Beleggen & Investeren

GME sloot gisteren rond 225, staat in mijn app nu op 328 (maar de markt is nog lang niet open?) maar als ik de huidige koersinfo check handelt ie op ongeveer 170 in de premarket. Deze kan ik even niet volgen.
Haha, herkenbaar. Technische storing bij Girootje (of gebruik je een andere app?). Hoogstwaarschijnlijk een storing en vertragingen van de US-koersen in elk geval. Beter om voor actuele koersen op nasdaq.com te kijken oid.
 
Er kan gewoon gehandeld worden, pre-market en after-market. Maar niet door particulieren, alleen door de grote partijen.

Dat snap ik, maar dat AH en PM handelen doet normaliter niets met de prijs van mijn aandeel totdat de markt officieel weer opent. Het is al gek dat ie op een ander bedrag staat dan waar hij gisteren op sloot en dan is het nog gekker dat het ongeveer 100% scheelt met de huidige premarket prijs. :maniac:

Ik zal Brainz volgen in zijn uitleg van een technische storing. ;)
 
GME aandeel neemt een duikvlucht staat overal, maar volgens mij ligt het kopen voor retail investors nog steeds aan banden maar mogen de hedge funds er wel vrij in handelen en doet dat tegen steeds langere prijzen om de koers te drukken. Dan is die duikvlucht niet heel gek. :maniac:

Mocht iemand meer nuance hebben, dan hou ik me aanbevolen.

Edit: de SEC en AFM gaan de handel en wandel van de brokers onderzoeken.
 
Laatst bewerkt:
Is er iemand met de reddit forum/link waar dit allemaal mee begon ? Is vast nuttig om te volgen mocht er weer zo'n storm komen om mee te doen 😏
 
Is er iemand met de reddit forum/link waar dit allemaal mee begon ? Is vast nuttig om te volgen mocht er weer zo'n storm komen om mee te doen 😏

Brandt je vingers niet. Veel GME players zijn een vermogen kwijt.
 
Is gewoon leuk om te volgen, mocht er weer iets komen en je bent er vroeg bij dan kan het haast niet mis gaan :cool:
 
Tja, achteraf altijd makkelijk lullen. Lees zijn eerste posts maar terug, toen verklaarde iedereen hem voor gek.
 
De kudde heeft nu gezien en geleerd dat zo'n massa aanpak kan werken, dus als er een ronde 2 komt zal de animo velen malen groter zijn waardoor het nog sneller en makkelijker werkt.
 
Wat denken we van de cryptocurrency Litecoin? Ik heb daar voor een paar euro wat van gekregen gisteren, en ben benieuwd wat jullie ervan denken.

Heb er zelf heel weinig verstand van :D
 
De kudde heeft nu gezien en geleerd dat zo'n massa aanpak kan werken, dus als er een ronde 2 komt zal de animo velen malen groter zijn waardoor het nog sneller en makkelijker werkt.
Ik zou zeggen zoek een aandeel, post wat op reddit en begin dr maar mee.
 
Ik hoef de kar niet te trekken, ik speel graag de meeloper en profiteer mee een beetje
No offense maar ik denk dat het lucratiever is als je je wat meer in aandelen verdiept voordat je dit soort hypes opzoekt in de hoop op een quick buck.
 
No offense maar ik denk dat het lucratiever is als je je wat meer in aandelen verdiept voordat je dit soort hypes opzoekt in de hoop op een quick buck.

Al mijn geld die ik heb zit in beheerd beleggen, wat meeeeer dan goed loopt al jaren lang. Van de winst daar haal ik geld af en daar mee speel en sprokkel ik wat bij via Etoro als bonus. Zo ook met BTC en nu beetje experimenteren met nieuwe trends aka Redditstyle. Al gaat het 200% mis heeft het me nog niks gekost, al haal ik 80 euro winst vind ik het ook mooi. Spelenderwijs leren en soms gokken
 
De kudde heeft nu gezien en geleerd dat zo'n massa aanpak kan werken, dus als er een ronde 2 komt zal de animo velen malen groter zijn waardoor het nog sneller en makkelijker werkt.
De shorters hebben dit ook gezien en passen hun strategie hopelijk enigszins aan. Niet meer zulke enorme shortposities innemen vanwege het gevaar van een opstand.
 
Wat denken we van de cryptocurrency Litecoin? Ik heb daar voor een paar euro wat van gekregen gisteren, en ben benieuwd wat jullie ervan denken.

Heb er zelf heel weinig verstand van :D

Ben toevallig vorige week ook begonnen met wat investeren in cryptos. Heb ook een paar euro in Litecoin zitten. Komt over als een vrije stabiele crypto, die in de toekomst best een leuke uitschieter kan krijgen. Mijn tip, lees jezelf zoveel mogelijk in in dit soort coins (vooral als je er veel geld tegenaan gooit). Val niet te snel voor wat andere mensen massaal roepen en zoek goede bronnen (ik kijk nu veel op de Cryptocurrency Reddit, de mensen die hier posten zijn vaak goed geïnformeerd en weten waar ze over praten).
 
Al mijn geld die ik heb zit in beheerd beleggen, wat meeeeer dan goed loopt al jaren lang
Dit is nog niet per se een argument. Bijna iedereen met geld in aandelen heeft de afgelopen jaren geprofiteerd, of je moet iets extreem onverstandigs hebben gedaan op micro-niveau (individuele bedrijven die niet presteren). QE (lage rentes), FED/ECB-beleid, een losgekoppelde financiële economie van de reële economie en hoge spaarquotes in verhouding tot consumptieve uitgaven zijn daarbij de drivers geweest, zelden "skill" van de individuele belegger. De beurs was ooit een plek waar men bedrijven waardeerde en risico's werden ingeprijsd, maar dat is al een tijdje niet meer zo. Steeds meer macro gedreven. En er is geen enkele reden om aan te nemen dat, wanneer je op dezelfde wijze doorgaat, diezelfde macro-factoren niet kunnen zorgen voor net zo grote verliezen (als de rente morgen met ook maar 1-2% omhoog gaat kan dit topic bijvoorbeeld al even begraven worden, ongeacht de holle adviezen van de bank/beleggingsmeneer die er altijd van uit zal gaan dat de wereld blijft zoals die is).

Dus het argument blijf staan dat je je hoe dan ook beter zelf in zaken kunt verdiepen zonder in de illusie te leven dat beleggingsrendementen van de afgelopen paar jaar een reflectie zijn van intrinsieke kennis van de bank/beleggingsmeneer (-:

Ook "speelgeld" en "leergeld" is beter besteed wanneer je je eerst in zaken verdiept, toch? Ik heb ook een gokje gewaagd met de WSB-hype, maar niet zonder de ins en outs van short selling en hedgefunds te onderzoeken en te kijken wat voor posities die hedgefunds in hadden genomen, bijvoorbeeld. Zal eerlijk bekennen dat ik zelfs na het lezen van ik weet niet hoeveel research uiteindelijk netto "slechts" 6% heb overgehouden aan het hele circus, alvorens uit te checken en een klein stukje in de aandelen te laten als pure gok. Verre van de droom-rendementen die om de haverklap worden verkondigd op WSB dus. 6% is in de huidige tijd heel veel, maar natuurlijk helemaal nada vergeleken met het specifiek genomen risico in dit geval. Voor risico gecorrigeerd gewoon een armoedig negatief resultaat dus. Wel een plezierig stukje geschiedenis.

Nieuwsartikelen kunnen hoogstens zorgen voor extra context, maar ook dat gaat zelden de diepte in. En op het WSB-forum moet je al helemaal niet zijn voor diepte of context. Daar maakt men al een hoop bombarie wanneer meer dan 100% van het uitstaande volume van een aandeel wordt geshort, terwijl er eigenlijk niet zo veel geks aan is. (Behalve het feit dat het gek is dat het toegestaan is qua regelgeving, maar dat is weer een ander verhaal.) Zou vooral meer lezen dan alleen de fabels op WSB...Het is allemaal een kleine moeite en iedereen kan het - je hebt slechts een laptop en wifi nodig.

Dus een goed bedoelde tip: maak de beleving van je gokjes en speeltjes leuker maar vooral zinvoller door te zorgen dat je in elk geval de fundamentele context/kennis hebt die ervoor zorgen dat de gokjes die je neemt in elk geval ergens op gebaseerd zijn en ga zeker niet af op Reddit/WSB, wat vol zit met posts vol wishful thinking en eenzijdige informatie om de hypes te rechtvaardigen. (Ook al is het bijzonder vermakelijk!) Net als een Unibetje bijvoorbeeld; als ik Promes of Alvarez in de basis zie staan en mijn voetbalkennis me vertelt dat er een grote kans is dat het middenveld gaat zorgen voor zand in de motor, kan ik een betje op een gelijkspel prima verantwoorden, ook al win je 9 vd 10x alsnog :geek:
 
Terug
Bovenaan Onderaan