Amerika

Volgens hem wordt gesuggereerd dat hij op eigen houtje onderzoek deed naar Biden, als advocaat van Trump. Giuliani denkt zijn (en Trumps) straatje schoon te vegen door het hele ministerie onder de bus te gooien, maar dat maakt het natuurlijk alleen maar erger.

Kan het initiële rapport jammer genoeg niet bijvoegen omdat het bestand kennelijk te groot is, maar op pagina 4 ervan (je kunt het via nu.nl downloaden) staat er dat Volker en Sondland ook advies gaven rondom de eisen van Trump.
 
Zou heel goed kunnen, maar dit loopt niet zomaar met een sisser af. Er komt hoe dan ook een impeachment-procedure, met alle openbare verhoren onder ede en onderzoeken die daarbij horen. Het blijft dus in elk geval nog even in het nieuws. Ik ben wel benieuwd wat het doet met de publieke opinie als er nog meer shit wordt opgegraven.
Ja, en uiteindelijk zal hij zichzelf als slachtoffer neerzetten en er garen bij spinnen.
 
Kan het initiële rapport jammer genoeg niet bijvoegen omdat het bestand kennelijk te groot is, maar op pagina 4 ervan (je kunt het via nu.nl downloaden) staat er dat Volker en Sondland ook advies gaven rondom de eisen van Trump.
Inderdaad, dat staat ook in dit artikel van The Atlantic: https://www.theatlantic.com/politics/archive/2019/09/giuliani-ukraine-trump-biden/598879/. Hierin wordt overigens ook duidelijk wat een raaskallende idioot Giuliani is geworden.
 
Laatst bewerkt:
Zou heel goed kunnen, maar dit loopt niet zomaar met een sisser af. Er komt hoe dan ook een impeachment-procedure, met alle openbare verhoren onder ede en onderzoeken die daarbij horen. Het blijft dus in elk geval nog even in het nieuws. Ik ben wel benieuwd wat het doet met de publieke opinie als er nog meer shit wordt opgegraven.
Wat denk je dat Trump zal doen...? Die start straks een oorlog ergens in de wereld, leidt de aandacht af van iedereen inzake de impeachment, wint die oorlog glansrijk en wordt door vele miljoenen Amerikanen als held ontvangen en in het zadel geholpen voor zijn 2e termijn.... dat gaat gebeuren, Trump weet precies hoe hij zich hieruit gaat redden en ook nog als overwinnaar uit de strijd komt...
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Wat denk je dat Trump zal doen...? Die start straks een oorlog ergens in de wereld, leidt de aandacht af van iedereen inzake de impeachment, wint die oorlog glansrijk en wordt door vele miljoenen Amerikanen als held ontvangen en in het zadel geholpen voor zijn 2e termijn.... dat gaat gebeuren, Trump weet precies hoe hij zich hieruit gaat redden en ook nog als overwinnaar uit de strijd komt...
Is allemaal mogelijk. Maar als Trump aantoonbaar de grondwet heeft overtreden (waar het nu wel naar uit ziet), kan ook de Senaat eigenlijk niets anders doen dan Trump afzetten. Anders schep je een gevaarlijk precedent, sloop je de pijlers onder de democratie en zet je de deur wagenwijd open voor een dictatuur. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat de volksvertegenwoordigers dit negeren als puntje bij paaltje komt. Maar misschien heb ik nog te veel vertrouwen in de Amerikaanse democratie.
 
Is allemaal mogelijk. Maar als Trump aantoonbaar de grondwet heeft overtreden (waar het nu wel naar uit ziet), kan ook de Senaat eigenlijk niets anders doen dan Trump afzetten. Anders schep je een gevaarlijk precedent, sloop je de pijlers onder de democratie en zet je de deur wagenwijd open voor een dictatuur. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat de volksvertegenwoordigers dit negeren als puntje bij paaltje komt. Maar misschien heb ik nog te veel vertrouwen in de Amerikaanse democratie.
De Republikeinen hebben al er veel geaccepteerd van Trump, ik geloof dat dit er nog wel bij kan. Triest genoeg.
 
Is allemaal mogelijk. Maar als Trump aantoonbaar de grondwet heeft overtreden (waar het nu wel naar uit ziet), kan ook de Senaat eigenlijk niets anders doen dan Trump afzetten. Anders schep je een gevaarlijk precedent, sloop je de pijlers onder de democratie en zet je de deur wagenwijd open voor een dictatuur. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat de volksvertegenwoordigers dit negeren als puntje bij paaltje komt. Maar misschien heb ik nog te veel vertrouwen in de Amerikaanse democratie.
Precedent? Pijlers van rechtsstaat en democratie? Die zijn allang ondermijnd. En Trump heeft met de aanstelling van bepaalde rechters al voor gezorgd dat die pijlers weinig meer voorstellen in de VS. Het is de twitter-president tegen de rechtstaat en dat laatste wordt steeds maar uitgehold daar waar de president zijn goddelijke gang kan gaan en alles en iedereen in zijn voordeel kan beïnvloeden cq uit de weg ruimen. Nee alleen Erdogan is volgens de EU een onbetrouwbare partner en een gevaarlijke man.
 
De Republikeinen hebben al er veel geaccepteerd van Trump, ik geloof dat dit er nog wel bij kan. Triest genoeg.
Precedent? Pijlers van rechtsstaat en democratie? Die zijn allang ondermijnd. En Trump heeft met de aanstelling van bepaalde rechters al voor gezorgd dat die pijlers weinig meer voorstellen in de VS. Het is de twitter-president tegen de rechtstaat en dat laatste wordt steeds maar uitgehold daar waar de president zijn goddelijke gang kan gaan en alles en iedereen in zijn voordeel kan beïnvloeden cq uit de weg ruimen. Nee alleen Erdogan is volgens de EU een onbetrouwbare partner en een gevaarlijke man.
Dat is waar, maar dat heeft hij (in samenwerking met onder anderen Senator Mitch McConnell) allemaal voor elkaar gekregen door manipulatie. Tot dusver is Trump nog nooit beschuldigd van het daadwerkelijk overtreden van de wet. Misschien alleen in het Mueller-rapport, maar daar stonden nog te veel 'ontsnappingsclausules' in. Wat dat betreft is deze zaak (hopelijk) toch anders.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Is allemaal mogelijk. Maar als Trump aantoonbaar de grondwet heeft overtreden (waar het nu wel naar uit ziet), kan ook de Senaat eigenlijk niets anders doen dan Trump afzetten. Anders schep je een gevaarlijk precedent, sloop je de pijlers onder de democratie en zet je de deur wagenwijd open voor een dictatuur. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat de volksvertegenwoordigers dit negeren als puntje bij paaltje komt. Maar misschien heb ik nog te veel vertrouwen in de Amerikaanse democratie.
Daar gaat t alleen nog om de eigen kliek, de andere is per definitie niet te vertrouwen. En daardoor is alles geoorloofd..
 
Hilarisch ja. ;) Giuliani hangt echt aan elkaar van de complottheorieën. Het probleem is alleen dat zijn cliënt daar erg ontvankelijk voor is en er met Fox News een invloedrijk platform voor krijgt. Die mensen leven echt in een alternatieve dimensie.
Fox speelt echt een rol in de Amerikaanse politiek. Bush jr. werd als winnaar uitgeroepen, iedereen volgde. En de Democraten feliciteerden hem....toen bleek tijdens de hertelling dat de overwinning nogal rammelde, was er opeens geen tijd voor een hertelling.
Fox heeft er geen moeite mee om onwaarheden als feiten te brengen. Trump wordt als grote man gezien, en Murdoch volgt en steunt hem wel. Beetje zoals in de Berlusconi-tijd, waar Silvio ook de tv controleerde....
 
Amerika-watchers (JPdeJager: jij zit dicht bij het vuur); hoe staat het momenteel met Trump en de Oekraïne-kwestie en de mogelijke impeachment inquiries? De shows die ik kijk zijn duidelijk Democratische media, en als je die mag geloven is ie zo goed als weg en stort alles om hem heen in elkaar. Daar heb ik m'n twijfels bij, maar even uit m'n hoofd samenvattend:

- Minority Leader McCarthy die niet lekker uit z'n woorden komt bij z'n verdediging van de president bij een interview en weinig weet te overtuigen
- Guilliani die steeds meer begint te lijken op een doorgedraaide conspiracy theorist en alleen maar harder begint te roepen bij interviews
- Volker die z'n functie heeft neergelegd
- Pompeo die door de mand is gevallen omdat hij bij het gesprek aanwezig bleek (eerder nog claimde er niks van te weten, als er niks aan de hand is waarom zeg je dat dan vraag je je dan af)
- Fox shows die zich tegen Trump lijken te keren? (gebaseerd op enkele korte fragmenten)
- Radioshow host Levin die roept "if this will be the end of my president, I want to know everything about him (de klokkenluider)", waarbij de woordkeuze in het eerste gedeelte van de zin me opvalt
- AG Barr die schijnbaar voor Trump naar Australië is afgereisd om te achterhalen hoe de Mueller probe destijds is begonnen, wat saillant is gezien de twijfelachtige rol die hij speelde met het naar buiten brengen van het Mueller rapport, waarvan men al vond dat ie zich er wel erg kort en makkelijk vanaf maakte.

Wat is het nieuws aan de andere kant van het spectrum? Wat is het Republikeinse tegengeluid en de uitleg? (Behalve de deep state claims).

Ik vermoed zelf dat hoogstens een aantal patsies het veld ruimen, maar dat Trump blijft zitten. Op dit moment zet ik m'n geld er op in dat Guilliani het veld moet ruimen.
 
Ik begrijp dat Trump iedereen om zich heen laat roepen dat de democraten zo de staat ondermijnen en verraders zijn. Deze terminologie levert hem zelf weer extra stemmers op.
 
Amerika-watchers (JPdeJager: jij zit dicht bij het vuur); hoe staat het momenteel met Trump en de Oekraïne-kwestie en de mogelijke impeachment inquiries? De shows die ik kijk zijn duidelijk Democratische media, en als je die mag geloven is ie zo goed als weg en stort alles om hem heen in elkaar. Daar heb ik m'n twijfels bij, maar even uit m'n hoofd samenvattend:

- Minority Leader McCarthy die niet lekker uit z'n woorden komt bij z'n verdediging van de president bij een interview en weinig weet te overtuigen
- Guilliani die steeds meer begint te lijken op een doorgedraaide conspiracy theorist en alleen maar harder begint te roepen bij interviews
- Volker die z'n functie heeft neergelegd
- Pompeo die door de mand is gevallen omdat hij bij het gesprek aanwezig bleek (eerder nog claimde er niks van te weten, als er niks aan de hand is waarom zeg je dat dan vraag je je dan af)
- Fox shows die zich tegen Trump lijken te keren? (gebaseerd op enkele korte fragmenten)
- Radioshow host Levin die roept "if this will be the end of my president, I want to know everything about him (de klokkenluider)", waarbij de woordkeuze in het eerste gedeelte van de zin me opvalt
- AG Barr die schijnbaar voor Trump naar Australië is afgereisd om te achterhalen hoe de Mueller probe destijds is begonnen, wat saillant is gezien de twijfelachtige rol die hij speelde met het naar buiten brengen van het Mueller rapport, waarvan men al vond dat ie zich er wel erg kort en makkelijk vanaf maakte.

Wat is het nieuws aan de andere kant van het spectrum? Wat is het Republikeinse tegengeluid en de uitleg? (Behalve de deep state claims).

Ik vermoed zelf dat hoogstens een aantal patsies het veld ruimen, maar dat Trump blijft zitten. Op dit moment zet ik m'n geld er op in dat Guilliani het veld moet ruimen.
Ik zit wat verder van het vuur, maar volg het wel allemaal op de voet. Volgens mij is dit wel een goede samenvatting. ;) Overigens kijk ik wel naar Fox News om me niet te eenzijdig te informeren, maar figuren als Hannity, Ingraham en Carlson zijn gewoon volksmenners die zich net als Giuliani vrijwel uitsluitend baseren op complottheorieën. In de middaguitzendingen is Fox wel wat kritischer over Trump, met name Shep Smith, Chris Wallace en juridisch commentator Napolitano. Dat zijn waarschijnlijk de fragmenten die jij hebt gezien, maar dat is dus niet iets van de laatste tijd.

Overigens doet al het geschreeuw van Trump over burgeroorlogen, 'witch hunts' en spionnen er allemaal niet toe, en zijn aanvallen op de klokkenluider - hoe laag bij de grond, ondemocratisch en gevaarlijk ook - evenmin. Zelfs de klacht van de klokklenluider an sich is niet eens van vitaal belang. Het enige wat telt is dat uit het transcript blijkt dat Trump de hulp van een buitenlandse mogendheid heeft proberen in te roepen voor politiek gewin. Dat is voldoende grond voor een impeachmentprocedure wegens schending van de grondwet. De rest is allemaal ruis.
 
Nog wel interessant wat Fox News betreft is dat Paul Ryan daar als bestuurslid nu een aardige vinger in de pap heeft. In zijn tijd als 'kamervoorzitter' was deze Republikein een van de meest fervente verdedigers van Trump, maar - zoals veel anderen - heeft hij zich sinds het verlaten van zijn ambt kritisch uitgelaten over de president. Het zou kunnen dat dit uiteindelijk nog wel gevolgen heeft voor de algemene toon van Fox News.
 
Iemand de korte Netflix docu-serie "The Family" gezien? Brengt een extra merkwaardige dimensie van de Amerikaanse politiek aan het licht. Toch wel een "must see" imo, ook voor mensen die niet per se geinteresseerd zijn in (Amerikaanse) politiek.

Zijn slechts vijf afleveringen en kijkt lekker makkelijk weg. Kunt alvast e.e.a. erover Googlen of een trailer bekijken om te zien of het je interessant lijkt.
 
Nog wel interessant wat Fox News betreft is dat Paul Ryan daar als bestuurslid nu een aardige vinger in de pap heeft. In zijn tijd als 'kamervoorzitter' was deze Republikein een van de meest fervente verdedigers van Trump, maar - zoals veel anderen - heeft hij zich sinds het verlaten van zijn ambt kritisch uitgelaten over de president. Het zou kunnen dat dit uiteindelijk nog wel gevolgen heeft voor de algemene toon van Fox News.

Paul Ryan, Lyndsey Graham en Ted Cruz waren allemaal uitgesproken fél anti-Trump voordat ie werd gekozen. Bleef weinig van over toen hij president werd. Het hoort een beetje bij de politiek, maar toch.

Ik denk dat in veel andere landen inmiddels was besloten dat de partij boven de persoon staat en dat het tijd was voor (een persoon als) Trump om terug te treden. Saving face. Ik denk dat ook genoeg mensen in de Amerikaanse regering die mening zijn toegedaan, maar dat niet iedereen dat uitspreekt, of nog niet durft. In ons politiek landschap was er allang een persconferentie geweest waarin werd vermeld dat ondanks dat Persoon A onschuldig is van hetgeen hij van wordt beticht, hij niet wil afleiden van de belangrijke issues in dit land en daarom een stapje terug doet. Ik hoor het zo zeggen. Maar moet ik misschien ook niet verwachten van Amerika.

Tactiek Democraten is ook wel duidelijk - ze willen hem eigenlijk niet nu impeachen. Ze willen gewoon met hem blijven fucken tot de verkiezingen en hopen dat ze er garen bij spinnen.

Persconferenties zoals onderstaande kunnen daar bij helpen.

 
Terug
Bovenaan Onderaan