AZ - PSV | Zondag 12 mei | Eindstand 1-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Als Ajax maar 1 keer in de 5 jaar kampioen wordt kunnen we wel mee leven.
De komende 5 jaar wordt PSV dus 4 keer kampioen en Ajax 1 keer. ;)
Deal, haha. Ik heb het verspeeld voor jullie mede forummers. Ik ben naar drie wedstrijden geweest dit seizoen. En dat waren utrecht, heerenveen en vitesse uit. Uit respect zal ik de jinx thuis laten de komende jaren.
 
Luukje vind mislukt seizoen te ver gaan.

Nee tuurlijk niet Luuk. Voor jouw persoonlijk is het een leuk seizoen met 28 goals. Maar feit is dat we met lege handen staan.

Dat teren ook op de eerste seizoenshelft ook. Om gek van te worden zeg. Heeft er nou niemand over hoe dramatisch de tweede seizoenshelft wel niet was? Gelijk bij Emmen, Vitesse, Heerenveen, Utrecht, thuis tegen Feyenooit, verliezen uit Ajax en AZ. Maar ach, toch nog een heerlijk seizoen gedraaid. Tweede plaats met 83 punten, niks mis mee.
Ik vind een mislukt seizoen ook te ver gaan. Viel het spel tegen? Jazeker. Maar kun je altijd kampioen worden? Nee. Het seizoen was een zes. Dat kan dus veel beter. Maar ook ik vind mislukt te ver gaan.
Verschil eerste en tweede seizoenshelft levensgroot.

Ook ajax had een slechtere eerste helft. Maar maakte een hoop goed in de chl qua spel..


Maar twee jeugd spelers ipv gaston vond ik toch wel heel opmerkelijk. Speler met 10 goals op zijn naam.
Dat verbaasde me ook het meeste: dat Pereiro er niet in kwam. Een garantie op goals. Mo is een fijne voetballer, maar het nog geen goal gemaakt.
Ajax de terechte kampioen met een schitterend proces in de CL, het winnen van de beker en uiteindelijk ook de titel. MvB en de leiding van PSV moeten zich gaan afvragen wat er fout is gegaan, om te beginnen met het duo centraal achterin en het middenveld. Dat is middelmaat en dat hebben vele hier geroepen maar anderen dachten dat Schwaab en Viergever wel degelijk voldeden.
Ik ben nu voor een tijdje klaar met alles.
Lekker makkelijk om van Bommel nu de schuld te geven. De meerdere erkennen aan Ajax is moeilijk. Van Bommel en PSV hebben genoeg om over na te denken. Sommige spelers kunnen ook naar zichzelf kijken en bedenken waar het ergens beter kan, moet. Ik had graag een swingend PSV gezien. Ondanks alle punten zat dat er niet genoeg in dit jaar. Ajax had op vrijwel alle plekken betere en vooral leukere spelers. Het kost een beetje moeite dat te zeggen, maar het is gewoon zo. Een te lange periode zonder wedstrijden is niet prettig, maar ook daar hadden we mee te dealen. Hopelijk is alles en iedereen weer op tijd opgepept voor het komend seizoen. Inclusief wij als supporter.
Eens met de analyses van IPF en williwaw
Als Ajax maar 1 keer in de 5 jaar kampioen wordt kunnen we wel mee leven.
De komende 5 jaar wordt PSV dus 4 keer kampioen en Ajax 1 keer. ;)
Wie weet? Dat zou mooi zijn!
 
Petitie starten VAN BOMMEL OUT?
Nee, geen petitie....dat doe je een clubicoon als Mark niet aan. Maar als Mark eerlijk is naar zichzelf, de selectie en de club met zijn duizenden supporters, dan kiest hij voor een kans in het buitenland, bijvoorbeeld bij A-C Milan.....misschien moet PSV nu eens een keer een buitenlandse coach aanstellen ipv steeds maar weer een Nederlandse coach met PSV- achtergrond .
 
Nee, geen petitie....dat doe je een clubicoon als Mark niet aan. Maar als Mark eerlijk is naar zichzelf, de selectie en de club met zijn duizenden supporters, dan kiest hij voor een kans in het buitenland, bijvoorbeeld bij A-C Milan.....misschien moet PSV nu eens een keer een buitenlandse coach aanstellen ipv steeds maar weer een Nederlandse coach met PSV- achtergrond .
Hahaha AC-Milan, dat zijn slechts geruchten van de media. Denk niet dat van Bommel met dit voetbal indruk heeft gemaakt bij AC Milan
 
Als Ajax maar 1 keer in de 5 jaar kampioen wordt kunnen we wel mee leven.
De komende 5 jaar wordt PSV dus 4 keer kampioen en Ajax 1 keer. ;)
Dat is nou het grote probleem....als PSV in de zomer afscheid neemt van Bergwijn, Lozano, Zoet, Luuk, Pereiro, Hendrix, Ramselaar en Luckassen, dan levert dat bij elkaar iets meer dan 100 miljoen euro op en met de inkomsten van de CL is dat hooguit 140 miljoen euro. Ajax heeft al 100 miljoen uit de CL en 80 miljoen voor Frenkie. Tel daarbij 80 miljoen voor De Ligt, 50 voor Donnie, 50 voor Neres, 40 voor Ziyech, 25 voor Onana, 25 voor Tagliafico, 25 voor Dolberg en 30 voor Tadic, dan praat je over 4x meer te besteden dan PSV....met andere woorden, de komende 5 jaren zal het hooguit het omgekeerde zijn: 4 x Ajax en 1x PSV landskampioen .
 
Dat is nou het grote probleem....als PSV in de zomer afscheid neemt van Bergwijn, Lozano, Zoet, Luuk, Pereiro, Hendrix, Ramselaar en Luckassen, dan levert dat bij elkaar iets meer dan 100 miljoen euro op en met de inkomsten van de CL is dat hooguit 140 miljoen euro. Ajax heeft al 100 miljoen uit de CL en 80 miljoen voor Frenkie. Tel daarbij 80 miljoen voor De Ligt, 50 voor Donnie, 50 voor Neres, 40 voor Ziyech, 25 voor Onana, 25 voor Tagliafico, 25 voor Dolberg en 30 voor Tadic, dan praat je over 4x meer te besteden dan PSV....met andere woorden, de komende 5 jaren zal het hooguit het omgekeerde zijn: 4 x Ajax en 1x PSV landskampioen .

+ dat Ajax (Europees) indruk heeft gemaakt dit seizoen. Aantrekkelijk vooral voor jong talent, maar ook zeker voor gevalletjes Blind en Tadic om bij Ajax hoge ogen te gooien.
 
+ dat Ajax (Europees) indruk heeft gemaakt dit seizoen. Aantrekkelijk vooral voor jong talent, maar ook zeker voor gevalletjes Blind en Tadic om bij Ajax hoge ogen te gooien.
Precies....dus laten we als PSV ons maar nederig opstellen en de komende jaren maar genoegen nemen met de 2e plaats ...de afgelopen jaren hebben we 2x mazzel gehad met het kampioenschap, dus laten we ons niet te hard op de borst kloppen over het " fantastische" spel van PSV....het voorheen Lucky Ajax is de laatste jaren veranderd in Lucky PSV....en ook geluk raakt eens een keer op....
 
Dat is nou het grote probleem....als PSV in de zomer afscheid neemt van Bergwijn, Lozano, Zoet, Luuk, Pereiro, Hendrix, Ramselaar en Luckassen, dan levert dat bij elkaar iets meer dan 100 miljoen euro op en met de inkomsten van de CL is dat hooguit 140 miljoen euro. Ajax heeft al 100 miljoen uit de CL en 80 miljoen voor Frenkie. Tel daarbij 80 miljoen voor De Ligt, 50 voor Donnie, 50 voor Neres, 40 voor Ziyech, 25 voor Onana, 25 voor Tagliafico, 25 voor Dolberg en 30 voor Tadic, dan praat je over 4x meer te besteden dan PSV....met andere woorden, de komende 5 jaren zal het hooguit het omgekeerde zijn: 4 x Ajax en 1x PSV landskampioen .

We zullen het zien.

De "zelf opgeleide" spelers gaan al weg op 19- en 20 jarige leeftijd. Dat op zich is al triest genoeg. Met al dat geld moeten dan nieuwe spelers aangetrokken worden. Ik ben benieuwd welke spelers in de Nederlandse competitie willen spelen.
 
Deal, haha. Ik heb het verspeeld voor jullie mede forummers. Ik ben naar drie wedstrijden geweest dit seizoen. En dat waren utrecht, heerenveen en vitesse uit. Uit respect zal ik de jinx thuis laten de komende jaren.

Kun je Viergever dan ook niet gelijk een seizoen kidnappen? Zijn we gelijk van alle jinxen af ;)
 
Dat is nou het grote probleem....als PSV in de zomer afscheid neemt van Bergwijn, Lozano, Zoet, Luuk, Pereiro, Hendrix, Ramselaar en Luckassen, dan levert dat bij elkaar iets meer dan 100 miljoen euro op en met de inkomsten van de CL is dat hooguit 140 miljoen euro. Ajax heeft al 100 miljoen uit de CL en 80 miljoen voor Frenkie. Tel daarbij 80 miljoen voor De Ligt, 50 voor Donnie, 50 voor Neres, 40 voor Ziyech, 25 voor Onana, 25 voor Tagliafico, 25 voor Dolberg en 30 voor Tadic, dan praat je over 4x meer te besteden dan PSV....met andere woorden, de komende 5 jaren zal het hooguit het omgekeerde zijn: 4 x Ajax en 1x PSV landskampioen .
Onana en Tagliafico blijven nog een seizoen. Ik denk dat Donny en Neres ook blijven. Tadic ook wel, aangezien de lengte van zijn contract en leeftijd, daar telt niemand 30 miljoen voor neer. Tenzij er gekke dingen gebeuren, maar dan wordt het een veelvoud van de bedragen die jij noemt.
 
Lekker makkelijk om van Bommel nu de schuld te geven. De meerdere erkennen aan Ajax is moeilijk. Van Bommel en PSV hebben genoeg om over na te denken. Sommige spelers kunnen ook naar zichzelf kijken en bedenken waar het ergens beter kan, moet. Ik had graag een swingend PSV gezien. Ondanks alle punten zat dat er niet genoeg in dit jaar. Ajax had op vrijwel alle plekken betere en vooral leukere spelers. Het kost een beetje moeite dat te zeggen, maar het is gewoon zo. Een te lange periode zonder wedstrijden is niet prettig, maar ook daar hadden we mee te dealen. Hopelijk is alles en iedereen weer op tijd opgepept voor het komend seizoen. Inclusief wij als supporter.

Dit is misplaatst.

Dat ajax op veel posities betere spelers heeft doet niets af aan het feit dat we volgens mij sinds speelronde 4 bovenaan hebben gestaan. Thuis gewonnen van ajax en uit onnodig verloren door de verkeerde keuzes van de zogenaamde trainer. Dat zijn gewoon feiten!!!

Het verliezen van deze titel is de schuld van de trainer. Ik heb het gezegd...zijn keuzes na de winterstop zijn dubieus, heel dubieus en allemaal in het voordeel van de spelers die begeleiden worden door zijn eigen zaakwaarnemer.

Sadilek in de basis na de winterstop? Op basis van wat krijgt hij de voorkeur boven Gaston, Guti of Hendrix.Op basis van WAT!!!

Waarom kan Rosario niets fouts doen. Terwijl Hendrix meer ervaren is en zo een slot van de competie vaker heeft meegemaakt.

Waarom kan Lozano niets fouts doen. En we weten allemaal dat die best vaak ernaast gezet had kunnen worden voor die fratsen van hem. Zeker na de winterstop.

Waarom MOET Malen perse in de spits. Zo erg zelfs dat de minst technische speler op de nr 10 positie moet. Tevens topscorer en iemand die altijd wel een doelpuntje mee kan pikken.

We kunnen er niet omheen dat het allemaal wel heel toevallig spelers zijn die begeleid worden door de zaakwaarnemer van de trainer.

Na de winterstop heeft hij het kampioenschap vergooit om spelers in de spotlight te zetten voor zijn eigen agent.

Dit heeft NIETS te maken met het talent en potentie van de spelers. Ze kunenn uitgroeien tot top spelers.

Maar op dit moment, na de winterstop....

DE TRAINER HEEFT DE SCHIJN TEGEN!!!
 
Dit is misplaatst.

Dat ajax op veel posities betere spelers heeft doet niets af aan het feit dat we volgens mij sinds speelronde 4 bovenaan hebben gestaan. Thuis gewonnen van ajax en uit onnodig verloren door de verkeerde keuzes van de zogenaamde trainer. Dat zijn gewoon feiten!!!

Het verliezen van deze titel is de schuld van de trainer. Ik heb het gezegd...zijn keuzes na de winterstop zijn dubieus, heel dubieus en allemaal in het voordeel van de spelers die begeleiden worden door zijn eigen zaakwaarnemer.

Sadilek in de basis na de winterstop? Op basis van wat krijgt hij de voorkeur boven Gaston, Guti of Hendrix.Op basis van WAT!!!

Waarom kan Rosario niets fouts doen. Terwijl Hendrix meer ervaren is en zo een slot van de competie vaker heeft meegemaakt.

Waarom kan Lozano niets fouts doen. En we weten allemaal dat die best vaak ernaast gezet had kunnen worden voor die fratsen van hem. Zeker na de winterstop.

Waarom MOET Malen perse in de spits. Zo erg zelfs dat de minst technische speler op de nr 10 positie moet. Tevens topscorer en iemand die altijd wel een doelpuntje mee kan pikken.

We kunnen er niet omheen dat het allemaal wel heel toevallig spelers zijn die begeleid worden door de zaakwaarnemer van de trainer.

Na de winterstop heeft hij het kampioenschap vergooit om spelers in de spotlight te zetten voor zijn eigen agent.

Dit heeft NIETS te maken met het talent en potentie van de spelers. Ze kunenn uitgroeien tot top spelers.

Maar op dit moment, na de winterstop....

DE TRAINER HEEFT DE SCHIJN TEGEN!!!
Ik ga het opnemen voor Mark van Bommel

Zeker, hij heeft tactische blunders gemaakt in de tweede seizoenshelft. Dat valt niet te ontkennen.

Maar dat we überhaupt mee konden doen om de titel en dat we Ajax dwingen om tot de laatste speeldag te wachten voordat ze een feestje kunnen vieren, vind ik al een hele prestatie.
In de eerste seizoenshelft 16 van de 17 wedstrijden winnen!
Vaak in de laatste minuten (PEC,Fortuna,Groningen).

Dat is wat mij betreft te danken aan een gif en doorzettingsvermogen dat van Bommel in het team heeft gekregen.

Dus we zijn ook zo dicht bij Ajax gekomen, dankzij van Bommel.

Eerste seizoenshelft krijgt van Bommel een 8, tweede seizoenshelft een 4.
Maakt gemiddeld nog steeds een 6...
 
Een 6 is een cijfer dat in het rechter rijtje thuishoort, niet bij PSV.
Ben ik niet met je eens.

Cocu is meerdere keren kampioen geworden, ondanks een storm aan kritiek over de speelwijze.

Dat waren ook beoordelingen die je als een 6 kan beschouwen, ondanks het kampioenschap.
 
Dat is nou het grote probleem....als PSV in de zomer afscheid neemt van Bergwijn, Lozano, Zoet, Luuk, Pereiro, Hendrix, Ramselaar en Luckassen, dan levert dat bij elkaar iets meer dan 100 miljoen euro op en met de inkomsten van de CL is dat hooguit 140 miljoen euro. Ajax heeft al 100 miljoen uit de CL en 80 miljoen voor Frenkie. Tel daarbij 80 miljoen voor De Ligt, 50 voor Donnie, 50 voor Neres, 40 voor Ziyech, 25 voor Onana, 25 voor Tagliafico, 25 voor Dolberg en 30 voor Tadic, dan praat je over 4x meer te besteden dan PSV....met andere woorden, de komende 5 jaren zal het hooguit het omgekeerde zijn: 4 x Ajax en 1x PSV landskampioen .
En dan krijgen ze binnenkort ook nog 50M voor de deelname aan het WK voor clubteams. Helaas worden ze wel degelijk het Bayern van Nederland...:sick:
 
Ik ga het opnemen voor Mark van Bommel

Zeker, hij heeft tactische blunders gemaakt in de tweede seizoenshelft. Dat valt niet te ontkennen.

Maar dat we überhaupt mee konden doen om de titel en dat we Ajax dwingen om tot de laatste speeldag te wachten voordat ze een feestje kunnen vieren, vind ik al een hele prestatie.
In de eerste seizoenshelft 16 van de 17 wedstrijden winnen!
Vaak in de laatste minuten (PEC,Fortuna,Groningen).

Dat is wat mij betreft te danken aan een gif en doorzettingsvermogen dat van Bommel in het team heeft gekregen.

Dus we zijn ook zo dicht bij Ajax gekomen, dankzij van Bommel.

Eerste seizoenshelft krijgt van Bommel een 8, tweede seizoenshelft een 4.
Maakt gemiddeld nog steeds een 6...

Kom op!!! Dit is calimero gedrag van de bovenste plank!!! :sick::braak::sick::braak:

Verschil tussen voor en na de winstop is de selectiebeleid van de trainer. En alleen hij heeft daar zijn dubieuze redenen voor!! Als je doelpunten nodig hebt gaan spelen met 3 middenvelders die niet scoren en ook geen assists geven.

Laten we aub niet gaan doen alsof het een hele prestatie is van PSV om lang mee te doen om de titel. DOE EFFE NORMAAL!!

Dicht bij ajax gekomen....je hebt geen 100 mio nodig om de eredivisie te winnen. Je hebt gewoon een goed elftal nodig en een trainer met af en toe wat ballen. En dat hebben wij niet. Vreemd...als je kijkt naar zijn carriere als speler.

Zelfs in de CL hadden we met wat meer lef en geluk meer punten kunnen halen tegen spurs en inter.

Dichter bij ajax gekomen....waar heb jij gezeten sinds de start van de 21ste eeuw. Iets meer dan de helft van de kampioenschappen is naar ons gekomen.

Ik herhaal het....de dubieuze keuzes van de trainer na de winterstop heeft ons de titel gekost!!!(n)
 
Kom op!!! Dit is calimero gedrag van de bovenste plank!!! :sick::braak::sick::braak:

Verschil tussen voor en na de winstop is de selectiebeleid van de trainer. En alleen hij heeft daar zijn dubieuze redenen voor!! Als je doelpunten nodig hebt gaan spelen met 3 middenvelders die niet scoren en ook geen assists geven.

Laten we aub niet gaan doen alsof het een hele prestatie is van PSV om lang mee te doen om de titel. DOE EFFE NORMAAL!!

Dicht bij ajax gekomen....je hebt geen 100 mio nodig om de eredivisie te winnen. He hebt gewoon een goed elftal nodig en een trainer met af en toe wat ballen. En dat hebben wij niet. Vreemd...als je kijkt naar zijn carriere als speler.

