Armando Obispo (V)

Zei een tijd geleden hier dat ik niet begreep waarom we hem als een van onze grote verdedigende talenten zien…en na vandaag ben ik nog meer gesterkt in die mening…zo matig verdedigd dat een invalide Brobby gewoon binnen kan koppen mijn hemel

Het is echt te weinig, als je hem vergelijkt met zo’n Timber…dag en nacht verschil…heb even gekeken en Obispo word over een maand “gewoon” 23…(Timber is 20)
 
Zei een tijd geleden hier dat ik niet begreep waarom we hem als een van onze grote verdedigende talenten zien…en na vandaag ben ik nog meer gesterkt in die mening…zo matig verdedigd dat een invalide Brobby gewoon binnen kan koppen mijn hemel

Het is echt te weinig, als je hem vergelijkt met zo’n Timber…dag en nacht verschil…heb even gekeken en Obispo word over een maand “gewoon” 23…(Timber is 20)
Beiden zagen er niet goed uit bij een tegengoal. Op basis van vandaag geen goede vergelijking.

Of Obispo top van Nederland is/wordt, weet ik niet. Hij is wel een echte verdediger, die ook met gezonde hardheid duels in gaat.
 
Beiden zagen er niet goed uit bij een tegengoal. Op basis van vandaag geen goede vergelijking.

Of Obispo top van Nederland is/wordt, weet ik niet. Hij is wel een echte verdediger, die ook met gezonde hardheid duels in gaat.
Voor een verdediger is Obispo nog jong. Zie hem wel goede ingrepen afwisselen met slechte.
 
Zei een tijd geleden hier dat ik niet begreep waarom we hem als een van onze grote verdedigende talenten zien…en na vandaag ben ik nog meer gesterkt in die mening…zo matig verdedigd dat een invalide Brobby gewoon binnen kan koppen mijn hemel

Het is echt te weinig, als je hem vergelijkt met zo’n Timber…dag en nacht verschil…heb even gekeken en Obispo word over een maand “gewoon” 23…(Timber is 20)
Obispo is bijna 23, maar heeft weinig wedstrijden gespeeld. 40 in de 1e divisie en stuk of 50 in de Eredivisie. Timber heeft er meer in de 1e divisie en zit eind van dit seizoen ook al bijna aan de 50 in de Eredivisie.
 
En iedere keer als hij de bal had ging die naar iemand in een blauw shirt, en naast een paar goede ingrepen ook veel te veel verdedigende fouten.
Altijd het probleem bij Obispo. Te wisselvallig. Is al sinds de jeugd zijn handelsmerk.

Vandaag ook, zeker eerste helft sterk met het winnen van veel duels, ook in de lucht heerste hij. Maar zoals gewoonlijk de fouten/slechte passes erbij.
 
Zolang we het accepteren dat jongens van dit kaliber bij ons centraal kunnen staan komen we echt helemaal geen steek verder…hoop echt dat de scouting al bezig is met de verdediging voor volgend seizoen…😒
 
Jonge spelers pas je alleen in als de balans goed is. Het huidige falen (zoals zo vaak op het moment suprême) is het logische gevolg van organisatorisch wanbeleid. Eerst daar de boel opschonen, dan pas verder bouwen. Onze jeugd gaat nooit echt lekker instromen als we verder steeds matige voetballers kopen voor de basis, waardoor de jeugd niet rustig gebracht kan worden.
 
Altijd het probleem bij Obispo. Te wisselvallig. Is al sinds de jeugd zijn handelsmerk.

Vandaag ook, zeker eerste helft sterk met het winnen van veel duels, ook in de lucht heerste hij. Maar zoals gewoonlijk de fouten/slechte passes erbij.
Bij de 1-2 stond hij ook te slapen. Net zoals Mwene.
 
Mensen die zo klagen over de wisselvalligheid van Obispo enz. Welke goede verdediger hebben we de laatste jaren gehaald waardoor jullie verwachtingen zo hoog zijn tov een jongen verdediger? Boscagli is ook gehaald hè, maar 2 miljoen voor betaald maar toch gehaald. Hoeveel fouten maakt de Beckenbauer 1.0?? Leuk hoor de soms technische hoogstandjes van hem, maar hij moet eerst goed verdedigen en hij heeft bovendien veel meer ervaring dan een Obispo en moet hem kunnen coachen. Maar dat gebeurt zelden!
En Ramalho is ook gehaald. Als een speler wisselvallig is, dan is hij dat wel en hij is nota bene al 29 jaar…
En dan zulke keepers op wie geen enkele verdediger kan rekenen…
Als we weer eens een Moreno halen, dan houd ik mijn mond over zulke jeugd. Maar zeiken op de eigen jeugd die nog moet groeien, mag je alleen doen als we veel beters gewend zijn hier en dat is niet zo. Baumgartl 10 miljoen, remember?? Ga eens een eindje fietsen, met je gezeur over Obispo.
 
Mensen die zo klagen over de wisselvalligheid van Obispo enz. Welke goede verdediger hebben we de laatste jaren gehaald waardoor jullie verwachtingen zo hoog zijn tov een jongen verdediger? Boscagli is ook gehaald hè, maar 2 miljoen voor betaald maar toch gehaald. Hoeveel fouten maakt de Beckenbauer 1.0?? Leuk hoor de soms technische hoogstandjes van hem, maar hij moet eerst goed verdedigen en hij heeft bovendien veel meer ervaring dan een Obispo en moet hem kunnen coachen. Maar dat gebeurt zelden!
En Ramalho is ook gehaald. Als een speler wisselvallig is, dan is hij dat wel en hij is nota bene al 29 jaar…
En dan zulke keepers op wie geen enkele verdediger kan rekenen…
Als we weer eens een Moreno halen, dan houd ik mijn mond over zulke jeugd. Maar zeiken op de eigen jeugd die nog moet groeien, mag je alleen doen als we veel beters gewend zijn hier en dat is niet zo. Baumgartl 10 miljoen, remember?? Ga eens een eindje fietsen, met je gezeur over Obispo.

Daar ben ik het in principe helemaal mee eens, maar tegelijkertijd beoordeel je volgens mij wel andere spelers op iets kritischere wijze? Is het probleem dan dat die al ouder zijn? Dat onderscheid was er bijvoorbeeld niet bij Baumgartl. Verdient die dan een kritischere blik? Eigen jeugd minder kritisch? Wat maakt het verschil? En is dat dan vaak het "probleem" van de speler an sich als die teleurstelt? Of kan het aan meer liggen?

Ik heb op het moment dat iedereen bij ons faalt en we zoeken onze zondebokken, even los van bovenstaande, maar we blijven maar zeuren op de spelers terwijl ik denk dat het probleem wellicht dieper zit. Bijna iedereen faalt bij ons. Is dat allemaal slechte scouting? Kennelijk dan niet als ze uit eigen opleiding komen? Nee, die zijn uiteraard niet gescout. Maar beoordelen van kwaliteiten is universeel.

Bovenstaande klinkt wat flauw, zie het niet zo, zie het niet als een aanval op jou, het zijn mijn frustraties over hoe het gaat bij onze geliefde club. Iedereen die bij ons binnenkomt faalt. Zijn ze allemaal zo slecht? Ik geloof dat niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan