Binnenlandse Politiek

Nederland, België en Luxemburg streven ernaar ook in de toekomst dezelfde tijdzone te hebben. Daarover zijn de premiers Mark Rutte, Charles Michel en Xavier Bettel het in principe eens, bleek donderdag na kort overleg in de marge van een EU-top in Salzburg.
Ze willen de inwoners van de Benelux vragen naar hun voorkeuren over de invoering van de zomer- of wintertijd als standaardtijd. Daarover moet "een vorm van raadpleging komen in de drie landen".

link

Hebben ze toch net het referendum afgeschaft. :oops:
 
Nederland, België en Luxemburg streven ernaar ook in de toekomst dezelfde tijdzone te hebben. Daarover zijn de premiers Mark Rutte, Charles Michel en Xavier Bettel het in principe eens, bleek donderdag na kort overleg in de marge van een EU-top in Salzburg.
Ze willen de inwoners van de Benelux vragen naar hun voorkeuren over de invoering van de zomer- of wintertijd als standaardtijd. Daarover moet "een vorm van raadpleging komen in de drie landen".

link

Hebben ze toch net het referendum afgeschaft. :oops:

Ik vind dit onderwerp ook totaal ongeschikt om (in ieder geval alleen) af te laten hangen van de uitslag van een referendum waar waarschijnlijk ook nog maar een klein gedeelte van de bevolking voor komt opdraven.
 
Ik vind dit onderwerp ook totaal ongeschikt om (in ieder geval alleen) af te laten hangen van de uitslag van een referendum waar waarschijnlijk ook nog maar een klein gedeelte van de bevolking voor komt opdraven.

En waar wil jij het dan vanaf laten hangen? Ze spreken van een vorm van raadpleging.
 
Staat me even niet bij, maar dat hoort dan natuurlijk net zo goed niet. Laten we het a.u.b. over inhoudelijke zaken hebben in de Tweede Kamer. Dit soort dingen nu goedkeuren omdat iemand anders het ooit ook al deed, daar kan ik niet zoveel mee.
Goedkeuren, zeker niet. Maar dat had en stuk minder hypocriet geweest als er destijds ook zo gereageerd was. En daar stapt men de hele tijd overheen.
 
Pechtold wilde een aantal jaren gelden een debat over de privélevens van verschillende PVV'ers en nu was het ineens niet chique? Hou op.

Een debat aanvragen over de privélevens van verschillende PVV'ers voert veel te ver door. Maar ik vind het volledig begrijpelijk wanneer een willekeurige Tweede Kamerlid Wilders confronteert met zijn uitspraken over minder Marokkanen en verwijten naar moslims terwijl we destijds regelmatig weer in de kranten konden lezen dat een PVV-er door een brievenbus van piste of veroordeeld was voor ontucht als militair met ondergeschikte. Dat kun je niet los van elkaar zien. Wilders schetst een ideaalbeeld van Nederland zonder moslims waarin iedereen vredig samenleeft. Maar als de misdrijven begaan door PVV-ers een afspiegeling zou vormen van de maatschappij dan wil er niemand meer in dit land wonen. Vind ik toch anders dan een scheidingskwestie van slechts één individuele Kamerlid. Overigens vond ik het ook terecht dat er in de Kamer ook opmerking is gemaakt naar de VVD over plan om zwaardere straffen toe te passen in bepaalde wijken terwijl VVD-ers ook een abonnement lijken te hebben op onacceptabele gedrag in hun privélevens.
 
Een debat aanvragen over de privélevens van verschillende PVV'ers voert veel te ver door.
Daar ging het om. En wanneer Wilders dan iets over die kleine neukerd zegt, dan is dat niet chique. Die selectieve verontwaardiging irriteert me mateloos. Ze zijn allemaal heiliger dan de paus...Rot op.

Wat wilders verder allemaal doet of verklaart rukt me weinig tot niets, want ik ben een mens.
 
Daar ging het om. En wanneer Wilders dan iets over die kleine neukerd zegt, dan is dat niet chique. Die selectieve verontwaardiging irriteert me mateloos. Ze zijn allemaal heiliger dan de paus...Rot op.

Wat wilders verder allemaal doet of verklaart rukt me weinig tot niets, want ik ben een mens.

Die laatste zin moet je mij even uitleggen? :lol:
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Gisteren las ik in de Volkskrant een stukje over de gebeurtenissen in Ahvaz, in Zuid Iran ( de aanslag op de bijeenkomst van de revolutionaire garde). Ik lees echt zoveel onzin in dat artikel dat ik het Iraanse regime bijna ga geloven over de steun van een aantal Europese landen waaronder ook NL aan de minderheidsgroeperingen in het Zuiden.
Iran is op zich een land waar de verdeel en heers tactiek ( van oudsher) van de Engelsen, goed toepasbaar is op zoveel potentieel:
in het Zuiden heb je een groep Arabischtalige mensen.
In het Westen heb je de Koerden.
In het Nood-Westen heb je de Turkstalige bevolking.
In het Oosten de Baluchi’s met hun eigen taal.
En dan de rest die gewoon Perzisch talig is.
Het is al sinds langer geleden dat ik en anderen vermoeden dat bepaalde gevoelens steeds aangewakkerd worden en steun krijgen in het Westen. Veel propaganda op de sociale media van de Arabisch talige en Turkstalige Iraniërs die sinds een aantal jaren veel hameren op hun “identiteit en cultuur”. In NL krijgen deze groepen subsidies van de gemeenten en het ministerie om allerlei activiteiten te organiseren.
Het artikel in de Volkskrant deed voorkomen alsof deze groep een diepgewortelde wens van de mensen in die Zuiderlijke provincie zou verwoorden. Alsof ze met zovelen zijn en ze daarom de gehele provincie willen “bevrijden” en een eigen staat willen oprichten. Enig onderzoek van deze domme dame die zichzelf een journalist noemt, had haar kunnen laten zien dat de olierijke provincie Khuzestan (waar mijn hele familie vandaan komt), grotendeels uit niet-Arabisch sprekende bevolking bestaat en daarmee totaal geen draagvlak aanwezig is voor een onafhankelijke staat onder de vlag van een Arabisch talige minderheid....
Iran heeft tot nu toe zelden te maken gehad met terroristische aanslagen. Op zichzelf is dat heel knap, gezien de demografische gegevens die ik hierboven uiteen zette en de politieke steun van een aantal Westerse landen aan bepaalde groeperingen die slechts in beperkte mate draagvlak en aanhang hebben in Iran. Mensen aldaar zijn niet gek en zien dagelijks in het nieuws waar dit allemaal toe kan leiden(Irak, Syrië, Libië..).
Ik denk echter dat het vanaf nu niet zal blijven bij alleen de politieke steun maar ook financieel waardoor je over een paar jaar ook in Iran in een klap een paar goed georganiseerde terreurbewegingen hebt. Mensen vroegen zich in het verleden ook af hoe een IS in zo een “korte tijd” zo goed georganiseerd en met wapens en tanks etc te zien was.
Weet dat het zaadje jaaaaren geleden is gelegd. Het begint meestal met subsidies....

Edit: ik zie dat dit bedoeld was voor “internationale politiek”.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren las ik in de Volkskrant een stukje over de gebeurtenissen in Ahvaz, in Zuid Iran ( de aanslag op de bijeenkomst van de revolutionaire garde). Ik lees echt zoveel onzin in dat artikel dat ik het Iraanse regime bijna ga geloven over de steun van een aantal Europese landen waaronder ook NL aan de minderheidsgroeperingen in het Zuiden.
Iran is op zich een land waar de verdeel en heers tactiek ( van oudsher) van de Engelsen, goed toepasbaar is op zoveel potentieel:
in het Zuiden heb je een groep Arabischtalige mensen.
In het Westen heb je de Koerden.
In het Nood-Westen heb je de Turkstalige bevolking.
In het Oosten de Baluchi’s met hun eigen taal.
En dan de rest die gewoon Perzisch talig is.
Het is al sinds langer geleden dat ik en anderen vermoeden dat bepaalde gevoelens steeds aangewakkerd worden en steun krijgen in het Westen. Veel propaganda op de sociale media van de Arabisch talige en Turkstalige Iraniërs die sinds een aantal jaren veel hameren op hun “identiteit en cultuur”. In NL krijgen deze groepen subsidies van de gemeenten en het ministerie om allerlei activiteiten te organiseren.
Het artikel in de Volkskrant deed voorkomen alsof deze groep een diepgewortelde wens van de mensen in die Zuiderlijke provincie zou verwoorden. Alsof ze met zovelen zijn en ze daarom de gehele provincie willen “bevrijden” en een eigen staat willen oprichten. Enig onderzoek van deze domme dame die zichzelf een journalist noemt, had haar kunnen laten zien dat de olierijke provincie Khuzestan (waar mijn hele familie vandaan komt), grotendeels uit niet-Arabisch sprekende bevolking bestaat en daarmee totaal geen draagvlak aanwezig is voor een onafhankelijke staat onder de vlag van een Arabisch talige minderheid....
Iran heeft tot nu toe zelden te maken gehad met terroristische aanslagen. Op zichzelf is dat heel knap, gezien de demografische gegevens die ik hierboven uiteen zette en de politieke steun van een aantal Westerse landen aan bepaalde groeperingen die slechts in beperkte mate draagvlak en aanhang hebben in Iran. Mensen aldaar zijn niet gek en zien dagelijks in het nieuws waar dit allemaal toe kan leiden(Irak, Syrië, Libië..).
Ik denk echter dat het vanaf nu niet zal blijven bij alleen de politieke steun maar ook financieel waardoor je over een paar jaar ook in Iran in een klap een paar goed georganiseerde terreurbewegingen hebt. Mensen vroegen zich in het verleden ook af hoe een IS in zo een “korte tijd” zo goed georganiseerd en met wapens en tanks etc te zien was.
Weet dat het zaadje jaaaaren geleden is gelegd. Het begint meestal met subsidies....

Edit: ik zie dat dit bedoeld was voor “internationale politiek”.
Dat is het probleem van veel Journalisten. Die verdiepen zich niet in de verschillen tussen regio's en hebben vaak te weinig kennis van zaken maar dat belet hun niet om er over te schrijven. De meeste journalisten die schrijven over economische of politieke zaken hebben vaak geen tot weinig (en dan op laag niveau) ervaring bij ondernemingen om er goed over te schrijven. En veel Nederlandse journalisten die schrijven over andere landen hebben weinig kennis van de geschiedenis en fijnere punten van de ie cultuur. Degene die wel dit soort kennis hebben zijn zeldzaam en overstijgen vaak het links-rechts denken, denk bijvoorbeeld aan Joris Luyendijk: een linkse Journalist die zeer gerespecteerd is ook aan de rechterzijde (edit: als ik dit zeg heb ik het over beter opgeleiden met verschillende politieke ideeen, niet over de gemiddelde SP'er, DENK'er of PVV'er ).

Hetzelfde gaat op over het Midden-Oosten, er zijn daar zoveel verschillende volkeren en landen die op een gegeven moment de bovenliggende partij waren (en andere onderdrukten of onderdrukt werden) dat het heel lastig is voor een leek om te weten waar ze het er over hebben en de onderlinge allianties en vijandigheden goed in te kunnen schatten. En de meeste Journalisten prediken eerst vanuit hun eigen politieke voorkeur en kijken dan hoe de feiten hun politieke voorkeur bevestigen. Iedereen bekijkt zaken vanuit hun oogpunt en is hier meer of minder schuldig aan (ik dus ook), maar Journalisten prediken vanuit een positie van authoriteit en hun onkunde en gebrek aan kennis van zaken is hierdoor veel ernstiger.
 
Zag je wel aankomen. Denk ook voor iedereen het slimste. Hij heeft zijn tijd als partijleider wel gehad. Toch goed gedaan maar de laatste tijd bleef het niet rustig. Ben benieuwd wie hem vervangt.
 
Lijkt me dat een van de meer ervaren Kamerleden hem voor de komende periode als tussenpaus vervangt, en dat ze ruim voor de volgende verkiezingen een nieuwe lijsttrekker gaan kiezen.
 
Lijkt me dat een van de meer ervaren Kamerleden hem voor de komende periode als tussenpaus vervangt, en dat ze ruim voor de volgende verkiezingen een nieuwe lijsttrekker gaan kiezen.

Verrassend, Rob Jetten gaat het toch meteen doen. Legt wel direct de nadruk op het ondersteunen van de regering, dus wellicht dat hij met dat uitgangspunt de kans krijgt om zich te bewijzen in de periode tot de volgende interne verkiezingen voor de nieuwe lijsttrekker.
 
Onze Jos! Held en onderkoning van Roermond! Deze man heeft absoluut veel voor de stad gedaan. Voor geld was je zijn vriend, en vrienden help je. Zo was en is Jos. En uiteraard onschuldig. Dat onderzoek van de krant was een hetze! En al die bewijzen waren niet waar.
Ergo: Ideaal voor de ouwe lullen-club.
 
Nou ik snap niet dat die zeer ingere meneer Krol zich inlaat met zulk gespuis.
Nee, dat was voor mij ook onbegrijpelijk. Hij was voor zijn aantreden bij 50plus al precies zo integer als een echte politicus, dus waarom die man dan bij die malle 50plussers is gegaan...? Geen idee.
 
Nee, dat was voor mij ook onbegrijpelijk. Hij was voor zijn aantreden bij 50plus al precies zo integer als een echte politicus, dus waarom die man dan bij die malle 50plussers is gegaan...? Geen idee.
Tja waar is de man die de wijsheid in pacht heeft over zulke zaken als je m nodig hebt.:sneaky:
 
Terug
Bovenaan Onderaan