Eenhoorn gunt Feijenoord een gratis Arne Slot.
Ik denk dat ook meespeelt dat ze zichzelf sportief verder achten dan Feyenoord. Beetje alsof je vriendin flirt met een lelijkere vent dan jijzelf. Als het Ajax was geweest (of Brad Pitt) had een wellicht een ander staartje gekregen. Wellicht ook omdat ze weten dat Ajax wel wat zakgeld heeft liggen.
 
Ik vind het gelul van AZ.
'We willen een trainer die volledig gefocused is op AZ'.
Ontslaan ze ook hun trainer als zn vrouw in t ziekenhuis ligt?

De resultaten zijn na die gelijke spelen gewoon prim. Het voetbal is gewoon goed tot zeer goed. En een belangrijke week is in aankomst.
Dan ga je niet als directie de op de pik getrapte zielepoot spelen.
Tenzij er meer speelt waar we niks van weten, vind ik dit een ontzettend domme actie.

Dat Slot met n andere club praat over komend seizoen, na een contractperiode (laatste jaar contract toch?), is hem goed recht.
Mocht die info niet kloppen, en loopt zn contract door, dan hadden zowel feyenoord als slot dit anders moeten doen. Maar dan nog vind ik de reden die AZ opgeeft echt gelul.
 
Ik vind het gelul van AZ.
'We willen een trainer die volledig gefocused is op AZ'.
Ontslaan ze ook hun trainer als zn vrouw in t ziekenhuis ligt?

De resultaten zijn na die gelijke spelen gewoon prim. Het voetbal is gewoon goed tot zeer goed. En een belangrijke week is in aankomst.
Dan ga je niet als directie de op de pik getrapte zielepoot spelen.
Tenzij er meer speelt waar we niks van weten, vind ik dit een ontzettend domme actie.

Dat Slot met n andere club praat over komend seizoen, na een contractperiode (laatste jaar contract toch?), is hem goed recht.
Mocht die info niet kloppen, en loopt zn contract door, dan hadden zowel feyenoord als slot dit anders moeten doen. Maar dan nog vind ik de reden die AZ opgeeft echt gelul.
Een klein beetje prestige zal wel meespelen idd. ;)
 
Of Dick. Maar vroegtijdig naar buiten brengen zorgt gewoon voor onrust.
Het is ook een heel lange periode tot mei om dan met die groep te blijven werken. De focus zou dan vanaf alleen maar op de prestaties van de club komen te liggen omdat bij ieder verliespunt dit onderwerp naar voren zou worden gebracht. Iedere persconferentie gaat dan over Slot en Feyenoord dan over AZ. En dat ook maanden lang. Daar zit je als club dan ook niet op te wachten.
 
Ik vind het gelul van AZ.
'We willen een trainer die volledig gefocused is op AZ'.
Ontslaan ze ook hun trainer als zn vrouw in t ziekenhuis ligt?

De resultaten zijn na die gelijke spelen gewoon prim. Het voetbal is gewoon goed tot zeer goed. En een belangrijke week is in aankomst.
Dan ga je niet als directie de op de pik getrapte zielepoot spelen.
Tenzij er meer speelt waar we niks van weten, vind ik dit een ontzettend domme actie.

Dat Slot met n andere club praat over komend seizoen, na een contractperiode (laatste jaar contract toch?), is hem goed recht.
Mocht die info niet kloppen, en loopt zn contract door, dan hadden zowel feyenoord als slot dit anders moeten doen. Maar dan nog vind ik de reden die AZ opgeeft echt gelul.
Wat een onzin. Het gaat om twee clubs en een trainer die nu al zit te onderhandelen met een nieuwe club terwijl AZ aan alle fronten mee moet doen. Dit is geen geen privé iets. Daar zou iedereen begrip voor hebben. Lekker makkelijk om te zeggen dat de leiding van een club met ambities maar maanden lang een verhaal in de media moet aanhoren over hun trainer, als ze hier niets tegen zouden doen. Het is pas december en pas vanaf juni zou hij beginnen bij zijn nieuwe club. Bovendien had hij dit met de club die hem alle kansen heeft gegeven en gegund, moeten bespreken. Ik zou het als supporter heel raar vinden als de trainer in november al zit te onderhandelen over het nieuwe seizoen. AZ handelt hier als een club met focus en ambities.
 
Wat een onzin. Het gaat om twee clubs en een trainer die nu al zit te onderhandelen met een nieuwe club terwijl AZ aan alle fronten mee moet doen. Dit is geen geen privé iets. Daar zou iedereen begrip voor hebben. Lekker makkelijk om te zeggen dat de leiding van een club met ambities maar maanden lang een verhaal in de media moet aanhoren over hun trainer, als ze hier niets tegen zouden doen. Het is pas december en pas vanaf juni zou hij beginnen bij zijn nieuwe club. Bovendien had hij dit met de club die hem alle kansen heeft gegeven en gegund, moeten bespreken. Ik zou het als supporter heel raar vinden als de trainer in november al zit te onderhandelen over het nieuwe seizoen. AZ handelt hier als een club met focus en ambities.
Om dan te zien dat een ander er met je baan vandoor gaat?
Niks geks aan om in november gesprekken te hebben. Zeker niet als je contract af gaat lopen.
Dan kan t wel netjes zijn om het te melden, maar verboden lijkt t me niet?

Tuurlijk was mn privé voorbeeld van n andere orde. Dat sloeg op de teksten die AZ nu naar buiten brengt. Die vind ik echt gelul.

Maar belangrijkste vind ik dat de directie zichzelf groter maakt dan de club, want AZ is er echt totaal niet mee gediend om op dit moment Slot te ontslaan. En mss doet Slot dat ook, zich groter maken dan de club. Maar hij levert wel op dit moment.
 
Laten we het eens anders stellen. Hoe zou jij reageren als je ineens leest dat Schmidt halverwege het seizoen in een cruciale fase gesprekken heeft met Ajax of Feyenoord? Zonder dat met de directie te bespreken. Dan mogen ze hem van mij ook wegsturen.

Misschien is het een principie kwestie, maar zulke dingen doe je niet.
 
Mocht Wim Jonk willen zou dat voor mij echt een no-brainer zijn, zou perfect bij AZ passen met zijn filosofie.

Ik heb bij Cocu, van Bronckhorst en in mindere mate van Bommel nooit echt een duidelijke visie/filosofie/speelstijl gezien.
 
AZ heeft Slot blijkbaar per direct ontslagen:


Lekker dan, zo net voor die belangrijke wedstrijd
hahaha, AZ is gewoon beledigd dat Slot Feyenoord als een stap omhoog ziet. Napoleon complex.
 
Ik vind het gelul van AZ.
'We willen een trainer die volledig gefocused is op AZ'.
Ontslaan ze ook hun trainer als zn vrouw in t ziekenhuis ligt?

De resultaten zijn na die gelijke spelen gewoon prim. Het voetbal is gewoon goed tot zeer goed. En een belangrijke week is in aankomst.
Dan ga je niet als directie de op de pik getrapte zielepoot spelen.
Tenzij er meer speelt waar we niks van weten, vind ik dit een ontzettend domme actie.

Dat Slot met n andere club praat over komend seizoen, na een contractperiode (laatste jaar contract toch?), is hem goed recht.
Mocht die info niet kloppen, en loopt zn contract door, dan hadden zowel feyenoord als slot dit anders moeten doen. Maar dan nog vind ik de reden die AZ opgeeft echt gelul.
Helemaal eens. De man die je vorig jaar gelijke tred laat houden met Ajax, in een poule met Napoli en Real Sociedad keurig meedraait en goed voetbal speelt laat je nu vallen omdat hij zo succesvol is en aandacht heeft. AZ vind Slot dus niet professioneel genoeg om zijn werk uit te voeren. Als ik over 'n half jaar een nieuwe baan krijg ga ik echt niet duimendraaien bij mn huidige baan hoor. Gewoon omdat dat nog mn huidige werkgever is en mijn salaris betaalt en ik verantwoordelijk genoeg ben om er dan 100% voor te gaan.

Er waren/zijn 0 signalen dat Slot 'zijn hoofd er niet bij had'. Echt helemaal niks. Diep trieste en volkomen overtrokken reactie.
 
Laten we het eens anders stellen. Hoe zou jij reageren als je ineens leest dat Schmidt halverwege het seizoen in een cruciale fase gesprekken heeft met Ajax of Feyenoord? Zonder dat met de directie te bespreken. Dan mogen ze hem van mij ook wegsturen.

Misschien is het een principie kwestie, maar zulke dingen doe je niet.

Als zijn contract afloopt én hij zou meer dan goed presteren, dan zou ik hem per direct ontslaan dom vinden.

Ik zou het wel een lul vinden, dat wel natuurlijk. Iedereen die met die :SC: praat. Maar das logisch *slis*
 
Maar waarom zou je überhaupt als Slot zijnde van AZ naar Feyenoord willen? Ik vind dat echt niet logisch.
Dat is het ook niet. Hij loopt een groot risico dat hij bij Feyenoord hetzelfde eindigt als Jaap Stam.
Feyenoord heeft geen geld voor versterkingen en als het even tegenzit ligt je hoofd daar op een hakblok.
 
Leuk om te zien dat Max Huijberts en die directeur hun ambitie en lef meteen laten gelden. Zij laten zich als kleine club niet piepelen door een beunhaas en een gevallen topclub. AZ is itt tot die gevallen topclub, wel een club met het juiste beleid en een goede en zeer professionele organisatie. Zowel hun verkoop- als aankoopbeleid is een voorbeeld voor veel grotere clubs. Om maar te zwijgen over hun jeugdopleiding en doorstroom van de jeugd naar het Eerste. Zo meteen hebben ze een goede trainer die past bij het beleid en de visie van de club. Zij tonen lef en vastberadenheid door die naïeveling Slot die dacht alles geheim te kunnen houden, meteen op straat te zetten.
 
Leuk om te zien dat Max Huijberts en die directeur hun ambitie en lef meteen laten gelden. Zij laten zich als kleine club niet piepelen door een beunhaas en een gevallen topclub. AZ is itt tot die gevallen topclub, wel een club met het juiste beleid en een goede en zeer professionele organisatie. Zowel hun verkoop- als aankoopbeleid is een voorbeeld voor veel grotere clubs. Om maar te zwijgen over hun jeugdopleiding en doorstroom van de jeugd naar het Eerste. Zo meteen hebben ze een goede trainer die past bij het beleid en de visie van de club. Zij tonen lef en vastberadenheid door die naïeveling Slot die dacht alles geheim te kunnen houden, meteen op straat te zetten.
Als donderdag Rijeka wint van AZ, dan weet ik niet of die principiële houding nog steeds geapprecieerd wordt.

Over het algemene beleid heb je uiteraard gelijk. Inspiratie voor de grote clubs. AZ doet het gewoon erg goed.


Maar in mijn optiek had AZ in de winterstop moeten evalueren met Slot. En niet nu al vlak voor de belangrijkste wedstrijd van het seizoen een steen in het water gooien.
 
Als donderdag Rijeka wint van AZ, dan weet ik niet of die principiële houding nog steeds geapprecieerd wordt.

Over het algemene beleid heb je uiteraard gelijk. Inspiratie voor de grote clubs. AZ doet het gewoon erg goed.


Maar in mijn optiek had AZ in de winterstop moeten evalueren met Slot. En niet nu al vlak voor de belangrijkste wedstrijd van het seizoen een steen in het water gooien.
Kan idd zo zijn dat ze uitgeschakeld worden maar dat zou met Slot als trainer ook zijn geweest. Volgens mij zijn ze daarbij ook nog afhankelijk van het resultaat tussen Sociedad en Napoli.
 
Als donderdag Rijeka wint van AZ, dan weet ik niet of die principiële houding nog steeds geapprecieerd wordt.

Over het algemene beleid heb je uiteraard gelijk. Inspiratie voor de grote clubs. AZ doet het gewoon erg goed.


Maar in mijn optiek had AZ in de winterstop moeten evalueren met Slot. En niet nu al vlak voor de belangrijkste wedstrijd van het seizoen een steen in het water gooien.
Dit vooral. Dat de leiding van AZ niet blij is kan ik me best voorstellen. Maar hoe is AZ erbij gebaat om een week voor je Europese overwintering veilig kan stellen je coach eruit te gooien onder het mom van 'Volle focus op AZ'? Dit heeft toch een mega impact op de spelersgroep? Hier bereik je juist het tegenovergestelde mee.
Had er een weekje mee gewacht (de winterstop is ook maar anderhalve week) en dan had je als club tijd genoeg om de rust weer te vinden zonder super belangrijke wedstrijden.
Ik snap er he-le-maal niks van.

Kan idd zo zijn dat ze uitgeschakeld worden maar dat zou met Slot als trainer ook zijn geweest. Volgens mij zijn ze daarbij ook nog afhankelijk van het resultaat tussen Sociedad en Napoli.
Als ze donderdag winnen bij Rijeka zijn ze gegarandeerd door.
 
Laten we het eens anders stellen. Hoe zou jij reageren als je ineens leest dat Schmidt halverwege het seizoen in een cruciale fase gesprekken heeft met Ajax of Feyenoord? Zonder dat met de directie te bespreken. Dan mogen ze hem van mij ook wegsturen.

Misschien is het een principie kwestie, maar zulke dingen doe je niet.
Eens, dit is gewoon not done. Wat mij betreft is dan de werksituatie onhoudbaar..
 
Kan idd zo zijn dat ze uitgeschakeld worden maar dat zou met Slot als trainer ook zijn geweest. Volgens mij zijn ze daarbij ook nog afhankelijk van het resultaat tussen Sociedad en Napoli.
Volgens mij is AZ direct geplaatst als ze winnen, want napoli sociedad en az staan op 8 punten toch?

*zie dat napoli op 10 staat. Alsnog wel een een goede uitgangspositie bij winst op Reijka, want az en napoli staan beide op +3 doelsaldo. Dus bij winst gewoon door.
 
Terug
Bovenaan Onderaan