Armando Obispo (V)

Daar ben ik het in principe helemaal mee eens, maar tegelijkertijd beoordeel je volgens mij wel andere spelers op iets kritischere wijze? Is het probleem dan dat die al ouder zijn? Dat onderscheid was er bijvoorbeeld niet bij Baumgartl. Verdient die dan een kritischere blik? Eigen jeugd minder kritisch? Wat maakt het verschil? En is dat dan vaak het "probleem" van de speler an sich als die teleurstelt? Of kan het aan meer liggen?

Ik heb op het moment dat iedereen bij ons faalt en we zoeken onze zondebokken, even los van bovenstaande, maar we blijven maar zeuren op de spelers terwijl ik denk dat het probleem wellicht dieper zit. Bijna iedereen faalt bij ons. Is dat allemaal slechte scouting? Kennelijk dan niet als ze uit eigen opleiding komen? Nee, die zijn uiteraard niet gescout. Maar beoordelen van kwaliteiten is universeel.

Bovenstaande klinkt wat flauw, zie het niet zo, zie het niet als een aanval op jou, het zijn mijn frustraties over hoe het gaat bij onze geliefde club. Iedereen die bij ons binnenkomt faalt. Zijn ze allemaal zo slecht? Ik geloof dat niet.
Klinkt niet flauw hoor. Ik chargeerde en jij reageert daar op en dat is prima! En ook ik ben gefrustreerd en denk dat wie je ook in dit systeem neerzet, diegene nooit op zijn best zal zijn. Zet Tadic bij ons in en gaat echt niet zo vaak scoren en assists geven.. Zo’n Pasveer die daar rendeert gewoon…
Maar om terug te komen op je vragen: ik vind iemand die 10 miljoen kost idd anders beoordeeld moet worden dan een onervaren eigen jeugdspeler. Iemand van 10 miljoen moet er gewoon staan, meteen, en zeker als het een verdediger is die zoveel heeft gekost…
Boscagli krijgt nu 3 jaar achter elkaar de kans om te groeien maar blijft ook een wisselvallige verdediger. De ene keer geeft hij een geniale bal en de andere 6x is het hoog over schieten, slecht dekken, foute passes enz.
 
Mensen die zo klagen over de wisselvalligheid van Obispo enz. Welke goede verdediger hebben we de laatste jaren gehaald waardoor jullie verwachtingen zo hoog zijn tov een jongen verdediger? Boscagli is ook gehaald hè, maar 2 miljoen voor betaald maar toch gehaald. Hoeveel fouten maakt de Beckenbauer 1.0?? Leuk hoor de soms technische hoogstandjes van hem, maar hij moet eerst goed verdedigen en hij heeft bovendien veel meer ervaring dan een Obispo en moet hem kunnen coachen. Maar dat gebeurt zelden!
En Ramalho is ook gehaald. Als een speler wisselvallig is, dan is hij dat wel en hij is nota bene al 29 jaar…
En dan zulke keepers op wie geen enkele verdediger kan rekenen…
Als we weer eens een Moreno halen, dan houd ik mijn mond over zulke jeugd. Maar zeiken op de eigen jeugd die nog moet groeien, mag je alleen doen als we veel beters gewend zijn hier en dat is niet zo. Baumgartl 10 miljoen, remember?? Ga eens een eindje fietsen, met je gezeur over Obispo.

Je schetst het probleem wel aardig. De norm gaat omlaag. Als figuren als Baumgartl en Boscagli de norm worden... Dan ziet het er niet best uit. Obispo heeft 'n streepje voor, omdat hij eigen jeugd is. In vergelijking met anderen die in de verdediging staan of er recent stonden doet hij het ook niet slecht. Maar als PSV gewoon 'n PSV-waardige verdediging had gehad, dan had Obispo het lastig genoeg om een basisplek te veroveren.
 
Mensen die zo klagen over de wisselvalligheid van Obispo enz. Welke goede verdediger hebben we de laatste jaren gehaald waardoor jullie verwachtingen zo hoog zijn tov een jongen verdediger? Boscagli is ook gehaald hè, maar 2 miljoen voor betaald maar toch gehaald. Hoeveel fouten maakt de Beckenbauer 1.0?? Leuk hoor de soms technische hoogstandjes van hem, maar hij moet eerst goed verdedigen en hij heeft bovendien veel meer ervaring dan een Obispo en moet hem kunnen coachen. Maar dat gebeurt zelden!
En Ramalho is ook gehaald. Als een speler wisselvallig is, dan is hij dat wel en hij is nota bene al 29 jaar…
En dan zulke keepers op wie geen enkele verdediger kan rekenen…
Als we weer eens een Moreno halen, dan houd ik mijn mond over zulke jeugd. Maar zeiken op de eigen jeugd die nog moet groeien, mag je alleen doen als we veel beters gewend zijn hier en dat is niet zo. Baumgartl 10 miljoen, remember?? Ga eens een eindje fietsen, met je gezeur over Obispo.
Dankje!! Laten we de jeugd steunen, niet iedereen is een de Ligt die er gelijk staat. Volgensmij zit er een goede kop op Obispo en is de relatie tussen hem er PSV erg goed en kan die nog prima verder groeien. De beste man is pas 22. Altijd maar zeuren dat jonge talenten te vroeg vertrekken (ook al) heeft deze man een blessure gehad). Ik hoop dat dit een speler wordt die tot z’n 24/25e bij PSV blijft, uitgroeit tot een belangrijke basisspeler en dan een mooie stap maakt. En ik geloof er ook in dat deze jongen dat kan.
 
Ben nu wel klaar met hem hoor. Altijd geblesseerd ook nu weer. Al 3x dit seizoen. Gister maar 1 verdediger op de bank.


Net terug van een hersenschuding en binnen 2 weken weer eruit:mad::FP:
4 dagen ziek zijn is niet echt een blessure en een hersenschudding heb je ook niet echt zelf in de hand.
 
Ze gaan het toch niet aandurven om op Boscagli en Obispo te rekenen gezien hun blessures? Ik verwacht verkoop.
Obispo is eerder verhuurd, voor een verdediger nog jong en onervaren. Die moet meters maken, vanuit PSV kan verhuur logisch zijn maar denk dat Obispo dan liever helemaal gaat gezien het gebrek aan perspectief.
 
Apart weer, wat eerder werd gehoopt was dat hij er zondag zou zijn.


Zoals ik eerder al zei:

Sowieso moet de medische staf z.s.m. vervangen worden. Even los van Schmidt en zijn trainingen, dit is al het zoveelste geval dat er naar een uitgevallen speler gekeken wordt en er eerst wordt gezegd dat het meevalt, om wat later ineens te horen dat het ernstig is en dat die weken zo niet maanden eruit ligt. Mwene ook nog recentelijk, die een twijvelgeval was voor de wedstrijd tegen Maccabi, maar uiteindelijk ligt hij er maanden uit nu.
 
Eigenlijk is het best wel pijnlijk. Want we hadden gewoon met gemak kunnen roepen dat we kampioen zijn geworden met deze selectie. 1 andere keeper had ons waarschijnlijk al 4 punten meer op geleverd (Willem II en Heerenveen uit)
 
Eigenlijk is het best wel pijnlijk. Want we hadden gewoon met gemak kunnen roepen dat we kampioen zijn geworden met deze selectie. 1 andere keeper had ons waarschijnlijk al 4 punten meer op geleverd (Willem II en Heerenveen uit)
Zulke momenten heeft Ajax natuurlijk ook.

Bijzonder dat Obispo weer geblesseerd is, zeker na de gequote berichten. Ook balen voor die jongen. Tegelijk met Boscagli is ook slecht getimed. Ik las vanmorgen op ad.nl dat de 4 CV’s mogen blijven.
 
Zulke momenten heeft Ajax natuurlijk ook.

Bijzonder dat Obispo weer geblesseerd is, zeker na de gequote berichten. Ook balen voor die jongen. Tegelijk met Boscagli is ook slecht getimed. Ik las vanmorgen op ad.nl dat de 4 CV’s mogen blijven.

Ja natuurlijk, zulke momenten heeft iedereen. Maar ik kijk hier toch graag naar onze eigen gebreken. En daaruit blijkt toch echt dat wij dit jaar DE kans hebben gehad het grote Bayern van Nederland te verslaan, we zouden iets doen wat volgens statistische grootheden in nog geen 30 jaar zou kunnen gebeuren. We hebben het in eigen hand gehad, veel meer dan afgelopen seizoen. En dat met een half fitte selectie terwijl Ajax het grootste gedeelte van het jaar op volledige oorlogssterkte is geweest. Dat is best wel zuur.
 
Hij was beter dan De Ligt, aldus Aad. Naast dat ik het nooit gezien heb ik hij te vaak geblesseerd. Kan best wel een prima carriere hebben, maar ik zie er bijvoorbeeld geen Oranje speler in. Of hij het niveau van de Eredivisie ooit overstijgt vraag ik mij ook af.
 
Terug
Bovenaan Onderaan