Binnenlandse Politiek

Het weglopen op deze wijze had niet gehoeven. Voor de microfoon is ze wat mij betreft gewoon goed bevlogen, laatste weken aardig wat gekeken op NPO politiek, Simons is een aanwinst, en vd Plas van BBB kan ik bij vlagen ook wel waarderen.
Die valt mij ook in positieve zin enorm mee, die vd Plas. Inhoudelijk ver van me af, maar een prettige stijl en prima manier van communiceren.
 
Mijn vriendinnetje gaat weer los met haar tafeldeken om zich heen :lmao:
Mevrouw krijgt haar zin niet, alles is nu helemaal racisme natuurlijk :lmao:

 
Mijn vriendinnetje gaat weer los met haar tafeldeken om zich heen :lmao:
Mevrouw krijgt haar zin niet, alles is nu helemaal racisme natuurlijk :lmao:

Gezien uw post,
Overwegende dat:
- dit hetzelfde is als Rednas reeds gemeld heeft
- dit uitvoerig behandeld is

- neem ik de ruimte om niet in een herhaling van zetten te vervallen

en gaat over tot de orde van de dag.
 
Maar zelfs als je ergens heel veel om geeft, moet je jezelf als politicus toch onder controle kunnen houden en niet meteen vertrekken?
Je moet inderdaad weten hoe het proces werkt. Je kunt moties indienen, zoveel als je wilt en de minister mag daar iets van vinden. En het is z'n goed recht een motie te ontraden. Daarna is het aan de Tweede Kamer.
 
Het loopt wel de spuigaten uit. We hebben dadelijk 150 partijen. Toch een beetje het idee dat mensen meeliften op het succes en mogelijkheden van een partij om vervolgens wat voor zichzelf te gaan doen.
Yups tijdje terug was een kamerlid die daar paal en perk aan wilde stellen. Geen idee of van Haga daar nog zo stellig in is...
 
Yups tijdje terug was een kamerlid die daar paal en perk aan wilde stellen. Geen idee of van Haga daar nog zo stellig in is...
Was hij dat? Wahahahaha(ga).
Ik vond destijds zijn retoriek wel mooi. "minder regels voor ondernemers". Ja logisch, want meneer werd nogal eens op de vingers getikt omdat hij de regels niet zo nauw nam.
 
Het loopt wel de spuigaten uit. We hebben dadelijk 150 partijen. Toch een beetje het idee dat mensen meeliften op het succes en mogelijkheden van een partij om vervolgens wat voor zichzelf te gaan doen.
Prima dat je uit een partij stapt, maar dan moet de zetel gaan naar de eerst volgende gegadigde van die partij. Als jij weer mee wilt doen, omdat je gekozen bent met voorkeursstemmen, dan heb je die bij deze weggegooid en mag je eerst de kiesdrempel en het benodigde aantal stemmen halen.
Zolang je jezelf in de picture kunt houden op het pluche van de partij waar jij nu een zetel van af hebt gepakt, is dat extragratis reclame voor jou en dus niet eerlijk. Stap je op? Prima. Dan kun je bij de volgende verkiezingen een gooi doen.
 
Prima dat je uit een partij stapt, maar dan moet de zetel gaan naar de eerst volgende gegadigde van die partij. Als jij weer mee wilt doen, omdat je gekozen bent met voorkeursstemmen, dan heb je die bij deze weggegooid en mag je eerst de kiesdrempel en het benodigde aantal stemmen halen.
Zolang je jezelf in de picture kunt houden op het pluche van de partij waar jij nu een zetel van af hebt gepakt, is dat extragratis reclame voor jou en dus niet eerlijk. Stap je op? Prima. Dan kun je bij de volgende verkiezingen een gooi doen.
Helaas. Daar is een wetswijziging voor nodig. Zetels behoren aan een persoon en niet een partij. Een partij is gewoon maar een kieslijst.

Overigens ben ik het best eens met je. Behalve als je daadwerkelijk de kiesdrempel gehaald hebt. Zoals Van Haga nu en Omzigt.
 
Dat kan prima. Ook in de politeik kan / mag er toch een moment van voortschrijdend inzicht zijn? Straks heb je 70 splinterpartijen in de kamer.
Precies, het zou mij niet verbazen als Haga dit met voorbedachte rade zo gespeeld heeft, je weet toch dat Baudet snel iets achterlijks gaat doen.
 
Precies, het zou mij niet verbazen als Haga dit met voorbedachte rade zo gespeeld heeft, je weet toch dat Baudet snel iets achterlijks gaat doen.
Dat was sowieso het geval. Wilders is doorzichtig, Baudet is opzichtig, maar Van Haga.. die is zo doortrapt.
 
Het loopt wel de spuigaten uit. We hebben dadelijk 150 partijen. Toch een beetje het idee dat mensen meeliften op het succes en mogelijkheden van een partij om vervolgens wat voor zichzelf te gaan doen.

Soms wel ja. Als iemand voldoende voorkeursstemmen had, vind ik het prima dat hij/zij z'n zetel behoudt. Anders zou de zetel naar de partij moeten gaan.
 

Hamer probeert doorbraak in kabinetsformatie te forceren

link

Formatie vastgeroest: Hamer zoekt breekijzer

link

Hamer zoekt breekijzer. :rolleyes: :maniac:

Ze kunnen beter een kleuterjuffrouw aanstellen.
Ophouden met leuteren en gedwongen samenwerken in het landsbelang. :fb:
 
Haga had in de gaten dat er wat animo is voor z'n eigen winkeltje, zonder Baudet.
Ach het wachten is op het moment dat 1 der admins/moderators hun functie gaat misbruiken en een eigen forum op gaan richten :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan