Binnenlandse Politiek

De fransen staken al als ze niet kunnen poepen. Dat doen ze nooit in Nederland. Dit soort protesten komen nooit voor in Nederland.
Nou, recentelijk de covid demo's en de boze boeren plus wat klimaatmarsen. En we hebben de pro Palestina acties..

Interessante discussies hier over de achtergrond van PVV-stemmers en al dan niet hun motieven. Ik kan een eind mee met de redenering van Weltmeister, dat Jan Modaal hun 'problemen' weleens opgelost willen zien hebben nadat ze het gevoel hebben dat 14 jaar Rutte dat niet per se voor ze gedaan heeft.

Mijn tegenargument is dat de probleemanalyse van de PVV-stemmer onjuist, zowel de identificatie van het probleem als de oorzaak. Net als de PVV (en VVD) zelf, overigens. Jan Modaal heeft geen 'last' van migranten. Ik denk dat de meeste er nog nooit een zijn tegen gekomen, en dan bedoel ik een migrant van de laatste pakweg 10 jaar. Je komt uiteraard in de dorpen en steden Nederlanders tegen met 'n migratieachtergrond, maar dat zijn vaak 3e of zelfs al 4e generatie. En alle andere crisis waar Wilders en de zijne ze voor verantwoordelijk houden is het resultaat van ons eigen beleid. De VVD lost namelijk liever kleine makkelijk weg te nemen barrières op voor ondernemers en grote bedrijven in plaats van grote issues. Want op die grote onderwerpen kun je blijkbaar niet scoren. Liever roepen dat we veel meer blauw op straat moeten hebben en moeten investeren in de politie omdat ze het zo druk hebben met 'verwarde mensen', dan geld steken in de GGZ om te voorkomen dat je agenten in die situatie belanden.

Lang verhaal kort: het inperken van migratie gaat welgeteld 0 problemen oplossen. Want als je minder migratie hebt, heb je nog steeds een stikstofcrisis (hoi BBB), een woningtekort (hoi BBB), een niet te stoppen vergrijzing en capaciteitsgebrek in de zorg.

We willen allemaal dat asielzoekers 'gaan werken' in plaats van allerlei zaken gratis krijgen. Dus wat doen we? We stoppen ze in 'n kamp voor 6 maanden, geven ze ab-so-luut geen werkvergunning en gaan vervolgens lopen klagen als ze overlast veroorzaken. Bedenk je even wat jij zou doen als je 6 maanden lang min of meer opgesloten zit in 'n huis terwijl je wacht of je al dan niet mag blijven en je hebt geen reet te doen. Ze krijgen ook niet de mogelijkheid om bijv. Nederlands te leren, of een vak waarin wij ze als Nederland kunnen gebruiken. Het is gewoon een domme strategie, dat 'onaantrekkelijk maken'.

Maar goed, dat is VVD beleid. Dan de PVV. Al 24 jaar in het centrum van de oppositie. Waar Wilders dus heel goed in is, is het 'identificeren' van problemen. De oplossingen die hij aandroeg waren altijd onuitvoerbaar. Je ziet het nu al met het 'eigen risico afschaffen'. Pleit de beste man al jaren voor. Dat moest nu en direct. Komt ie aan de macht: "ja nee, kan niet". Joh, je meent het.

Waarom zou je in godusnaam stemmen op een man die problemen verkeerd identificeert, compleet onuitvoerbare oplossingen aandraagt voor de problemen die ie denkt te moeten oplossen en aan het eind van de rit heeft Jan Modaal er helemaal niks aan gehad. Want hij betaald nog steeds eigen risico, de huizenmarkt is nog steeds overspannen en ondertussen betaalt Nederland de een na de andere boete aan Europa vanwege het niet houden aan onze eigen gemaakte afspraken. Het worden zware tijden.

Gek genoeg zie ik liever Wilders dan Baudet. Ik zie ze liever allebei niet uiteraard. Wilders is berekenbaarder. Baudet is inderdaad knettergek. Diee heeft te hard pilletjes geslikt. Een levensgevaarlijke man.
Oneens. Baudet is een gek en dat heeft iedereen nu wel door. Die gaat nooit enige macht krijgen. Wilders is een sluwe, kundige politicus, met veel macht, en de potentie nog veel meer macht te krijgen, die die macht gebruikt om structureel de democratische instituties af te breken : rechtspraak, vrije pers, tweede kamer, cultuur. Dat is pas levensgevaarlijk.

Oneens. Baudet is een gek en dat heeft iedereen nu wel door. Die gaat nooit enige macht krijgen. Wilders is een sluwe, kundige politicus, met veel macht, en de potentie nog veel meer macht te krijgen, die die macht gebruikt om structureel de democratische instituties af te breken : rechtspraak, vrije pers, tweede kamer, cultuur. Dat is pas levensgevaarlijk.
Je hebt op zich helemaal gelijk, maar Baudet is wel het type dat heel populair is bij de jeugd - hij past met z'n leipe en onberekenbare gedrag heel goed bij de huidige 4chan/tiktok gen. En waar Wilders nog wel een bepaalde parlementaire binding heeft - hij zit er dan ook al z'n hele leven - is Baudet compleet losgezongen van elke realiteit. Hij is in z'n fantasieën ook gewelddadiger, zeker ook naar vrouwen.
Aan de andere kant, als je de toespraken van Wilders leest die hij heeft gehouden voor reactionaire joodse lobbyclubs ('Ik geef mijn bloed voor Jeruzalem')... Het zal elkaar niet veel ontlopen.

Ook een interessant discussiepunt. PVV-standpunt over verslaafdenzorg, ongetwijfeld geformuleerd door onze nieuwe minister van Volksgezondheid Fleur Agema.
En dit soort uitspraken doet het weer zo goed bij mensen die hier niets mee te maken hebben. Totaal onuitvoerbaar.
Zo triest dat dit soort mensen ons land moeten gaan leiden.
Sterker nog, schande!!

En dit soort uitspraken doet het weer zo goed bij mensen die hier niets mee te maken hebben. Totaal onuitvoerbaar.
Zo triest dat dit soort mensen ons land moeten gaan leiden.
Sterker nog, schande!!
Het is onuitvoerbaar, en criminaliseert verslaving. Typisch PVV: alles wat zwak en kwetsbaar is, verder naar beneden trappen. Want het gaat zo slecht met Jan Modaal.

Gatverdamme zeg. Dit zijn precies van die mensen die keihard oordelen over mentale problemen. Gewoon er vanaf blijven bij verslaving, gewoon lachen bij depressie en gewoon even rustig doen met ADHD

Dat gezegd hebbende, beetje advocaat van de duivel spelend: wonend in Rotterdam weet ik wel uit eerste hand hoe veel overlast verslaafden kunnen geven. Het blijft natuurlijk echt lastig hoe daar mee om te gaan.

In de Uil van Minerva tijd vond ik Baudet gevaarlijker en enger dan Wilders.

Tijdens en na corona draaide hij helemaal door, en heeft zichzelf onmogelijk gemaakt voor de meeste mensen.

Dus nu eens dat Wilders een groter gevaar is idd.

Gatverdamme zeg. Dit zijn precies van die mensen die keihard oordelen over mentale problemen. Gewoon er vanaf blijven bij verslaving, gewoon lachen bij depressie en gewoon even rustig doen met ADHD
Dat gezegd hebbende, beetje advocaat van de duivel spelend: wonend in Rotterdam weet ik wel uit eerste hand hoe veel overlast verslaafden kunnen geven. Het blijft natuurlijk echt lastig hoe daar mee om te gaan.
Heel heftig voor de omwonenden, de familie, vrienden en voor de verslaafde zelf. Hier moet je als samenleving voorzichtig mee om gaan. Die rare praktijken uit het bijlage lijstje van standpunten kunnen niet door de beugel.

Heel heftig voor de omwonenden, de familie, vrienden en voor de verslaafde zelf. Hier moet je als samenleving voorzichtig mee om gaan. Die rare praktijken uit het bijlage lijstje van standpunten kunnen niet door de beugel.
Als je de werkwijze van de PVV doorvoert komt er wel ruimte voor het afschaffen van de eigen bijdrage zonder verhogen van de premie. Dat dan weer wel...

Ze zorgen voor veel overlast, maar het beleid van mensen een cold turkey zonder enige vorm medicatie opsluiten is gewoon in hele mooie woorden vertellen dat je ze gaat martelen en er een hoop dood zullen gaan.

Terug
Bovenaan Onderaan