Binnenlandse Politiek

De meeste oppositiepartijen functioneren op de wijze die jij benoemt. Maar we slaan wel door wanneer oppositie inhoudt dat je structureel probeert de coalitie te ondermijnen, onderuit te schoffelen of verdacht te maken. Dan spreek je niet meer de inhoud aan, maar het onderbuikgevoel van je (potentiële) achterban. Dat vind ik geen politiek maar een vorm van mentaal kolonialisme.
Heb je daar voorbeelden van? ;)
M

Heb je voorbeelden?
Segers is vaak haantje de voorste bij onderwerpen die moslims aangaan zoals buitenlandse financiering moskeeën in Nederland aanpakken, actief in de kamer proberen Islamitische scholen tegen te gaan terwijl de rechter Haga heeft vrijgesproken van alle beschuldigingen. Wat hij niet beseft is dat Christenen en moslims een gezamenlijk belang hebben als het gaat om vrijheid van religieuze onderwijs bijv. Ipv zo vaak de confrontatie te zoeken kan hij beter samenwerken want gelovigen zijn inmiddels de minderheid

Ik vind dit wel een mooie column en zo sta ik er ook in: https://volzin.nu/de-gevaarlijke-woorden-van-gert-jan-segers/

Hij noemt de Islam vaak een anti Christelijke geloof omdat de Islam een ander beeld heeft van Jezus. Hij noemt om deze reden het jodendom nooit een anti christelijke partij terwijl moslims van Jezus houden en respecteren terwijl dat bij joden heel anders ligt. Alsof moslims christenen anti moslims noemen omdat zij de profeetschap van Mohammed ontkennen. Heel raar.

En het is moeilijk te ontkennen dat hij enorm pro Israël is en hen zelfs verdedigt als het misdaden begaat: https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/de-parasiet-in-het-brein-van-gert-jan-segers
 
De grootste overeenkomst tussen alle religies is dat ze de andere religie vaak zo enorm intolerant vinden. ;)
Daar denken de joden anders over die in Marokko woonden tijdens WO2 waarbij de koning weigerde om hun uit te leveren ondanks verzoek Hitler. Daar denken christenen en joden anders over die bijvoorbeeld in Andalusie woonden en onder Islamitische heerschappij kwamen en hun eigen geloof in volledige vrijheid mochten belijden inclusief zichtbare kerken en synagogen.

Tolerantie of intolerantie zit in de mens. Ga dat niet op religie afschuiven
 
Segers is vaak haantje de voorste bij onderwerpen die moslims aangaan zoals buitenlandse financiering moskeeën in Nederland aanpakken

Ik vind het van het grootste belang dat dit verboden wordt. Het kan niet zo zijn dat buitenlandse investeerders invloed kopen door geldschieter te zijn van een geloofsinstelling in een ander land.

Net als buitenlandse financiering van een politieke partij levensgevaarlijk is.
 
Zo'n Azarkan, ik kon echt genieten van hem in kamerdebatten hoe hij scherp bepaalde zaken aan de orde stelt. Had ie bij de PvdA gezeten, dan werd hij gemuilkorfd zoals anderen. Ik vind dat ook wel iets paternalistisch hebben om te zeggen Azarkan, jij hoeft niet op te komen voor de gevoelens en problemen waar mensen met biculturele burgers mee kampen, dat doen we bij de pvda al.
Waarom zou hij bij de PVDA gemuilkorfd worden? Dat is toch gewoon oppositie?
 
Zo'n Azarkan, ik kon echt genieten van hem in kamerdebatten hoe hij scherp bepaalde zaken aan de orde stelt.

ik herinner me vooral de motie met handtekeningen die hij durfde in te dienen na de dood van een Franse docent en het opvolgende debat. Hij is een levende schande door te willen scoren over een vermoorde docent in Frankrijk.
 
Daar denken de joden anders over die in Marokko woonden tijdens WO2 waarbij de koning weigerde om hun uit te leveren ondanks verzoek Hitler. Daar denken christenen en joden anders over die bijvoorbeeld in Andalusie woonden en onder Islamitische heerschappij kwamen en hun eigen geloof in volledige vrijheid mochten belijden inclusief zichtbare kerken en synagogen.

Tolerantie of intolerantie zit in de mens. Ga dat niet op religie afschuiven
Ach ja, zo heeft iedereen z’n voorbeelden om z’n eigen straatje schoon te vegen. ;) Sorry, aan mij heb je geen goeie als het op religie aankomt. Zolang ik er geen last van heb, hebben ze van mij ook geen last. Leven en laten leven. Maar persoonlijk vind ik het nogal dogmatisch allemaal en vaak neigen naar een soort verheven exclusiviteit en dus ook intolerantie tov andere geloven/opvattingen. Dat is misschien niet jouw ervaring, maar wel de mijne. Ik wil graag leven in een wereld waar iedereen mag zijn wie hij of zij is, maar waar ook spottende prenten gemaakt mogen worden van profeten of heilige schriften. Zoals iemand ook grappen mag maken over PSV, Ajax, de Belastingdienst of het Koningshuis. Of over de zwarte kousen in Staphorst. Of je het leuk vindt is een tweede, maar zolang er binnen de Islam een groepering is die de Jihad predikt, is het iets om in de gaten te houden, hoe vervelend dat ook is voor de vele vredelievende moslims. In ieder geval is Nederland een paar decennia aan ontkerkelijking en emancipatie te ver om weer opnieuw te beginnen omdat een bepaalde religie nog niet toe is aan zoveel emancipatie.
 
Ik vind het van het grootste belang dat dit verboden wordt. Het kan niet zo zijn dat buitenlandse investeerders invloed kopen door geldschieter te zijn van een geloofsinstelling in een ander land.

Net als buitenlandse financiering van een politieke partij levensgevaarlijk is.
Bij politieke partijen ligt het erbovenop dat het om invloed gaat. Bij religieuze instellingen vind ik het vergezocht. Er is een hadith waarin staat dat als iemand een moskee bouwt, een huis voor zich zelf bouwt in het paradijs. Er wordt vaker bij ons in de moskee gecollecteerd voor de bouw van een nieuwe moskee of het in NL is of een moskee in Spanje. Dat is een vorm van liefdadigheid. Als er rijke geldschieters zijn in Qatar die hun overvloedige oliedollars in liefdadigheid willen uitgeven zie ik geen probleem om een moskee in Nederland te helpen bouwen. Denk je dat ze tijd hebben of interesse hebben in hoe het wordt gerund?

De grap is dat bekend is dat kerken in Nederland ook buitenlandse financiering ontvangen. Het is dus heel vreemd dat hij daar een ding van maakt
 
Denk je dat ze tijd hebben of interesse hebben in hoe het wordt gerund?

Ja door er bepaalde imams neer te zetten. Wat ben je ongelooflijk naïef als je denkt dat het allemaal vredelievend is.




Er is een hadith waarin staat dat als iemand een moskee bouwt, een huis voor zich zelf bouwt in het paradijs.

Zeker net zoals de familie van mijn dochter die rond 1886 een kerk gebouwd hebben en onderhouden. Je kan je geen plek in het paradijs kopen door een religieus gebouw neer te zetten.

De grap is dat bekend is dat kerken in Nederland ook buitenlandse financiering ontvangen

Net zo fout, maar voor zover ik weet moet elke kerk zijn eigen broek ophouden.
 
Laatst bewerkt:
Waarom zou hij bij de PVDA gemuilkorfd worden? Dat is toch gewoon oppositie?
Je hebt gezien hoe het met Kuzu en Özturk is vergaan. Bij linkse partijen was discours minder in belang van Marokkanen of moslims. Halsema wilde de hoofddoeken van vrouwen afrukken en moslima's bevrijden. Fijn, je zult maar moslima zijn en continu aan haar vrijheid getornd zien worden km hoofddoek te dragen. Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig. Ouderkerk die het heeft over kut Marokkanen. Veel Marokkaanse Nederlanders waren op een gegeven moment klaar met links en zijn deels naar Denk gegaan en veel ook naar D66. Denk heeft een lastig begin gehad en waren iets re activistisch. Onder aanvoering van Azarkan vind ik het gewoon een nette partij geworden en zeker nog steeds niet foutloos
 
Ja door er bepaalde imams neer te zetten. Wat ben je ongelooflijk naïef als je denkt dat het allemaal vredelievend is.






Zeker net zoals de familie van mijn dochter die rond 1886 een kerk gebouwd hebben en onderhouden. Je kan je geen plek in het paradijs kopen door een religieus gebouw neer te zetten.



Net zo fout, maar voor zover ik weet moet elke kerk zijn eigen broek ophouden.
Denk dat jij heel wantrouwend bent. Gemeentes en de NCTV zijn hun boekje te buiten gegaan door moskeeën te infiltreren en ze hebben daar niets gevonden. Nederland heeft geen issues met vrome moslims in Nederland. De issues zijn met jongeren die excessief kapitalistisch zijn met hun merkkleding en dure auto's en elkaar kapot schieten onder de mocro Mafia banner. Dat is niet wat de Koran hun leert maar eerder de heilige boeken van Adam Smith ;)
 
Ach ja, zo heeft iedereen z’n voorbeelden om z’n eigen straatje schoon te vegen. ;) Sorry, aan mij heb je geen goeie als het op religie aankomt. Zolang ik er geen last van heb, hebben ze van mij ook geen last. Leven en laten leven. Maar persoonlijk vind ik het nogal dogmatisch allemaal en vaak neigen naar een soort verheven exclusiviteit en dus ook intolerantie tov andere geloven/opvattingen. Dat is misschien niet jouw ervaring, maar wel de mijne. Ik wil graag leven in een wereld waar iedereen mag zijn wie hij of zij is, maar waar ook spottende prenten gemaakt mogen worden van profeten of heilige schriften. Zoals iemand ook grappen mag maken over PSV, Ajax, de Belastingdienst of het Koningshuis. Of over de zwarte kousen in Staphorst. Of je het leuk vindt is een tweede, maar zolang er binnen de Islam een groepering is die de Jihad predikt, is het iets om in de gaten te houden, hoe vervelend dat ook is voor de vele vredelievende moslims. In ieder geval is Nederland een paar decennia aan ontkerkelijking en emancipatie te ver om weer opnieuw te beginnen omdat een bepaalde religie nog niet toe is aan zoveel emancipatie.

Tja, dat zeg je wel maar iedereen heeft zijn heilige huisjes. Als een groep Marokkanen op de markt in Den Bosch met spotprenten LHBTI-ers belachelijk maken en allerlei beledigingen uiten dan wil ik wel zien of iedereen dat toejuicht onder mantra vrijheid. Het is het soort vrijheid wat Wilders ook predikt, alleen vrijheid voor de autochtone Nederlanders en in jouw geval de vrijheid van atheïsten
 
Ipv van een samenleving waarin we elkaar continu beledigen zie ik liever dat we vredelievend met elkaar omgaan en vrijheid niet willen misbruiken door de ander te beledigen
 
Tja, dat zeg je wel maar iedereen heeft zijn heilige huisjes. Als een groep Marokkanen op de markt in Den Bosch met spotprenten LHBTI-ers belachelijk maken en allerlei beledigingen uiten dan wil ik wel zien of iedereen dat toejuicht onder mantra vrijheid. Het is het soort vrijheid wat Wilders ook predikt, alleen vrijheid voor de autochtone Nederlanders en in jouw geval de vrijheid van atheïsten
Ik vind LHBTI geen heilig huisje maar een identiteit, zoals ook huidskleur of sekse. Geloof is een keuze. Net zoals een seizoenskaart voor PSV.
 
Ipv van een samenleving waarin we elkaar continu beledigen zie ik liever dat we vredelievend met elkaar omgaan en vrijheid niet willen misbruiken door de ander te beledigen
Het leuke van een spotprent over een profeet geen persoonlijke aanval is op jou, maar een mening over je geloof. En ja, dat mag je niet leuk vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan