Gebeurt dat nog veel, binnen roken? Lijkt me niet toch? Toen ik nog wel eens uitging waren ze er al best streng op

Ik denk dat je al gauw bij een kroeg ipv club terecht komt als je zachtere muziek wil. Dat moet je ook maar net liggen
Nee, nu niet meer. Ik wilde het vergelijken met de tijd dat roken verboden werd. Toen waren er ook zat mensen die zeiden "je hoeft niet naar de kroeg, als je niet wilt meeroken". Tja, nu hoef je ook niet naar de kroeg (of disco) als je je oren heel wilt houden. Maar alternatieven waren er toen niet, en nu dus ook niet.
Oke maar dan moet je ook niet piepen als je last van de oortjes krijgt.
Dat gaat vanzelf, haha.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan