Binnenlandse Politiek

Klaas Dijkhof schrijft een brief aan de katholieke kerk waarin hij zijn “uitschrijving” kenbaar maakt.
Wist niet dat je anno 2018 en dat ook nog in het meest goddeloos land ter wereld, dit nog officieel moet bevestigen aan je kerk. De integratie houdt ook echt nooit op he? Vermoeiend proces.... :rolleyes:
 
Klaas Dijkhof schrijft een brief aan de katholieke kerk waarin hij zijn “uitschrijving” kenbaar maakt.
Wist niet dat je anno 2018 en dat ook nog in het meest goddeloos land ter wereld, dit nog officieel moet bevestigen aan je kerk. De integratie houdt ook echt nooit op he? Vermoeiend proces.... :rolleyes:
Uitschrijven uit de kerk is echt een heel proces.
 
Uitschrijven uit de kerk is echt een heel proces.
Misschien hoort dit bij “religie” thuis maar ik wist niets van dit systeem. Van de joden weet ik dat ze de beste registratie wat je maar kunt bedenken hebben waardoor ze zo kunnen achterhalen of je bijv echt een jood bent of niet. Er was een verhaal van een asielzoeker uit Iran die had gezegd jood te zijn. Binnen no time kreeg hij een brief dat zijn naam niet voorkwam in de registratie en hij derhalve had gelogen en het land moest verlaten. Inmiddels is hij katholiek :lol:
 
Misschien hoort dit bij “religie” thuis maar ik wist niets van dit systeem. Van de joden weet ik dat ze de beste registratie wat je maar kunt bedenken hebben waardoor ze zo kunnen achterhalen of je bijv echt een jood bent of niet. Er was een verhaal van een asielzoeker uit Iran die had gezegd jood te zijn. Binnen no time kreeg hij een brief dat zijn naam niet voorkwam in de registratie en hij derhalve had gelogen en het land moest verlaten. Inmiddels is hij katholiek :lol:

Hier in CH betaal je belasting als je tot een kerk behoord. Dat was het laatste duwtje wat ik nodig had. Want je moet meen ik zes instanties berichten. Onder meer de parochie waar je gedoopt bent (die vast niet meer bestaat) en degene waar je ingeschreven staat (die wellicht weer met een andere is samengevoegd) Mijn geluk was wel dat mijn uitreden geaccepteerd werd. Er zijn ook mensen die een brief terugkregen met het antwoord dat ze niet uitgeschreven werden of uitgenodigd werden voor een gesprek. Het is net the Godfather: "juist when you think you're out, they pull you back in"
 
Exact. Het houden van slaven is ook niet populair meer in de meeste landen. Maar in die landen (vooral de Sahel regio) waar het nog wel gebeurt gebruiken ze de Koran om het te vergoedelijken: Mohammed maakte ook velen tot slaaf: dus geaccepteerd (soortgelijk zoals Christenen het oude testament gebruikten om het vroeger goed te praten). Net als je fundamentalistische Joden hebt die met de Torah en bijbel in de hand Palestijnen uit hun huizen gooien omdat het hun land is volgens hun geloof.

De heilige geschriften hebben mooie en walgelijke passages. Hoe meer je ze letterlijk neemt en volgt, hoe vreselijker je als mens zult zijn.
Klein feitje: de religieuze orthodoxe joden in Israel erkennen de staat Israel niet en gooien zeker niet met de Thora in hun hand Palestijnen hun huis uit. Dat zijn deZionisten die helemaal niets van de Thora moeten hebben
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Misschien hoort dit bij “religie” thuis maar ik wist niets van dit systeem. Van de joden weet ik dat ze de beste registratie wat je maar kunt bedenken hebben waardoor ze zo kunnen achterhalen of je bijv echt een jood bent of niet. Er was een verhaal van een asielzoeker uit Iran die had gezegd jood te zijn. Binnen no time kreeg hij een brief dat zijn naam niet voorkwam in de registratie en hij derhalve had gelogen en het land moest verlaten. Inmiddels is hij katholiek :lol:
En voor PSV? ?
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Klaas Dijkhof schrijft een brief aan de katholieke kerk waarin hij zijn “uitschrijving” kenbaar maakt.
Wist niet dat je anno 2018 en dat ook nog in het meest goddeloos land ter wereld, dit nog officieel moet bevestigen aan je kerk. De integratie houdt ook echt nooit op he? Vermoeiend proces.... :rolleyes:
Zinvol, en vooral ook dat het in de media komt. :rolleyes:

Ik zal vast ook op een lijstje staan. Prima. Kost het hun weer extra papier.
 
Moet de kerk sinds dit jaar geen toestemming vragen voor het hebben van je gegevens in t kader van de AVG?
Ik denk het niet. Dat hoort namelijk bij je lidmaatschap. Overigens heb ik geen idee of ze mijn gegevens hebben. Ik hoor nooit wat van de kerk en zij niet van mij.

De protestantse kerk is hier veel erger in. Die achtervolgen mijn vrouw nog steeds.
 
Ik denk het niet. Dat hoort namelijk bij je lidmaatschap. Overigens heb ik geen idee of ze mijn gegevens hebben. Ik hoor nooit wat van de kerk en zij niet van mij.

De protestantse kerk is hier veel erger in. Die achtervolgen mijn vrouw nog steeds.

Tuurlijk, "slapers" zijn minimaal de helft van hun ledenbestand (beetje afhankelijk per regio). En hoe meer papieren leden, hoe groter de subsidies, gemeentelijke bijdragen en beter de kans om al die kerkgebouwen overeind te houden. Blijf je lid dan ben je indirect sponsor, ofwel rechtstreeks danwel indirect.
 
Tuurlijk, "slapers" zijn minimaal de helft van hun ledenbestand (beetje afhankelijk per regio). En hoe meer papieren leden, hoe groter de subsidies, gemeentelijke bijdragen en beter de kans om al die kerkgebouwen overeind te houden. Blijf je lid dan ben je indirect sponsor, ofwel rechtstreeks danwel indirect.
Hoe bewijzen ze dan dat mensen actief kerklid zijn? Ze kunnen de gehele gemeente wel op hun lijst zetten?
 
Hoe bewijzen ze dan dat mensen actief kerklid zijn? Ze kunnen de gehele gemeente wel op hun lijst zetten?

Als je al 10 jaar geen voet in de kerk zet hoor je er niks van. Als je je uitschrijft word er n legertje vrijwilligers langs je huis gestuurd. 1+1=

Het aantal ingeschreven mensen is belangrijk. Actief of niet maakt weinig uit.
 
Tuurlijk, "slapers" zijn minimaal de helft van hun ledenbestand (beetje afhankelijk per regio). En hoe meer papieren leden, hoe groter de subsidies, gemeentelijke bijdragen en beter de kans om al die kerkgebouwen overeind te houden. Blijf je lid dan ben je indirect sponsor, ofwel rechtstreeks danwel indirect.
Ehm welke subsidies krijgen kerken? Hooguit voor n monumentaal pand volgens mij? Daarnaast eventueel iets voor jeugdwerk vanuit de gemeente, mits je daar een goed verhaal bij hebt. Maar dat kan de lokale buurtvereniging ook krijgen ivm algemeen nut.
 
Ik denk het niet. Dat hoort namelijk bij je lidmaatschap. Overigens heb ik geen idee of ze mijn gegevens hebben. Ik hoor nooit wat van de kerk en zij niet van mij.

De protestantse kerk is hier veel erger in. Die achtervolgen mijn vrouw nog steeds.
Gewoon uit laten schrijven bij t kerkelijk bureau. Anders blijf je die jaarlijkse brief ontvangen.
 
Maarreh....Binnenlandse Politiek hè?

Vandaag is het blijkbaar Geen gezeik, iedereen rijk met Prinsjesdag. We gaan het zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan