Binnenlandse Politiek

Al het eten dat naar het buitenland gaat moet toch geproduceerd worden. Als de Nederlandse boer het niet doet gaat een andere boer in het buitenland het wel doen. En ik denk dat onze boeren het een stukje milieu vriendelijker doen dan in andere landen. Netto hebben wij dan het probleem verschoven naar een ander land en per saldo de wereld een stukje slechter gemaakt.

Als ze nu beginnen met de "nutteloze" boeren en telers eruit te gooien zijn we al een stukje verder. Sierteelt, kerstbomen, huisdieren, sportdieren. En vervolgens het verbieden van meer dan 5 keer per week vlees eten. Dan zullen er veel van de mensen die nu heel makkelijk zeggen dat de boeren moeten inkrimpen opeens op hun achterste poten gaan staan. Het is heel makkelijk om maatregelen te eisen zolang ze jezelf niet raken. Dat is inclusief mezelf natuurlijk.
Tja. We zijn nu bezig met het Nederlandse stikstofprobleem. Dat bestaat in de meeste landen niet, omdat deze groter zijn.
En waar komt het personeelstekort op Schiphol vandaan bij slecht betaalde baantjes?
Waar zijn de miljarden corona steun aan de KLM dan eigenlijk gebleven?
Schiphol of kLM?
 
Files oplossen is de makkelijkste issue ever, debiele werkgevers eens afleren dat 9-5 NIET de norm en standaard is, Dat 8-4 7-3 of 6-2 ook prima kan. Ik ben blij dat ik altijd om 05:00/05:30 begin, heb nog nooit in de file gestaan voor/na werk.
Ja jij hebt wat dat betreft makkelijk praten als je werktijden buiten de spits liggen. Ik wordt meestal uitgezonden naar andere bedrijven en ik moet me vaak aan hun tijden schikken.
 
Schiphol of kLM?
Beiden zijn zeer geliefd bij het kabinet dacht ik.
Waarbij ik me niet alleen afvraag waar de gigantische bedragen gebleven zijn, maar ook waar ze vandaan kwamen.
Jarenlang kon er namelijk niets, tijdens en na corona klotste het geld ineens het Binnenhof uit.

En wat hebben we met z'n allen eigenlijk geleerd van die paar jaar ellende?
Ik hoor alleen dat we zo ontzettend toe zijn aan vliegvakanties, festivals en van alles en nog wat.
Lang leve het korte termijn geheugen van de generatie die nog niet toe is aan Alzheimer.
Dat belooft nog wat in de nabije toekomst. :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Beiden zijn zeer geliefd bij het kabinet dacht ik.
Waarbij ik me niet alleen afvraag waar de gigantische bedragen gebleven zijn, maar ook waar ze vandaan kwamen.
Jarenlang kon er namelijk niets, tijdens en na corona klotste het geld ineens het Binnenhof uit.

En wat hebben we met z'n allen eigenlijk geleerd van die paar jaar ellende?
Ik hoor alleen dat we zo ontzettend toe zijn aan vliegvakanties, festivals en van alles en nog wat.
Lang leve het korte termijn geheugen van de generatie die nog niet toe is aan Alzheimer.
Dat belooft nog wat in de nabije toekomst. :unsure:
Wat is er mis met festivals?

Het geld klotst wel maar er wordt ook nog steeds bezuinigd op de AOW en het zorgpersoneel.
 
Ja jij hebt wat dat betreft makkelijk praten als je werktijden buiten de spits liggen. Ik wordt meestal uitgezonden naar andere bedrijven en ik moet me vaak aan hun tijden schikken.

Ja en hun leven volgens de 9-5 mentaliteit dan, als zij om 8 uur open gaan kan jij om 7 uur rijden, uur later en je staat vast. Sommige kunnen niet schuiven, maar veel zeker wel en makkelijk ook. Of jij als verzekeringsmaatschappij nou je kantoorpersoneel om 9 of 8 laat komen hoort geen bal uit te maken, maar op de weg kan t wereld van verschil betekenen als meer het doen.
 
Ja en hun leven volgens de 9-5 mentaliteit dan, als zij om 8 uur open gaan kan jij om 7 uur rijden, uur later en je staat vast. Sommige kunnen niet schuiven, maar veel zeker wel en makkelijk ook. Of jij als verzekeringsmaatschappij nou je kantoorpersoneel om 9 of 8 laat komen hoort geen bal uit te maken, maar op de weg kan t wereld van verschil betekenen als meer het doen.
Als je zoals ik met veel mensen samenwerkt moet je aanwezig zijn op een tijd waarin de meesten op kantoor zijn. Helaas is dat van 9-5.
 
Als je zoals ik met veel mensen samenwerkt moet je aanwezig zijn op een tijd waarin de meesten op kantoor zijn. Helaas is dat van 9-5.
En zo is het voor heel veel mensen stiekem makkelijk om tegelijkertijd op het werk te gaan.

Op dat verzekeringskantoor van kwetsmeir moeten ze garagebedrijven kunnen bellen om opdrachten door te geven en inschattingen te vragen. De klanten moeten iemand aan de lijn krijgen en dan is het makkelijk dat er om vaste tijden mensen aanwezig zijn. Dat betekend ook dat dossier behandelaars rond die tijden aanwezig moeten zijn om de wat moeilijke inhoudelijke zaken te beantwoorden. De boekhouder en administratie kunnen werken wanneer ze willen ware het niet dat ze soms na moeten vragen waarom een factuur goed gekeurd is. De secretaressen zullen aanwezig moeten zijn wanneer hun baas er is en de baas is er wanneer de werknemers er zijn. De schoonmaak is meestal extern en moet juist na werktijden. Wat houden we dan over? Verkoop? Gaan die in de nacht naar potentiële klanten bellen?
 
Leningen waar de staat garant voor staat. Geen geld van de overheid. Daarnaast hebben ze maar 900 miljoen van de 3.4 miljard gebruikt en daarvan staat nog 270 miljoen open om terug te betalen. https://nos.nl/l/2431280
Ik las anders een bericht dat er via de KLM nogal wat overheidsgeld bij Air France terecht schijnt te komen.
Hoe dan ook, mijn stelling was en is dat naast de boeren, ook de auto's en vliegtuigen "aangepakt" moeten worden.
 
Wat is er mis met festivals?

Het geld klotst wel maar er wordt ook nog steeds bezuinigd op de AOW en het zorgpersoneel.
Ik heb niets tegen festivals, maar ik gebruikte ze als voorbeeld om aan te geven dat de mensheid na corona exact op dezelfde voet doorgaat als daarvoor.
Terwijl er toch hier en daar winst te boeken lijkt als we sommige "beperkingen" uit die tijd permanent proberen te maken.
Zelfs het handen schudden met vreemden komt weer terug. Ik blijf het houden op een "elleboogje" of een hoofdknikje vergezeld van een glimlach ter begroeting.
 
En zo is het voor heel veel mensen stiekem makkelijk om tegelijkertijd op het werk te gaan.

Op dat verzekeringskantoor van kwetsmeir moeten ze garagebedrijven kunnen bellen om opdrachten door te geven en inschattingen te vragen. De klanten moeten iemand aan de lijn krijgen en dan is het makkelijk dat er om vaste tijden mensen aanwezig zijn. Dat betekend ook dat dossier behandelaars rond die tijden aanwezig moeten zijn om de wat moeilijke inhoudelijke zaken te beantwoorden. De boekhouder en administratie kunnen werken wanneer ze willen ware het niet dat ze soms na moeten vragen waarom een factuur goed gekeurd is. De secretaressen zullen aanwezig moeten zijn wanneer hun baas er is en de baas is er wanneer de werknemers er zijn. De schoonmaak is meestal extern en moet juist na werktijden. Wat houden we dan over? Verkoop? Gaan die in de nacht naar potentiële klanten bellen?
Een van mijn vroegere bazen was er nooit, en als hij er was had hij geen tijd. De andere was er vrijwel nooit, en had ook geen tijd, maar met hem kon je in ieder geval nog een afspraak maken.
Maar de baas die er nooit was vond dat iedereen echt altijd op kantoor moest zijn, want de klant moest toch iemand kunnen spreken.
En als je had moeten overwerken kon je gerust een middag vrij nemen ter compensatie. :unsure:
waar uberhaupt geen tijd voor was.
Oftewel de reguliere kantoor-bullshit.
 
:love:

94d8f90c8f765dd4ca54dd8253e43fa3.png
 
Nog verdeelder. En hoe zou BBB ooit 14 zetels moeten vullen? Of nog erger: ministers leveren. Van der Plas doet het best leuk en brengt ook een soort normaal doen mee. Maar daar hoeven we er geen 14 van….
 
Nog verdeelder. En hoe zou BBB ooit 14 zetels moeten vullen? Of nog erger: ministers leveren. Van der Plas doet het best leuk en brengt ook een soort normaal doen mee. Maar daar hoeven we er geen 14 van….
Goede opmerking en vraag van je.
Maar ik weet helaas wel een antwoord.
Nog eens 14 egocentrische carriere jongens en meisjes in de TK erbij. Passen goed bij wat er nu al de randstad, sorry Nederland, zit te vertegenwoordigen.
 
Nog verdeelder. En hoe zou BBB ooit 14 zetels moeten vullen? Of nog erger: ministers leveren. Van der Plas doet het best leuk en brengt ook een soort normaal doen mee. Maar daar hoeven we er geen 14 van….
Gisteren bij even tot hier werd de 'politiek' van deze troela haarfijn afgefikt.
 
Gisteren bij even tot hier werd de 'politiek' van deze troela haarfijn afgefikt.
Ik volg het niet op de voet en snap dat ze er logischerwijs voor de boeren zit. Daarentegen probeert ze ook wat “doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg” in te brengen. Kan geen kwaad.
 
Goede opmerking en vraag van je.
Maar ik weet helaas wel een antwoord.
Nog eens 14 egocentrische carriere jongens en meisjes in de TK erbij. Passen goed bij wat er nu al de randstad, sorry Nederland, zit te vertegenwoordigen.
Er wonen ook de meeste mensen in de randstad. Dat is het nadeel van directe verkiezingen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan