Binnenlandse Politiek

Alle grote partijen hebben afdelingen in alle regio's. En kunnen dus overal kandidaten vandaan halen, mits ze dat willen.
De CDA en VVD hebben anders jarenlang de belangen van de agro-industrie stevig behartigd. Alles mocht, want de problemen van nu worden in de toekomst wel opgelost. En ondertussen mochten de “boeren” tegen de klippen op lenen om weer een stalbrand te financieren.
Alleen krijgt de provincie een stikstofprobleem cadeau, alsmede vervuilde lucht en fine dingen als de Q-koorts. Wat dat betreft: zet maar een megastal op het Binnenhof.
 
Ik volg het niet op de voet en snap dat ze er logischerwijs voor de boeren zit. Daarentegen probeert ze ook wat “doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg” in te brengen. Kan geen kwaad.
Het ging erom dat ze de stikstof rapporten die er zijn nogal verdraaid naar wat haar uitkomt en daarmee de intimidatie van bijvoorbeeld ministers compleet gerechtvaardigd vindt.
 
Het ging erom dat ze de stikstof rapporten die er zijn nogal verdraaid naar wat haar uitkomt en daarmee de intimidatie van bijvoorbeeld ministers compleet gerechtvaardigd vindt.
Daar had ze zich toch juist tegen uitgesproken?
 
Als ik om 5 uur begin, heb ik te weinig tijd om met Amerika/Zuid-Amerika te bellen. En als ik te laat begin krijg ik Azie niet meer te spreken. Het gaat voor veel mensen wel lukken, maar voor veel mensen ook niet. Een paar dagen per week thuiswerken is een stuk beter (liefs met inderdaad flexibele werktijden voor wie daar behoefte aan heeft/voor wie dat kan.
Maar dat is toch prima? Je moet juist spreiden en dan is het helemaal goed dat een deel ook 9-5 werkt. Als iedereen voor wie het wel haalbaar is wat flexibeler gaat zijn, heb je heel veel problemen al opgelost.
 
Daar had ze zich toch juist tegen uitgesproken?
Nou, niet echt. Meer dat ze tegen geweld is maar wel de acties snapt. Als je dan weet dat de bbb een verlengstuk is van de fdf.. ze gaat natuurlijk niet in d'r eigen achtertuin poepen..
 
De CDA en VVD hebben anders jarenlang de belangen van de agro-industrie stevig behartigd. Alles mocht, want de problemen van nu worden in de toekomst wel opgelost. En ondertussen mochten de “boeren” tegen de klippen op lenen om weer een stalbrand te financieren.
Alleen krijgt de provincie een stikstofprobleem cadeau, alsmede vervuilde lucht en fine dingen als de Q-koorts. Wat dat betreft: zet maar een megastal op het Binnenhof.
Ik ben er dan ook niet op tegen dat er iets aan die mega stallen of mestoverschotten gedaan wordt, mijn pleidooi is alleen dat er ook gekeken wordt naar auto en vliegtuig.
Hoe vaak ik alleen in deze eeuw al gehoord en gelezen heb dat er meer asfalt en weer een nieuwe weg ten koste van bos en hei hier in Brabant bij moest komen waardoor het file probleem zou zijn opgelost. De wegen kwamen er, de files zijn gebleven.
En dat er nog spot goedkoop gevlogen kan worden vind ik uitermate triest. Zelfs naar ons omringende landen.
Het vliegen van hier naar Brussel, Berlijn, Parijs of Londen is even zot als de auto in plaats van de fiets nemen terwijl je werk hooguit 15 km van huis is.
En ja, als daar ook tegen wordt opgetreden, dan mag er zeker flink wat gekrompen worden in landbouw en veeteelt.
Hoeven we straks ook niet meer bij elk virus weer 100.000 of meer dieren te "ruimen".
 
Ik ben er dan ook niet op tegen dat er iets aan die mega stallen of mestoverschotten gedaan wordt, mijn pleidooi is alleen dat er ook gekeken wordt naar auto en vliegtuig.
Hoe vaak ik alleen in deze eeuw al gehoord en gelezen heb dat er meer asfalt en weer een nieuwe weg ten koste van bos en hei hier in Brabant bij moest komen waardoor het file probleem zou zijn opgelost. De wegen kwamen er, de files zijn gebleven.
En dat er nog spot goedkoop gevlogen kan worden vind ik uitermate triest. Zelfs naar ons omringende landen.
Het vliegen van hier naar Brussel, Berlijn, Parijs of Londen is even zot als de auto in plaats van de fiets nemen terwijl je werk hooguit 15 km van huis is.
En ja, als daar ook tegen wordt opgetreden, dan mag er zeker flink wat gekrompen worden in landbouw en veeteelt.
Hoeven we straks ook niet meer bij elk virus weer 100.000 of meer dieren te "ruimen".
Mocht je het gemist hebben, ook Schiphol moet gaan minderen, en autoverkeer kreeg rim 2 jaar geleden al de 100km.u maatregel tgv het stikstofgebeuren. T is niet zo dat er alleen naar de boeren gekeken wordt
 
Mocht je het gemist hebben, ook Schiphol moet gaan minderen, en autoverkeer kreeg rim 2 jaar geleden al de 100km.u maatregel tgv het stikstofgebeuren. T is niet zo dat er alleen naar de boeren gekeken wordt
Nee, ik heb dat niet gemist.
Maar ik zie niet wat jouw post verandert aan de zaken die ik in de mijne heb genoemd.
Ik zie nog niet de mentaliteitsverandering waardoor men auto en vliegtuig even hard gaat aanpakken als nu de boeren.
 
Nee, ik heb dat niet gemist.
Maar ik zie niet wat jouw post verandert aan de zaken die ik in de mijne heb genoemd.
Ik zie nog niet de mentaliteitsverandering waardoor men auto en vliegtuig even hard gaat aanpakken als nu de boeren.
En hoe zie jij het voor je dat die net zo hard worden aangepakt als de boeren? Moeten de autobezitters op het platteland, die nauwelijks kunnen beschikken over fatsoenlijk openbaar vervoer, maar nog meer accijns gaan betalen op de nu al dure brandstof? Of moet de overheid de vliegtax, die al verdrievoudigd volgens de laatste berichten, nog maar eens 3x zo hoog maken? Geen kritiek op jouw denkwijze, maar ik ben gewoon benieuwd hoe jij dit voor je ziet.
 
En hoe zie jij het voor je dat die net zo hard worden aangepakt als de boeren? Moeten de autobezitters op het platteland, die nauwelijks kunnen beschikken over fatsoenlijk openbaar vervoer, maar nog meer accijns gaan betalen op de nu al dure brandstof? Of moet de overheid de vliegtax, die al verdrievoudigd volgens de laatste berichten, nog maar eens 3x zo hoog maken? Geen kritiek op jouw denkwijze, maar ik ben gewoon benieuwd hoe jij dit voor je ziet.
Sorry, maar is het niet een beetje veel gevraagd aan een oude man om even een probleem op te lossen wat decennia lang is gegroeid en waar deskundigen geen raad mee weten? ;)

Zoals gezegd is mentaliteit een deel van het probleem.
Ik heb meegemaakt dat leerlingen - tussen 12 en 18 jaar oud - als het regende door een van hun ouders met de auto naar school werden gebracht. Want op de fiets zouden ze nat worden.
En een collega van me kwam met de auto naar school - pakweg 5 km - trots meldend dat hij geen stom ding als een fiets had.

Wat het ov op het platteland betreft heb je gelijk. Dat is schandalig slecht geregeld. Maar ook dat is een keuze van overheden. Vanwege minder buspassagiers in coronatijd is besloten in Eindhoven de dienstregeling dan maar aan te passen. Vanuit sommige wijken kun je nog maar 1 keer per uur naar het station. En dat heet hier Metropool Regio Brainport.
Ha,ha., said the clown. (vrij naar Manfred Mann )

Voorrang voor fietsers boven auto's, geld voor asfalt voortaan uitgeven aan het ov en accepteren dat de bomen niet tot in de hemel groeien kunnen ook al een steentje bijdragen, zo vermoed ik.
Aldus mijn eerste , schamele poging tot beantwoording van je vraag.
 
Mocht je het gemist hebben, ook Schiphol moet gaan minderen, en autoverkeer kreeg rim 2 jaar geleden al de 100km.u maatregel tgv het stikstofgebeuren. T is niet zo dat er alleen naar de boeren gekeken wordt
En zelfs al was dat niet zo, de boeren hebben met afstand de meeste uitstoot. Logisch dat daar iets meer prioriteit ligt. Er valt simpelweg de meeste winst te halen
 
Sorry, maar is het niet een beetje veel gevraagd aan een oude man om even een probleem op te lossen wat decennia lang is gegroeid en waar deskundigen geen raad mee weten? ;)

Zoals gezegd is mentaliteit een deel van het probleem.
Ik heb meegemaakt dat leerlingen - tussen 12 en 18 jaar oud - als het regende door een van hun ouders met de auto naar school werden gebracht. Want op de fiets zouden ze nat worden.
En een collega van me kwam met de auto naar school - pakweg 5 km - trots meldend dat hij geen stom ding als een fiets had.

Wat het ov op het platteland betreft heb je gelijk. Dat is schandalig slecht geregeld. Maar ook dat is een keuze van overheden. Vanwege minder buspassagiers in coronatijd is besloten in Eindhoven de dienstregeling dan maar aan te passen. Vanuit sommige wijken kun je nog maar 1 keer per uur naar het station. En dat heet hier Metropool Regio Brainport.
Ha,ha., said the clown. (vrij naar Manfred Mann )

Voorrang voor fietsers boven auto's, geld voor asfalt voortaan uitgeven aan het ov en accepteren dat de bomen niet tot in de hemel groeien kunnen ook al een steentje bijdragen, zo vermoed ik.
Aldus mijn eerste , schamele poging tot beantwoording van je vraag.
Bedankt dat je de moeite neemt om mijn lastige vraag te beantwoorden. Ik moet zeggen dat ik met een hoop opmerkingen die je plaatst het helemaal eens ben. Het lastige is er inderdaad aan dat je voor een omslag moet zorgen qua denkwijze, al vind ik het ook frappant dat schijnbaar die verandering in denkwijze omgekeerd ook zo snel is gegaan. Ik bedoel, mijn generatie (40-50 jaar)was volgens mij ook aardig gewend aan gewoon naar de basisschool lopen en op de fiets of met het ov naar de middelbare school gaan. Waar is dan zo snel die mentaliteit vandaan gekomen om met de auto naar school te worden gebracht?

Om nog even terug te komen op het aanpakken van het vliegverkeer, daar voorzie ik wat meer mogelijkheden om de vliegbewegingen te beperken. Ten tijde van de coronacrisis bleek dat de zakenreizen ook niet onmisbaar zijn. Ik denk dat als je die (deels) weet te vervangen door overleg via online meetings, je alweer wat meer ruimte hebt. Maar dat is slechts mijn mening, of zoiets echt mogelijk is weet ik niet zeker.
 
Waar is dan zo snel die mentaliteit vandaan gekomen om met de auto naar school te worden gebracht?
Jouw (en mijn generatie) kende veelal 1 werkende ouder, de 2e had alle tijd om de kinderen naar school te brengen. Nu zijn er veel tweeverdieners waarvan 1 de kinderen dropt en dan doorrijdt naar het werk.
 
Jouw (en mijn generatie) kende veelal 1 werkende ouder, de 2e had alle tijd om de kinderen naar school te brengen. Nu zijn er veel tweeverdieners waarvan 1 de kinderen dropt en dan doorrijdt naar het werk.
Dat. En vaker een 2e auto agv meer welvaart. En meer betutteling tov de kinderen.
 
Jouw (en mijn generatie) kende veelal 1 werkende ouder, de 2e had alle tijd om de kinderen naar school te brengen. Nu zijn er veel tweeverdieners waarvan 1 de kinderen dropt en dan doorrijdt naar het werk.
Fair point! Had ik niet aan gedacht, maar ik moet bekennen dat mijn denkbeeld ook vrij beperkt is. Ik woon namelijk in een kleine gemeente en ook hier zie ik die omslag in denkwijze. Ik liep gewoon de kilometer van huis naar basisschool zonder begeleiding in de jaren 80, terwijl ik nu al sinds ruim 15 jaar kinderen massaal met de auto gebracht zie worden naar dezelfde basisschool.
 
Fair point! Had ik niet aan gedacht, maar ik moet bekennen dat mijn denkbeeld ook vrij beperkt is. Ik woon namelijk in een kleine gemeente en ook hier zie ik die omslag in denkwijze. Ik liep gewoon de kilometer van huis naar basisschool zonder begeleiding in de jaren 80, terwijl ik nu al sinds ruim 15 jaar kinderen massaal met de auto gebracht zie worden naar dezelfde basisschool.
Vanaf groep 3 liep ik 'alleen' met 1 jaar oudere broer en wat buurkinderen. Nu zie ik kinderen in groep 7 nog door ouders gebracht en gehaald worden. Het is zeker anders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan