Binnenlandse Politiek

Nederland had toch bijna evenveel mensen geëvacueerd als Frankrijk? Of had Frankrijk wel iedereen kunnen evacueren?


Frankrijk heeft in de maanden ervoor al duizenden mensen in het geheim opgehaald. Er zijn niet veel mensen achter gebleven daardoor.

Frankrijk heeft naar schatting 11000 mensen ge-evacueerd, maar doet geen uitspraken over de mensen die stiekem zijn opgehaald.
 
Heb het heel lang voor Rutte opgenomen mede omdat er een crisis was plus dat ik liever een groot VVD zie dan veel stemmen voor PVV/FvD. Maar feitelijk is hij slecht in 2 dingen:
Een eigen visie en leiderschap tonen;
Goede mensen om zich heen verzamelen en kwalitatief goede ministers voordragen vanuit zijn VVD. Het is al jaren komen en gaan, of het nou Fredje Teven was, Opstelten, al die andere ministers… Die commissieleden van de VVD die mensen goedkeuren, moet een pak slaag krijgen.
 

Laat ik het voor hem nu het meest sneue voorbeeld vinden van vallen door fouten van de voorganger. Een fucking Bonnetje uit de tijd dat hij burgervader was in Rotterdam.

Zijn aftreden is voor mij het grote voorbeeld van moment politiek politiek en sensatie zoeken ipv kijken naar de langere termijn.

In dit licht is het ook onvoorstelbaar dat leugenaars De Jonge en Rutte er nog zitten, twee vuiler machtstgeile klootzakjes.
 
Clown Rutte in de bocht

Demissionair premier Mark Rutte doet een klemmend beroep op "het brede politieke midden" om de komende begroting te steunen en waar mogelijk aan te passen met eigen wensen. Hij richt zich vooral tot de PvdA, GroenLinks en de ChristenUnie, de partijen die niet meer bij de formatiepoging betrokken zijn.

Eerst GL/PvdA aan de tafel weigeren en dan hulp inroepen voor de begroting. Overigens bijzonder dat ie de CU oproept, kennelijk is de Rutte Doctrine doorbroken en heeft ie de kabinetspartijen niet volledig in de tang, wat wat mij betreft een goede ontwikkeling is.

hele bericht

Krijg het gevoel dat Rutte aan het voorsorteren is op nieuwe verkiezingen en zo de bal van het mislukken van diverse zaken ergens anders wil leggen. En een flink deel van zijn stemvee zal daar wel weer in mee gaan.
 
Clown Rutte in de bocht



Eerst GL/PvdA aan de tafel weigeren en dan hulp inroepen voor de begroting. Overigens bijzonder dat ie de CU oproept, kennelijk is de Rutte Doctrine doorbroken en heeft ie de kabinetspartijen niet volledig in de tang, wat wat mij betreft een goede ontwikkeling is.

hele bericht

Krijg het gevoel dat Rutte aan het voorsorteren is op nieuwe verkiezingen en zo de bal van het mislukken van diverse zaken ergens anders wil leggen. En een flink deel van zijn stemvee zal daar wel weer in mee gaan.
Ik snap niet helemaal waarom dit specifieke geval Rutte een clown maakt. Een begroting maken overtreft de persoonlijke zaken en in onze tijd lijkt me ook beter om zsm een begroting overeenstemming te creëren met draagvlak in de 2de kamer.

Daarnaast kwam volgensmij het weigeren van GL en PVDA (beide partijen apart zijn meer dan welkom) ook grotendeels van het CDA.
 
Ik snap niet helemaal waarom dit specifieke geval Rutte een clown maakt. Een begroting maken overtreft de persoonlijke zaken en in onze tijd lijkt me ook beter om zsm een begroting overeenstemming te creëren met draagvlak in de 2de kamer.

Daarnaast kwam volgensmij het weigeren van GL en PVDA (beide partijen apart zijn meer dan welkom) ook grotendeels van het CDA.
Als je niet eens met die partijen wilt praten over een coalitie, maar dan wel zegt, ah alsjeblieft, doe een voorstel, nemen we dat op, kan de begroting door. Dan ben je in 1 van de 2 punten niet geloofwaardig. Of je kan samenwerken, of het kan niet. Alleen dat doen als het jezelf uitkomt geeft aan dat je er voor jezelf zit en niet (meer) begrijpt dat je in een dienende functie voor het Nederlandse volk zit.
 
Als je niet eens met die partijen wilt praten over een coalitie, maar dan wel zegt, ah alsjeblieft, doe een voorstel, nemen we dat op, kan de begroting door. Dan ben je in 1 van de 2 punten niet geloofwaardig. Of je kan samenwerken, of het kan niet. Alleen dat doen als het jezelf uitkomt geeft aan dat je er voor jezelf zit en niet (meer) begrijpt dat je in een dienende functie voor het Nederlandse volk zit.
Volgensmij heeft Rutte nooit gezegd niet met PvdA of GL te kunnen samenwerken. Een coalitie gaat iets verder dan samenwerken. Dit vind Rutte instabiel en ook zijn electoraat zit niet te wachten op 2 linkse partijen erbij. Waarbij ook CDA juist stellig deze vorm van samenwerking tegenwerkt.

Rutte zelf wil het liefste een kabinet met CU. Maar hij vind een kabinet met PVDA alleen echt wel net zo prima. Groenlinks is wat lastiger maar ook die alleen krijgen zeker een kans.

Ik zie hem juist hierin als een diende rol tov het Nederlandse volk. In plaats van begroting er door heen te duwen zonder brede steun probeert hij hierin een brede samenwerking op te zoeken. Ik had het verontrustender om te lezen dat Rutte de steun zocht bij PVV, JA21 en FVD. Iets wat ook een brede steun zou opleveren. Of dat Rutte zei. PVDA en GL willen niet apart in het kabinet dan mogen die partijen ook niks zeggen over de begroting.
 
NRC aangaande de algemene beschouwingen
De rest van het betoog van Baudet bestond – niet voor het eerst – uit een lange opsomming van complottheorieën en desinformatie over het coronavirus die de moeite van het noemen hier niet waard zijn.

Gevalletje zonde van t belastinggeld.
 

Prima teksten over corona en het kabinet, en ook die walgelijke de Jonge op het einde hoe hij er bij zit. Door dit soort mafkezen gaat men gewoon weer op Baudet of Wilders stemmen en terecht. Helaas zit Nederland nog te vol met rijke lui die gewoon op Rutte stemt. Verder wat een walgelijke vent is die Jetten in het begin.
 

Prima teksten over corona en het kabinet, en ook die walgelijke de Jonge op het einde hoe hij er bij zit. Door dit soort mafkezen gaat men gewoon weer op Baudet of Wilders stemmen en terecht. Helaas zit Nederland nog te vol met rijke lui die gewoon op Rutte stemt. Verder wat een walgelijke vent is die Jetten in het begin.
Uhu. Jammer dat zijn bronnen die hij voor zijn speech gebruikte totaal niet van toepassing zijn. Zo begint hij zijn speech met de studie van Huisman et al 2009 (met Ab als hoofd vd groep). Echter gaat die bijvoorbeeld over averechtse bescherming na vaccinatie bij HIV/AIDS en Dengue, wat infectieziekten zijn waarbij de ziekte progressief heftiger word naarmate je het vaker tegenkomt of juist door de type cellen die schade oplopen progressief is. De data laat zien dat het bij nCOV2 niet het geval is dat een tweede besmetting ernstiger verloopt, juist vele malen milder (komt nog geen gevaccineerde aan te pas). Daarnaast blijkt uit de cijfers dat er geen verhoogde opname is onder gevaccineerden, eerder een gecorrigeerd naar leeftijden 20 tot 10x lagere kans op ontwikkelen van symptomen (toegegeven, hier kan een test-bias inzitten) maar ook een 30x lagere kans op opname (dat valt moeilijk te faken) en overlijdens zijn nog lager. En dat is geen verrassing, daarvoor zijn de grootste phase 2,3 en 4 trails ooit opgetuigt onder toeziend oog van een groter dan ooit deel van de wetenschappelijke wereld. Dus leuk hoor, een heuse wetenschappelijke bronvermelding die aangeeft dat er aan bepaalde vaccins nadelen kunnen zitten, maar hier totaal uit zijn verband geplukt. Hetzelfde bv bij de bron over "safe nanoparticles"(9) dat niet over schadelijkheid van de vier lipiden van de mRNA vaccins gaat (maar die expliciet bij het kopje hierover 2.4 benoemd dat juist de veiligheid en stabiliteit van die categorie NP's tot de grotere voordelen horen). Het gros van die review-bron gaat over toxiciteit van bijvoorbeeld metaal- en metaal-oxide houdende inorganische nanoparticles met vrije ionen bij verval (niet van toepassing dus). Er klopt op een hele boel punten juist geen ene moer van zijn "prima texten" over corona. Zijn pseudowetenschaps sausje komt op de leek misschien indrukwekkend over maar maakt het aan de andere kant 100% duidelijk dat Thiery en de zijnen geen zuivere koffie zijn. Over beleid stelt hij in mijn ogen ook dingen die niet waar zijn, of die niet de kern van het probleem raken (dubbele IC capaciteit bij r>2 geeft je wellicht 6 dagen respijt tot je ook dan vol ligt, maar is desalnietemin in mijn ogen verdedigbaar, ook in het kader van vergrijzing). Maar goed, ik neem aan dat mijn tijd je hierop te wijzen bij voorbaat zinloos is. Als ik dat mis heb hoor ik het graag. Wat je wil stemmen of van andere politici vind zal me worst wezen, maar als je door dit soort teksten je laat overtuigen dat je eindelijk iemand voor je ziet staan die wel het licht ziet - dan ben ik toch wel wat teleurgesteld in je redeneringsvermogens. Goed, ik laat me niet meer zien met covid-meuk in dit draadje, maar ik kon me simpelweg deze keer niet inhouden na die Bullshitpraat van Thierry.
 
Laatst bewerkt:
FAIbGnAXsAAP-JN
 
Terug
Bovenaan Onderaan