Zelfs in de CL hadden we met wat meer lef en geluk meer punten kunnen halen tegen spurs en inter.

Dichter bij ajax gekomen....waar heb jij gezeten sinds de start van de 21ste eeuw. Iets meer dan de helft van de kampioenschappen is naar ons gekomen.

Ik herhaal het....de dubieuze keuzes van de trainer na de winterstop heeft ons de titel gekost!!!(n)
Het heeft echt niets met Calimero te maken.


Ik ben een trotse PSV supporter. Calimero gedrag is de KNVB de schuld geven vanwege het verzetten van wedstrijden of dat er een complot van scheidsrechters is. Maar daar distantieer ik mij van.


Het is gewoon realistisch.
De investeringen van Ajax in de afgelopen zomer zijn buitenproportioneel! Dat is echt niet eerder vertoond in de eredivisie.
Spelers uit de premier League kopen!!!

Niet huren, zoals Feijenoord met Clasie doet. Maar gewoon twee spelers kopen die jaren ervaring hebben in de premier League.

Terwijl ze al Ziyech hadden. Een van de beste spelers die in de afgelopen jaren in de eredivisie heeft rond gelopen.
En dan komen er twee mega talenten door: de Jong en De Ligt.
Sorry, maar alles viel gewoon op zijn plaats in Amsterdam.


Het is realistisch om te stellen dat wij daar niet tegen opgewassen zijn.
Helemaal als je bekijkt in wat voor flow Ajax terecht is gekomen de afgelopen maanden.

Toegeven dat het dus knap is dat PSV met dit Ajax heeft kunnen concurreren is eerder realistisch dan dat het iets met Calimero te maken heeft
 
Het heeft echt niets met Calimero te maken.


Ik ben een trotse PSV supporter. Calimero gedrag is de KNVB de schuld geven vanwege het verzetten van wedstrijden of dat er een complot van scheidsrechters is. Maar daar distantieer ik mij van.


Het is gewoon realistisch.
De investeringen van Ajax in de afgelopen zomer zijn buitenproportioneel! Dat is echt niet eerder vertoond in de eredivisie.
Spelers uit de premier League kopen!!!

Niet huren, zoals Feijenoord met Clasie doet. Maar gewoon twee spelers kopen die jaren ervaring hebben in de premier League.

Terwijl ze al Ziyech hadden. Een van de beste spelers die in de afgelopen jaren in de eredivisie heeft rond gelopen.
En dan komen er twee mega talenten door: de Jong en De Ligt.
Sorry, maar alles viel gewoon op zijn plaats in Amsterdam.


Het is realistisch om te stellen dat wij daar niet tegen opgewassen zijn.
Helemaal als je bekijkt in wat voor flow Ajax terecht is gekomen de afgelopen maanden.

Toegeven dat het dus knap is dat PSV met dit Ajax heeft kunnen concurreren is eerder realistisch dan dat het iets met Calimero te maken heeft

Sorry....ben er absoluut niet mee eens!!!
Dat ajax blind en tadic terug haalt maakt ze sterker. Maar we hebben thuis gewonnen van ajax en uit te laf gespeeld en tuurlijk....beetje pech gehad door die acties van Schwaab maar zelfs tegen 10 man te laf gespeeld en nietsklaar kunnen maken omdat de trainer spelers in zet die gewoon niet goed genoeg zijn in de ruimtes die kleiner werden door de verdedigende wissels van ten hag.

Punten verlies tegen vitesse/fey/heerenveen/utrecht/emmen heb je aan jezelf te danken. Dat ligt aan de club, voornamelijk de trainer.
Onnodige punten verlies door selectie...tactiek!!!
Daar heeft ajax niets mee te maken!!!

En dan neem ik de uitwedstrijd tegen fey/ajax en az niet eens mee.

We have to agree to disagree want ben er helemaal niet mee eens!!!
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan