AZ - PSV | Zondag 12 mei | Eindstand 1-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
In de hele discussie tussen Sjerkie en PSV050 ontbreekt wel 1 belangrijk punt en dat is de instelling waarmee onze jongens het veld opgestuurd worden. Ik vind het niet erg om te verliezen, zolang ik maar duidelijk zie dat er hard gewerkt wordt, dat er enthousiasme, passie, strijd en lef aanwezig is, van begin tot eind. Waarom hebben we na de winterstop deze instelling die ik beschreven heb, voornamelijk in de laatste 15 minuten van de 2e helft gezien? Waarom kan het dan wel, maar ontbreekt het compleet in de 1e helft?? Ook gisteren tegen AZ was deze instelling, of beter het ontbreken van de juiste instelling, illustratief. AZ maakte het spel, PSV liep achter de feiten aan. Niet de wil om de bal te veroveren, maar in traag tempo de bal rondspelen achterin en vervolgens een roei naar voren. Ik verwijt dus Mark als coach dat hij zijn jongens zeker na de winterstop niet met de juiste instelling het veld opgestuurd heeft en tijdens de wedstrijd onvoldoende gedaan heeft om de juiste instelling toch nog door aanwijzingen vanaf de zijkant voor elkaar te krijgen. Daarom geloof ik ook niet meer dat Mark het volgend seizoen wel beter gaat doen....

Grote vraag blijft nu....

Wat gaan we doen komend seizoen.

Ik ben zo geïrriteerd want kampioen worden en de beker had een beetje paniek veroorzaakt bij ajax.

Dit was een seizoen waarin we echt een mentaal klap aan ajax konden geven.

Zoveel geld uitgeven en geen titel en beker.
Hadden ze niet gepikt daar en was het intern weer paniek en konden wij rustig doorbouwen.
 
Laatst bewerkt:
Ben ik niet met je eens.

Cocu is meerdere keren kampioen geworden, ondanks een storm aan kritiek over de speelwijze.

Dat waren ook beoordelingen die je als een 6 kan beschouwen, ondanks het kampioenschap.

Cocutijdperk was ruk, maar als je een feestje op het eind hebt dan vergeet je dat snel. MVB tijdperk was mooi, toen ruk en op het einde 0 prijzen, een 6 is veels te hoog als gemiddelde dus, reken maar op een 4 gerust.
 
In de hele discussie tussen Sjerkie en PSV050 ontbreekt wel 1 belangrijk punt en dat is de instelling waarmee onze jongens het veld opgestuurd worden. Ik vind het niet erg om te verliezen, zolang ik maar duidelijk zie dat er hard gewerkt wordt, dat er enthousiasme, passie, strijd en lef aanwezig is, van begin tot eind. Waarom hebben we na de winterstop deze instelling die ik beschreven heb, voornamelijk in de laatste 15 minuten van de 2e helft gezien? Waarom kan het dan wel, maar ontbreekt het compleet in de 1e helft?? Ook gisteren tegen AZ was deze instelling, of beter het ontbreken van de juiste instelling, illustratief. AZ maakte het spel, PSV liep achter de feiten aan. Niet de wil om de bal te veroveren, maar in traag tempo de bal rondspelen achterin en vervolgens een roei naar voren. Ik verwijt dus Mark als coach dat hij zijn jongens zeker na de winterstop niet met de juiste instelling het veld opgestuurd heeft en tijdens de wedstrijd onvoldoende gedaan heeft om de juiste instelling toch nog door aanwijzingen vanaf de zijkant voor elkaar te krijgen. Daarom geloof ik ook niet meer dat Mark het volgend seizoen wel beter gaat doen....
De late overwinningen tegen PEC, Fortuna, Groningen en het late gelijkspel tegen Utrecht en Heerenveen zijn wat mij betreft een exponent van inzet en drive.

Maar goed, dat neemt niet weg dat er gisteren helemaal geen drive leek te zijn.
En de vertoning tegen de Graafschap thuis was ook genant.

Dus ik begrijp je punt.

Misschien een speler kopen die pit brengt? Soort Guardado, Moreno of Mendes?

Razinho, jij hebt vaak genoeg suggesties van nieuwe spelers.
Ideeën?
 
De late overwinningen tegen PEC, Fortuna, Groningen en het late gelijkspel tegen Utrecht en Heerenveen zijn wat mij betreft een exponent van inzet en drive.

Maar goed, dat neemt niet weg dat er gisteren helemaal geen drive leek te zijn.
En de vertoning tegen de Graafschap thuis was ook genant.

Dus ik begrijp je punt.

Misschien een speler kopen die pit brengt? Soort Guardado, Moreno of Mendes?

Razinho, jij hebt vaak genoeg suggesties van nieuwe spelers.
Ideeën?

Pogen om Guardado en Moreno terug te halen door ze een standbeeld aan te bieden
 
Laatst bewerkt:
De late overwinningen tegen PEC, Fortuna, Groningen en het late gelijkspel tegen Utrecht en Heerenveen zijn wat mij betreft een exponent van inzet en drive.

Maar goed, dat neemt niet weg dat er gisteren helemaal geen drive leek te zijn.
En de vertoning tegen de Graafschap thuis was ook genant.

Dus ik begrijp je punt.

Misschien een speler kopen die pit brengt? Soort Guardado, Moreno of Mendes?

Razinho, jij hebt vaak genoeg suggesties van nieuwe spelers.
Ideeën?
Dat is precies wat ik zeg: die late overwinningen, ineens is er in de laatste 15-20 minuten wel de drive om te winnen. Waarom is die er in de 1e helft niet? Als die er namelijk wel zou zijn, dan sta je bij rust met minimaal 2-0 voor...en nu was het steeds billenknijpen....de hele periode Cocu en nu 1 seizoen Mark kenmerken zich door het etiket " billenknijpen-voetbal", omdat de wedstrijd voor rust niet beleefd wordt door onze jongens....ze lopen en draven in laag tempo, zonder bezieling, en dan opeens, wanneer de tijd gaat dringen, dan worden ze rond de 70e minuut wakker en dan komt het meestal nog wel goed, maar regelmatig hebben we dus de deksel op de neus gekregen en dure punten laten liggen tegen clubs die niet in de top 5 zitten. Onderschatting van de tegenstander !!
Op het middenveld heb ik al gesuggereerd om Guus Til te halen met het geld dat Pereiro ons oplevert (8-10 miljoen euro). Ik vind Guus Til een combinatie hebben van Marco van Ginkel voor wat betreft powervoetbal, strijd, lef en passie en aan de andere kant Frenkie de Jong voor wat betreft zijn overzicht en inzicht, dribbelkwaliteiten en loopvermogen. Tel daarbij op zijn jonge leeftijd en zijn leidinggevende kwaliteiten ( nu al aanvoerder van AZ). Zo een speler mist PSV momenteel op het middenveld en nu is hij nog voor 7-10 miljoen euro te halen.
 
Pogen om Guardado en Moreno terug te halen door ze een standbeeld aan te bieden

Nee, vergane glorie. PSV moet vooruit kijken. Die twee waren ook in het seizoen dat volgde op het seizoen waarin PSV soeverein kampioen werd allebei zwak en PSV werd geen kampioen. Guardado gaf toen ook al aan dat hij de drive niet meer op kon brengen en zijn heil elders wilde zoeken.
 
Grote vraag blijft nu....

Wat gaan we doen komend seizoen.

Ik ben zo geïrriteerd want kampioen worden en de beker had een beetje paniek veroorzaakt bij ajax.

Dit was een seizoen waarin we echt een mentaal klap aan ajax konden geven.

Zoveel geld uitgeven en geen titel en beker.
Hadden ze niet gepikt daar en was het intern weer paniek en konden wij rustig doorbouwen.
Laten we dan maar hopen dat de wet van de remmende voorsprong in werking gaat treden.. Maar inderdaad, t was wat geweest als wij wel kampioen waren geworden.
 
Zoet rosario shwaab + ajaks afdankertje mogen gaan, aan Angelino zal veel getrokken worden, Lozano zal verkocht worden, Luuk wilt cashen ergens, Gutti is ontevreden en zal vissen naar een ander club ook.

Samengevat, in augustus hebben we een pruts trainer + een totaal onherkenbaar team wat eerder slechter dan beter zal zijn dan de huidige. Terwijl de bijlmerboys op iedere speler gaan cashen en zelf ook goed shoppen. Aankomende jaren kunnen we gerust gaan wennen aan 0 prijzen of misschien een knvb bekertje soms :FP:
Ooit wel eens gehoord van de term nihilisme?
Ik denk daar aan als ik jouw posts over PSV zie?
 
En even nog iets anders....

Gaston pereiro heeft bij PSV “relatief” gezien nooit echt het vertrouwen gehad.

Als bij 2 goede wedstrijden had gespeeld en daarna 2 slechte wedstrijden was het weer niks en kwam hij op de bank. En zo bleef het maar door en door.

Als slecht spelen indicatief was voor de club hadden we dit jaar vaak zonder middenveld gespeeld en ook zonder verdediging.

Gaston Pereiro is een speler die 89 minuten misschien niets doet maar wel met een actie een wedstrijd kan beslissen. En dan wat als hij een keer niet mee

Cijfermatig is het toch aardig wat die heeft gedaan.
Van Bommel heeft het voor elkaar gekregen om Pereiro mentaal te breken netals Guti. Een goede coach stelt al zijn spelers tevreden door allen speeltijd te geven. Een bemoedigend klopje als het er niet allemaal uitkomt zoals hij wil zien. Je kunt veel als de stand het toelaat. Voor alle examens is hij uiteindelijk gezakt. Dat is een keiharde pijnlijke conclusie.
 
Nee, vergane glorie. PSV moet vooruit kijken. Die twee waren ook in het seizoen dat volgde op het seizoen waarin PSV soeverein kampioen werd allebei zwak en PSV werd geen kampioen. Guardado gaf toen ook al aan dat hij de drive niet meer op kon brengen en zijn heil elders wilde zoeken.
Een standbeeld als mount rushmore en Guardado en Moreno draaien weer als vanouds, they might even rush more
 
Dat is precies wat ik zeg: die late overwinningen, ineens is er in de laatste 15-20 minuten wel de drive om te winnen. Waarom is die er in de 1e helft niet? Als die er namelijk wel zou zijn, dan sta je bij rust met minimaal 2-0 voor...en nu was het steeds billenknijpen....de hele periode Cocu en nu 1 seizoen Mark kenmerken zich door het etiket " billenknijpen-voetbal", omdat de wedstrijd voor rust niet beleefd wordt door onze jongens....ze lopen en draven in laag tempo, zonder bezieling, en dan opeens, wanneer de tijd gaat dringen, dan worden ze rond de 70e minuut wakker en dan komt het meestal nog wel goed, maar regelmatig hebben we dus de deksel op de neus gekregen en dure punten laten liggen tegen clubs die niet in de top 5 zitten. Onderschatting van de tegenstander !!
Op het middenveld heb ik al gesuggereerd om Guus Til te halen met het geld dat Pereiro ons oplevert (8-10 miljoen euro). Ik vind Guus Til een combinatie hebben van Marco van Ginkel voor wat betreft powervoetbal, strijd, lef en passie en aan de andere kant Frenkie de Jong voor wat betreft zijn overzicht en inzicht, dribbelkwaliteiten en loopvermogen. Tel daarbij op zijn jonge leeftijd en zijn leidinggevende kwaliteiten ( nu al aanvoerder van AZ). Zo een speler mist PSV momenteel op het middenveld en nu is hij nog voor 7-10 miljoen euro te halen.
Guus Til lijkt me helemaal prima.

Maar die zie ik meer als een soort van Ginkel 2.0
Niet met het gif dat we nodig hebben.

Een zuid amerikaanse harde verdediger zou me wel aantrekken.
Maar geen idee of ons netwerk daar nog goed genoeg voor is.

Weet je nog? Met Alex in de verdediging...
 
Volgens mij hebben we geen gebrek aan spelers met gif...maar was de veldbezetting gewoon vaak matig. En dan lijkt het gewoon aan de inzet te liggen maar is er niet tegen aan te rennen. Uiteraard niet voor alle wedstrijden want er waren ook wel erg gezapige potjes bij
 
Guus Til lijkt me helemaal prima.

Maar die zie ik meer als een soort van Ginkel 2.0
Niet met het gif dat we nodig hebben.

Een zuid amerikaanse harde verdediger zou me wel aantrekken.
Maar geen idee of ons netwerk daar nog goed genoeg voor is.

Weet je nog? Met Alex in de verdediging...
Alex konden we zelfs 10 jaar terug al niet meer kopen, laat staan wat we nu nog kunnen halen.
 
En even nog iets anders....

Gaston pereiro heeft bij PSV “relatief” gezien nooit echt het vertrouwen gehad.

Als bij 2 goede wedstrijden had gespeeld en daarna 2 slechte wedstrijden was het weer niks en kwam hij op de bank. En zo bleef het maar door en door.

Als slecht spelen indicatief was voor de club hadden we dit jaar vaak zonder middenveld gespeeld en ook zonder verdediging.

Gaston Pereiro is een speler die 89 minuten misschien niets doet maar wel met een actie een wedstrijd kan beslissen. En dan wat als hij een keer niet mee

Cijfermatig is het toch aardig wat die heeft gedaan.

Ik hoor net op tv dat geen enkele middenvelder kan tippen aan effectiviteit van Donny in de eredivisie.

Ik vind van de beek een hele sympathieke jongen maar ze zitten er zwaar naast. Ze moeten beter hun huiswerk doen.


Van de Beek - -> 2360 eredivisie minuten gemaakt. 90 volle minuten per wedstrijd geeft 26.2 volledige wedstrijden. 9 goals en 10 assists. Betrokken bij 19 goals.

Gaston - -> 1577 eredivisie minuten gemaakt. 90 volle minuten per wedstrijd geeft 17.5 volledige wedstrijden. 10 goals en 6 assists. Betrokken bij 16 goals. 3 minder dan Donny maar 8.7 minder wedstrijden.

Lijkt mij duidelijk dit!!!

Beetje data checken is lastig zo te zien!!!
 
Ik hoor net op tv dat geen enkele middenvelder kan tippen aan effectiviteit van Donny in de eredivisie.

Ik vind van de beek een hele sympathieke jongen maar ze zitten er zwaar naast. Ze moeten beter hun huiswerk doen.


Van de Beek - -> 2360 eredivisie minuten gemaakt. 90 volle minuten per wedstrijd geeft 26.2 volledige wedstrijden. 9 goals en 10 assists. Betrokken bij 19 goals.

Gaston - -> 1577 eredivisie minuten gemaakt. 90 volle minuten per wedstrijd geeft 17.5 volledige wedstrijden. 10 goals en 6 assists. Betrokken bij 16 goals. 3 minder dan Donny maar 8.7 minder wedstrijden.

Lijkt mij duidelijk dit!!!

Beetje data checken is lastig zo te zien!!!
Hoeveel pingels heeft Pereiro gescoord en hoeveel vd Beek. Beide leuke spelers hoor. Maar een vd Beek brengt veel meer dan Pereiro. Ik weet wel wie ik in mijn team zou willen.
 
Hoeveel pingels heeft Pereiro gescoord en hoeveel vd Beek. Beide leuke spelers hoor. Maar een vd Beek brengt veel meer dan Pereiro. Ik weet wel wie ik in mijn team zou willen.

Hoe brengt van de beek meer??

Het gaat puur om statistieken.. Penalties zijn ook gewoon goals. Pereiro heeft er 3 dit seizoen.

Mijn punt is.... van de tot nu toe 33 wedstrijden, heeft Gaston 17.5 volledig gespeeld en 15.5 helemaal niet.

Hij heeft uitmuntende cijfers!!!
 
Laatst bewerkt:
De Graafschap-Ajax 1-0
PSV-Heracles 16-0
1. De Jong 1-0
1. De Jong 2-0
3. Dunfries 3-0
8. Gakpo 4-0
16. Gakpo 5-0
21. Gakpo 6-0
21. Gakpo 7-0
71. Guti 8-0
75. Guti 9-0
78. Guti 10-0
82. Guti 11-0
85. Guti 12-0
90. Guti 13-0
90. Guti 14-0
90+3 Guti 15-0
90+4 Viergever 16-0

Guti heeft lang genoeg gerust. Hij zal we zo hard kunnen rennen om 8 x te kunnen scoren in 20 minuten en zelfs in minuut 90 2x te scoren. :D
 
Hoe brengt van de beek meer??

Het gaat puur om statistieken.. Penalties zijn ook gewoon goals. Pereiro heeft er 3 dit seizoen.

Mijn punt is.... van de tot nu toe 33 wedstrijden, heeft Gaston 17.5 volledig gespeeld en 15.5 helemaal niet.

Hij heeft uitmuntende cijfers!!!
Heel veel diepgang. Altijd aanspeelbaar in de 16. Maakt veel meer meters dan pereiro en is veel krachtiger en explosiever. Heeft een echte winnaarsmentaliteit en gewoon goede cijfers voor een middenvelder. Daarbij komt kijken dat vd Beek het in de CL tegen de absolute top heeft laten zien en Pereiro enkel in de Eredivisie.

Ik zeg niet dat Pereiro geen goede cijfers heeft. Maar hij blijft veel te afwezig, terwijl hij super veel potentie heeft. Heel erg zonde.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan