AS Monaco - PSV | Donderdag 4 november | Eindstand: 0-0

Status
Je kunt niet meer reageren.

Kruspe

Administrator
Administrator
Ik ben het helemaal met je eens. Ik herken dit PSV helemaal niet meer. Allemaal buitenlandse broodvoetballers, de een nog slechter dan de ander.
Ik deel dit sentiment wel een beetje, maar ik vraag me ook af hoe eerlijk ik dan ben. Ik vind Mwene, Guti en Zahavi typische broodvoetballers, terwijl ik Götze, Sangaré en Ramalho wel echt boegbeelden vind.

Als ik dat zo naast elkaar zet lijkt het me alsof buitenlandse voetballers die wél het niveau hebben geen broodvoetballers zijn, en de buitenlandse voetballers die niet voldoen prototype broodvoetballers zijn.

Onder de streep zijn het allemaal broodvoetballers, heeeeeeel misschien met uitzondering van Gakpo.

Okido!

Aanvoerder
De jaren met Moreno en Guardado waren toch Cocu jaren. Als ik zie hoe de Narsinghs, Locadias, en Brenets van deze wereld ons kampioen hebben gemaakt op verkeerde posities en noem maar op , waarvan velen nu geen bal meer raken dan denk ik dat Cocu dit prima management heeft verricht.

Het was iets wat toen even nodig was, weer resultaten behalen en wat geld in de kas. Daarna hadden we door moeten pakken/groeien, de juiste spelers moeten halen met mooi voetbal laten op de mat maar in plaats daarvan werd er de verdediging weer het ondergeschoven kindje en was het aankoop beleid dramatisch (Bruma, Baumgartl en meer).
Fair punt. Cocu haalde wel resultaten.

En wat betreft je tweede alinea: ja en nee. Ook onder Brands is er het nodige brandhout gehaald. Wat betreft verdediging die vaak het laatst aan bod komt: eens.

Sneeuwvlok2

Aanvoerder
Ik deel dit sentiment wel een beetje, maar ik vraag me ook af hoe eerlijk ik dan ben. Ik vind Mwene, Guti en Zahavi typische broodvoetballers, terwijl ik Götze, Sangaré en Ramalho wel echt boegbeelden vind.

Als ik dat zo naast elkaar zet lijkt het me alsof buitenlandse voetballers die wél het niveau hebben geen broodvoetballers zijn, en de buitenlandse voetballers die niet voldoen prototype broodvoetballers zijn.

Onder de streep zijn het allemaal broodvoetballers, heeeeeeel misschien met uitzondering van Gakpo.
Het gaat mij om het beleid waaronder clubcultuur en de herkenbare indentiteit voor je achterban. Er wordt geen woord Nederlands meer gesproken laat staan dat het de norm is. Exemplarisch een Duitse trainer die Engels spreekt.

Okido!

Aanvoerder
En nog even Romero een psychologisch tikje uitdelen, door hem te vernederen, met 2 klotenminuten speeltijd.
Juist de man in vorm bij ons.
Ik had zeker meer van hem willen zien.
Of de KKD een maatstaf is voor PSV1 durf ik dan weer niet te zeggen.

Liet de bal van Bruma in de counter nogal knullig onder zijn voet doorschieten. Maar goed, te kort om te beoordelen.

Kruspe

Administrator
Administrator
Het gaat mij om het beleid waaronder clubcultuur en de herkenbare indentiteit voor je achterban. Er wordt geen woord Nederlands meer gesproken laat staan dat het de norm is. Exemplarisch een Duitse trainer die Engels spreekt.
Dat laatste hadden we ook met o.a. Bobby Robson, toen was dat geen probleem.

En PSV en niet Nederlands spreken is altijd wel een dingetje geweest toch? Ik kan me herinneren hoe Huub Stevens dit probeerde beëindigen en daarmee juist de hele clubcultuur sloopte in al z'n lompheid.

De resultaten zijn niet denderend, en dan wordt er snel naar dit soort zaken gegrepen. Maar toen we een hele Spaanstalige enclave hadden met Moreno, Guardado, Arias, Pereiro en de een Franstalige met o.a. Isimat, Lestienne etc. maakte het allemaal geen zak uit, omdat er resultaten waren.

Okido!

Aanvoerder
Ja, het was voor Phillipp Mwene even wennen om zo aanvallend te spelen. Hij speelde in zijn tijd als speler van 1. FC Kaiserslautern en later bij FC Mainz weleens als rechter- of linkermiddenvelder in een 3-5-2-formatie, maar dat is alweer even geleden. Tegen AS Monaco speelde hij zelfs nog aanvallender, trainer Roger Schmidt gaf hem de voorkeur boven Armindo Bruma als ‘halve tien’. Mwene legde zelf uit waarom. ,,Mijn eerste taak was om geen doelpunten tegen te krijgen, we hebben er de laatste tijd veel te veel tegen gehad. En als we de bal hadden, moest ik mee de aanval zoeken.”

Nou, ze zijn er in ieder geval mee bezig...het leek ook wat beter te staan verdedigend.

Ongezouten

Bondscoach
Max wil ook niet meer meedoen.
Goed punt. Ik heb de bron niet meer, maar heb tijdje terug een stuk gelezen over psychologische factoren binnen het voetbal waaruit bleek dat spelers sneller geblesseerd raken als ze in een team zitten dat niet in vorm is, terwijl bij een winnend team dat wel in vorm is veel minder blessures voorkomen, en spelers zich over kleine pijntjes of lichte blessures heen kunnen zetten.

PvdH

Supporter
in toch niet verassend dat dit nu allemaal gebeurd sommige forumers waren zo positief:
JDJ prutswerk sinds zij aanstelling
RS heeft het jaar al bewezen een ongeschikte trainer te zijn
Mwene
Boscgali
Max
Ginkel
Proper
Bruma
Gotze
Romero snap niet dat er sommige hier denken dat hij wat kan
Mauro
Zahavi
Vinicius
Guti
Het is inderdaad wel een hele lange lijst met prutsers. Alleen Romero heb ik nog hoop en propper als hij fit zou blijven

Phillip Cocu

Bondscoach
Okido! Klopt, Brands heeft ook brandhout gehaald. Dat ging net wat beter maar onder de streep is het mager geweest. Ik hoorde ook dat Bruma bijvoorbeeld al op In lijstje stond

Mikasa

Internationale Legende
Nou nou wat een bedroevende pot, zeg. Met als hoogtepunt Bruma, die z’n eigen vorm weer terug heeft. :FP:

Verdedigend stond het wel aardig. Ik lees hier veel kritiek op Mwene. Die was nog lang de slechtste niet. Daarentegen zag ik blijdschap over Guti. Hij had wel verrassend veel felheid, maar verder was het niks. Toch?

Door het thuisverlies tegen Monaco maakt PSV het zichzelf erg lastig. Komende wedstrijd winnen en je bent in ieder geval derde. En kun je je coëfficiënt nog opvijzelen.

Bacchus

Batmin
Administrator
Nou nou wat een bedroevende pot, zeg. Met als hoogtepunt Bruma, die z’n eigen vorm weer terug heeft. :FP:

Verdedigend stond het wel aardig. Ik lees hier veel kritiek op Mwene. Die was nog lang de slechtste niet. Daarentegen zag ik blijdschap over Guti. Hij had wel verrassend veel felheid, maar verder was het niks. Toch?

Door het thuisverlies tegen Monaco maakt PSV het zichzelf erg lastig. Komende wedstrijd winnen en je bent in ieder geval derde. En kun je je coëfficiënt nog opvijzelen.
Zodat je volgend jaar weer op een internationaal podium dit antivoetbal kunt laten zien...

DrJ

Routinier

Mwene was niet de slechtste, maar aanvallend brengt hij totaal niks, terwijl we al zo weinig creativiteit hadden voorin. Guti was degelijk, maar niet meer dan dat. Hij maakte weinig fouten en was niet slap. Blonk verder ook niet uit of zo.

PSVNEC

Routinier
Mwene was niet de slechtste, maar aanvallend brengt hij totaal niks, terwijl we al zo weinig creativiteit hadden voorin. Guti was degelijk, maar niet meer dan dat. Hij maakte weinig fouten en was niet slap. Blonk verder ook niet uit of zo.
Guti had wel nuttig kunnen zijn voor een creatieve speler, Gotze dus. Jammer voor ons en guti. Dat hij er niet was, dat had een hoop kunnen schelen.

Status
Je kunt niet meer reageren.
Bovenaan Onderaan