Binnenlandse Politiek

Daarnaast is het gewoon hemeltergend te noemen dat de PVV-fractie uitblinkt in absentie, wat dat betreft veel respect voor veel kleinere fracties die wel veel actiever zijn in de kamer

Voor hen zonder X, hier makkelijk terug te lezen

Laatst bewerkt:
Andersom net zo. Hoe harder de 1 roept dat de ander dom en kortzichtig is, hoe bozer de ander wordt. Ik vind dat politici moeten verbinden. Zelfs wanneer een ander wel schreeuwt.
Met extreem (fascistisch) rechts verbind je niet. Gewoon niet. Dat moet je net als onkruid gewoon uitroeien..

Best veel, per jaar extra een middelgrote stad erbij. Mijn pleidooi ging overigens niet over wie de schuld heeft, maar dat de balans zoek raakt. Migratie draagt daar zeker aan bij. Hoezeer iedereen op deze wereld ook een veilig onderkomen verdient. Nu denk ik overigens niet dat we dit landelijk op gaan lossen. Europees is al lastig genoeg. Ik heb de oplossing ook niet. Behalve dan Oekraïne te laten toetreden tot de NAVO.

Ik heb het over migranten, niet over asielzoekers. De asielzoekers zijn er slecht 21000 van de 250.000 migranten. Nog geen 10% en zij zijn de boeman en de fout. Het hele leugenverhaal van de PVV/NSC/VVD is gewoon te triest voor woorden. De grootste groep immigranten zijn EU inwoners, maar daar houden we wijzelijk onze bek over dicht. Zonder asielzoekers en dichte grenzen is Nederland gered. Vooral als je ook beseft dat ASML de komende 10 jaar nog minimaal 35000 migranten nodig heeft om de fabrieken open te houden.

Het wijzen naar de migranten als de groep die het probleem zijn, is gewoon fout en racistisch. Je kan niet doen alsof migratie niet mag en niet kan. Als Wilders met Omzigt, als tweelingbroers bruinhemden 5 jaar eerder aan de macht waren gekomen had ik dus moeten kiezen tussen mijn dochter en mijn vrouw, want ze zal binnenkort niet meer welkom zijn als de plannen van deze twee doorgaan.

Als Wilders met Omzigt, als tweelingbroers bruinhemden 5 jaar eerder aan de macht waren gekomen had ik dus moeten kiezen tussen mijn dochter en mijn vrouw, want ze zal binnenkort niet meer welkom zijn als de plannen van deze twee doorgaan.
Even niet lullig bedoeld maar je had ook kunnen kiezen om in de Fillipijnen te gaan wonen. Waarom moeten jullie in Nederland wonen? 🙈

Even niet lullig bedoeld maar je had ook kunnen kiezen om in de Fillipijnen te gaan wonen. Waarom moeten jullie in Nederland wonen? 🙈

2 simpele redenen:
  1. De moeder van mijn dochter woont in Europa, die moet ze ook kunnen zien op regelmatige basis.
  2. Mijn werk bevind zich op dit moment in Nederland, omdat mijn werkgever mij gevraagd heeft voor 3 jaar op het hoofdkantoor te komen werken.

Had ik reden 1 niet gehad, dan had ik nooit reden 2 geaccepteerd en was ik lekker internationaal blijven werken en mijn verlof op een mooi eiland op het strand in de filipijnen doorgebracht. :proost:

Met de meeste mensen gaat het ook goed. Niet met allemaal. Dat klopt. In mijn ogen ligt de oplossing voor die mensen op links. Maar ik weet zeker dat het met 80(?) procent van de PVV stemmers prima gaat.

Baudet is van hele andere orde dan Wilders. Baudet is gewoon gek. Wilders is berekenend.

Als instroom beperkten nu zijn belangrijkste punt was, kan ik best met je mee gaan. Maar dat is het niet. Zijn belangrijkste punt is een deel van onze landgenoten wegzetten als minderwaardig. Met jouw argument had je VVD of NSC moeten stemmen.

Dan moet je ook niet gaan stemmen. Je mag verwachten bij zo’n belangrijke plicht dat je je ook enigszins verdiept. En dan hoef je echt niet dagelijks debatten te volgen. Maar een krant lezen zou toch wel het minste zijn.
Met de meeste mensen gaat het ook goed. Niet met allemaal. Dat klopt. In mijn ogen ligt de oplossing voor die mensen op links. Maar ik weet zeker dat het met 80(?) procent van de PVV stemmers prima gaat.

Baudet is van hele andere orde dan Wilders. Baudet is gewoon gek. Wilders is berekenend.

Als instroom beperkten nu zijn belangrijkste punt was, kan ik best met je mee gaan. Maar dat is het niet. Zijn belangrijkste punt is een deel van onze landgenoten wegzetten als minderwaardig. Met jouw argument had je VVD of NSC moeten stemmen.

Dan moet je ook niet gaan stemmen. Je mag verwachten bij zo’n belangrijke plicht dat je je ook enigszins verdiept. En dan hoef je echt niet dagelijks debatten te volgen. Maar een krant lezen zou toch wel het minste zijn.

Dat doet me ook een beetje aan mijn werk denken. Vaak verwarren mensen “geen gelijk krijgen” met “zich niet gehoord voelen”.

Tot nu toe werkt dat niks van links niet, en het moddergooien wel.
Ik beschrijf bijvoorbeeld persona of wat ik hoor van mensen, ik had het er niet over dat instromen beperken het punt van wilders is.
Het stemmen op een racist, en het goedkeuren van het beleid van een racist is gewoon het accepteren van racisme en achterstellen van groepen mensen die al in Nederland woonachtig zijn.

Daarnaast is het argument, er zullen door de rechters en andere partijen wel stokjes gestoken worden dat dit niet kan plaats vinden, is natuurlijk ook een gevaarlijk argument. Je hebt gezien hoe diep van der plas en omzigt bukken als Wilders zegt dat ze moeten bukken voor zijn plezier.

Ik ga niet mijn energie steken in iemand die met zijn volle verstand kiest voor een racist. Dit heeft helemaal niets met vertrouwen in de politiek te maken, maar met puur domweg het steunen van racisme en tweedeling in de samenleving.

In dit artikel staan alle extreme uitspraken op een rij van Wilders. Als ik dit lees en ik hoor dat er iemand op stemt, omdat hij wil dat er minder mensen Nederland binnen komen of welke reden dan ook, dan snap ik deze mensen niet. Je stemt namelijk willens en wetens op de PVV en Wilders, waarmee je al zijn uitspraken goed keurt. Je kan het niet afdoen met, ik ben redelijk inclusief, maar ik stem wel op Wilders, degene die de Islam als achterlijk wegzet, met al zijn gelovigen, die de Marrokanen kapot wil maken, degene die pushbacks wil doen op migranten uit veilige landen en ga zo maar door. Ik zie een drek van racisme waar meer dan 2.5 miljoen mensen op gestemd hebben.
Dat zal allemaal best maar volgens mij ga je compleet voorbij aan mijn punten. Ik kan net zo goed mijn post herhalen

Ik ken iemand uit die kanten die PVV heeft gestemd maar volgens sommigen mag je daar niet mee om gaan hier, over inclusiviteit gesproken...
En straks op visite bij een familielid die pvv heeft gestemd dat gaat nog wat worden dan.

Laatst bewerkt:
Tja, in Amerika maakt de ene partij de stemmers wijs dat het land in communisme vervalt als ze op de andere partij stemmen. Hier zie je dergelijk gezwets ook, en kennelijk trapt een deel vd bevolking er op in.
Beide kanten vinden elkaars geroep gezwets.
De ene heeft over comm de ander over fasc en zo gaat het over en weer met het strooien van ideeën, visies, doemscenario's. Beiden vinden ze dat ze gelijk hebben. Maar een spiegel voorhouden is moeilijk.
Dus het probleem is neit de migrant, maar de witneus die erop los neukt.
Wat is een witneus volgens jou?

Ik zal iets schrijven over de filosofische achtergrond. Eén deelgebied van de filosofie betreft de politiek; het wordt - noem het beestje bij de naam - 'politieke filosofie' genoemd.
De politieke filosofie is zeker na WOII en de opkomst van het fascisme zeer bepaald door de vraag hoe dit zo kon komen.
Deze post legt uit en dat is goed.

Politieke filosofie is er altijd geweest van Socrates tot Confucius tot aan de filosofie waar je voor gestudeerd hebt?
Blijkbaar zijn moderne, westerse samenlevingen vatbaar voor deze ideologie. Eén van de grootste filosofen is ongetwijfeld Hannah Arendt, en haar 'the origins of totalitarianism'. Veel van wat ik schrijf, is beslist daardoor geïnspireerd.
Ik zou ten eerste willen zeggen dat filosofie niet alleen een soort neutrale, beschouwende discipline is.
Dat blijkt, zo zijn er tegengestelde stromingen. Een filosoof kan vanuit allerlei stromingen komen.
Filosofen zijn betrokken op de wereld, hebben daar gedachten, oordelen en emotie over. Natuurlijk, door te argumenteren kan daar diepte in onstaan, maar dat doet niets af aan de betrokkenheid.
Oke
Ik denk dat het fascisme wel de diepste emoties oproept bij filosofen, het 'dit nooit meer' van net na WOII zit er diep in.
De w2 was een verschrikkelijk dieptepunt in onze geschiedenis niet eens zo heel lang geleden, volkomen eens met het nooit meer.
Dat heeft niks te maken met links of rechts, overigens. Arendt was niet uitgesproken links, en in veel opvattingen zelfs uitgesproken conservatief. Maar over één ding was ze duidelijk: fascisme is zo uitzonderlijk gevaarlijk, omdat het 'werkt als een schimmel'. Het plant zich razendsnel voort over een grote oppervlakte, het besmet onze taal, en ons perspectief op de wereld. Alles wat we krom vonden, is opeens recht. Feiten zijn niet meer belangrijk. Het is precies wat we nu zien gebeuren; een minister die spreekt over omvolking, een ander die de huiidge abrupte klimaatverandering ziet als een 'natuurlijk verschijnsel'... ZIe je? Dit valt buiten de normale 'links-rechts'-discussie. Dit is een dymaniek op zichzelf, bijna een betovering, een fantasie. En het gaat zo snel, omdat het mensen een soort wrekende almacht geeft. Niemand staat je iets in de weg, en wreek jezelf.
"Feiten zijn niet meer belangrijk." Dit zullen ze van de andere kant misschien ook over extreem links zeggen, dingen in een andere jas gestoken.
Daarom bekijk ik dit vanuit 1 visie. Er zijn vele politieke stromingen, van sociaal-democratie tot libertarisme, en overal zit wel wat in. Er zijn VVD'ers die ik sympatiek en goed vind, omdat ik hou van het liberale gedachtengoed. In de kern trekt vrijheid mij zelfs meer aan dan gelijkheid; krijg snel kriebels als ik met SP ers praat. Eigenlijk ben ik helemaal niet zo helder in mijn politieke voorkeur.
Een eerlijk stuk over jezelf. Misschien is politiek zelf niet altijd zo helder omdat er telkens dingen veranderen.
Dat was al duidelijk toch? Dat kiezers de flanken opzoeken. Vergeet niet dat de pvv door niet pvv stemmers echt gehaat wordt. En zoals eerder aangegeven zijn er groeperingen op links nu die ook in actie gaan komen. Dat heeft rechts veroorzaakt en dat zal steeds meer zichtbaar gaan worden. Hun speelkwartier is voorbij. Al zitten ze blijkbaar nog in de ontkenningsfase
Dat roep je zo ontzettend vaak dat er iets ergs gaat gebeuren in Nederland. Waar haal je dat vandaan?

Dat zal allemaal best maar volgens mij ga je compleet voorbij aan mijn punten. Ik kan net zo goed mijn post herhalen

Nee ik ga er niet aan voorbij. Het linken van problemen aan een groep asielzoekers, die ook nog eens miniem zijn ivm de grote groep migranten is vals, laaghartig en laf. Het proberen te begrijpen en het naar mijn mening deels goedpraten vind ik gevaarlijk.

Ik ken iemand uit die kanten die PVV heeft gestemd maar volgens sommigen mag je daar niet mee om gaan hier, over inclusiviteit gesproken...
En straks op visite bij een familielid die pvv heeft gestemd dat gaat nog wat worden dan.

Verbaasd me niet eens. Marcos was een ijzeren dictator en zijn zoon zit nu in de pluche. Die laatste is wel echt anders dan zijn vader. Maar een groot deel van de filipijnen stemt aardig extreem en heeft een hang naar het verleden door nu zijn zoon te kiezen.,

Deze post legt uit en dat is goed.

Politieke filosofie is er altijd geweest van Socrates tot Confucius tot aan de filosofie waar je voor gestudeerd hebt?

Dat blijkt, zo zijn er tegengestelde stromingen. Een filosoof kan vanuit allerlei stromingen komen.

Oke

De w2 was een verschrikkelijk dieptepunt in onze geschiedenis niet eens zo heel lang geleden, volkomen eens met het nooit meer.

"Feiten zijn niet meer belangrijk." Dit zullen ze van de andere kant misschien ook over extreem links zeggen, dingen in een andere jas gestoken.

Een eerlijk stuk over jezelf. Misschien is politiek zelf niet altijd zo helder omdat er telkens dingen veranderen.

Dat roep je zo ontzettend vaak dat er iets ergs gaat gebeuren in Nederland. Waar haal je dat vandaan?
Sociale media waaronder Facebook. Er zijn wat 'groeperingen ' aan het samenklonteren die op z'n zachtst gezegd niet zoveel in de Pvv zien.

Nee ik ga er niet aan voorbij. Het linken van problemen aan een groep asielzoekers, die ook nog eens miniem zijn ivm de grote groep migranten is vals, laaghartig en laf.
Waar de fack heb jij het over ik spreek nergens daarover, lekker frame dit.
Je mag kritiek geven op wat ik zeg, niet op wat jij denkt dat ik zeg maar dit slaat nergens op.
Het proberen te begrijpen en het naar mijn mening deels goedpraten vind ik gevaarlijk.
Je leest weer niet goed. Proberen te begrijpen is voorkomen. Door wederzijds begrip creeer je vertrouwen, door vertrouwen kun je in discussie gaan en mogelijk een ander op andere gedachten brengen.
In het boek moordenaars en hun motieven gaat het bijvoorbeeld ook over dingen leren te begrijpen, zonder inzicht in problemen of gewoon gesprekken heb je ook geen oplossingen denk ik. Mensen proberen te begrijpen lijkt mij prima.
Je normaliseert het zelf om iedere pvv stemmer een racist te noemen, dit zijn enorm veel mensen en ik geloof dat niet. Kan je wel met je goedpraten komen als discussie doder maar je praat dat zelf goed.

Welke dan, op het nieuws hoor je er niet over?
Er is bij een vandaag een tijdje geleden aandacht aan besteedt toen het ging over de universiteiten pro Palestina acties, dat er allerlei groepen samenkomen. Antifa voorop en als ik het allemaal goed begreep blijft het niet bij dit soort acties ook. Xr zit erbij, milieu activisten etc. Afijn, je kan het denk ik zelf ook wel invullen. Groen Links heeft trouwens ook een heel activistische tak en Klaver is niet degene die dat gaat tegenhouden ben ik bang.. maargoed, het is een oorzaak gevolg ding. Daarom mijn stelling dat dit het gevolg is van de opkomst van extreem rechts. En dat is vrij logisch ook en misschien wel nodig. We gaan het zien..

Er is bij een vandaag een tijdje geleden aandacht aan besteedt toen het ging over de universiteiten pro Palestina acties, dat er allerlei groepen samenkomen.
Ja dat groepen samenkomen zien we in het nieuws.
Antifa voorop en als ik het allemaal goed begreep blijft het niet bij dit soort acties ook.
Nou ik vind het vaag klinken hoor, dat het niet bij dit soort acties blijft.
Xr zit erbij, milieu activisten etc. Afijn, je kan het denk ik zelf ook wel invullen. Groen Links heeft trouwens ook een heel activistische tak en Klaver is niet degene die dat gaat tegenhouden ben ik bang.. maargoed, het is een oorzaak gevolg ding. Daarom mijn stelling dat dit het gevolg is van de opkomst van extreem rechts. En dat is vrij logisch ook en misschien wel nodig. We gaan het zien..
Weer een Nostradamus.
Ik kan het niet invullen, want wat zou Klaver moeten tegenhouden joh?
Een volks oorlog daar zit niemand op te wachten.

Ja dat groepen samenkomen zien we in het nieuws.

Nou ik vind het vaag klinken hoor, dat het niet bij dit soort acties blijft.

Weer een Nostradamus.
Ik kan het niet invullen, want wat zou Klaver moeten tegenhouden joh?
Een volks oorlog daar zit niemand op te wachten.
Volksoorlog? Dat woord heeft niemand gebruikt toch?
Misschien meer iets zoals dit vandaag?

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan