Gelukkig alleen materiële en financiële schade en geen doden of gewonden maar wel zwaar klote dit voor AZ.
Een club die toch gewoon heel goed geleid wordt zou hierdoor weleens 2 of 3 stappen terug gegooid kunnen worden.
Hoezo? Lijkt mij verzekeringswerk of n claim bij diegene die de constructie heeft doorgerekend. Zo extreem was het weer nl niet vandaag.

Overigens helemaal eensnmet de 1e zin. Tijdena n wedstrijd had dit geresulteerd in een voor NLse begrippen grote ramp.
 
Klopt maar kan me voorstellen dat de verzekering alles eerst uit gaat zoeken voor er uitgekeerd gaat worden. Dat doen ze al bij veel kleinere schades.

In de tussentijd moet het wel al hersteld moeten worden dus dat zal dan door AZ zelf voorgeschoten moeten worden.
Daarbij zal tot het hersteld is een deel van de tribune dicht zijn wat ook geld kost.
 
Zo extreem was het weer nl niet vandaag.
In Noord-Holland ging het er vrij onstuimig aan toe met zware windstoten. Niet extreem, nee, maar wel stormachtig.

Daarnaast vermoed ik dat de zonnepanelen hier wel eens een rol in kunnen hebben gehad. Deze liggen er pas een paar jaar op. Mogelijk is het een en ander niet goed doorgerekend?
 
In Noord-Holland ging het er vrij onstuimig aan toe met zware windstoten. Niet extreem, nee, maar wel stormachtig.

Daarnaast vermoed ik dat de zonnepanelen hier wel eens een rol in kunnen hebben gehad. Deze liggen er pas een paar jaar op. Mogelijk is het een en ander niet goed doorgerekend?
Zat ik opk al aan te denken. Maar dan nog, de constructie moet ook op windbelasting bij de aanwezigheid van eennpakket sneeuw worden doorgerekend. Een zwaardere situatie dan vanmiddag zogezegd. Misschien een slechte las, een verroeste bout. Al met al beroerd voor die club.
 
Hoezo? Lijkt mij verzekeringswerk of n claim bij diegene die de constructie heeft doorgerekend. Zo extreem was het weer nl niet vandaag.

Overigens helemaal eensnmet de 1e zin. Tijdena n wedstrijd had dit geresulteerd in een voor NLse begrippen grote ramp.

Inderdaad gelukkig niet tijdens een wedstrijd gebeurd.:fear:
 
Ik vind het wel jammer, AZ begon het seizoen goed, en ook Europees zie ik ze verder komen. Alles ging bij AZ eigenlijk van een leien dakje. En nu is er een kapotte dakje. Ik hoop voor hun dat dit geen sportieve gevolgen heeft.
 
Waar gaan ze in de tussentijd de thuiswedstrijden spelen? Sommigen zeggen Telstar, maar dat lijkt me een veel te kleine capaciteit. De Arena lijkt qua veldbelasting niet haalbaar. Bij vervelende gelegenheden als deze lijkt mij dat het Olympisch Stadion in Amsterdam toch een uitkomst moet kunnen bieden? Waarom niet wat geld investeren zodat alle faciliteiten aanwezig zijn voor een waardig onderkomen, net zoals Wembley eenzelfde status heeft in Engeland? Moet makkelijk kunnen, en het stadion biedt plek aan minstens 22500 mensen.
 
Ik lees nu al berichten dat de constructie te licht is. Vreemd genoeg voelde deze professor zich niet geroepen de AZ fans te beschermen en heeft hij die informatie gewoon voor zich gehouden. Moeten ze die mensen niet vervolgen?
 
Ik lees nu al berichten dat de constructie te licht is. Vreemd genoeg voelde deze professor zich niet geroepen de AZ fans te beschermen en heeft hij die informatie gewoon voor zich gehouden. Moeten ze die mensen niet vervolgen?
Wie roept dat? Iemand die niet betrokken is bij de bouw kent de constructie niet en kan zulks dus niet hard maken. Iemand die bij de bouw betrokken was en dit weet kan volgens mij beter zwijgen?

Zie nu inderdaad wat op het AD
Dit bevreemd mij wel:
De constructie voldeed niet aan de eisen van het bouwbesluit en niet aan de eisen van de brandveiligheid.
 
Wie roept dat? Iemand die niet betrokken is bij de bouw kent de constructie niet en kan zulks dus niet hard maken. Iemand die bij de bouw betrokken was en dit weet kan volgens mij beter zwijgen?

Zie nu inderdaad wat op het AD
Dit bevreemd mij wel:
AD was ook mijn bron.
 
AD was ook mijn bron.
Ja, ik lees daarin dat iemand die op brandveiligheid moest controleren vooral zijn twijfels had bij de brandwerendheid. Echter, brandwerendheid is compleet is anders dan constructiesterkte bij gewone belasting. Ik kan een constructie van hout maken die qua sterkte gewoon goed is, qua brandwerendheid heb je dan wel een probleem.
 
Ja, ik lees daarin dat iemand die op brandveiligheid moest controleren vooral zijn twijfels had bij de brandwerendheid. Echter, brandwerendheid is compleet is anders dan constructiesterkte bij gewone belasting. Ik kan een constructie van hout maken die qua sterkte gewoon goed is, qua brandwerendheid heb je dan wel een probleem.
Dacht ergens in het artikel ook gelezen te hebben dat de constructie sowieso niet voldeed. Maar goed....
 
Op het nieuws was dat er een rapport is gemaakt waaruit blijkt dat de constructie niet voldoet, maar dat die in een la verdwenen is.

Zie ook https://www.ad.nl/binnenland/dakcon...r-bezuiniging-veel-te-licht-gebouwd~a0547a7b/
Ja, en zolang die niet uit een la is gekomen komt dat toch vrij typisch op mij over. Een opdrachtgever, een opdrachtnemer en bouwtoezicht die het allemaal ok vinden dat we met mensenlevens klooien.
Misschien is de constructie lichter uitgevoerd dan in het 1e ontwerp maar nog wel binnen de normen, kan ook zomaar het verhaal zijn. Al dit gezwam met gister een Perez die hintte op dat Dirk hier zelf achter zou zitten is allemaal gewoon stennismakerij die het niveau van RTL-boulevard niet overstijgt.
 
Op het nieuws was dat er een rapport is gemaakt waaruit blijkt dat de constructie niet voldoet, maar dat die in een la verdwenen is.

Zie ook https://www.ad.nl/binnenland/dakcon...r-bezuiniging-veel-te-licht-gebouwd~a0547a7b/

In dat geval heel raar dat er ook bij het nabouwen van de zonnenpanelen geen blik op dat rapport geworpen is, dit moet allemaal immers toch doorgerekend worden! Stel je voor, dit had evengoed kunnen gebeuren op een moment dat de tribunes vol waren. Ik mag toch hopen dat er een aantal verantwoordelijken (inclusief wellicht de man die nu in de media "I told them so" roept?) ter verantwoording worden geroepen? Geluk dat het alleen maar materiele schade is.
 
In dat geval heel raar dat er ook bij het nabouwen van de zonnenpanelen geen blik op dat rapport geworpen is, dit moet allemaal immers toch doorgerekend worden! Stel je voor, dit had evengoed kunnen gebeuren op een moment dat de tribunes vol waren. Ik mag toch hopen dat er een aantal verantwoordelijken (inclusief wellicht de man die nu in de media "I told them so" roept?) ter verantwoording worden geroepen? Geluk dat het alleen maar materiele schade is.
Inderdaad, daarom lijkt het mij ook een onwaarschijnlijk verhaal te zijn. Ook zonder dat rapport was het dan bij de doorrekening aan het licht gekomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan