AZ - PSV | Zondag 28 mei | Eindstand: 1-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Mooi elftal, scheelt denkwerk voor wie ik in de basis wil.
Wat is de criteria?

Isaksonn voor Drommel.

Manolev uit de selectie en Kromkamp, Poulsen, Lato, Hoever, of Zonneveld er in
Rabiu Ibrahim voor Bruma

Wat is precies de criteria? Misschien zit hier nog wat spelers tussen:

Matavz, P. Max, Luckassen, Bouma (na terugkeer PSV), Marcelo, Zanka, Verkoelen, Koch, Müller, Nijland, Ojo, Van Ooijen, Thompson, Maza, Baumgartl, Bertram's, Boljevic, Huntelaar, Siem de Jong, Lundqvist, Ramselaar, Rigo, Tamata, Vukovic, Zeefuik, Vennegoor na terugkeer.

Gelukkig zijn een aantal van hen na PSV nog geslaagd.
6 woorden: Teddy 'meej op de bènk' Maybank.

6 woorden: Teddy 'meej op de bènk' Maybank.
En 6 matches.

Kralj, Van Ankeren, Van der Meijden, Claudio, Hoogstrate, Leandro.
We gaan dus nog verder terug. Nog verder terug en dan is Antenor waarschijnlijk de enige die nog wat namen weet.

Er zaten in de geschiedenis van PSV heel wat talenten tussen of spelers die beter konden, zoals iedere club dat heeft. Of spelers die bij een andere club beter presteren. Het is eigenlijk een harde wereld.
Heimwee, blessures, niet de juiste positie, niet met de fame of het geld om kunnen gaan, andere mentale problemen (Hoogstrate had extreme faalangst), een trainer die het niet in je ziet zitten en je bent zo profvoetballer af.

En 6 matches.

Kralj, Van Ankeren, Van der Meijden, Claudio, Hoogstrate, Leandro.
We gaan dus nog verder terug. Nog verder terug en dan is Antenor waarschijnlijk de enige die nog wat namen weet.

Er zaten in de geschiedenis van PSV heel wat talenten tussen of spelers die beter konden, zoals iedere club dat heeft. Of spelers die bij een andere club beter presteren. Het is eigenlijk een harde wereld.
Heimwee, blessures, niet de juiste positie, niet met de fame of het geld om kunnen gaan, andere mentale problemen (Hoogstrate had extreme faalangst), een trainer die het niet in je ziet zitten en je bent zo profvoetballer af.
Ware woorden in je laatste alinea over die harde wereld.

Ik weet inderdaad nog wel wat namen uit een verder verleden.
Zo hadden we ooit doelman Dieter Strich, niet te passeren van dichtbij, maar hopeloos bij schoten van 20 meter afstand.
En Horst Nussbaum die ondanks zijn doelpunt in het voor mijzelf speciale duel tegen DOS (2-0) in 1965, beter overweg kon met muzikale noten.( pun intended ) .
Hij had na zijn kort verblijf hier, in Duitsland muzikaal succes onder de artiesten naam Jack White.

Maar liever noem ik geen namen van tegenvallende PSVers.
Laten we het hier maar hebben over de vele successen van onze rood- witten. Daar kan ik uren over doorgaan.

Voor degradatie teams of waardeloze voetballers kijk ik liever elders.

Weet de jeugd hier nog van het afscheidsduel van Johan Cruyff destijds.
Ajax- Bayern Munchen 0-8, (zegge nul acht).
Daar speelde een club degradatievoetbal...:ROFL:

Ware woorden in je laatste alinea over die harde wereld.

Ik weet inderdaad nog wel wat namen uit een verder verleden.
Zo hadden we ooit doelman Dieter Strich, niet te passeren van dichtbij, maar hopeloos bij schoten van 20 meter afstand.
En Horst Nussbaum die ondanks zijn doelpunt in het voor mijzelf speciale duel tegen DOS (2-0) in 1965, beter overweg kon met muzikale noten.( pun intended ) .
Hij had na zijn kort verblijf hier, in Duitsland muzikaal succes onder de artiesten naam Jack White.

Maar liever noem ik geen namen van tegenvallende PSVers.
Laten we het hier maar hebben over de vele successen van onze rood- witten. Daar kan ik uren over doorgaan.

Voor degradatie teams of waardeloze voetballers kijk ik liever elders.

Weet de jeugd hier nog van het afscheidsduel van Johan Cruyff destijds.
Ajax- Bayern Munchen 0-8, (zegge nul acht).
Daar speelde een club degradatievoetbal...:ROFL:
Ja, die wedstrijd heb ik gezien. Dat was best gek voor die tijd: geheel live op tv.

Eredivisie zag je alleen in samenvatting en interlands kwamen pas op tv wanneer het stadion uitverkocht was. Ja, dat waren tijden.

Is een mooi verhaal over Nussbaum. Dank voor het delen.

Laatst bewerkt:
Dat die wedstrijd tegen DOS toen live op tv is geweest, "daar heb ik geen actieve herinnering aan".;)
Ik heb het duel zelf gewoon bekeken vanaf mijn zitplaats binnenterrein seizoenkaart vak E.

Interlands op tv kwamen zelfs niet eens altijd live op tv als het stadion geheel was uitverkocht.

Zo herinner ik me nog dat de Belgische voetbalbond bezwaar maakte tegen uitzending van de WK voorronde Nederland- Hongarije (rust- en eindstand 0-3).
De NOS zond het duel toen voor Nederland boven de rivieren uit via Lopik kanaal 4.

Wij boeren in het zuiden hadden pech; de steunzender Roermond waar wij via kanaal 5 naar moesten kijken, zond testbeeld uit en werd pas na rust actief.
Wisten we in elk geval weer hoe de term "generaliteitslanden" ooit tot stand was gekomen.(a)

Dat die wedstrijd tegen DOS toen live op tv is geweest, "daar heb ik geen actieve herinnering aan".;)
Ik heb het duel zelf gewoon bekeken vanaf mijn zitplaats binnenterrein seizoenkaart vak E.

Interlands op tv kwamen zelfs niet eens altijd live op tv als het stadion geheel was uitverkocht.

Zo herinner ik me nog dat de Belgische voetbalbond bezwaar maakte tegen uitzending van de WK voorronde Nederland- Hongarije (rust- en eindstand 0-3).
De NOS zond het duel toen voor Nederland boven de rivieren uit via Lopik kanaal 4.

Wij boeren in het zuiden hadden pech; de steunzender Roermond waar wij via kanaal 5 naar moesten kijken, werd pas na rust actief.
Wisten we in elk geval weer hoe de term "generaliteitslanden" ooit tot stand was gekomen.(a)
Ik had het over Ajax Bayern.
Maar weer bedankt voor deze nostalgische info. Dat de NOS Nederland in tweeën deelde, wist ik niet.

Ik had het over Ajax Bayern.
Maar weer bedankt voor deze nostalgische info. Dat de NOS Nederland in tweeën deelde, wist ik niet.
Oh, misverstand, ik vond het al zo vreemd omdat er nooit rechtstreekse tv reportages waren van competitiewedstrijden.

Maar Ajax- Bayern Munchen was inderdaad een uitzondering , waar men overigens wel iets anders van had verwacht.
Men nam het de Duitsers net zo kwalijk als men PSV verweet er 10 tegen Feijenoord in te hebben geschopt.

En ja, mijn verhaal over wat de NOS, die toen nog NTS heette, de kijkers in het zuiden flikte is toch echt historisch.
Er is geen woord van gelogen.

Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan